Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Taisi tuo hcg-lähete olla viimeinen - ja se toimiva - "tädinsaapumistanssin liike"; vähän verensekaista tarttunut pariin kertaan vessareissulla paperiin ja vatsassakin tuntuu siltä, että huomenna on kp1.
(Tosin oli eilen lempeekin ja limakalvot niin kuivat, että voi tippailua tulla siitäkin)

Jotain hyvääkin: varattiin miehelle verikokeisiin aika loppuviikkoon :) ei se oo päässyt töistä irtautumaan eikä pääse kuulemma huomennakaan... Mut sanoi, että aika kun varataan, niin ei hän jätä menemättä vaan hoitaa duunit sille mallille :)
Onhan tässä ooteltavaa taas sitten viikko-pari ennenku tulee infektiovastaukset ja sen jälkeen vasta simppakokeisiin... Mutta ehkä kevään aikana kuitenkin saisi jotain suunnitelmaa.
 
Muokattu viimeksi:
Alina, islanti on varmasti upea paikka!

Babe, mä tilasin tänään apteekista melkein samanlaisen erän lääkkeitä. Tosin pienemmillä annoksilla, kun ei oo ivf. Pistely gonalilla alkaa torstaina :)

Triana, varmasti stressaa! Koita vaan luottaa ammattilaisiin. Kyllä ne helpostikin pyytää konsultointia muilta lääkäreiltä ja hoitajilta, jos ei itse tiedä. Tsemppiä!!

Helinäkeijulle tsemppiä polikäyntiin!

Sininen kirahvi, mulla sama diagnoosi taustalla ja samankaltaista yrityshistoriaa. Sullahan riitti eka gonal-ovitrelle-lugesteron coctaili plussaan? Muistanko oikein? Mikä oli sulla gonalissa annos? Mulla alkaa torstaina toinen erä tällä menetelmällä.

Lara, hienoa et miehesi pääsee vihdoinkin labroihin! Jee!

Eltsi kp2.
 
Elisenda, onpa outo kupla nyt siellä! Voisiko olla kysta? Yks gyne ihmetteli mun PCOS-diagnoosia, koska hän sanoi, että pitäis olla liikakarvoitusta tai aknea, ja niitä ei mulla oo. Kaiken lisäks sen saman gynen mukaan mun munasarjat ei oo niin monirakkulaiset, mutta monen mukaan taas ne on. Ja edelleen kivat jenkkakahvat löytyy, vaikka oonkin saanu BMI:n nyt 27:een. Mietin vaan, että ehkä jonkun muun gynen mukaan sulla vois olla PCO-tyyppiset munikset ja saisit sitten apuja siihen, jos kyse onkin oikeasti siitä..? Kyllä tää naisen kroppa on kummallinen tapaus, tsemppiä! ♡

Sininen kirahvi, saako kysyä, paljon sulla on painoa ja ootko pudottanut sitä? Mulla siis tosiaan myös PCOS ja harmittaa, kun vuoden yritykseen ei ole mahtunut yhden yhtä ovista, vaikka kuulemma PCOS-potilaidenkin pitäis ovuloida kerran tai pari vuodessa. Foolihappoakin oon syöny nyt 1,5 vuotta "turhaan" ja painoa pudottanut melkein 10 kg (BMI nyt 27), ja se kuulemma usein jo auttaa, mutta ei siis mun tapauksessa, vaan munikset oli viimeks pari viikkoa sit yhä yhtä reikäjuustoa.

Deb, sulla on kyllä rankkoja kokemuksia taustalla. Olet todellinen selviytyjä. ♡

Eltsi, hienoa että pääset taas pian tositoimiin! :)

Alina, mä niin rakastuin kanssa Islantiin kun oltiin siellä pari vuotta sitten. :) Kunpa sulla ois nyt pikkunen matkassa! ♡

LaraS, toisaalta hyvä, jos täti nyt saapuu, niin tulee selvyys tohon tilanteeseen. Ja hienoa, että miehesi pistää myös pyörät pyörimään. :)

Babe, tsemppiä IVF:ään! :)
 
Lara kiva että teilläki alkaa pikkuhiljaa tutkimukset etenemään :)

Eltsi niin pitäisi osata luottaa, on vaan tuo tiedonkulku jotenki hirveän huonoa Oysista omaan terveyskeskukseen päin, vaikka kyllä kai ne samat tekstit pitäis näkyä joka paikassa :wideyed:

Äh, vuoto muuttu takasi kirkkaanpunaseksi ja vähän runsastu.. Tai vessassa käydessä aina tiputtelee kunnolla, muuten ei kauheesti tuu. Ja alamahassa niin oudot tuntemukset/kivut, ettei siellä nyt voi olla kaikki niinku kuuluu :sorry: Onneksi on keskiviikkona heti aamusta se ultra. Mistä tää vuoto pitkään menkkojen jälkeen voi johtua? Onko muilla ollu?
Edit. Näköjään on yksi mahdollinen endoon liittyvä oire tuokin, ei vaan kellään missään kiinnosta tutkia onko se sitä vai ei...
 
Muokattu viimeksi:
Frozen on hyvä että kierto vaihtuu, kun selvästikään en ollut raskaana. Olis vuoto saanut odotella vielä myöhemmälle päivään, niin olisin kuitenkin käyny uteliaisuuden tai sen hcg-arvon... että oliko jotain yritystä kuitenkin ollut :shy: No, onhan se lähete siellä valmiina, jos tulee taas epäselvä tilanne :)

Triana kuulostaa ikävällä, kun vuodot venyy :confused: mulla on ollut kaikenlaisia ja -pituisia vuotoja siitä asti, kun menkat alkoi; selittyy kuitenkin pcolla.
Onneksi tosiaan pääset jo kohta ultraan :)

Toiveissa mitä sulle kuuluu?
 
Triana, onpa omituista, että vuoto on runsastunu. :sad001 Mulle PCOS on aiheuttanu sen, että vuotoa ei tule, ja sitten kun Terojen avulla saatiin tulemaan, se oli niukkaa ja kesti vaan 2 päivää. Clomi-kierroissa vuoto oli runsaampaa (selittynee paksuhkolla limakalvolla; munasolua ei todistettavasti ole tullut ulos). Pitkittyneestä vuodosta mulla ei valitettavasti ole kokemusta, mutta joo eikö toi tosiaan endoon viittais..? Onneks sulla on huomenna se ultra. Toivottavasti joku nyt ottais siellä ton endoepäilyn tosissaan. Tsemppiä! ♡

LaraS, hyvin mahdollista, että sulla oli jotain yritystä siellä. Hyvä tosiaan, että lähete on valmiina, jos tulee uudelleen epäselvä tilanne. :)
 
Lara joko hanat aukesi kunnolla? Onneksi ei tullu ihan älyttömän pitkää kiertoa sulle. Ois kyllä ollu jännä nähä se hcg että yrittikö tapahtua jotain. Jos ei, niin on nuo testit melkosta arpapeliä että viivoja sinne tulee!

Frozen mulla limakalvoa kehuttu aina hyväksi, eli sillähän se ajoittain runsas vuoto selittyy. Alkaa vaan huolestuttaa tää pitkittyminen, ja viimeksi oman tk:n lääkäri (huomenna on onneksi eri) ei ottanu taas mitään kantaa mihinkään :sad001 Ja uskonkin että ei oo mitään hätää jos kierrossa tai parissa tiputtelee, mutta mulla tää on jo kuudes kierto.. Kyllähän mulla kaikki oireet viittaa endoon, tuntuu vaan että kaikki lääkärit on tosi haluttomia tutkimaan sitä kunnolla.

Kp9/23-28 Ja ei näy loppua vuodolle, alkaa jo ihan tosissaan suututtamaan :mad:
 
Triana, ompa ikävää että tieto takkuaa taas lääkäreiden kesken! Tsemppiä vuodon kanssa, toivottavasti loppuu pian. Ja toivotaan parasta inssin suhteen, että onnistuisi! Tosta endosta, mun työkaveri kellä on nykyään paha endo, niin sillon alkujaan selvitteli asiaa perus gynellä, siellä ultrassa ei näkyny mitää. Pääs sitten kättärille ultraan ja endoon perehtyneelle gynelle, niin jopa rupes löytymään endoa joka puolelta!! Koitan tänää ku se lääkäri soittaa, pyytää jos pääsis kättärille ultraan. Toi on kyllä niin raivostuttavaa, kun lääkärit ei ota tosissaan endon mahdollisuutta :sad001 jospa pääsisit sinne magneettiin, ja siellä selviäisi asiat!

LaraS, mäki mietin voisko se mun kupla olla joku tuulimuna.. mut pitäis kyl raskaustestissä silti jotain näkyä. täytyy kysellä lääkäriltä että mitä sille tehdään! Ompa hyvä että miehesi pääsee irtautumaan töistään sen verran että saatte verikokeet otettua :)

Babe, tsemppiä ivf:n :happy:

Frozen, eikö pco aiheuta aina kuitenkin kieroissa epäsäännöllisyyttä/anovulatorisia kiertoja? mä aattelin myös pyytää sen proge-testin, jotta vois varmistua että munasolu kuitenki irtoaa. Varmaan on pieni kysta se "kupla", mä vaan ihmettelen mitä se kohdussa tekee.. ja ei tahdo löytyä mitään tietoa netistä kohdun kystista, ainoostaan myoomista, mutta ne näkyy vaaleempana ultrassa, kun tää oli ihan musta pallo. Aloinhan mä toki miettimään sitäkin, että jos olis kiinnittynyt 2 alkioo ja toinen vuosi pois, ja mulla nousee vaan hcg hitaasti :wacky: taitaa olla liika kaukaa haettua :grin
 
Triana, onpa nyt kurjaa että vuoto jatkuu noin! Mä taas vähän toivoisin että mulla jatkuis vähän pidempään eikä taas loppuis tähän, kp3 menossa vasta ja tulee enää vaa ruskeeta tuhrua.. huono limis?

LaraS, mikä siellä tilanne, joko vuoto alko kunnolla?

Mauste, hyvä et on yks homma hoidettu alta, se helpottaa aina :) ite jännään kans omia tulevia labroja ja gynee, mutta vielä enemmän tota miehen labroja ja simppanäytettä..

Frozen, onhan tässä vaikka mitä kokemuksia takana joo, ei oo ollu mikään helpoin elämä. Mutta mä tykkään ajatella asian niin, että kaikista vastoinkäymisistä huolimatta mä vaan porskutan eteenpäin kaikkien luonnonlakien vastasesti, ja teen kaikkeni että oisin onnellinen. Ei kai täällä muutenkaan selviä hengissä, niin samapa elää sit tää elämä niin täysillä kun vaan voi :laughing002 Ja oon jotenki hyväksyny sen, että toiset näköjään vaan saa enemmän p***aa niskaan kun toiset. Ehkä meille, jotka kokee paljon vastoinkäymisiä, on tiedossa (toivottavasti) iso pläjäys onnee jossain kohtaa.
 
Mauste kyllä, eteneminen helpottaa aina oloa - edes vähäksi aikaa. Toivottavasti tuloksista saatte hyvät uutiset :)

Triana ja Deb ei ihan vielä, mutta tiputtelu lisääntynyt. Olisin käynyt siellä labrassa, mutta oli hirveesti jonoa niin en jaksanu jäädä odottelemaan.
Triana tuo pitkittynyt tiputtelu / vuoto on tosi rasittavaa o_O tsemppiä sen kanssa! Ja hitsi, miten sais lääkärin tajuamaan, että diagnoosi on tärkee ongelmien taustalla - etenkin kun endo vaikuttaa muutenkin kropan toimintaan ja olis seurattava kehittymistä.

Elisenda olis varmasti paikallaan ottaa se hcg sulla, niin näkisi onko se edes minimaalisesti koholla. Onko sulla koskaan aiemmin sitä verestä katsottu? Et tietäisi sen perustason. Mulla on ihan matala, alle 1 (tietäispä, onko nytkin vai korkeampi :rolleyes:)
 
LaraS, on otettu pariin otteeseen hcg verestä, kun on ollut noita vatsaongelmia. Mutta aina ne on vaan sanonut että tulos alle 5, eli en tiedä mikä on tarkalleen ollut, omakannassa lukee tosta viimeisimmästä että nega.

Deb, sulla on niin ihana asenne :Heartred mä niin haluan uskoa tohon, että kun on paljon saanut paskaa niskaansa, niin jossain vaiheessa se hyvitetään :happy:

Tänään soitti se lääkäri millä ekaks kävin, noista ultratuloksista. Sanoi että se kupla on joku nestekysta vaan, mistä ei tarvi välittää, se oli kooltaan 4mm. Limakalvo oli jotain 3mm ja kauttaaltaan taisainen tms. Laittoi nyt sen lähetteen naikkarille lapsettomuustutkimuksiin :happy: jännää! Ensikäyntiä odotellessa!

Elisenda kp9/25-28, ekat eggwhitet bongattu! Kylläpä se alkukierto hurahti nopeaa!
 
Tänne tulee kyllä vauhdilla tekstiä :D

Tänään kävin polilla, uudestaan määräsi verikokeet otettavaksi, vertaa joulun alla otettuihin sitten, ja pohtivat polilla tiimissä mikä olisi paras hoito meille, leikkaus vai vielä odottelu. Loppuviikosta soittaa sitten, mihin päätyvät, jos leikkaukseen ja siellä löytyy enemmän endometrioosia kuin se munasarjassa oleva,niin sitten suoraan sammutushoidot ja ivf.ään. Leikkausjonot on noin 2kk eli menisi ehkä kesäkuulle ja sitten sammutushoidot eli syksylle ehkä sit ivf. Itse melkein toivon että pääsis leikkayukseen kun kysta kuitenkin letroilla kasvaa. Tähän kiertoon saan käyttää lugeja,ihmetteli miksi en saanut jo edelliseen jossa oli hyvät follit,nii-in samaahan minäkin sillon ihmettelin,ärsyttää kun joka lääkärillä eri mielipide. Letroja en saa ottaa.
Frozenille: vastauksena miten endo vaikeuttaa raskautumista (kysyin tänään lääkäriltä) niin kehossa on jatkuva tulehdustila joka voi estää kiinnittymisen kun endo erittää sellaisia hormooneja jolloin keho katsoo ettei oo suotuisat olot raskaudelle,näin hän vastasi.
sekä nuo kystat tosiaan ja endometriooma voi olla kehossa,virtsarakon pinnalla,suolistossa,liimata munasarjoja seinämiin, kieputtautua vaikka minne ja tukkia tuubat jne,jne... monirakkulaisuuteen viittaavaa ei onneksi löytynyt minulta,kun tuo toinen munasarja vaikutti oikein terveeltä.Mutta siis joo luget auttaa loppukiertoon kyllä. Nyt vaan mietityttää että eikös yleensä ovuloida jokatoinen kierto toisesta munasarjasta niin ovuloinkohan nyt ollenkaa tässä kierrossa...
Triana: tuo on niin kamalaa kun ei endo välttis näy ultrissa jos ei oo kunnon verisia kystia joista sen tunnistaa,harvoin näkyy missään kun sirottuu kohtuun yms.. leikkauksessa vasta näkyy kunnolla. Kovasti oireet minusta sinulla siihen viittaa, ja lugeja sun pitäs ainakin saada tiputteluun,endolaisilla kun on keltarauhasen vajausta. Niille lääkäreille pitää aina vaan kauhistella ja liiotella kipuja ennekuin ottaavat vakavasti. Minäkin nyt kauhistelin niin vastaus oli että kipujen puolesta kyllä pärjäisit ilman leikkausta,:wtf !!!

Deb: Pahoittelut tädistä :sad001 onpas sinulle sattunut paljon ikäviä asioita ja paljon olet saanut kestää :sad001 mutta hieno asenne, jokaisella on kuitenkin se yksi elämä niin koittaa nauttia siitä vaikka on tämä välillä kyllä niin paskassa rämpimistä,mut eteenpäin on mentävä.
Babe: tsemppiä ivf.n!!! perässä varmaan tullaa sitten syksyllä sinne, kerrohan sitten miten meni.
Elisenda: minäkin mietin voisko se olla nestekysta sinulla,ne on tosi yleisiä ainakin munasarjoissa.
Mauste: hienoa että asiat etenee pikkuhiljaa
LaraS: sielläkin hyvä kun asiat lähtee etenemään pikkuhiljaa,toisipa kevät muutakin ihanaa kun pelkät simppatesti tulokset :wink mut pääasia että hommat etenee.
Alina: ihanaa,tuonne islantiin ois päästävä joskus kyllä.Ihanaa että kehosi myös toimii nyt niinkuin pitää, toivotaan ihanaa lopputulosta :)
Eltsille isot tsempit tähän kiertoon,olisipa tämä kiertonne!!!

Tsemppiä kaikki ihanaiset jos unohdin jonkun, ja siniselle kirahville ihania, pumpulinpehmeitä ajatuksia,niin hienoa kun saatiin joku plussa tännekin palstalle taas pitkästä aikaa!!!!!!!

Minä vähän taustailen mut kurkin tänne välillä..
 
Eltsi, juu juurikin tuo gonal-Ovitrelle-lugesteron yhdistelmä oli ekaa kertaa käytössä. Pistelin viisi päivää 50 yksikköä ja sillä oli kasvanut kp 10 mennessä abt. 20 x 23 cm folli. Onko sulla mikä annostus?

Frozen, sepä se kun mulla ei ole lainkaan ylipainoa, mut muut pcos oireet ovat sit sitäkin selvempiä. Amh-arvokin on korkea. Onko sulta muuten otettu sitä?

Tsemppiä kaikille! Oliko täällä kellään piinapäiviä menossa?
 
Sininen kirahvi, oho! Olipas sulla hyvin kasvanut folli!!! Mahtia! Mulla oli viimeksi annos 37,5 yksikköä ensimmäiset 2 viikkoa, sitten nostettiin vielä seitsemäksi päiväksi 50 yksikköön. Munasoluja on mulla niin paljon, niin eivät aikaisemmin uskaltaneet nostaa annosta. Kävin ton 3 viikon aikana kaks kertaa viikossa ultrassa ja labrassa. Et kasvua seurattiin koko ajan tarkasti. Nyt aloitan pistelyn tuolla 50 yksiköllä. Toivon, et nyt riittäisi lyhyempi pistelyaika!
 
Eltsi, lääkäri toppuutteli ennen ultraa, että yleensä joudutaan pistämään pidempään kuin tuo viisi päivää, mutta tuo 50 yksikköä näytti toimivan tosi hyvin. Toivon kovasti, että sinullakin toimisi, tsemppiä siis kovasti:) ja hyvä kyllä että tilannetta seurataan tarkasti verikokein ja seurantaultrin.
 
Helinä tuo on ärsyttävää, että lääkärit vähättelee asiakkaan kokemuksia. Eihän ne mitenkään voi tietää, mikä tilanne oikeesti on! Kauheeta, että sullakin on kaikenlaisia kipuja, niin on lääkärillä pokkaa todeta että pärjäisit niiden kanssa :bored: toki, ilman raskautumisyrityksiä sulle varmaan määrättäisiin yhä tuhdimpia lääkkeitä, mikä edesauttaisi pärjäämistä. Omassa elämässä oon vaan tullut tulokseen, että "pärjääminen" ei oo sama kuin elämästä nauttiminen, ilo, onni, tyytyväisyys.
Toivottavasti pääsisit leikkaukseen, saisit sieltä avun endon aiheuttamiin ongelmiin ja raskautumiseen :happy:

Elisenda jee, odotellaan eka käyntiä yhdessä! :) Kiva, että joku on mun kanssa samassa tilanteessa, tälleen alkuselvityksen ja eka käynnin tuntumassa. Tehdään molemmat se ylläriplussa nyt eka aikaa ootellessa, eiks jee? :wink :joyful:

Mulla on vieläkin niukanlaista vuoto. En taida laskee tätäkään päivää vielä kp1 :confused: olis vaan kunnon vuoto 3pv ja loppuis. Eikä vaan toisinto edellisestä kierronvaihteesta ja 2vk tiputtelu/vuoto.

näin ollen kävin kuitenkin sen hcg otattamassa, mut meni sen verran myöhälle iltapäivään, etten saanut tuloksia vielä tänään. Meillä tulokset tulee kantaan vasta sitten, kun ne on vastattu ja joku on ne nähnyt & manuaalisesti "kuitannut".
 
Huh paljon juttua taas kaikilta, en muista enää mitä piti sanoa kellekin! Babelle ainakin lykkyä ivf-hoitoihin!

Mulle tuli tänään postissa aika terveyskeskukseen lääkärille. Eka aika siis lapsettomuusasian tiimoilta. Kattelin tuossa omia ja miehen työvuoroja, ja oman päivän saan kyllä järjestettyä, mutta miehellä tuntuu olevan hankalaa tuo työvuorojen vaihtelu :sour: Niin mietinpähän sitten, että tarviiko sinne välttämättä tuota miestä matkaan? Tutkiiko tämä lääkäri vielä välttämättä mitään vai tutkitaanko mies vasta naisten polilla erikoissairaanhoidossa? (mies naisten polilla heh :grin) Lähete simppatestiin saattaa tietty tulla mutta ei kai siihen miehen paikallaoloa tarvita? Vai sanonko sille vaan että jos kiinnostaa niin selvität työvuoros siihen malliin että pääset :shifty: Tietty voisin myös soittaa sinne terveyskeskukseen ja kysyä että pitääkö molempien olla paikalla :rolleyes:
 
Nyt on jotenkuten päästy yli siitä pettymyksestä, joka tuli, kun menkat alkoivat viime keskiviikkona. Toinen Letrotzol kuuri nyt syöty ja ei muuta kun yrittämään.. Täällä hirveästi tullut uutta porukkaa ja oon ihan pihalla kaikesta.

Onnea plussasta Sininen Kirahvi ja Babe tsemppiä hirveesti IVF:ään

Villisilmä Mun mielestä on tärkeää, että mieskin on paikalla, kun kuitenkin yhteinen projekti. Me käydään aina yhdessä kaikissa ultrissa yms vaikka ei miestä niissä tutkittaisiinkaan. Ainakin polin ensikäynnillä oli tärkeää olla miehenkin mukana, kun siellä kartoitettiin tilanne. Me ollaan aina saatu miehelle lappu mukaan, että ollut lääkärissä, joten ei sen puolesta oo mitään ongelmaa ollut lähteä esim töistä. Kaikilla toki ei oo sitä mahdollisuutta, mutta meidän tapauksessa ainakin ollut hyvä, kun ollut kahdet korvat kuulemassa mitä lääkärit sanoo. Oon osalla käynneistä ollut niin pettymyksen pauloissa, shokissa yms, joten mennyt jotain asioita ohi.
 
Takaisin
Top