Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
LaraS hienoa että siellä vaikuttaa olevan kaikki hyvin!

Gadian onnea plussasta! Toivottavasti tämä ois nyt pysyvä :Heartred

Pene olen pahoillani :sad001

Elisenda onpa harmillista, että et saa miestä puhumaan. :sad001 Mä huomaan, että mun mies tarvitsee paljon pidemmän prosessointiajan asioille kuin minä. Sen takia mainitsen useamman kerran ajan kuluessa jostain tietystä asiasta ja sitten vasta yritän ottaa keskusteluun. Esimerkiksi kun asuntoja ollaan katsottu niin oon monta kertaa puhunut sille jo ohimennen tietystä asunnosta ennen näyttöä, jotta sitten näyttöön mennessä se on kerennyt prosessoimaan asiaa tarpeeksi, ja voitaisiin vaikka tarpeen tullen tehdä nopeasti tarjous. :D

sirius ymmärrän hyvin nuo sun tunteet. Mä olen menettänyt täysin toivoni luomuplussaan, mutta silti sitä jotenkin aina harmittelee jos oviksen aikaan ei ehdi hommailla. Mullakin tuntuu ovisoireet aina tosi hyvin. Ihan kuin niiden oikein pitäis lällätellä että hä hää, näin tämä sinun kehosi vaan joka kuukausi toimii, mutta silti et voi saada vauvaa!


ON: Mua harmittaa, että välit yhteen parhaaseen kaveriini ovat vähän viilenneet. Ja siis viilenneet omasta tahdostani kun olen vähentänyt yhteydenpitoa tarkoituksella. Mullahan on tämän vuoden aikana tosi moni läheinen kaveri tullut raskaaksi (enää ei ole olekaan montaa, jotka eivät vielä olisi raskaana). Sellaisten kavereiden raskaudet olen kestänyt ihan suht hyvin, jotka osaavat suhtautua tilanteeseen hienovaraisesti, siis ottaen mun tunteet huomioon. Mutta tää mun yksi hyvä ystävä puhuu aina mun kuullen mitä kaikkea raskailta kiellettyä se on "vahingossa" syönyt ja käyttänyt aurinkorasvaa, ja valittaa kuinka se juo ihan liikaa kahvia ja "oho hups, taas söin pussillisen salmiakkia!". Mua ottaa noi jutut niiiiiin paljon päähän. Tuntuu ihan äärettömän epäreilulta, että joku noin huolimattomasti asiaan suhtautuva saa vauvan. Ja kun oltiin kierrelty kaupungilla niin tää mun kaverini yritti saada mua heille kylään, jotta voitaisiin katsella yhdessä mitä kaikkea äitiyspakkauksessa on. Ja mulle se on viimeisin asia mitä tällä hetkellä haluan tehdä. Haluan vältellä raskaava olevia, vauvoja, lapsia ja kaikkia lapsiin liittyviä tavaroita. Mä tiedän, että mun pitäisi sanoa mun ystävälle, että musta tuntuu pahalta kuunnella noita vauvajuttuja ja toivoa, että jos se voisi mun seurassa vähän rajoittaa niitä. Jotenkin se suun avaaminen on vain niin vaikeaa...
 
Gadian, nyt paljon kaikkea tahmaista! Varovaiset onnet :Heartred

Ja Lara, hyvä että kävit, ihanaa että oli asiat niinku pitää!
 
Bluebe kuulostaapa ikävältä toi sun ystävän käytös:sad001 Ei ihme jos otatkin vähän etäisyyttä häneen ainakin niin kauan kun hän on raskaana. Mua ärsytti jossain kohtaa jos raskaana oleva tuttu valitti kauheasti miten hirveää se raskaana oleminen on kun ite oisin tehnyt mitä vaan että olisin päässyt samaan tilanteeseen. Mulla on nyt viimeinenkin kaveriporukasta raskaana, muilla pienet vauvat. Yhteisessä keskusteluryhmässä jaetaan kuvia vauvoista enkä oikein enää tiedä mitä kommentoida sinne. Ollaan paljon vaihdettu siellä kuulumisia kun ei aina ehdi koko porukalla nähdä mutta ei oikein huvita omia kuulumisia enää laittaa kun ne tuntuu olevan niin eri maailmasta kuin näiden muiden vauvajutut. Onneksi porukasta 2-3 kaveria on tosi hienotunteisia ja aina muistavat tavatessa kysyä miten meidän hoidot etenee, tsemppaavat eivätkä puhu vain vauva-arjesta tai raskaudesta. Yksikin kaveri sanoi ymmärtävänsä jos en halua pitää sylissä uusinta tulokasta, että ymmärtää jos vauvat herättää ristiriitaisia tunteita. Ja ei musta toisaalta pahalta tunnu vauvoja nähdä, enemmän ne raskausuutiset kirpaisee ja sitten jatkuvat vauvakuvat kun ei pääse itse keskusteluun osallistumaan vielä pitkään aikaan. Mietin että onkohan sitä sittenkin ihan yksin vaikka vauvan saisikin kun muilla on jo niin paljon vanhemmat lapset silloin.:sorry: No, anteeksi pitkä viesti, herättää vain tunteita tämä kaveriporukan ainoana lapsettomana oleminen ja tuntuu kuitenkin hyvältä tietää etten ole ainoa :Heartred
 
Varpu, se on kyllä ihanaa että on myös hienotunteisia kavereita. Tuli vielä yksi juttu tuosta mieleen kun sanoit kaveristasi ja vauvan pitämisestä sylissä. Tämä ei-hienotunteinen ystäväni on keväällä myös sanonut ”lohdutukseksi” (varmaan hän oikeasti ajatteli sen niin) että mä saan sitten pitää heidän vauvaa sylissä ihan niin paljon kuin haluan jos meidän hoidot ei onnistu... Teki vain mieli itkeä tuon kommentin jälkeen. Ei mua lohduta pidellä jonkun toisen vauvaa jos mä tiedän etten tule koskaan omaa saamaan... Mutta tää kaveri ei tosiaan varmaan edes tajua loukkaavansa mua, niin tiedän kyllä että pitäisi ottaa nämä puheeksi. Olisi niin paljon helpompaa, jos kaveripiirissä olisi joku muukin lapsettomuudesta kärsivä (miten just mun kavereihin ei ole sattunut toista 1/5 parista jotka kokee lapsettomuutta). Mutta ”onneksi” täällä netissä edes on ihmisiä jotka ymmärtää. Mä muuten oon alkanut miettiä että jos niin hyvä tuuri kävisi että jossain vaiheessa raskaudun, saatan silti jäädä edelleen ulkopuoliseksi. Kavereiden lapset on tosiaan vanhempia ja lisäksi oon alkanut ajatella että ei tää lapsettomuuden tunne varmaan koskaan katoa. Sillä tavalla tulee aina olemaan erilainen. Kaverit kun voi olla niin huolettomia tän asian suhteen mutta itse ei koskaan voi.
 
Bluebe ja Varpu3, kaikki ei todellakaan osaa käyttäytä lapsettomien seurassa. Parasta olis kai aina huomauttaa siitä, niin toinen voisi oppiakin jotain. Itse en ole kyllä kovin hyvin onnistunut siinäkään. Oma-aloitteinen etäisyyden ottaminen toisaalta on helpointa ja olen huomannut ettei ne ystävät yleensä sitä paljon edes huomaa. Niin kuin ei sitäkään etten yleensä kommentoi vauvauutista kuin vähän mutisemalla jotain jos sitäkään. Onnitelijoita ja hössötelijöitä kun niiden raskautuneiden ympärillä yleensä riittää. Joskus olen kirjoittanut vihaisen kirjeen loukkaavalle ystävälle ja sitten kyllä jättänyt lähettämättä. Mutta koin että se auttoi silti paljon. Ja ehkä sitä voi kirjoittaa sovittelevasti ja jopa lähettää. Se voi olla helpompaa kuin sanominen. Joutuuhan tässä ystävyys todelliseen testiin. Minulla on tahallisesti lapsetttomia ystäviä ja olen kyllä nykyään enimmäkseen heidän kanssaan. Voimia teille ja älkää alistuko mihin tahansa!
 
LaraS, hienoa että kaikki hyvin!

Pene, pahoittelut kp1 :sad001

Gadian, Onnea!

Elisenda, tsemppiä tilanteeseen! Kurjaa kun mies ei suostu puhumaan. :sad001

Bluebe, toivottavasti alkio tarraa tiukasti kiinni. Paljon jaksamista ja voimia. Ompas kamalaa käytöstä sun kaverilta :sorry:

Varpu3, sulle myös tsemppiä ja jaksamista.

Mulla on tänään pp6 eli dpo11. Puhtaan valkoisen negan testasin aamusta. En jaksa uskoa että plussaksi muuttuisi. Miten tää voi olla näin hiton vaikeeta :sad010
 
Gadian, oih, varovaiset onnittelut, toivottavasti kaikki menisi nyt hyvin :Heartred

LaraS, ihanaa että kaikki oli kunnossa, ja vielä oikeassa paikassa näytti alkio olevan :Heartred ootko jo saanut aikaa ar-ultraan?

bluebe, mä oon huomannut että käsittelen asiat paljon paljon nopeammin kuin mies, ja sit en aina tajuu mikä miehellä on, kun oon jo ite unohtanut koko asian, ja mies vielä prosessoi sitä. Päätökset taas mies tekee tosi impulsiivisesti, kun minä monesti mietin ja mietin sata kertaa ennenkun toimin :grin on kyllä tosi ikävää sun kaverin käyttäytyminen, kuullostaa juuri siltä ettei hänellä ole empatiakykyä ollenkaan. Ja se vasta törkeää olisi, jos tahallaan noin käyttäytyy, minäkin luulen että ei vaan tajua ollenkaan loukkaavansa.

Ronya, pahoittelut negasta :sad001 ei ole reilua.

ON: Viikonloppuna kauppareissulla mies yhtäkkiä alkoi puhumaan, häntä siis ahdistaa meidän rahatilanne! Mä tapani mukaan olin jo unohtanut että se on ihan surkea.. juteltiin että miten saataisiin talous takaisin raiteilleen, ja tuntui että hän hiukan piristyi. Jospa se tästä!
 
bluebe ikävää, et sun kaveri ei välitä noista rajoituksista/suosituksista ja viel retostelee omalla raskaudellaan sulle :sorry: arvaisin käytöksestä, et sun kaveri tuli raskaaksi heti yrityksen aloittamisesta tai jopa "vahingossa"..
Varmasti on ajattelemattomuutta, toivottavasti ainakin, eikä vaan ilkeyttään moiseen alkais. Kannattaa puhua kaverin kanssa ja mikäli hän ei osaa vähän suopeammin suhtautua, niin sit ainakin voi omatunto puhtaana välien antaa viiletä. Voimia noihin noihin tilanteisiin :Heartpink
Ite en muuten ees tiennyt, ettei aurinkorasvaa saa käyttää :eek: (kiitos tiedosta!) ja menikin kyl heti kiellettyjen listalle mulla. Ruokien listaa oon lukenut ahkeraan ja noudatan kyllä parhaani mukaan. Toissailtana tosin unohdin, et kanakin olis pitänyt lämmittää :facepalm: (tein aiemmin paistetusta jääkaappikylmästä kanasta kylmän leivän) ja tuli heti sellainen ikävä tunne, kun olin syönyt "kiellettyä". Toivon vaan, et tällaiset kertaunohdukset ei aiheuta ongelmia :shy:

Varpu3 minäkin kaveripiirin viimeinen lapseton ja vaikka joillain on ollut esim. km ennen onnistumista, niin ei tätä pitkää lapsettomuutta, lääkärikäyntejä, pelkoa ja hoitojuttuja varmasti heti unohda eikä muut kuin sen kokeneet ymmärrä. Täällä onneksi vertaistukea on :happy:

Ronya jospa se on vaan myöhempään kiinnittymässä ja vielä plussaksi muuttuu :smiley-angelic001

Elisenda tosi hienoa, et mies otti asian puheeksi :thumleft ja vähän mielikin hällä siitä piristyi. Kenties hän huomaa, että puhuminen ja asioiden jakaminen puolittaa huolet ja yhdessä on mukavampi miettiä ratkaisua, eikä murehtia itsekseen.
Tänään kävin tosiaan lääkeasioiden takia lääkärillä ja siellä olisi ollut ultrausmahdollisuus. Ei nyt kuitenkaan ultrattu, koska nyt 5+1 vasta ja voisi aiheuttaa enemmän pelkoa, jos ei vielä syke näy. Kuulemma hcg 1000 paikkeilla alkaa vasta erottua kunnolla ja mulla ois lauantain hcg mukaan nyt n. 500. Ei otettu hcg kontrolliakaan. Sain kuitenkin ar-ultraan ajan 4.6., eli ennen eka neuvola käyntiä. Pyysin sitä ennen, kun ei oo kiva mennä neuvolaan turhaan.
Lääkäri oli tosi mukava (oli viimeksi sama, kun kävin masennuksen takia ja sain salkkua pidemmän pätkän), ymmärtäväinen ja tukee, vaikka alkumetreillä ollaan. Tollaselle lääkärille uskaltaa mennä minkä asian takia vaan :happy:
 
Muokattu viimeksi:
Kiva, että tännekin tulee plussia silloin tällöin:love017
Antaa itsellekkin enemmän toivoa..

Mulla on nyt tullut mieleen sellainen, joista ajattelin kysyä onko muilla kokemuksia.. ajattelen tietäväni miksei tärppää kierroista toiseen.. maaliskuun kierrosta, mistä käteen jäi kemiallinen raskaus, ovislimat oli aivan eri luokkaa kuin yleensä. Yleensä limoja tulee yhdellä vessakäynnillä, että tuskin huomaa ovulaation olevan käsillä.. maaliskuun kierrossa limoja tuli kuitenkin kunnolla kahden päivän ajan, ja olin todella ihmeissäni, koska se on epänormaalia minulle. Tänään pitäisi flow:n mukaan olla ovulaatio, mutta eioo yhtään limoja näkyny, ja voipa olla ettei näykkään. Uskon, että tämä limattomuus/vähäiset ovislimat ovat syynä siihen, että en raskaudu. Maaliskuun kierto poikkesi kerta täysin muista kierroista runsaiden limojen vuoksi. Onkohan kellään kokemusta tämmöisestä tai edes jotakin tietoa? Jos siittiöt eivät pääse oikeaan paikkan ilman limoja? Voiskohan tässä tapauksessa insseistä olla apua vai ei?

Toivoisin, että saisin vastauksia, koska tämä on viimepäivinä mietittyttäny minua kovasti...
 
Tiinuliinu voihan olla, että ovista ei noissa kuivemmissa kierroissa tule ollenkaan, tai munasolu on jotenkin heikompi / ennättää surkastua ennen ku irtoaa. Onko sulla ultrattu / verikokein varmistettu ovista? Mulla on taustalla ovulointiongelmat (ei lääkkeilläkään oikein saatu vastetta), mutta selkeästi luomuoviksiakin tulee (ne yksittäiset tärpit ja tämä) plussista päätellen. Ovisongelmiin onneksi on olemassa lääkkeitä.
 
Tiinuliinu, mulla ei myöskään oo koskaan koko elämäni aikana tullut minkäänlaisia ovislimoja ennen kuin ekan kerran aukkarikierrossa ja sitten näissä kahdessa letrozol 5mg -kierroissa. En tosin tiedä oonko koskaan ovuloinutkaan ennen näitä kiertoja, tuskinpa kun menkat tuli vain 2-5 kertaa vuodessa. Joten mulla ainakin limattomuus viittasi ovuloimattomuuteen. Ja vaikka ovuloisit, mutta limat vähissä niin voihan se vähän haitata siittiöiden matkaa ja hengissä säilymistä. Kannattaa tosiaan varmaan ensin varmistaa että ovulaatio varmasti tapahtuu joka kierrossa niinku LaraS tuossa jo kirjoittikin ja jos tapahtuu mutta ilman limoja, niin ehkä inssi saattaisi auttaa:) tai joku lääke joka vahvistaisi ovista:)
 
Hei,
Vielä lisäyksenä, että kierto on säännöllinen (28päivää) ja plussan olen saanut ovistesteihin aina, kun olen kokeillut. Lisäksi lämpö nousee kyllä selvästi oviksen jälkeen ja varsinkin muutamia päiviä ennen menkkoja on lämpö lähellä 37 astetta... minulle on tehty perusultra ja sitte ku letrot alotettu niin toinen ultra ja aina on ollut kaikki niinkö pitääkin. Verikokeet otetaan tulevien viikkojen aikana, sillä perjantaina tuli postia, jolla voidaan varata aikaa julkisen puolen hoitoihin.. oiskait se raskautuminen varmasti helpompaa, jos ovis tapahtuis samalailla joka kierossa kuin maaliskuussa..
 
Hei,
Vielä lisäyksenä, että kierto on säännöllinen (28päivää) ja plussan olen saanut ovistesteihin aina, kun olen kokeillut. Lisäksi lämpö nousee kyllä selvästi oviksen jälkeen ja varsinkin muutamia päiviä ennen menkkoja on lämpö lähellä 37 astetta... minulle on tehty perusultra ja sitte ku letrot alotettu niin toinen ultra ja aina on ollut kaikki niinkö pitääkin. Verikokeet otetaan tulevien viikkojen aikana, sillä perjantaina tuli postia, jolla voidaan varata aikaa julkisen puolen hoitoihin.. oiskait se raskautuminen varmasti helpompaa, jos ovis tapahtuis samalailla joka kierossa kuin maaliskuussa..

Okei, kuulostaa että moni asia toimii sun kropassa kun kierto on säännöllinen ja saat ovisplussia ja lämmötkin nousee:happy: Voithan sä mainita seuraavassa ultrassa asiasta vielä gynelle, mutta saattaahan noi letrotkin vahvistaa” ovista ja jos tulis sitten limailutkin:) Ainakin mulla Letrot toi oviksen ja kunnon limat!
 
Tiinuliinu, saattaahan hyvinkin olla, että limoilla on paljonkin tekemistä raskautumisessa. Itse en kyllä muista, onko omiin tärppeihin liittynyt runsaammat limat, mutta ainakin greippiä ym. nautitaan yleisesti juuri limojen parantamiseksi. Ja itsellä ainakin tuntuu tehoavan - viime kierrossa ennen ovista söin lähes päivittäin greippejä sekä macaa ja limat olivat todella vuolaat. (Tärppiä ei kuitenkaan sattunut tulemaan.) Tässä kierrossa ei macaa (en vain jaksanut sitä pahaa makua) ja vain parina päivänä greippiä ja limat olivatkin varsin vaatimattomat, juuri ja juuri bongasi. Eilen tuli selvä o+ tikkuun ja illalla ilmaistiin rakkauttamme, toivottavasti siis vähemmilläkin limoilla onnistuisi.

Ja lämpimät onnittelut Gadianille ja LaraS:lle! Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin. :Heartred
 
Okei, kuulostaa että moni asia toimii sun kropassa kun kierto on säännöllinen ja saat ovisplussia ja lämmötkin nousee:happy: Voithan sä mainita seuraavassa ultrassa asiasta vielä gynelle, mutta saattaahan noi letrotkin vahvistaa” ovista ja jos tulis sitten limailutkin:) Ainakin mulla Letrot toi oviksen ja kunnon limat!

Hei,

Syötkö minkä verran letroja?
Joo minäkin ehdin jo innostua, että toimiiko letrot, koska kemiallinen tuli toisesta letrokierrosta ja sitä ennen yli vuosi yritystä ilman minkäännäköistä plussaa. Mutta nyt menossa jo 5. letrokierto, eikä oo kyllä muuten tuottanu tulosta eikä kyllä tuota tässäkään kierrossa, koska limojakaa ei näy.. pitöisi aloittaa toi greippimehu ja maca, onko jotakin vinkkejä niiden suhteen?
 
Tiinuliinu, kyllä limoilla varmasti vaikutusta on. Itse en tosin ole koskaan ollut raskaana, mutta samoin kuin sinullakin säännöllinen kierto ja aina saanut ovisplussan kun olen testaillut (en tosin kovin paljon koskaan). Muiden kommentteihin vielä lisäisin että itsellä olen aina huomannut että kun halut on korkealla jo hyvissä ajoin ennen ovista niin limatkin tulee tosi reiluina ja jos taas ajatukset on ihan muualla kun petipuuhissa niin en kyllä huomaa limojakaan. Mikä sitten on muna ja mikä kana, mutta kai jos hormonit hyrrää niin jokin asia toimiikin. Ehkä tai sitten ei .

Teillä joillakin kun on tuollainen lista hoitohistoriasta aina viestien alla, miten sellaisen saa tehtyä? Siitä näkee niin hyvin missä kaikki on menossa.
 
Mulla on säännöllisesti aina todella runsaat limat ihan luonnostaan mutta silti en ole koskaan saanut plussaa :grin Mutta meillä nyt onkin varmasti joku muu vika siinä, etten raskaudu.
 
Sirius, klikkaa sun omaan profiiliin ja sieltä allekirjoitus. Siellä pääsee lisäämään tuommosen tekstin joka näkyy sit joka viestin alla.
 
Laras, apteekissa näytti olevan jotain aurinkorasvaa mis on fysikaalinen suoja aurinkoon, sitä voi käyttää raskaana. kävin siellä just pari päivää sit ostoksilla kun mun omamyymissä on kuulemma liikaa tuoksuja mun miehen mielessä:D
 
Ai niin ja kiitokset tsempeistä noissa kaverijutuissa :Heartred Ihanaa kun täällä aina ymmärretään!
 
Takaisin
Top