Painonnousu ja mahan kasvu

Eikä mäki pelkään tota et synnärille jää vaa tyylii kilo!! :banghead:
 
Mulla jäi esikoisesta ihan pokkana se pari kiloa. Tai siis tuo oli se kilomäärä, minkä punnasin vuorokausi synnytyksestä. Mulla oli ihan jäätävä turvotus ja jalat oli valehtelematta tuplakokoiset silloin. Vatsa kuitenkin oli sellainen normaali :confused:
 
Mulla jäi synnärille vaan neljä kiloa, voi taivas :hilarious:


Mää en tajunnut ees punnita ja nyt tissit on kasvanut niin älyttömästi ettei puntari taida antaa vertailukelpoista tulosta
 
Mää en tajunnut ees punnita ja nyt tissit on kasvanut niin älyttömästi ettei puntari taida antaa vertailukelpoista tulosta
Siis mäki vasta tänään kotona katoin mitä näyttää ja olin kyllä pettynyt. Tisseissäkään ei älyttömyyksiä tapahdu että kyllä tää on nyt se kosto kaikesta mässäilystä:grin pakko vielä mainita että mä söin ekat sushit ja kylmäsavu leivät siellä sairaalassa jo, ei pystynyt olee erossa enää:grin
 
Ähh mullakaa ikinä jäänny sinne neljää enempää. Puuh olo on toosi iso kyllä. Posketki pyöristänyt huimasti .
 
Mä en ees käyny esikoisen syntymä jälkee puntaril.. mutta synnytys onki aika moinen koettelemus. Itel ainaki turvotus oli synnytykse jälkee pahempi pari viikkoa mitä koko raskausaikana. Ja imetyshommelit pisti ruokahalun kasvamaan tuplasti... Joten käykää naiset vast pari viikkoo synnytykse jälkee puntaril, jos edes viel silloinkaa :)
 
Aamuelokuun, siis oikeesti mä vaan lähinnä vitsailen tosta painosta, en ota yhtään stressiä. Mulla tää imetys tekee nyt niin, että ruokahalu täysin kadonnut. Siis ihan täysin. Hyvä kun aamukahvi maistuu. Väkisin yritän syödä jotain et pysyis maidontuotanto käynnissä. :wacky:
 
Meillä masu toimii myös taaperon kantotasona :grin tosin masuvauva ei aina asiasta tykkää... mä yritin käydä tänään kattoon paljonko on tullut painoa, mutta vaaka meni pimeeks :grin:oops: toivottavasti johtuu siitä, että patterit loppu :hilarious:
 
Mä oon syöny todella paljon herkkuja. Ihan joka päivä ja +2 kg tullu viikos. Tämä on myös aiheittanut turvotusta, vähä ahdistaa ja silti herkuttelu jatkuu . Painoa nyt siis kokonaisuudessa tullut 12kg, 37+4
 
Täällä synnärille jäi n. -4kg kans, kotona nyt ku oon punnannu nii tähän päivään on kadonnu -7kg (2vko synnytyksestä) ja ollaan jo alle lähtöpainon. Veikkaan että jatkaa laskuaan sinne jälkitarkastukseen asti, ja herkkuja myös tosiaan mennyt nyt synnytyksen jälkeen ihan reippaasti.
 
Täällä tullut painoa nyt 16kg ja rv 36+2 mennään.

Esikoisesta tuli n.10kg (tosin lähtöpaino oli lähes samaa luokkaa kuin tämänhetkinen paino) ja se kaikki jäi synnärille. Päästiin kotiin kun vauva oli 8pv ikäinen.

Toisesta oli painoa viimeisessä neuvolassa -2kg lähtöpainosta ja 8kg jäi synnärille, tämän kanssa päästiin kotiin kun oli 2pv vanha.

Nämä meidän vauvat on siis kyllä olleet yli 4 kiloisia, eli puolet tulee jo siitä.

Nyt pelottaa todella paljon mitä tuon painon kanssa käy, kun juuri ennen raskaaksi tuloa sain 2 vuoden työllä laihdutettua ja kropan siihen kuntoon kun haluan sen olevan. Mutta kun suunnitelmissa ei ollut enää hankkia lapsia enkä arvannut että paino nousee näin suuriin lukemiin ja vatsanympärys navan kohdilta on nyt 49cm suurempi kuin jouluna ja äitiyspaidatkin alkaa jäädä pieneksi.

Sen verran pitää puolustella painon nousua tässä raskaudessa, että olen ollut kotona täysin vuodelevossa rv 24 alkaen ja suruuni (ja kuumuuteen) syönyt kymmeniä tai ehkä satoja litroja jäätelöä. :grin
 
Mulla tulee tänä iltana synnytyksestä viisi vuorokautta. Kävin huvikseni vaa'alla tänä aamuna, ja painoin 7 kg vähemmän kuin viime viikolla. Olen kyllä tyytyväinen, vaikka toki raskautta edeltävään painoon on matkaa vielä 10 kg :)
 
Jep täälläkin nyt + 17 kiloa mutta olen armollinen. Lähtee sitten aikanaan työllä tai ilman. Nyt rv 38+3
 
Mulla painoa edellispäivän neuvolakäynnillä (39+1) oli tullut 14kg, joka on aikaslailla keskiarvo kahden edellisen raskauden painonnoususta. Ja edellisistä ei oo minkäänlaista muistikuvaa miten paljon painosta on jääny synnärille... Mutta molemmista on kyllä paino palannu ennalleen suhteellisen helposti. Toivottavasti nytkin!
 
Joo ja omalla kohdallani olen oikeastaan vaan positiivisesti yllättynyt siitä, miltä maha näyttää! Odotin sen jäävän paljon isommaksi, mutta sehän onkin pienentynyt jo tosi paljon. Oli pakko ihastella aamulla peilistä valtavia, maidon täyttämiä tissejä ja pientä mahaa :D
 
Joo ja omalla kohdallani olen oikeastaan vaan positiivisesti yllättynyt siitä, miltä maha näyttää! Odotin sen jäävän paljon isommaksi, mutta sehän onkin pienentynyt jo tosi paljon. Oli pakko ihastella aamulla peilistä valtavia, maidon täyttämiä tissejä ja pientä mahaa :D
Ihana, tästä mä tykkään :grin
 
Ja hei senkin amatöörit, täällä tuli viikolle 39+1 hurjat 24kg :hilarious: mut siis i love food. Nyt vaan takas omaan painoon joka on 52kg :oops:

Ohis mut kävin jo tänään ekaa kertaa ulkona kuuteen tai seitsemään päivään, ompas siellä vielä kuuma vaikka melkein syyskuu.
 
Takaisin
Top