Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Hei,

Syötkö minkä verran letroja?
Joo minäkin ehdin jo innostua, että toimiiko letrot, koska kemiallinen tuli toisesta letrokierrosta ja sitä ennen yli vuosi yritystä ilman minkäännäköistä plussaa. Mutta nyt menossa jo 5. letrokierto, eikä oo kyllä muuten tuottanu tulosta eikä kyllä tuota tässäkään kierrossa, koska limojakaa ei näy.. pitöisi aloittaa toi greippimehu ja maca, onko jotakin vinkkejä niiden suhteen?

Syön 5mg/vrk, puolet pienemmällä annoksella ei tapahtunut mitään. Tuosta greipistä sen verran, että googlettelin jossain kohtaa sitä enemmän ja se ilmeisesti saa aikaan kehossa sen että estrogeenia ei poistu kehosta vaan estrogeenin määrä kasvaa mikä aiheuttaa useilla kunnon limailut. MUTTA Letrojen toimintaperiaate on vähentää estrogeenia jotta aivolisäke reagoisi vähäiseen estrogeeniin tuottamalla FSH:ta eli folleja stimuloivaa hormonia ja sitä kautta kehittyisi johtofolli ja ovulaatio. Eli jos otat greippiä yhdessä letrojen kanssa, vaikutus on plusmiinusnolla kun greippi lisää ja Letrot vähentää estrogeenia ja tällöin osa letrojen tehosta menetetään. En tosin olen lääkäri joten en voi olla varma meneekö se ihan noin yksyhteen mutta en ole uskaltanut ottaa greippiä letrojen kanssa. Jos haluat kokeilla greippiä niin ehkä voisit alkaa juoda/syödä sit vasta kun oot syönyt letro-kuurin, sehän kuitenkin kestää vain 5 päivää? :) Tuosta macasta en osaa sanoa mitään, en oo kokeillut..
 
Hmmm, mullakin vaihtelee limojen määrä eri kierroissa mutta ainakin tässä viimeisimmässä plussakierrossa oli aika niukat limat ja on ollut kyllä useampi kierto reiluilla limoilla ilman plussaa että en nyt ainakaan omalla kokemuksella allekirjottaisi yhteyttä. Vedin myös greippimehua yhden kierron mutten huomannut oikeastaan mitään eroa niin se jäi vaikka greipistä kyllä tykkäänki. Toki mä oon kyllä laiska kattomalla kattomaan limoja, tsekkailen vaan pyyhkiessä.

LaraS, eikö sua yhtään kiinnostanut varmistaa että raskaus on oikeassa paikassa? Mut on työkaveri onnistunu niin tehokkaasti pelottelemaan omalla kohdunulkoisen kokemuksellaan että murehdin aina alkuun sitäkin että onko se oikeassa paikassa.

bluebe ja Varpu, kuulostaa kyllä aika karulta tuo teidän ystäväpiirin tilanne. Meillä onneksi kaveripiiri vähän jakaantunut että n. puolet on hankkinut jo lapsia ja toinen puoli on vielä hankkimatta vaikka oon vähän tässä odotellut kyllä sen suuntaisia uutisia kun kaikki on viime vuosina menneet naimisiin. En kyllä oo pystynyt kertomaan ku parille lapsettomalle kaverille yrityksestä ja vastoinkäymisistä, jotenkin hirveän iso kynnys kertoa näille lapsellisille. En tiedä miksi.
 
Muokattu viimeksi:
Gadian kyllähän se kiinnosti, mut sen takia kävin lauantaina päivystyksessä (kun oli oik. puolella arkuutta, painon tunnetta ym. oiretta) ja silloin lääkäri oli sitä mieltä, että kohtuontelossa se olis ollut kuten kuuluukin. Jos ei päivystyksessä näkynyt lauantaina varmuutta niin tuskin sen kummemmin olis näkynyt vielä eilenkään :confused: toki luulen, et eilinen lääkäri on hiukan kokeneempi ultraaja kuin päivystyksen lääkäri.
Kaikkihan tässä pelottaa ja huolettaa, mut pakko vaan yrittää ajatella, että siellä se on missä pitää ja jättää loput luontoäidin käsiin :happy:
 
Kiitos viesteistä!

Varpu, enpä ookkaan tiennyt nuista estrogeeni juttuista mitään, enkä siitäkään että letrot voi vähentää limoja. Kiitos sulle paljon, kun jaoit tietämystäsi! Vois kyllä kokeilla sitä, että ensin syö letrot ja sitten aloittaa greippimehun juomisen oikeen urakalla.

Loppuviikosta varmaan alan varailemaan aikaa verikokeisiin ja aukkaritutkimukseen. Tänään, kun lähdin töistä sen vuoksi hieman aiemmin, niin enpäs päässy puhelussa edes hoitajalle asti ennen kuin he lopettivat tältä päivältä, kyllä tympäsi..
 
Kiitos viesteistä!

Varpu, enpä ookkaan tiennyt nuista estrogeeni juttuista mitään, enkä siitäkään että letrot voi vähentää limoja. Kiitos sulle paljon, kun jaoit tietämystäsi! Vois kyllä kokeilla sitä, että ensin syö letrot ja sitten aloittaa greippimehun juomisen oikeen urakalla.

Loppuviikosta varmaan alan varailemaan aikaa verikokeisiin ja aukkaritutkimukseen. Tänään, kun lähdin töistä sen vuoksi hieman aiemmin, niin enpäs päässy puhelussa edes hoitajalle asti ennen kuin he lopettivat tältä päivältä, kyllä tympäsi..

Joo Letrot vähentää ainakin estrogeenia sen aikaa kun kuuri kestää mutta sen jälkeenhän pitäisi alkaa sitten erittyä FSH:ta ja estrogeeninkin pitoisuuksien taas nousta joten ei välttämättä vähennä limoja ovisaikaan:) Mut jos olisit ottanut greippiä kuurin aikana niin estrogeeni ei olisi laskenut eikä siten saisi buustia sille FSH:n eriytymiselle. Mulla Letrot aiheutti sen että kuurin aikana oli vähän kuumia aaltoja ja ketutti kaikki eli aika selkeitä estrogeenin vähäisyydestä johtuvia oireita, mutta pian kuurin jälkeen olo normalisoitui ja ovisaikaan tuli kyllä kunnon limat:) Toivottavasti tänään saat varattua nuo verikokeet ja aukkarin niin pääsette taas askeleen eteenpäin :)

Täällä tänään dpo10 ja vielä ei huvita sitä negaa tikkua katsella. o_O Ehkä testaan la tai su ellen sit jaksa ihan odotella että menkat olis myöhässä, en tiiä..:rolleyes:
 
Tiinuliinu toivottavasti saat nyt ajat varattua. Jokainen pieni askel eteenpäin kyllä auttaa jaksamaan taas. Tulee tunne, että edes jotain tapahtuu :)

Varpu ihailtavaa sinnikkyyttä! T. Himotestaaja :hilarious:

Gadian samoin sulle :Heartpink kunpa nyt molemmilla menis ihan maaliin asti :smiley-angelic001
Onko sulle tullut r-oireita jo? Paljonko sulla nyt onkaan viikkoja?
 
LaraS, tänään 4+6, taidetaan mennä aika lähekkäin. Oireita ei oo hirveästi vielä, tasaista pientä lämpöä mitä oli viimeksiki ja siitä tulee vuoroin vilutusta ja vuoroin kuuma. Mahaa ja munista nippailee. Pahoinvointia odotellessa... :nailbiting:
 
Gadian joo, niin mennään :) mulla on kait 5+3 tänään, ehkä vähemmänkin.
Mulla on lähinnä väsymystä (nukunkin toki vähän huonommin) ja etovaa oloa. eilen tuli ekat oksut :sick009 yökkäilyä on ollut jo monta pv, mut nyt nousi ylös asti. Huomenna on pääsykoe ja toivottavasti siellä ei kamalasti läikytä :rolleyes:
 
LaraS en tiiä onko tää nyt mitää kovin ihailtavaa sinnikkyyttä, lähinnä välttelen viimeiseen asti sitä pettymystä mikä negatestistä seuraa:sad001 Mieluummin kuvittelen ittelleni raskausoireita ja saan viimeiseen asti elää siinä toivossa että josko sittenkin...:) Nuo sun raskausoireet tuo toivoa siinä mielessä että et oo valittanut palelua niinkuin suurin osa, mua kun ei palele yhtään :cool: Tsemppiä tuohon pahoinvointiin, ei kiva oire:yuck:
 
Varpu3 mulle taas negatiivinen aina valmistaa siihen menkkojen alkuun. Kemiallisissakin viivan häviäminen oli valmistautumista, olis ollut varmaan vaikeampi "olla raskaana" ja yhtäkkiä vuotaa. Mutta hyvä, jos sulla toimii tollanen. Pettymys on tietty aina pettymys, mut jokainen valmistautuu itelleen sopivalla tavalla :shy: toivottavasti tällä kertaa sitä ei kuitenkaan tule :rolleyes:
Ei mulla tosiaan mitään lämpöjä tai vilusteluja oo ollut. En tosin ole mittaillutkaan :grin vilustelua tuli kyllä parina iltana, kun oltiin iltamyöhälle kalassa eikä ollut pitkälahkeista tai muuten lämmintä mukana. Sitten peiton alla tutisin pitkään ja yöllä heräsin ihan kekäleenä :depressed: mutta lienee ihan normaalia vaikkei ois raskaanakaan :hilarious: ja rintojen arkuus sekä muut oireet alkoi vasta plussauksen jälkeen. Alavatsan kutina oli ainoastaan oire, joka alkoi kiinnittymisen tienoilla ja siitä veikkasin tärpin käyneen, kun ei moista ole koskaan ennen ollu. Tollastakaan oiretta ei taida näissä perus oirelistauksissa olla :bookworm: Mut oman kropan tuntee parhaiten.
 
Syön 5mg/vrk, puolet pienemmällä annoksella ei tapahtunut mitään. Tuosta greipistä sen verran, että googlettelin jossain kohtaa sitä enemmän ja se ilmeisesti saa aikaan kehossa sen että estrogeenia ei poistu kehosta vaan estrogeenin määrä kasvaa mikä aiheuttaa useilla kunnon limailut. MUTTA Letrojen toimintaperiaate on vähentää estrogeenia jotta aivolisäke reagoisi vähäiseen estrogeeniin tuottamalla FSH:ta eli folleja stimuloivaa hormonia ja sitä kautta kehittyisi johtofolli ja ovulaatio. Eli jos otat greippiä yhdessä letrojen kanssa, vaikutus on plusmiinusnolla kun greippi lisää ja Letrot vähentää estrogeenia ja tällöin osa letrojen tehosta menetetään. En tosin olen lääkäri joten en voi olla varma meneekö se ihan noin yksyhteen mutta en ole uskaltanut ottaa greippiä letrojen kanssa. Jos haluat kokeilla greippiä niin ehkä voisit alkaa juoda/syödä sit vasta kun oot syönyt letro-kuurin, sehän kuitenkin kestää vain 5 päivää? :) Tuosta macasta en osaa sanoa mitään, en oo kokeillut..

Mulla tärppäsi kun letroannostusta nostettiin 2 tablettiin ja tosiaan jätin greippimehun ja macan pois siinä kierrossa. 1 v 6kk yritettiin ja ilman letroja ovista ei välttämättä tullut.
 
Ihana kuulla Mirellan :love7 Mullakin tosiaan tuli se kemiallinen tuosta kierrosta mistä Letrot oli ekaa kertaa 2 tablettia ja mitään muita ”apukeinoja” en käyttänyt eli ei greippiä, macaa tms. Nyt olis toinen kierto samalla kaavalla menossa, katotaan johtaako mihinkään:)
 
Ihana kuulla Mirellan :love7 Mullakin tosiaan tuli se kemiallinen tuosta kierrosta mistä Letrot oli ekaa kertaa 2 tablettia ja mitään muita ”apukeinoja” en käyttänyt eli ei greippiä, macaa tms. Nyt olis toinen kierto samalla kaavalla menossa, katotaan johtaako mihinkään:)

Toivottavasti tästä kerrasta tärppää :) pidän peukkuja sulle
 
Täällä tuli testiin HAAMU!! Tätä ennen elämässä joka ikinen testi ollut tyylipuhdas nega. Tuosta kuvasta huonosti näkee mutta luonnossa näkyy paremmin. Oon niin onnellinen että joku edes YRITTÄÄ kiinnittyä muhun, vaikka tää ei ees sitä pidemmälle menis. Sekin tieto on mulle arvokas.

Ai niin, mulla on dpo 11 ja pp 9.
 

Liitteet

  • ImageUploadedByVau Foorumi1527318219.298193.jpg
    ImageUploadedByVau Foorumi1527318219.298193.jpg
    74.2 KB · Katsottu: 231
Muokattu viimeksi:
Vau ihan loistavaa bluebe!!!!:):):) kyllä minäkin siellä haamun näen ihan selvästi! Ja noin aikaiset päivät vielä niin hyvin ehtii vahvistua :Heartred
 
Kiitos Varpu3 :Heartred

Onko kellään kokemusta, voisiko digitesti näyttää plussaa jo huomenna? Nythän ois 3+3 tai 3+4 kun punktiosta lasketaan. Mies ei nimittäin usko, että toi tarkoittaa raskautta/kiinnittymisen yritystä. Taitaa olla vähän shokissa :grin Haluaisin sille todistaa, että kyllä tää sitä tarkoittaa niin paras tapa ois varmaan näyttää se "raskaana 1-2".
 
Oi että jännät paikat siellä! :smiley-bounce012 Kuink kauan on yritystä takana?

Mulla tuli siinä kemiallisessa kierrossa haamu 3+5 ja 3+6 digi näytti raskaana 1-2 viikkoa. Eli luulenpa, että viimeistään sullaki ylihuomenna näkyy digissä.

Toivotaan viivalle vahvistumista!
 
Meillä on yritystä vähän vajaa 2 vuotta, mut sitä ennen mentiin pitkään "varmoilla päivillä" ja tämä on tosiaan elämäni ensimmäinen haamu. Pitänee testailla digillä lähipäivinä :) Niin ja toisen IVF/ICSI:n tuoresiirron tulos :)
 
Mulla näytti digi plussaa sinä päivänä kun menkat olis pitäny alkaa. Ne on tosi herkkiä. En muista mitkä viikot silloin olis ollu. Edellisenä päivänä sain haamun tikkuun. 1-2 tuli päivän päästä digin + sta [emoji4]
 
Takaisin
Top