Painon nousu

Mulla rv 23+2 tai joitain muistaakseni :D ja kiloja tullut 2-3kg.. Vähän riippuu päivästä. Mun alkupaino oli aika paljon, joten mulla ei saa noustakaan niin paljon kuin jollain kukanvarsilla :wink
 
Mulla on tullut nyt tähän mennessä (25+3) kotona mitattuun aamupainoon lisää 8,8kg :p mutta mulla se näyttää ton laskurin mukaan että olen omaan alkupainooni nähden minimin ja keskiverron välimaastossa eli ei kai pitäis olla hätää :grin
 
Mulla kotivaaka näyttää +3 kg koko ajalta. Tämä hyvä, lähtöpaino oli niin korkea ettei enempää olis tarttenutkaan tulla. En nyt muista mitä se laskuri näyttää, minimissä kai olisin.
 
Yllätyin iloisesti kun tänään kävin vaa`alla ja painoa tullut ainoastaan 4-4,5kg..rv 25. Ruoka on nimittäin maistunut erittäin hyvin! Alkupaino kun oli jo ylipainon puolella niin ei tarttis hirveesti kyllä nousta.
 
Mua ei oikeastaan "vielä" kauheasti stressaa paino, mutta jos tulee turvotusta esim. kauppareissuilla useasti, niin haluan heti tehdä asialle jotain jotta turvotus laskisi. Inhottavan tuntuista kun sormet ihan pökkelöt..

Oon litkinyt sitruunavettä se vähän auttaa poistamaan nesteitä ja tietysti muistaa tarpeeeksi juoda.
 
Viimeksi neuvolassa käydessäni paino oli humpsahtanutkin jo +6 kiloon :grin Toki olen ennen raskauttakin ollut normaalipainoinen, ettei tuo suurempia kai haittaa. Edelleenkään en halua stressata painosta liikaa. Tärkeintä on, että muistaa liikkua viikoittain ja syödä suht terveellisesti. Herkuttelullekin on toki jätettävä tilaa, onhan meillä edessä kuitenkin vielä kesä ja jäätelöt :wink
 
Mä oon sitä mieltä että jos muuten huolehtii hyvästä ruuasta eikä korvaa ruokailuja herkuilla niin voi ihan vapaasti syödä herkkuja päälle (jos jaksaa:) )

Kuulostelee miltä kropassa tuntuu ja jos on ennestään paha olo ei kannata sitten välttämättä vetää kiloa karkkia :D
 
Mä olin todella iloinen, kun tänään 29+6) mittautin painoni ensimmäistä kertaa samalla mittarilla millä lähtöpainonkin, ja se näytti +9kg raskauden alusta. Oli siis tammikuun alun jälkeen ensimmäinen kerta, kun pääsin omalle terkalle. Edelliseen mittaukseen nähden (25+3) paino oli jopa tippunut kilon verran, ja eilen työpaikan (ei digi)vaaka näytti jopa noin 4 kg enemmän kuin tänään terkan mittari - toki nuo mittaukset on tehty taas ihan eri mittareilla kuin aloituspaino.

Mutta olin siis ihan hymy pyllyssä, kun aloitukseen nähden nousu on ollut noin maltillista (joku toki voisi olla toista mieltä), kun mun aikaisemmissa painoa on tullut se 25kg pintaan raskauden aikana. Tässä pitäisi siis aikamoinen kiri ottaa seuraavan ~10 viikon aikana, jos samaan meinaa yltää mitä kahdella edelliskerralla.

Mitään hinkua kyseiselle spurtille siis ei ole :)
 
29+1 ja +12kg. Kyllä nämä kilot taitaa näkyä sittenkin... Tilasin työvaatteita ja otin vielä reilumman koon että varmasti mahtuu: housut ei mahtuneet reisistä ylöspäin :eek: vararavintoa imetystä varten ;D
 
Viikko 30 menossa ja painon nousuaa alusta oman vaa'an mukaan 5,9kg :O Paino on noussut kuitenkin koko ajan, alusta jos laskee niin 196gr viikko tulis. Normaalipainosta lähdettiin massaa kerryttämään:rolleyes: Vaan vielähän tässä on kymmenisen viikkoa aikaa :)

Neuvolakortin mukaan varmaan kilo-kaks enemmän tullut painoa, koska ennen sinne menoa on aina kuitekin syönyt, juonut, eri vaatteet päällä jne..
 
Mulla on maanantaina seuraava neuvola ja vähän jännittää joko se vaaka hajoo mun alta... Reilu pari viikkoa sitten edellisessä neuvolassa oli tullut 11 kiloa lisää :oops: Kyllähän noi posket vähän pullottaa ja maha on ihan jäätävän iso. Noh, kiloja tulee mitä tulee. Katsotaan tilannetta sitten vauvan syntymän jälkeen. Mä oon kuitenkin syönyt suht normaalisti ja pääsen vielä liikkumaankin ihan hyvin. Kroppa vaan tuntuu varastoivan ihan kaiken, mitä suusta alas menee :rolleyes:
 
Mulla ainakin nyt voi sanoa, että sillä ruokavaliomuutoksella on ollut iso merkitys tässä painossa. Mä kun söin tavallaan tosi vähän, mutta napsin sokeripitoisia välipaloja paljon, ja lisäksi join ihan olemattomasti, niin siksi oli järkeä ottaa se sokerikoukusta eroon ruokavalio ohjenuoraksi, vaikken nyt ihan orjallisesti sitä ole noudattanutkaan.

Tuntuu jopa hieman hölmöltä, mutta mä oon just sellainen joka tarvitsisi sen "juo nyt lasi vettä"-appsin, jotta muistaisi huolehtia säännöllisestä juomisesta ja lisäksi tarvitsee jonkun "ulkoisen käskyttäjän" kertomaan että nyt pitää syödä ja mitä, jotta sen sokerinapostelun sai loppumaan.
 
Nyt menossa 29+0 ja painoa on tullut 8kg. Tasan samoissa luvuissa mnnään kuin esikoisen kanssa ja silloin kaikenkaikkinen painonnousu oli 12kg. Ihan tyytyväinen olen tähän tilanteeseen. Esikoisen syntymän jälkeen meni 7vkoa kun olin taas raskautta edeltävässä painossa ja toivon tokankin jälkeen yhtä nopeaa pudotusta :)
 
Samoilla käyrillä mennään Menna. Mulla on nyt 29+1 ja painoa on tullut myös noin 8 kg. Yhteensä +12 kg ja painon lähteminen 7 viikossa kuulostais hyvältä. :wink
 
Siihen tähdätään nanna_h :wink No imetys varmaan mulla antoi semmoisen buustin tuohon painon tippumiseen. Toivottavasti imetys onnistuu tämän toisenkin kanssa.
 
Mulla vko 28 tänään ja tullut se +11kg, vähän ahdistaa painonnousu tai enemmänkin ulkonäön muutos vaikka kovin pinnallista onkin. Toivon että loppuajasta painonnousu vähän hidastuisi ja nyt huomaa ainakin että muutaman lymfakerran jälkeen nesteet lähteneet liikkeelle uudella tavalla. Tosin musta tuntuu että ne kaikki kilot on mun naamassa. :D
 
Täällä 30 + 5 ja + 13 kg! Uskoisin kahdenkymmenen kilon paukahtavan loppuun mennessä, vaikka syön terveellisesti ja liikunkin päivittäin pari tuntia. Ja mulla siis vauva vielä vähän liian pieni ja kasvukontrolleissa käydään. Ei huoleta yhtään, etteikö nuo kilot lähtisi. Juoksurattaatkin jo tilattu :grin
 
Jep! Täällä myös +13kg, mutta viikkoja vasta 28+6 :oops: Naamaan löytäneet nämäkin kilot. Alan näyttää pullaposkiselta hamsterilta... Ihan kaikki mitä suuhun laitan tuntuu jäävän kroppaan ja nestettäkin on kertynyt paljon. Neuvolan mukaan mun painon nousu on ihan normaalia ollut, joten nou hätä. Onhan se outoa raahata tällästä kilomäärää koko ajan mukana, kun on aina ollut suht hoikka. Maha on ihan valtava, vaikka sf-mitta onkin alakäyrälläo_O Vauva majailee todella alhaalla ja maha kasvaa suoraan eteenpäin. En jaksa stressata kiloista. Vauva kerää mitä tarvitsee ja eiköhän ne ylimääräset sula omia aikojaan sitten raskauden jälkeen. :)
 
Takaisin
Top