Painonnousu

Mulla on paino sit taas -3kg lähtöpainosta ja viikkoja nyt 24+3. No lähtöpaino huiteli korkealla niin olen tyytyväinen ettei ole tullut kymmeniä kiloja lisää. Neuvolassakin sanottiin et ois ihanteellista jos pystyisin pysymään tässä painossa loppuun asti :)
 
Mulla painoa lähti ekan kuukauden aikana 3kg mut nyt sit tullu lähtöpainoon se +3kg. Vähemmän ku tuli vaa'alla käytyä nii 62kg:stä pomppassu melkeen 70kg:hen sai aluks melkee järkyttymään, mut sit tajus aatella et periaatteessa vaan 3kg lisää.
Itellääki huolenaihe se lihaskunto, koska alkuväsymysten takia ei saanu otettua kaikkea irti siitä kuntoilusta ja nytki sit tulee mentyä vaan joogalla ja pilateksella, vaikka kyllä nekin tuntuu ihan kivasti! :---D
 
Mulla alkoi viikon 20 jälkeen ylävatsakin pyöristymään kunnolla, nyt menossa viikko 26 ja kauhulla odotan ylihuomista neuvolakäyntiä painon vuoksi. On niin tämmönen plussapallo olo välillä, kun ei olekaan enää hoikka :grin
 
  • Tykkään
Reaktiot: Rea
Mulle on tullut nyt tasan kilo lähtöpainosta lisää.
Tosin tulihan tuossa viikonloppuna herkuteltuakin...
 
Hmm. Lähtöpaino oli epäselvä koska en omista vaakaa niin en tiennyt raskauden alussa painosta mitään, mutta veikkasin jotain 55-60 väliltä. Ihan ekassa punnituksessa neuvolassa, silloin raskauden alussa, painoinkin sitten 58kg. No, tänään kävin neuvolassa ja paino tällä hetkellä 64.. Neuvolan täti sanoi että paino noussut viimeisen kuukauden aikana noin 550g/viikko. Kysyin onko se ok, hän sanoi että ihan ookoo kunhan ei kauheasti herkuttele, "voit sä varmaan yhden tai pari konvehtia ottaa jouluaattona".. Seriously? Apua :hilarious: Pitänee alkaa liikkumaan aktiivisemmin päivittäin.. :) Mut ei kyllä jaksa liikaa stressata painoa tässä vaiheessa.. Kunhan syö terveellisesti ja liikkuu niin eiköhän kaikki mee ihan hyvin. :)
 
Aika karun tuomion sait sit jouluks jos 1-2 konvehtia saa aattona ottaa + mitä kaikkea muuta jouluruokaa tulee syötyä. :--D Hyvä ettet kuitenkaa liikaa stressaa asiasta ja tiiät miten syödä terveellisesti, ettei mee kaikki jouluruuat sivu suun! Toivottavast selviät ilman suuria joulunextrakiloja! :--)
 
O-ouuu, mua kyllä jännittää seuraava neuvola.. kävin töissä vaa'alla ja se näytti että taas ois tullu 2kiloo lisää niin varmaan ens neuvolaan mennessä kerkiää vielä 4kiloo lisää tulla tällä menolla:oops:
 
Täällä alkaa aamupaino olla lähtöpainossa. Parhaimmillaan oli semmonen -6kg ja pitkään pysyi -5kg lähtöpainosta. Nyt siis noussut 5kg ja tästä alkaa painonnousu. :nailbiting: :shifty: saa nähdä mitä puntari näyttää maaliskuussa :grin neuvolaa en edes jaksa stressata, minkäs ne sille voi jos paino nousee. o_O ja eikö sen kuulukin nousta? Kyllähän se vauva, lapsivesi, kohtu yms painaa varmaa 1,5kiloo tässä vaiheessa.
 
Painaa ne varmaan enempiki ku vauva jo painaa kilon.. Mut kyllähän tässä vaiheessa kuuluuki olla jo muutama kilo painoa tullut, neuvolassa sanoi että 0,5kilo/viikko sitä normaalia vauvan kasvua
 
Mulla tullu oman vaa'an mukaan 10kiloo, huomenna neuvolassa näkee mikä on tän hetken tilanne. :P Lenkillä päivittäin koiran kanssa ja töissä tulee paljon käveltyä, salilla jotain käyn tekemässä. Yllättävän vähän oon ressannu tätä painoasiaa. Sitten keväällä voi pudotella. Herkkuja menee mutta kohtuudella.
 
mulla on noussut grammalleen kuus kiloa tän aamun punnituksen mukaan. 27+2
vielä ois viikkoja to go :D
 
Tääl jo +12kg ja tänään poksahti viikko 29 käyntiin. Hurjalle kuulostaa mutta toisaalta enää ei järkytä itteä niin paljon ja kun miettii niin tän hetkinen paino on se mikä ois indeksien mukaan muutenkin ihanne. Että jos täs vielä viitisen kiloa tulee ni se varmaan vaan edesauttaa imetystä ym. Mullakin nyt melkein sitä 500g/vk nousua ollu mutta ei tullu mitään huomatusta neuvolasta.
Mullahan otettiin se pieni verenkuva ku tuplatsekkailtiin hb ja sivusilmällä sokerit ku kerran stiksaussessa alko gluteiinin +1 laidat vihertää. Ni onneks ei ollu mitää diabetekseen viittaavaa. Oon niin helpottunu!
 
Tänä aamuna näytti, että 7,5kg tullut lähtöpainoon. Viikko 27 menossa.
 
Painoa tullut nyt 7,5 kg lähtöpainosta rv 28+5. Viime neuvolasta 477 g/ vko.
 
Neuvolassa näytti puntari 60,5kg, eli tasan 5kiloo tullu ja nyt rv 26+0. Kuulemma ohan jyvin noussu mut joulua ootellessa.... tuun turpoon ko plussapallo ko tarjolla kaikkii herkkui. Yölläki oli pakko alkaa leipoon korvapuusteja ko teki vaan niiiin perhanasti mieli... :sorry:
 
Kolmisen kiloa painoa tullut raskausaikana, nyt 27+5 ja 336g per viikko. Neuvolan täti tyytyväinen ja oon toki itsekin. :-) kerrankin antoi tyyppi rauhassa sykkeet katsoa eikä liikkunu. Kuitenkin heti sen jälkeen kauheat villit. Sf-mitta tasoittunut ollen nyt 25. Hb laskenut 121 -> 117. Pitäis vitamiineja muistaa ottaa, niin vois jo niillä vähän nousta.
 
Paljokohan painoa olis saanu tähän mennessä tulla (viikkoon 27)? Mua kauhistuttaa käydä puntarilla ku lähtöpainosta tullu jo 8kg vaikka olinki ihan normaalipainoinen ennen raskautta. Ei oo ees joulu vielä ollu ja heti välipäivinä neuvola.. :D :D ja nää kilot on siis tullu ihan täs viime kuukauden aikana..
 
Takaisin
Top