Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Elisenda apua, mitä ihmettä!!! :nailbiting: Olisipa sulla siellä salamatkustaja mukana!!! :smiley-angelic001
Onko sulla muita pco-oireita? Hiustenlähtöä, liiallista karvankasvua tms.?
Gynekologisessa kaikututkimuksessa voidaan nähdä monirakkulainen munasarjarakenne (PCO, polykystiset munasarjat) ns. sattumalöydöksenä, naisella jolla ei ole mitään gynekologisia oireita. Tällainen tilanne voi olla jopa 20 %:lla naisista.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00686

Tein tänään testin. Eli useamman :rolleyes: :hilarious: pc ei näyttänyt mitään, mutta eBayn 15mlu(?) tuli taas joku haalea viiva. Jota taaskaan en saanut kuvaan :oops:
Soitin siis hcg-labralähetteen, koska näitä tikkuja jo viikon katsellut ja niissä olevinaan jotain on ollut. Eikä menkoista edelleen tietoa :confused: Jos huomisessa arvossa on jotain, niin soitan lapsettomuuspolille, et kontrolloidaanko se labrakoe vielä. Et oisko joku tuulimuna tms., joka vaan ei suostu luonnollisesti poistumaan.
Jos ei oo mitään, niin sitten menee r-testit vaihtoon!
 
Tuossa vielä kuva + negatiivi siitä puikosta. Lämpökin mulla oli taas äsken 37.0° kainalosta. Tuossa paikkeilla se lämpö on nyt ollutkin, normaalisti 36.3-36.8°.
Tiiän, että luultavasti turha toivo, mutta parempi toivoa kuin menettää usko täysin raskautumiseen :shy:
 

Liitteet

  • IMG_20170327_110547~2.jpg
    IMG_20170327_110547~2.jpg
    224.2 KB · Katsottu: 107
  • IMG_20170327_111008.jpg
    IMG_20170327_111008.jpg
    370 KB · Katsottu: 124
1,5h pidätyksellä herkkä testi nega! Eli mikä lie kupla siellä kummittelee. Sitä kyllä ihmettelen, miksi se ei poistunut viime viikolla kun menkat oli o_O

LaraS, ei oo muita PCO-oireita. Ja vissiin pitäis olla kuitenki enempi niitä rakkuloita, jotta olis PCO. Ai niin, sanoi se vielä että normaalisti toimivan näköiset munasarjat. Voihan hitsi, että sulle ei tullut selitystä vieläkään miksi menkkoja ei kuulu!
 
Muokattu viimeksi:
Elisenda onpas ihme kupla sulla :eek: ihme, ettei lääkäri antanut lähetettä hcg-labraan vaan käski kattoa tikulla :eek:
Hienoa, ettei enemmälti pco-tyyppistä ollut :) mulla tosin oli seurannassa toisinaan kohtalaisen normaalit munikset, joskus taas rakkuloita enemmän. Mut mullahan niitä muitakin oireita on kosolti.
 
LaraS, vissiin se lääkäri ei pitänyt kuitenkaa raskautta ihan todennäköisenä kun menkat kuitenki oli viime viikolla.. mut mietin itekki että miksei labraan laittanu! Täytyy varmaan pyytää uusintaultraa vaik ens kiertoon, niin näkee onko mitää muutosta tapahtunu.. mut mä en tiedä aiheuttaako pco tällasia kipuja ku mulla on, enemmänki viittais mun mielestä endoon..
 
Reissusta palattu ehjin nahoin! Islanti on kyllä ihan huikeen hieno paikka :love017

Ihanaa täällä on tullut positiivisia uutisia! Hirmu paljon onnea Sininen Kirahvi!! :Heartred Toivottavasti sait aikaan isommankin plussa-aallon tänne pitkään yrittäneiden joukkoon :happy:

Tsempit tädin kohdanneille :sorry:

LaraSkö se oli, joka jo meikäläisen kuulumisia uteli? :p Täällä tänään dpo 12. Oireita on jos jonninmoista, mutta maltan keskiviikkoon, ennen kun testaan yhtään mitään :hilarious: Oon kuitenkin positiivisesti yllättynyt, ettei kroppa pettänyt tällä kertaa ja menkat ei alkanut reissussa. Pointsit sille!
 
Elisenda, olipas jännä käynti gynellä siellä! Ite odotan vähän kauhulla mikä mulla tullaan sanomaan syyks lapsettomuudelle..

Helinäkeiju, kuulostaa samanlaiselta kun mulla on ollut vuoto kemiallisen jälkeen, joten hyvinki voi olla yrittäny jotain tapahtua!

Triana, toivotaan nyt että siellä ois oikein muheva johtofolli :)

ON: mä mietin täällä tulevia tutkumuksia, ja sit asioita mitkä on voinu johtaa siihen että oon nyt lapseton.. Miten voikaan tajuta asioita vasta nyt? Esim. mulla oli anoreksia nuorena, ei mikään kauheen paha eikä menkat jääny koskaan pois, mutta mitat oli alimmillaan 166cm/50kg. Mutta eihän se oo välttämättä vaikuttanu jos kierto oli sillon normaali, eikä menkat jääny pois? Sit ehkä eniten pelkään sitä, että se on vaikuttanu että kun mä olin lapsi niin mä jouduin kokemaan hyväkskäyttöö..

Ton takia pelkään gynejäkin yli kaiken, mutta oon silti valmis siihen että sörkkiköön niin paljon kun huvittaa kunhan me tullaan miehen kans se pikkunen saamaan vielä jonakin päivänä.

Mutta eikö se kerro että mun on mahdollista raskautua, kun on km ja pari kemiallista takana? Melkein tekee hyvää se että makoilen flunssassa vaan sängyssä eikä oo mitään muuta tekemistä kun ajatella asioita :hilarious:
 
Alina, islanti kuulostaa ihanalta, oon ainahalunnu iteki käydä!! Voi, olispa siellä teillä pikkunen :Heartred
 
Noniin, tänään alkaa mun "narkkari elämä" :) Pitkästä aikaa taas sellainen olo että ehkä tää vois sittenkin onnistua :) Kaks epäonnistunutta inssiä ja monta letrozol kiertoa takana. Nyt siis alkamassa eka ivf :)
ImageUploadedByVau Foorumi1490618948.251645.jpg
 
Babe, toivotaan että ivf tuottais tulosta!! Mikä teillä olikaan lapsettomuuden syy?

Mä kyselen varmaan nyt kaikilta, kun itellä tutkumukset edessä.. :shy:
 
Deb pahoittelut menkoista! Ja ikävä kuulla että sulla on noin kurjia juttuja menneisyydessä.. Oon ymmärtänyt että anoreksia voi aiheuttaa ongelmia ainakin jos se on ollut tosi vaikea (ja tietty jos edelleen on). Mä olin kanssa joskus kakskymppisenä siinä alipainon rajalla (aika samat mitat kun noi sun) ja joskus mietin et voiko se vaikuttaa, mut en sit kuitenkaan oikein usko kun bmi ollut vakkaasti 22 varmaan kymmennen vuotta nyt. Mut sit toisaalta mun munasolut kypsyy huonosti kun LH on matala ja gyne sano etten sais liikaa urheilla ni en sit tiedä. Hyväksikäyttö ei varmaan ainakaan mitään fyysisiä muutoksia tee mitkä aiheuttais lapsettomuutta. Ja se on tosi hyvä merkki että sulla on ollut se keskenmeno! Oikein iso tsemppihali:)
 
Alinan testaamista jännäilen, tuuthan sitte heti kertomaan tänne tuloksen :p

Babe tsemppiä ivf-hoitoihin! Toivottavasti saatte jo ensimmäiseltä kierrokselta pysyvän kyytiläisen :) Te ilmeisesti ootte yksityisellä? Ei millään muista vaikka oot varmasti jossain vaiheessa kertonut.

Elisenda kyllä munki mielestä sun kivut endoon viittaa, ja sepä onki siitä inhottava ku ei se välttämättä näy ultrassa vaikka ois kuinka paljo kiinnikkeitä. Mä aion vaatia magneettikuvauksen jos en insseillä raskaudu, ja kivut ja ylimääräset vuodot/tiputtelu jatkuu. Pakkohan niillä on muutenki se oikean munasarjan sijainti selvittää ennen ivf-hoitoja.

ON: Kp8/23-28, vieläki tiputtelee välillä reilustikin tumman ruskeeta ja oikeen voimakkaasti raudan hajuista vuotoa, että ärsyttää! Oman tk:n lääkäri soitti ja sovittiin että kyllä se paras aika ultralle on keskiviikkona (kp10) kun ehkä jo perjantaina voitas tehä inssi. Se vaan ei ollu yhtään kartalla mun hoidoista, luuli siis että pelkkä OI on eikä IUI, ei kuulemma Oysin teksteistä käyny ilmi.. Niin hän sitten mietti, että hänen mielestä ultra ois saanu olla jo aiemmin ja ois voinu sitte jatkaa lääkitystä (tarkotti ilmeisesti pistoksia?) jos ei tarpeeksi hyvää vastetta oo. Mutta eipä hän kai voi mulle määrätä mitään kun Oysissa ollaan hoidossa :woot: Unohin sitte puhelimessa hälle sanoo, että se voi soittaa Oysiin millon vaan ja kysellä mun hoidosta ja konsultoida lapsettomuuslääkäriä. Ääh ku taas stressaa ku tuntuu ettei koskaan osu kaikki käynnit ja kierto ja viikonloput ja lääkärien mielipiteet kohilleen :sorry:
 
Bambi, oon nyt ihan normaaleissa mitoissa, ollu jo muutaman vuoden. Anoreksian jälkeen oli määrittelemätön syömishäiriö, en syöny kauheen hyvin, mutta en myöskään liikkunu paljoo. Nyt syön ja liikun suht hyvässä suhteessa, ja kuukautiskierto on ollu säännöllinen (vuorotellen 26-28 päivää ja seuraava sit 29-32 päivää, luulisin että mulla siis ovulaatio tapahtuu vuorotellen molrmmin puolin) 1,5v, hetkeks sekos pillerien lopettamisen jälkeen.

Nyt en tiiä mikä mulla on, pitää seurata mihin menee, mutta alavatsa tuntuu tosi pinkeeltä ja on turvonnu (okei, kp2 joten voi johtua menkoista), ja jotenki aristaa kohtua. Mietin että voi kyllä flunssastakin johtua kun sisäelimet tuntuu muutenki vähän 'kuormittuneilta' ku on kuumetta. Jotenkin aivan omituisesti sellanen vahva tunne että menkoista huolimatta mä oon nyt raskaana, vaikka järjellä ajatellen en kyllä varmastikaan ole. Mitä lie kuumehourailuja :hilarious:
 
Elisenda entä jos teet uuden testin vielä tai soitat ja sanot nähneesi jotain testissä, mut toisessa ei niin haluaisit kattoo hcg verestä :shy: joo, ei sais huijata, mutta olis ainakin kerralla selvää.
Ite luin tänään tuulimunasta ja oon henkisesti yrittänyt varautua siihen, että semmonen vois mulla olla :sorry:

Alina joo, täällä oottelen, että kenen testiä päästään seuraavaksi tiirailee :bookworm: olisipa sun vuoro :happy:

Deb mietin pitkään, että laitanko sympatiaa vai optimismia.. Päädyin jälkimmäiseen, koska huolimatta sun kokemista kauheuksista ja syömishäiriöstä, oot selviytyjä :Heartpink ja uskon minäkin, että km ja kemialliset kertoo siitä, että jonain päivänä te saatte plussan syliin asti :love017

Babe tsemppiä ja toivottavasti jo eka kierros tuo ihanan tuloksen :happy:

Triana osuis nyt vaan kaikki nätisti linjaan :smiley-angelic001
 
Kyllä kai se on hiljalleen uskottava, että raskaana ollaan ainakin tällä hetkellä:). Soitin tänään naikkarille ja aika varhaisultraan on muutaman viikon päästä. Varasin ajan myös neuvolaan, mikä tuntui tosi oudolta. Sattui varmaan maailman empaattisin hoitaja vastaamaan puheluun neuvolassa.

Mulle tosiaan on useamman gynen toimesta todettu pco. Virallisena lapsettomuusdiagnoosina kuitenkin munasolun irtoamattomuuteen (anovulaatioon) liittyvä naisen hedelmättömyys. Mä olen itse aika lailla satavarma, että mulla on pcos, vaikka virallista diagnoosia en ole saanutkaan (rakkulat, epäsään. kierto, anovulaatio, hirsutismi, akne jne..). Sattumaa tai ei, mutta vajaa kaksi kuukautta siten jätin maitotuotteet pois ja olen vältellyt gluteenia (kauraa lukuun ottamatta) ja pyrkinyt syömän vähähiilihydraattisesti. Nuo siis pcos oireita lievittämään. Mullahan oli niin, että eka vuosi yrittäessä taisi mennä niin että yhden ovulaation onnistuin bongaamaan. Sitten syksyllä 2016 aloin syömään Inofolic-ravintolisää (myo-inositoli ja foolihappoa) yksityisen gynen suosituksesta, ja yht äkkiä ovulaatiot alkoivatkin tulemaan. Jos siis on pco(s) taustalla, niin tuo on yksi mitä kannattaa harkita. Jos on sokereissa häikkää tai käyttää metformiinia en alkaisi kuitenkaan käyttämään ennenkuin konsultoisin gyneä asiasta.

Alina, täälläkin jännitetään sun testiä. Islanti kuulostaa ihanalta!

Babe, tsemppiä ekaan ivf:ään
ImageUploadedByVau Foorumi1490630457.231096.jpg
 
Alinan testaamista jännäilen, tuuthan sitte heti kertomaan tänne tuloksen :p

Babe tsemppiä ivf-hoitoihin! Toivottavasti saatte jo ensimmäiseltä kierrokselta pysyvän kyytiläisen :) Te ilmeisesti ootte yksityisellä? Ei millään muista vaikka oot varmasti jossain vaiheessa kertonut.

Elisenda kyllä munki mielestä sun kivut endoon viittaa, ja sepä onki siitä inhottava ku ei se välttämättä näy ultrassa vaikka ois kuinka paljo kiinnikkeitä. Mä aion vaatia magneettikuvauksen jos en insseillä raskaudu, ja kivut ja ylimääräset vuodot/tiputtelu jatkuu. Pakkohan niillä on muutenki se oikean munasarjan sijainti selvittää ennen ivf-hoitoja.

ON: Kp8/23-28, vieläki tiputtelee välillä reilustikin tumman ruskeeta ja oikeen voimakkaasti raudan hajuista vuotoa, että ärsyttää! Oman tk:n lääkäri soitti ja sovittiin että kyllä se paras aika ultralle on keskiviikkona (kp10) kun ehkä jo perjantaina voitas tehä inssi. Se vaan ei ollu yhtään kartalla mun hoidoista, luuli siis että pelkkä OI on eikä IUI, ei kuulemma Oysin teksteistä käyny ilmi.. Niin hän sitten mietti, että hänen mielestä ultra ois saanu olla jo aiemmin ja ois voinu sitte jatkaa lääkitystä (tarkotti ilmeisesti pistoksia?) jos ei tarpeeksi hyvää vastetta oo. Mutta eipä hän kai voi mulle määrätä mitään kun Oysissa ollaan hoidossa :woot: Unohin sitte puhelimessa hälle sanoo, että se voi soittaa Oysiin millon vaan ja kysellä mun hoidosta ja konsultoida lapsettomuuslääkäriä. Ääh ku taas stressaa ku tuntuu ettei koskaan osu kaikki käynnit ja kierto ja viikonloput ja lääkärien mielipiteet kohilleen :sorry:

Kiitos, sitä toivotaan! Juu yksityisellä ollaan eikä kyl ois varaa montaa kertaa ivf yrittää siellä.
 
Takaisin
Top