Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
LaraS hyvä kuulla että ei muillakaan ole vielä ollut tässä vaiheessa digissä isommat viikot.

Mä soitin tänään polille ja ilmoitin tuloksesta. Ois pitänyt soittaa vasta pe mutta kun nyt kerran digikin oli jo plussaa niin miksi odottaa ilmoittamista... Sain varhaisultra-ajan juuri ennen juhannusta. Verikoetta ei oteta. Eli sinne asti saa sitten olla epätietoisena. Kyselin onko mun vatsakivut normaaleja, kun mulla tulee sellaisia todella kovia kouristuksia alavatsalla yöllä ja päivällä. Ne on niin kovia etten voi liikkua noin minuuttiin. Hoitaja ei osannut sanoa. Kehotti vaan menemään päivystykseen tai soittamaan heille, jos en pärjää kipujen takia. Vähän jäi kyllä epätietoinen olo. :sorry:

Ja sitten unohdin kysyä saanko lähteä Aasian matkalle, joka varattiin jo talvella. :facepalm: Lähtö olisi just juhannuksen jälkeen ja oltaisiin siellä kaksi viikkoa... Raskausviikot ois mulla siellä 9-11. Ei auta kuin soitella vaikka ensi viikolla uudestaan. Alunperin ajattelin että toi ultra tai joku lääkärikäynti olisi aikaisemmin niin kysyisin siinä yhteydessä, mutta nyt ei olekaan mitään käyntiä.


Anteeksi kun mä höpötän näitä plussajuttuja niin paljon tänne ketjuun. Varmaan jostain voi tuntua tosi ikävältä tällaiset, kun ei omaa plussaa vielä ole. Oon vaan niin epätietoinen kaikesta, kun en ole ennne plussaa saanut, ja kun ei voi tietää jatkuuko tämä edes, niin ei oikein tiedä minne kirjoittaa. :oops:
 
LaraS hyvä kuulla että ei muillakaan ole vielä ollut tässä vaiheessa digissä isommat viikot.

Mä soitin tänään polille ja ilmoitin tuloksesta. Ois pitänyt soittaa vasta pe mutta kun nyt kerran digikin oli jo plussaa niin miksi odottaa ilmoittamista... Sain varhaisultra-ajan juuri ennen juhannusta. Verikoetta ei oteta. Eli sinne asti saa sitten olla epätietoisena. Kyselin onko mun vatsakivut normaaleja, kun mulla tulee sellaisia todella kovia kouristuksia alavatsalla yöllä ja päivällä. Ne on niin kovia etten voi liikkua noin minuuttiin. Hoitaja ei osannut sanoa. Kehotti vaan menemään päivystykseen tai soittamaan heille, jos en pärjää kipujen takia. Vähän jäi kyllä epätietoinen olo. :sorry:

Ja sitten unohdin kysyä saanko lähteä Aasian matkalle, joka varattiin jo talvella. :facepalm: Lähtö olisi just juhannuksen jälkeen ja oltaisiin siellä kaksi viikkoa... Raskausviikot ois mulla siellä 9-11. Ei auta kuin soitella vaikka ensi viikolla uudestaan. Alunperin ajattelin että toi ultra tai joku lääkärikäynti olisi aikaisemmin niin kysyisin siinä yhteydessä, mutta nyt ei olekaan mitään käyntiä.


Anteeksi kun mä höpötän näitä plussajuttuja niin paljon tänne ketjuun. Varmaan jostain voi tuntua tosi ikävältä tällaiset, kun ei omaa plussaa vielä ole. Oon vaan niin epätietoinen kaikesta, kun en ole ennne plussaa saanut, ja kun ei voi tietää jatkuuko tämä edes, niin ei oikein tiedä minne kirjoittaa. :oops:

Ei haittaa bluebe, kyllähän se plussa tuo taas ihan erilaista huolta ja murhetta mieleen jota päästävä purkamaan jonnekin :) Tai näin ainakin luulen, en oo itse vielä plussaa saanut niin en tiedä kuinka hermoheikoksi sit muutun:grin Mutta varmaan hyvä jos vielä soittelet myöhemmin uudestaan sinne ja kysyt tuosta matkasta :) Mun tuttu oli kyllä raskaana useamman viikon Aasiassa ja ihan hyvin meni kuulemma, toki syömistä joutui miettimään vähän tarkemmin. Kiva että varhaisultra ehtii kuitenkin olla ennen reissua! :)
 
LaraS hyvä kuulla että ei muillakaan ole vielä ollut tässä vaiheessa digissä isommat viikot.

Mä soitin tänään polille ja ilmoitin tuloksesta. Ois pitänyt soittaa vasta pe mutta kun nyt kerran digikin oli jo plussaa niin miksi odottaa ilmoittamista... Sain varhaisultra-ajan juuri ennen juhannusta. Verikoetta ei oteta. Eli sinne asti saa sitten olla epätietoisena. Kyselin onko mun vatsakivut normaaleja, kun mulla tulee sellaisia todella kovia kouristuksia alavatsalla yöllä ja päivällä. Ne on niin kovia etten voi liikkua noin minuuttiin. Hoitaja ei osannut sanoa. Kehotti vaan menemään päivystykseen tai soittamaan heille, jos en pärjää kipujen takia. Vähän jäi kyllä epätietoinen olo. :sorry:

Ja sitten unohdin kysyä saanko lähteä Aasian matkalle, joka varattiin jo talvella. :facepalm: Lähtö olisi just juhannuksen jälkeen ja oltaisiin siellä kaksi viikkoa... Raskausviikot ois mulla siellä 9-11. Ei auta kuin soitella vaikka ensi viikolla uudestaan. Alunperin ajattelin että toi ultra tai joku lääkärikäynti olisi aikaisemmin niin kysyisin siinä yhteydessä, mutta nyt ei olekaan mitään käyntiä.


Anteeksi kun mä höpötän näitä plussajuttuja niin paljon tänne ketjuun. Varmaan jostain voi tuntua tosi ikävältä tällaiset, kun ei omaa plussaa vielä ole. Oon vaan niin epätietoinen kaikesta, kun en ole ennne plussaa saanut, ja kun ei voi tietää jatkuuko tämä edes, niin ei oikein tiedä minne kirjoittaa. :oops:
Mä tuun ketjun ulkopuolelta huutelemaan tähän Aasian matkaan liittyvään kysymykseen. Mä olin siis ite viime vuonna aasiassa rv 8-10, eikä lääkärin ja neuvolan mukaan matkassa ollut mitään ongelmaa. Muistuttelivat vaan käyttämään tukisukkia lennoilla ja liikkumaan säännöllisesti veritulpan ehkäisyksi. Lisäksi kannattaa tarkastaa, että kohteessa ei ole Zika-virusta tai muuta sikiölle vaarallista tautia. Tietääkseni Aasiassa tavattu Zika-virus ei ole aihettaunut mitään sikiöille, vaan ongelma on ollut ainoastaan Väli- ja Etelä-Amerikassa. Hyttysiltä täytyy myös muistaa suojautua ja valita aurinkorasvaksi tuote, jossa on mekaaninen suoja (esim. lapsille tarkoitetut rasvat on ok). Ja tietty pitää muistaa katsoa, mitä syö.
 
Kiitos Varpu ja Mrs R. vinkeistä :) Tässä maassa ei ole zikaa ollenkaan, mihin oon menossa. Denguekuumetta ja malariaa hyttyset kuitenkin levittää eli pitäisi kyllä suojautua hyvin...
 
bluebe hei hienoo, että rohkaistuit jo soittamaan testituloksesta :) ja sait ultraankin jo ajan, jei! Kokemuksesta tiiän, että aika matelee ultraa odotellessa.. ja kaikki tuntemukset, varsinkin kivut tai oudot krampit / repäisytuntemukset säikäyttää.
Reissaamisesta raskausaikana ei oo kokemusta, mut tosiaan kannattaa lääkäriltä vielä valmistaa ja tarkistaa myös kaikki rokotteet, et voiko niissä olla mitään riskiä raskudelle.
Tsemppiä epävarmuuteen ja onnea plussasta! :Heartpink Napakat vyöt kyytiläiselle :happy:
 
LaraS vähän kyllä jännitti jo soittaa, mutta toisaalta ajattelin että mitä aiemmin soitan niin sitä varmemmin ehdin saada varhaisultran ennen meidän reissua! Tuolla polilla kun on ajat aina niin kortilla. Jäähän tähän nyt sit vielä sellainen jännitysmomentti, että vaikka lääkäri antaisi luvan reissuun, voi ultrassa selvitä vaikka kohdunulkoinen raskaus ja silloinhan tuskin reissuun voi lähteä. Eli myös äkkiperuuntumiseen pitää varautua..
 
Varpu3 harmi, että ei tullut tärppiä :sorry: toivottavasti tässä kierrossa tärppi käy :)

bluebe Mikä on vointi? Vieläkö oot tehnyt testejä?

Mitä muille kuuluu? :)
 
Täällä pitäisi menkat alkaa ihan näinä päivinä, ja se tietää sitä että pitäisi ilmoittaa klinikalle että voidaan parin kuukauden päästä tulla hakemaan alkiota. Nyt vain iski kauhea ramppikuume ja koko ajan vaan ajattelen etten ole parhaassa kunnossa, että jokin ravintoaine varmaan puuttuu tai jokin hormonitaso on väärin tai saan jonkun ph-häiriön. Olen niin yrittänyt olla ajattelematta kaikkea sellaista ja nyt yhtäkkiä tämä tuntui tulevan tosi äkkiä. Tottakai haluan mennä ja rahatkin on melkein järjestetty ja mitä pikemmin sen parempi, mutta tajusin että jos tämä ei nyt onnistu niin sitten ei ole enää mitään tehtävissä. Tai on tietysti ehkä, mutta ei meillä tule olemaan rahaa pariin vuoteen. Ja en kyllä todellakaan halua stressata nyt. Sanokaa kiltit jotain kivaa!!
 
Bluebe, mä olin Thaimaassa rv 7-9. Yritystä oli 5v takana niin ei voinut tietää milloin ja mikä hoito tärppää. Saatiin sitten varhaiultra matkan takia pari pv "etukäteen". Kaikki oli hyvin mutta ultraaja oli tyly "mitä jos kaikki ei olisikaan ollut hyvin.. mitäs sitten tehtäisiin kun aamulla olisi lähtö". Joo no en voinut tietää 6kk sitten että juuri nyt onnistui! Eikä tarvi miettiä mitä jos kun kaikki oli hyvin. Itse olin reissussa hyper hygieeninen ja varovainen, vei vähän reissun ihanuudesta pois. Mutta kaikki meni loistavasti ja varasin jo reissussa heti ylimääräisen ultran seuraavalle päivälle kun tultiin kotiin. Pakko oli käydä varmistamassa että kaikki. Ja pieni katkarapu oli muuttunut pieneksi ihmiseksi! Lennoilla tosiaan kannattee yrittää jumpata jalkoja paljon!
 
LaraS pidin kolmen päivän tauton testeissä ja testailin tänään. PC liuskat tummenee älyttömän hitaasti mutta on tuossa nyt kolmenpäivän takaiseen pientä tummenemista havaittavissa. AvainApteekkien kallis testi näyttää mun mielestä kivemmalta, sen tein nyt ekan kerran. :) Lähden alkuviikosta reissuun niin loppuviikosta testailen taas ja toivon niitä tasavahvoja viivoja. Silloin ois 5+2 kun pääsen taas testailemaan.

sirius Älä stressaa! Ymmärrän kyllä, että noi asiat pyörii mielessä. Mutta jos olet elänyt perusterveellistä ruokaa ja niitä vitamiineja joita lääkäri on pyytänyt käyttämään (foolihappo, d-vitamiini) niin ei pitäisi olla mitään hätää. Minä uskon, että onnistuminen on kiinni sellaisista sattuman jutuista, joihin me ei voida edes itse vaikuttaa.

PiPaNat Kiitos vastauksesta! Oli kiva kuulla kokemuksia :) Mutta olipas tyly ultraaja! Inhottavaa :sad001 Mä tiedän, että on se mahdollisuus, että kaikki ei ole hyvin. Sitten reissu tietysti perutaan kolmen päivän varoitusajalla. Mekin varattiin reissu jo monta kuukautta sitten, ennen kuin edes tiedettiin voidaanko toukokuussa tehdä hoitoa.
 

Liitteet

  • IMG_3089.jpg
    IMG_3089.jpg
    566.3 KB · Katsottu: 314
Sirius tosiaan kuten bluebe tuossa jo ennätti ensin, oot varmaan tehnyt oman osasi vitamiinien ym. osalta, loppuun ei voi ite vaikuttaa. Ja jospa tärppi käykin niin kaikki huolet on olleet turhia. Voimia epävarmuuksiin :Heartpink

PiPaNat olipa törkee ultraaja :bored: toisinaan miettii, et miten tollaset ihmiset edes saa olla ihmisten kanssa tekemisissä, kun vuorovaikutustaidot on ku luolamiehellä :sour:

bluebe kiva kuulla, että siellä pieni tarraa kiinni tiukasti :happy: mullakin tuli leffat "vasta" reilu viikko eka testistä. Taidetaankin molemmat olla sellaisia, joilla hcg on matala ja nousu meneekin sen mukaisesti. Silti ihan viitearvoissa :)
 
LaraS mulla on 8 päivää ekasta testistä. Eli toivon mukaan pian tulee ne tasavahvat. Ootko sä käynyt mittauttamassa hcg:tä missään vaiheessa? Mä niin haluaisin mittaukseen, mutta kun en tosiaan pääse ellen itse maksaisi. Ja en kuitenkaan ole valmis siitä nyt maksamaan.
 
bluebe silloin päivystyksessä 4+6 ne otti hcg, se oli muistaakseni 225. Matalahko, mut viitteissä. Kontrollia ei oo sen jälkeen otettu.
 
bluebe hyvin vahvistuu viivat! :)

Täällä menossa kp29/23-30. Sain elämäni ensimmäisen viivanpaikan testiin, saavutus sekin haha :hilarious: Ja kyseessä siis se keskeytyneen ivf-hoidon kierto, joten raskauden todennäköisyys olematon. Parina päivänä on pienesti tiputellu ja ei oo kummempia kipujakaa ollu. Kai se nyt meni kroppa sitten sekasi ku lopetettiin se stimulointi kesken :facepalm: Harvinaisia nimittäin mulla yli 27 päivän kierrot.

760DD57A-DFC3-4860-B0F2-4CD29502BE90.jpeg
 
Triana onpas erikoista! Mä nään tuossa haamun. :O En kyllä ymmärrä miten keskeytynyt hoito voi aiheuttaa haamuja?

Mä soitin tänään polille ja kysyin tuosta matkustamisesta. Lääkäri ei suosittele, koska alueella on malariaa ja denguekuumetta :sad001Zika-alueet olisivat olleet ehdoton ei. TAYS:lla toimitaan HUS:n ohjeistuksen mukaan ja se on tosiaan tämä. Nyt pitää pohtia ollaanko valmiita ottamaan riski vai perutaanko matka... Tällaista ihan viimeiaikaista tietoa löysin malariasta:

Risk Areas

There is a low risk of malaria in the area north of Vavuniya in Sri Lanka: awareness of risk and bite avoidance recommended.
There is a very low risk in the rest of Sri Lanka: awareness of risk and bite avoidance recommended.
There is no risk of malaria in Colombo and Kandy.


Ilmeisesti riski on siis hyvin pieni, kun ei olla tuonne pohjoiseen edes menossa. Mutta riski kuitenkin.

Toisaalta moni on just ollut vaikka Thaimaassa raskaana (niinkuin PiPaNatkin ylempänä kirjoitti) ja sielläkin hyvin matala malariariski, dengue ja vielä se zikakin. Niin vaikeaa päättää!
 
bluebe varmasti vaikee päätös peruuko matkan vai ei. Kuitenki nuo riskit näyttäs olevan tosi pienet, mutta sitten jos jotain sattuukin :sorry:

Niin siis tosiaan tarkotin, että kierto venyy ku hoito meni perseelleen ja tuskin oli ovista. Mutta periaatteessa, voiko olla, että se yks onneton 7mm follikkeli on itekseen jatkanu kasvua ja tullu ovis? Tai jos siellä piilossa olevassa munasarjassa onki ollu jotain. Mulla ei oo koskaan näkyny minkäänlaisia viivanpaikkoja tai haamuja testeissä, niin on vähä outo homma :eek:
 
Triana oi, kyllä siinä jotain näkyy :nailbiting: kunpa nyt kuitenkin :smiley-angelic001

bluebe onpa hankala päätös :confused: lääkärintodistuksella saisit varmaan rahat takas, mut en tiiä saisko sun mies o_O

Tänään oli se kauan odotettu ar-ultra. Kyllä siellä syke löytyi :love017 vastaa tosin viikkoja 6+1 vasta :eek: johon olin kyllä ajatuksena varautunutkin, kun plussa tuli tuon isomman viikkomäärän mukaan vasta dpo15. Seuraavaan ultraan pitkät n. 6vk. :arghh: :shy:
 
Takaisin
Top