Plussakokoiset odottajat

Ounou mamalicious farkuissa ainakin on isompiakin kokoja ja istuvat hyvin eivätkä valu :wink tokaa ja kolmatta odottaessa painoin vaivaiset 95kg(159cm) ja heidän housut sopi mulle kun valetut mitä nyt lahkeita piti vähän lyhentää:wink
 
Onko muut joutunut seurantaan ylipainon takia? En saanut radituomiota, mutta tiistaina lääkäri sanoi, että tekee äitiyspolille lähetteen, että tiheämpään seurantaan ylipainon takia. Sinällään ei haittaa päästä ylimääräiseen ultraan (n. rvlla 26), mutta en ollut aiemmin kuullut tälläisestä seurannasta ja tuli yllätyksenä. Vaikka ymmärrän kyllä, miksi seurataan :) Paino ei ole vielä noussut alkuraskauden painoon takaisin, joten vielä ei ainakaan painon kanssa ole sitä ongelmaa, että nousisi liian nopeaa :)
 
Mä ostin h&m :ltä raskaus legginsit xl kokoa, viimeksi toista odottaessa käytin samanlaisia. Tykästyin niihin. Sit innostuin tilaamaan h&m äitiys vaate alesta pari paitaa. Vielä kyllä omat vaatteet menee mut housuista vähän kiristää.

Olisi kyllä kiva löytää vielä hyvät housut jostain en tykännyt h&m niistä muista äitiys housuista.
 
Tiitanen : mulle ei ainakaan ole sanottu mitään ylipainon seurannasta, muuta kuin että olisi hyvä ettei kovin paino nouse.
 
Mullekaan ei ole sanottu painosta mitään, valitsinkin sen perusteella tämän neuvolatädin, kun tiesin hänen olevan sellainen, että ei turhia huomauttele :) Ja taisin myös itse sanoa ensimmäisellä käynnillä, et tavoite on pitää painonnousu suositellussa 8-10(?)kg:ssa.

Mä tykästyin kans menkkahaukan äippäleggareihin, pitää hakea vielä parit lisää :) Sit ostin Zizzistä sellaisen mekon/tunikan, seki harkinnassa et haenko toisen eri värisen :D
 
Mun on kans ollut tosi vaikea löytää kivoja äitiysvaatteita kun tuota ylipainoa on. H&M vaatteet aika pienesti mitoitettuja. Housuja vaikeampi löytää. Joitain kivoja vaatteita löysikin kun netissä surffailin mutta tosi ryöstö hintaisia osa! :jimlad: Ei nyt ihan tunikaan tai housuihin haluaisi laittaa 70-80€ tai mun budjetilla kyllä liikaa.

Mulla ei tullut radia kun eilen rasituksessa kävin mutta toisen kerran joudun varmaan RV 25 tienoilla. Muuten painosta vain sanottu että ei tarvitsisi montaa kiloa nousta ja siihen pyrin itsekin. Ei puhuttu mulle mitään ylipainosta että pitäisi tarkemmin seurata. Mulla kyllä kiva neuvolan täti joka ei onneksi nälvi paino asioista.
 
Mielenkiintoista, ettei muilla ole tullut seurantaa ja toisaalta mukava teille niin ei tule turhaa stressiä ja ihmettelyä. Meilläkään hoitaja ei ole sanonut painosta mitään vaan ollut tyytyväinen tilanteeseen ja tsempannut, mutta lääkäriltä tuo seuranta homma tuli melkein heti, kun oli katsonut neuvolakorttia sen kummemmin kysymättä tilanteesta. Kaikki kuitenkin muuten ollut hyvin kaikilla käynneillä. Nyt tulikin toiseen ultraan aika, mutta se oli jo viikon päästä rakenneultrasta niin en ymmärrä, miksi jo siitä viikon kuluttua olisi seuranta :confused: Paino edelleen neljä kiloa alle lähtöpainon, vaikka saan jo syötyä normaalisti.
 
Täällä BMI 32 tienoilla. Neuvolassa ei ihme kyllä ole sanottu painosta ja sen riskeistä mitään. Raskausdiabeteksen puhkeamisen mahdollisuus pelottaa, mulla on iso sukurasite , eikä ylipaino ainakaan paranna tilannetta... Koetan kuitenkin olla stressaamatta ihan kauheasti, koska se nyt ainakaan ei auta mitään.

Yritin eilen etsiä kevättakkia, johon kasvava maha mahtuisi vielä myöhemmin keväällä. Mut eipä ollut helppoa! Löysin yhden Mamalicious-merkkisen takin, joka isommassa valikoimassa olevassa koossa oli nyt (Rv 15+5) sopiva sen raskauspaneelin kanssa. Eli ei yhtään kasvunvaraa. Pitää jatkaa etsintöjä.
 
Heissan pitkästä aika tähän ketjuun! :)

Mun ostoslistalla olis masutuubeja, mut en oikein suomalaisista kaupoista löydä sopivan kokoisia ja englanninkielinen termi on hukassa. Osaisko joku auttaa? :)
 
Mäkin lähdin ettii netistä eka tube haulla, sitten korsetti ja siellä sitte tuli toi belly band vastaan :) kai näillä hakusanoilla vois löytää jo masutuubin :D
 
Minä kävin edellisessä raskaudessa kangaskaupasta hakemassa leveää trikooresoria, jonka taittelin kaksinkerroin ja saumurilla toinen sauma kiinni. Olin ja olen edelleen tosi iso ja sinne mahduin mahani kanssa. Eikä talvella masu palellut.
 
Nyt se tapahtu. Oma paino aamulla 130.5kg. paino on noussut vain 5kg, mutta elättelin toiveita ettei 130kg raja menisi rikki, kun ruokavalio paremmassa kondiksessa. Radin tiukat arvot ja insuliini sai mut sekoomaan ja viimeisen vkon oon vetänyt mitä on huvittanut. Paluu arkeen siis...kai se vaan on hyväksyttävä että bebe kasvaa nyt super nopeesti ja turvotus lisääntyy ja oma paino loppua kohti väkisin. En muuten vaa'alla kävisi, mutta radin takia vähän seuraan suuntaa.
 
Mun oma tavoite, max 10kg nousu, paukku keskiviikkona neuvolassa. 10,5kg alkuraskaudesta ja viikkoja silloin 32+1. No, tää ehkä olikin odotettavissa, kun ruoka ja sitä myötä myös herkut, on alkaneet maistua paremmin. Nyt on max. 13kg nousu tavoitteena, ku vauva kasvanee noin kaks kiloa vielä. Toki mahdolliset turvotukset voi tuoda enemmän, mut niistä en huolehdi, ne lähtenee sit helposti pois!
 
Mä tajusin kanssa että mikä hirvee vatsa lörpöke tulee roikkumaan kun täyte synnytyksen jälkeen alkaa häviimään. Yritän tiedostaa tän ettei tule järkytyksenä palautuu kun palautuu mutta joutuu varmaan sitä lörpäkettä kattelee useemman kuukauden..
 
Mulla myös tuo paino siellä 130 hujakoilla. Ja on ihan valtava lärpäke tuossa alavatsalla. Ahdistaa kun näytän vaan niin paisuneelta ja turvonneelta, en yhtään raskaana olevalta. [emoji53]
 
Täällä ollut hiljaista. Olis kiva tietää miten muilla plussakokoisilla odottajilla raskaus sujunut ja miten on paino noussut tähän mennessä yms? :)
 
Takaisin
Top