Painon nousu

Täällä 40 + 5 ja tullut 16 kiloa. Mä oon jotenkin ihan tyytyväinen, kun jossain vaiheessa aattelin, että varmaan vähintään 20 kiloa paukahtaa!
 
Ja mäkin kuvittelin, et tässä raskaudessa kilojen nousu olisi maltillisempaa, mut tämä lopun spurtti vie kyllä samoihin lukemiin aikaisempien kanssa. +20kg tullut, tänään 40+4 ja pääsin itseni neuvolassa mittauttamaan. Sokerit ok, turvotusta toki aika lailla ja uuden terkan mukaan "ihan kunnon kokoinen vauva täällä taitaa olla". No se jo tiedettiinkin...

Mut liikkuminen on kyllä nyt jo ihan vaappumista ja vaikeaa, ei oikein jaksa mitään ja nyt nuo kilot on aika hienosti sitä turvotusta lukuunottamatta eturepussa ja rinnoissa. Saa nähdä, että vaatiiko tämä palautuminen sitten ihan muita apuja jumpan rinnalla. Oli aika huvittava, kun terkka tosiaan ei edes alkanut mittaamaan sf-mittaa enää, vaan tuumasi, että ei se ole pienentynyt ja että luvattoman isolta näyttää, joten eiköhän nyt ole vain tarve saada se vauva pikaisesti syntymään ettei se muulla tavalla tuosta enää kohtuullisemmaksi muutu, soitti sairaalaan ja tilasi aikaistetun yliaikakontrollin jo huomiselle!
 
Täällä tullut 12kg. Nyt rv 39+2. Samoissa luvuissa mennään kuin esikoisesta. Viimeisillä viikoilla esikon odotuksessa paino alkoi jopa vähän putoamaan. Herkut kyllä maistuu ja suklaata olen syönyt ihan reippaasti, kun imettäessä ei välttämättä pysty syömään ollenkaan. Viimeksi vauvan mahaan sattui miun suklaan syönti. Esikoisen syntymän jälkeen raskaudesta tulleet 12kg lähti 7 viikossa. Toivottavasti tässäkin käy näin..

Tsemppiä kaikille, joille kiloja on tullut enemmän. Miun kaveri lihoi kahdessa raskaudessa molemmissa 30kg eli yht. 60kg ja laihdutti raskauksien jälkeen taas normaaliin painoonsa. Joten mahdollista on, vaatii itsekuria ja treeniä, mutta onnistuu! :)
 
Viime metreillä (40+3) ja kiitos helteen, täälä on kasattu painoa 1kg/vikko. Ei mulla kokonaisuutena kauheesti lisäpainoa ole tullut, mutta tuo kuulostaa jotenkin tosi paljolta niin pienessä ajassa.
 
Kuinka paljon keräsitte raskausaikana yhteensä kiloja? Itsehän onnistuin nappaamaan jopa 18 kiloa lisää elopainoa, vaikka en omasta mielestäni syönyt mitenkään erityisen huonosti. Nyt painoa on jäljellä enää 4 kiloa (10 kiloa lähti pois nyt kuluneen viikon aikana kun imetys lähti rullaamaan ja nesteet poistui) ja vanhat housut alkavat taas mahtua. Vauva pian kaksi viikkoinen. On tuossa eturepussa silti vähän tuota löllykkää, mikä ei kyllä ilman liikuntaa ole lähdössä mihinkään :grin
 
Muokattu viimeksi:
Mulla noussut 9kg paino ja la parin päivän päästä.. Yllättyny ettei enempää oo noussu vaikka herkut kyllä maistunu, mut ehkä sitä on tullu touhuttua sen verran että ollut kans kulutusta :)
 
Mulle tuli 23kg lisäkiloja mutta en tosiaan tiedä mikä kaikki johtui raskausmyrkytyksestä ja mikä muusta. Liikkuahan pystyin tosi huonosti koko raskausajan varsinkin jos vertaa siihen kuinka paljon liikuin ennen raskautta. :sad001
Eniten harmittaa että lihakset on hävinny kokonaan ja tilalla vaan joka paikassa löysää. Nyt kaksi viikkoa synnytyksestä ja vielä jäljellä 11kg noista jotka varmaan lähtevät vasta sitten salitreenillä jos sinne joskus pääsiskin! :D
Takaisin raskautta edeltävään painoon ei ole pakko päästä koska aika pieni olin silloin mutta jos nyt paino ainakin olisi alle 65kg muutaman kuukauden päästä niin olisin onnellinen.
 
18 kiloa tuli odotusaikana ja suurinpiirtein 10 kiloa on lähtenyt tähän mennessä. Vauva tänään tasan neljä viikkoa.
 
12kg tuli, nyt synnytyksestä 3vkoa ja jäljellä n.1/2kg . Mutta herkut maistuu siihen tahtiin,että noinkohan pysyy tuossa :rolleyes:
 
Mulla 15 kiloa tuli ja jäljellä on 3kg. Yllätyin miten nopeasti on lähteny imetyksen myötä!
 
Mulle tuli 8kg ja ne lähti jo. Sain suosituksen 'neuvolasta' alkaa syödä enemmän ja rasvaisemmin, jotta imetys ei kärsi ja maitoa riittäis pikkuselle.
 
Mulle tuli 20kg, ja tänään kävin ekan kerran puntarilla toteamassa et 14 kg on lähtenyt tän 3 viikon aikana. Jäljellä olevan 6 kilon lisäksi toivon et vuoden loppuun mennessä tippuu vielä hieman lisää lähtöpainoon nähden.
 
13kg tuli ja nyt lähtenyt joku 8kg. Kaksi viikkoa synnytyksestä. Olin viikolla pari päivää vähän huonommilla ruokailuilla ja huomasin itsekin jo maidon määrän vähenevän. No tein pari korjausliikettä ruokien suhteen ja nyt sitä maitoa taas tulee hyvin! :) En nyt stressaile jäljellä olevista kiloista, mieluummin imetän riittävällä maitomäärällä ja kyllä ne kilot ajan myötä karisee.. Vähän aikaa tässä vasta on kulunut synnytyksestä.
 
16kg tuli ja 10kg jäljellä. Nyt synnytyksestä kuukausi. Oikeastaan alkupainoon ei tarvii päästä ku olin liiankin ruipelo mutta jos 5kiloo vielä sais pois nii hyvä :)
 
noin 12 kg tuli painoa, sairaalaan näytti jääneen 6 kg ja olin ihan ihmeissäni kun 1 vko synnytyksen jälkeen enää 1-2 kg jäljellä!
Kun nuo 4 kg lähti ihan parissa päivässä kun imetys alkoi sujua, olen vetänyt hyvällä omalla tunnolla suklaata :wink Sillä se maito nousi viimeksi, mut toki sokeri ei oo hyväksi pidemmän päälle! Mut nautin nyt alkuhuumassa :D
Samoin kuin nnanna, harmittaa että lihakset kateissa ja sektion jälkeen menee pitempään ennen kuin pystyy asialle liikaa tekemään. No, ajallaan.
 
Mulle tuli 11kg, joista kahdeksan tippui viidessä päivässä.. Nyt 2,5 viikkoa synnytyksestä jäljellä parisen kiloa, vähän vaihtelee rintojen pinkeyden mukaan. Käytännössä olen saman kokoinen kuin ennen raskautta plus maitotissit. Maha oli ihan littana heti lapsen synnyttyä. Toki pehmeämpi kuin ennen.

Olin ennen raskautta tosi hoikka ja nyt pitääkin tankata huolella kaikkea energiapitoista koko ajan, ettei hyvin lähtenyt imetys kosahtaisi alipainon puolelle tipahtamiseen. Pitkän vuodelevon päättyminen jatkuvaan vauvan kanssa touhuamiseen yhdessä imetyksen kanssa pitää onneksi huolen siitä, että nälän tunne on aivan jäätävä. Eikä herkuissa säästellä täälläkään :D Toki kunnon ruokaa unohtamatta.
 
En oi käyny puntarissa mutta veikkaan että kaikki n.10-12kg olis lähtenyt. Saa syyä ihan huolella kyllä js silti tuntuu,että ihsn perusruokaa tulee syötyä liian vähän,kun ei kerkeä! Oon lisännyt rasvoja ruokaan ja öljyä aina salaattiin niin saa helposti lisäenergiaa. Eikä oo kans tarvinnu kieltäytyä herkuista jos niitö on jossain ollut. Maha nyt tietty on tuollainen löysä, mut eiköhän se siitä. Neiti tänää 4 vk :)
 
17 tuli painoa ja niistä nyt lähtenyt 9 kg pois :) silti tuntuu että olisin yhtä kapea kuin ennenkin maha vielä hieman löysä mutta en ota ressiä mieluummin imetän kun kyttään omaa kroppaa :)
 
Takaisin
Top