Plussakokoiset odottajat

Sandy

Kommentoinnin ninja
Syysmammat 2016
Syysmammat 2018
Tämmönen ketju. Tässä voidaan keskustella raskaudesta ja odotuksesta sillä ajatuksella kun kiloja on liikaa jo valmiiksi. Keskusteluun voi osallistua kuka tahansa, mutta pitäkäämme mielessä että ylipaino oikea ongelma monelle ja ylipainoisiksi emme kutsu itseämme ellei bmi ole yli 25. Hyvä myös muistaa että jollain se bmi voi olla jopa 40....
Lähtökohdat raskauteen on siis hyvin erilaiset ylipainoisilla ja normaalipainoisilla.
 
No niin täällä ilmoittautuu ylipainoinen. Oon ollut teinistä saakka ylipainoinen, ja saanut sen kanssa taistella, ennen tyttöjen syntymää sain 10 kg laihdutettua ja nyt ne on tulleet takaisin reiluna. Eniten ehkä nyt ennen sitä neuvolaa ahdistaa tää paino ja se miten siihen suhtaudutaan. Sanotaanko suoraan siitä jotain negatiiviseen sävyyn. Kun on kuitenkin itselle tosi herkkä aihe.
Ja niin tahtoisin tätä painoa pois. Mutta se onkin hankalampi juttu saada sitä pois. Ja tää kotona olo ei oikein auta asiaa itsellä. houkutuksia ja vähemmän liikuntaa.
Ja ehkä eniten ärsyttää sekin että kuinka iloita kasvavasta mahasta, kun sitä kasvua ei tuu pitkään aikaan näkymään omista läskeistä :D

Että tälläinen olotila täällä.
 
Täällä myös painoa liikaa! Edellisen raskauden jäljiltä lähes kaikki kilot jäivät riesaksi ja myönnän, että oma mukavuuden halu ei auta yhtään niistä eroon pääsyssä! :D Nyt tavoitteena on, että mahdollisimman vähän tulisi lisäkiloja. :)
 
Täällä kans yks ylipainoinen, vaaka näyttää n. 108-110kg, oon ennen tätä raskautta pudottanu 22kg, mutta alempanakin voisi olla
 
Mulla kans sitä ylipaino... Tällä hetkellä painan enemmän kuin koskaan, reilu 40 kg ylipainoa eli pitkälti yli 100 kg mennään. Mulla on tosi kiva neuvolantäti joka ei ikinä ole takertunut painoon. Johtuisiko osittain siitä kun hän itsekin lihava :p
Tosiaan kun tämä raskaus nyt tuli hieman yllätyksenä, niin en oikein tiedä miten suhtautua tähän... Ylipainoa enemmän haittaa se että koen olevani todella huonossa fyysisessä kunnossa.
Mä olen ollut kipeenä tässä jo ennen plussaa, olo ollut vetämätön jo sen takia. Kun tässä paranee, niin toivottavasti energiaa riittää liikkumiseen ja saan rimpuilua itseni irti sokerista ja herkuista. Olisi ihan mahtavaa jos syyskuussa, synnytyksen jälkeen, vaaka näyttäisi vähemmän kuin nyt :happy: Josko tämä Kirppu olisi riittävä motivaattori. Jo nimittäin viime raskaudessa mulle sanottiin ettei painon tarvitsisi nousta ollenkaan. Joka siis käytännössä tarkoittaisi että laihtuisin sen verran kuin vauva+muut painaa...
 
Ja siis se pitää sanoa että kukaanhan ei suoraan kehoita laihduttamaan raskaana, mutta sitähän se käytännössä tarkoittaa jos sanotaan ettei painon tarvitse nousta ja vauva, istukka, lisääntynyt veri jne kuitenkin painaa noin 6 kg.
 
Minäkin liityn tähän joukkoon! Olen siis myös todella runsaasti ylipainoinen. Raskaus oli hiukan yllätys tähän saumaan, koska tarkoitus oli ensin pudottaa painoa reippaasti mutta toisin kävi ja raskaana ollaan. Ensiviikolla ensimmäinen neuvola tiistaina, pelottaa todella paljon suhtautuminen siellä tähän painooni.
 
Tuun kanssa ihmettelemään tänne! Viimeraskaudessa reippaasti yli 20kg, sairaalaan jäi 10kg ja reilu 10kg niin olisin lievän ylipainon rajalla. Imetys ei vienyt yhtään kiloja pois, ennen kuin tuli kiinteät mukaan ja silloinkin vain pari lähti. No esikko on imetyksellä vieläkin, yllätysraskaus, paino ahdistaa ja vatsaröllykkä joka on synnyttämisest asti näyttäny kuin seuraava tulisi. Ehkä saa sit kauemmin salattua tilanteen? Olen päättänyt syödä maltilla ja terveellisesti. Katotaan kuinka pitkälle se riittää, ettei ny iha seuraavaa +20kg tulis.
 
AamuElokuun, mulla on sama tilanne, ettei imetys vienyt yhtään kiloja pois ja raskausaikana sitä kertyi lähes 20kg. Pituutta kun on mahtikset 162cm ja painoa nyt 85kg niin onhan siinä liikaa.
 
Mua pelottaa tällä hetkellä eniten se, että raskaus tulee näkymään koko ajan omista läskeistä huolimatta. Se kun tarkottaa sitä, etten laihdu. Onneksi makea ei juuri maistu tässä pahoinvoinnissa, mutta suolainen sitäkin paremmin. Vähän kyllä jännittää raskausdiabeteksenkin mahdollisuus, kun tällä kertaa olen jo selkeästi (en enää lievästi) ylipainoinen.
 
Niin, raskaus varmaan näkyy ajoissa ja sitten saa kuulla sitä, että syntyykö pian. Huoh. Esikoisesta maha oli valtava ja 3kk enne laskettua kyseltii jatkuvasti onko oireita että syntyy pian..... taitaa käyd tässäki samallai
 
Hyppään kommentoimaan tuolta toisesta ryhmästä, mum bmi oli alkuun 34,6, nyt viikolla 19 bmi on tippunut 32,1, kiloja on siis lähtenyt tekemättä käytännössä mitään. Kerrankin näin päin. Yksikään lääkäri tai terkkari ei oo sanallakaan sanonut mulle painosta edes alkuun. Edelleenkin on kuitenin aika tavalla ylimääräsiä kiloja, mut fyysiseltä voinnilta tunnen itteni oikeen hyväks. Raskaus ei vielä näy ulospäin, tai sitten porukka varmaan arvailee, ettö paljonko joulusuklaita mää ihan oikeesti oon syöny.
Tsemppiä kaikille kanssaodottajille, pullukolille ja vähemmän pullukoille.
 
Täällä bmi 35 kieppeillä. Toivon ettei raskausaikana paino nousisi juuri lainkaan. Ruokailuun on nyt helpompi panostaa ja huomaan ettei tule ylensyötyä tai väkisin syötyä jos ei maistukaan. Kunto on nykyään surkea ja yritän sitä maltilla kohottaa, pidemmillä kävelyllä ja kuntosalilla painojen kanssa. Voimia ei tunnu nykyään käsissä olevan.. pelkään loppu raskautta ja synnytyksen jälkeistä aikaa ja haluisin helpottavaa loppu vaiheen oloa ennakkoon.
 
Hyppään kommentoimaan tuolta toisesta ryhmästä, mum bmi oli alkuun 34,6, nyt viikolla 19 bmi on tippunut 32,1, kiloja on siis lähtenyt tekemättä käytännössä mitään. Kerrankin näin päin. Yksikään lääkäri tai terkkari ei oo sanallakaan sanonut mulle painosta edes alkuun. Edelleenkin on kuitenin aika tavalla ylimääräsiä kiloja, mut fyysiseltä voinnilta tunnen itteni oikeen hyväks. Raskaus ei vielä näy ulospäin, tai sitten porukka varmaan arvailee, ettö paljonko joulusuklaita mää ihan oikeesti oon syöny.
Tsemppiä kaikille kanssaodottajille, pullukolille ja vähemmän pullukoille.

Oletko ns.tietoisesti tehnyt jotain? Lähinnä mietin että pystyisikö sitä hieman omaa painoa pudottamaan tämän raskauden myötä.
Uskaltaako alkaa laihduttamaan ilman että vaikuttaa lapseen.
 
Hei...täällä jännitetään plussaa ja vaakaa:sour:
Sain 17kg helposti pois,2vauvaa pienellä ikäerolla ja psikkakunnan vaihto...+25kg:dead:
Tiukassa on..nyt on lupaava vuoden alku mut en voi muuta,kun myöntää,et HiRvItTäÄ:sad001
Kolme ekaa raskautta meni niin,et synnärillä painoin saman,ku plussates (,..tosin sekin oli n.30kg yli "ihanne painon"..)
Mut olo oli hyvä,tietysti ikäkin vaikuttaa...sitäkin on kertynyt..:rolleyes:
Kokeilkaa hyväks havaittua,ennen ruokailua hedelmä tai kaks ja vettä,pieni tauko ja tadaa-täys olo jo valmiiksi:grin ton ois omalla kohdalla syytä tepsiä....
 
Oletko ns.tietoisesti tehnyt jotain? Lähinnä mietin että pystyisikö sitä hieman omaa painoa pudottamaan tämän raskauden myötä.
Uskaltaako alkaa laihduttamaan ilman että vaikuttaa lapseen.

En oikeastaan mitään, mulle ei vaan oo tullu sellasta hinkua syödä, joka monella raskaanaolevalle pakkaa tulemaan, tai ainakin minun ympärillä olevat raskaanaolevat vetävät kaksin käsin ruokaa :D mulla ei oo ollu edes pahoinvointia joka olis voinu selittää painonputoomisen. Itseasiassa "hauska" juttu sinänsä, eilenkin käytiin työkavereiden kanssa pizzalla ja sen jälkeen vielä juotiin pullakahvit, silti tönäaamuna punnitsin taas 300g vähemmän kuin eilen, vaikka luulis, et pizzan jälkee varsinki turvottais. En valita, mut epäreiluahan tätä on teitä muita kohtaan. Mut uskosin, et kyllä ne kilot mutkin taas josssainkohtiin tavoittaa :) :sad001 nii oli mun tarkotus alottaa uiminen, mut en oo kerenny käymään ku pari kertaa. Pitääpä skarpata taas sen suhteen!
 
Saaramaria, olen onnellinen puolestasi kun käy noin päin ettei tule kiloja vaan lähtee ja vielä helposti
Pitää itsekin yrittää hillitä ruokahimoja ja liikkua enemmän.
 
Mä aloitin laihdutuksen enellä 25.10.17. sen jälkeen on paino tippunut melki 17kg.
Edelleen on lupa laihduttaa. Kalorit pidän 1200.
Jos on oikeasti iso lähtöpaino eli bmi 35 tai yli niin ei ole yhtään haittaa vaikka paino tippuisi odotuksen aikana :-)
Enkä kyllä nyt kun hyvään alkuun olen päässyt niin haluaisikaan lopettaa tiputusta.
Lähtö bmi oli 42. Nyt 37.
 
Mä aloitin laihdutuksen enellä 25.10.17. sen jälkeen on paino tippunut melki 17kg.
Edelleen on lupa laihduttaa. Kalorit pidän 1200.
Jos on oikeasti iso lähtöpaino eli bmi 35 tai yli niin ei ole yhtään haittaa vaikka paino tippuisi odotuksen aikana :)
Enkä kyllä nyt kun hyvään alkuun olen päässyt niin haluaisikaan lopettaa tiputusta.
Lähtö bmi oli 42. Nyt 37.

Upea tulos jo tähän mennessä!
 
Takaisin
Top