Painonnousu ja mahan kasvu

Mullakin on ihan järkky makeanhimo koko ajan! Voisin vaan herkutella pullia ja leivoksia kaiket päivät. :P
 
Täälläkin vaivaa makeanhimo! Tekis koko ajan mieli puputtaa karkkia, jäätelöä ja leivonnaisia.
 
Sama täällä :p Jäätelöä varsinkin tekisi mieli! Tosi pitkään jo ollut tämä yltynyt makeanhimo.
 
Mä syön joka päivä jäätelöä, suklaata, melkeen mitä vaan makeeta. Ei pysty olla ilman! Snickers jäätelöitä on menny kauhee määrä tän kesän aikana..
 
Mä tein tässä pari viikkoa sitten vähän Brita-kakun tyylistä, mutta ilman vehnää, eli pavlovaa vieraille. Olihan siitä pakko itsekin maistaa. Oli kyllä niin hyvää :p
 
Oijoi, nyt on ehkä pakko leipasta lähipäivinä Brita-kakku mansikoista tai raparpereista! Ei olekaan tullut vielä tälle kesää tehtyä.
 
Samaa makeanhimoa täälläkin! Tosin oon aina ollut tosi perso makealle, että ei oo varsinaisesti raskausajan ongelma :hilarious:
Oonkohan ainut joka on vaan iloinen että painoa on tullut 12 kg (rv30)? :D Lähtöpaino oli 53 kg ja pituutta on se 169, olin siis aika laihassa kunnossa ja nyt toivon että sais kiloja pidettyä raskaudenkin jälkeen :grin
 
Samaa makeanhimoa täälläkin! Tosin oon aina ollut tosi perso makealle, että ei oo varsinaisesti raskausajan ongelma :hilarious:
Oonkohan ainut joka on vaan iloinen että painoa on tullut 12 kg (rv30)? :D Lähtöpaino oli 53 kg ja pituutta on se 169, olin siis aika laihassa kunnossa ja nyt toivon että sais kiloja pidettyä raskaudenkin jälkeen :grin

Minulla lähinnä suolahimo jos mansikoita,vohveleita, kermaa ja jäätelöä ei lasketa :)

Ihan tyytyväinen myös tuohon painon nousuun ja mies vielä iloisempi. :wink Lähtö oli 55/168 ja tullut 9kg (rv28+). Ei siis haittaa vaikka jäisi laitokselta kiloja..
 
Makeanhimon lisäksi täällä on jatkuva nälkä. Sit jos illalla erehtyy syömään niin koko yön on ihan pinkee ja ähky olo.

Tuntuu et työpäivän aikana ei riitä mikään määrä eväitä :D
 
Mua on nyt alkanut ahdistaa tää painonnousu, noin 500 gr on koko ajan tullut lisää viikossa, lähtö 52/160 ja nyt tänään neuvolas 65 kg.. en haluis et toi 70 kg menis rikki, mutta en tiedä voinko oikeesti siihen vaikuttaa ihan hirveesti, koska syön ihan samalla lailla ku ennenkin.
 
Mua on nyt alkanut ahdistaa tää painonnousu, noin 500 gr on koko ajan tullut lisää viikossa, lähtö 52/160 ja nyt tänään neuvolas 65 kg.. en haluis et toi 70 kg menis rikki, mutta en tiedä voinko oikeesti siihen vaikuttaa ihan hirveesti, koska syön ihan samalla lailla ku ennenkin.

Jos eivät neuvolassa asiaan puutu niin yritä olla ahdistumatta. Mulla nousi paino esikoisesta noin 18kg ja siitä 12kg lähti 12 päivässä synnytyksestä :) Loputkin oli puolessa vuodessa veks. Imetys syö aika lailla kaloreita...
 
Oon yrittänyt olla ajattelematta nyt tätä painoasiaa, mutta tää muutos on jotenkin vaan kriisiyttävä. Vatsan ja tissien kasvun ja takaliston leviämisen kans oon ihan fine, mut nää numerot kamalat ku niitä ei oo tarvinnu ennen aatella..
 
Mä olen edelleen -300g lähtöpainoon jota mä ihmettelen suunnattomasti. Miten sitä painoa ei ole tullut vaikka maha ja vauva kasvaa :D viimeiset kaks kuukautta on paino pysynyt samassa vaikka syön kuin hevonen, varsinkin iltaisin on pakko tankata että aamun sokerit on hyvät. Kahdesta ekasta raskaudesta tuli melkein 20kiloa lisää niin tää on tosi outoa... Toki tässä vielä ehtii sitä painoa ottaa mutta en mä nyt usko että noin 8 viikossa saan 20 kiloa lisää :D
Noh, eikait tuo haittaa kun on radi ja vauva voi hyvin :D
 
97309ed28d8a3161e8adb4e085d060e2
33+0 ja painoa tullut semmonen 7 kiloa lisää. :)
 
Muokattu viimeksi:
Mun maha ei näytä mitenkään jättimäiseltä, on kyllä vähän isompi jos sivusta kuvais. Kiloja tullut noin 16 lähtöpainoon mutta positiivista tässä että vähän vähemmän kuin esikoista odottaessa samoilla viikoilla. Ottaisin mieluummin kyllä vastaan kommentit isosta mahasta kuin pienestä mitä nyt tässä raskaudessa olen saanut kuulla. Kilot on mahassa mutta nähtävästi hyvin piilossa.:grin Pistän sen kilojen määrän kyllä vuodenajan piikkiin koska tyttö on syntynyt talvella ja silloin tuli liikuttuakin huomattavasti vähemmän loppuraskaudesta. Nyt viikkoja 32+0 ja hyvä ettei lämpöasteitakin saman verran kuin viikkoja..
 

Liitteet

  • 93971DD6-F7C2-4A8D-9815-0F5B6867F15F.jpeg
    93971DD6-F7C2-4A8D-9815-0F5B6867F15F.jpeg
    184.5 KB · Katsottu: 58
Takaisin
Top