Painon nousu

29+4 ja paino pudonnut maanantaista noin 1,5kg. Stressin takia ruokahalu ollut tosi huono (säännöllisesti olen kuitenkin ruoka ja välipala-aikoihin väkisin kiskonut edes jotain), mutta veikkaan että iso osa tästä pudonneesta painosta on turvotusta.. Tämänhetkinen painonnousu onkin "vaan" 11kg :p
 
Huomenna vois mennä taas vaa'alle.. Hiukan hermostuttaa mitä lukemia on vastassa :[
 
Tseppiä Timantti*! Rohkeasti vaan siihen vaa'alle. Eihän se vehe näytä kun hetkellisen suuntaviivan miten on. Sitte jos käyp pikkulassa tai syömässä ni tietää suurinpiirtein mitä kuuluu... Älä siis ole moksiskaan siitä vaa'asta!

Kyllähän se vaa'alle nousu jännittää useimmiten siihen noustessa mutta ei se ainakaan pure!:wink
 
Ja toistaiseks on aina näyttänyt jotain lukemaa, ei oo ikä erroria puskenut. :laughing021

Ja mä muuten pyydän sitten jotain ylimääräistä ultraa, jos neuvolassa vielä kerran aletaan miettimään mun painonnousua ja vauvan kokoa. :angry5 Jumalvita sentään, että ärsyttää. Minkä sille voi, että ruoka maistuu ja liikunta jäänyt minimiin. Ja hei, huimat kuusi kiloahan tässä on tullut, että itse en näe syytä huoleen. :D
 
Mä hain saikkua kun työnteko ei enää onnaa. Ei vaan taivu, eikä jaksa.
Lääkäri alkoi kysellä paljonko tullu painoa. Sanoin että ihan ok, ei liikaa, 10kg. Lääkäri alkoi heti papattaan että enää ei saisi tulla yhtään, että pitäisi vaan syödä rahkaa ja salaattia ja liikkua. Wtf!? Mä luulin tai oon ollu niin tyytyväinen ku paino pysyy edes näin hyvin aisoissa kun kahdessa edellisessä tullu reippaasti ja Turvotuksia kun vielä. Nyt on turvotuksetki pysyy poisä
 
No onpa outoa. Mitä sille vanhalle 8-15 kilolle on tapahtunut? Jos laskee että paljon mulle on tullu siitä pohjalukemasta missä kävin hyperemeesin takia, on yli 10 kiloa, ja neuvolan terkka joka käynnillä on sanonut että painonnousu on juuri sopivaa. Ja mulla on ylipainoakin. Kukaan ei kummassakaan raskaudessa sanonut kertaakaan että painoa olisi tullut liikaa, vaikka ihan samaan tahtiin nämä on menneet ja ollu välillä eri terkkaa ja eri lääkäreitä. Tämän raskauden alussa painoin kyllä 7kg vähemmän kuin viimeeksi.
 
Taitaa olla aika paljo terkasta/lääkäristä kiinni mikä on kenenkin mielestä sopiva painonnousu.Itselle on nyt rv 33+4 tullut noin 9 kg ja oman terveydenhoitajan mielestä ihan normaalia painonnousua.Ei kai kukaan tässä vaiheessa voi elää pelkällä rahkalla ja salaatilla!!!Hippoliina,se lääkäri on ihan ääliö!!!
 
Aika ristiriitaisia tietoja kyllä osa porukasta saanut tuosta painonnoususta! Mulla viime raskaus oli yhtä paskaa noiden punnitusten osalta, joka kerta paheksuttiin ja peloteltiin että saan kauhean kokoisen sokerivauvan ja että saan tehdä tosissani töitä pudottaessani liikakilot. Mä kyllä sain tosiaan sen nousemaan 65kg -->87kg, mutta 11 kk synnytyksestä olin jo takaisin tossa 65 kilossa.

Tällä kertaa rv 30+1 painonnousu +9 kg. Viime kerran ja tämän kerran välillä oli tullut vaan
+200g/vko. (Vertailun vuoksi viime raskaudessa samat viikot ja painoa oli tullut +16kg.) Mutta on tässä vielä sellaset 8 viikkoa aikaa kerätä kiloja :)
 
Joko mä sanoin että -200g oli viikossa :p pieni helpotus ettei ainakaan vielä oo tullut lisää. Mut kyllä jännittää perjantai :eek:

Kuulin kans tänään et oli ihan normaalipainoinen nainen saanut moitteita kun paino oli +4kg rv15. Siis huhhuh, kamala jos paino jää ainoaksi mieleen odotusajasta :D
 
Hitsi on niissä terkoissakin eroa. Mä en oo kyl koskaan saanut mitään sanomista. Painonnousu ollut maltillista kaikissa mun raskauksissa, mutta silti. Itse ku nousin vaa'alle aina ja kauhistelin, niin terkka oli vaan tyyliin "relax kilot saa pois". Mua varmaan olisi ahdistanut triplasti jos se olis puhunut negatiivisesti mun painosta o_O
 
Harmony, mä voin tulla sinne punnittavaksi :D

Sit kun sitä hermoilee ja varautuu etukäteen ni ei sano mitään ja sit seuraavalla kerralla kun ei hermoile ni tulee taas kuittia :s
 
Timantti, minulla oli paino noussut reilut kaksi kiloa rv 16 lääkärineuvolassa. Lääkäri kysyi vähän ivallisesti, että sitä on taidettu syödä kolmen edestä. Niin no, mitä siihenkään nyt voi sanoa.. :rolleyes:
 
Siis tää on niin käsittämätöntä! O_O

Onneks tuli tästä puhetta, ei tunnu enää lainkaan niin sietämättömän kurjalta kun tietää, että toisetkin joutuu kestämään tämmöistä :sad001 vaikka eihän se siis kivaa ole :sad001
 
Mulla oli lähtöpaino 59, pituutta karvan alta 170, ni terkka sano et mun kokoselle se 10-12kg on se ihan todennäkönen nousu. Ite oon kauhistellu tota painoa joka käynnillä, mut terkka ei kyl oo ollu huolissaan, päinvastoin. Viime käynnillä rv 27-28(?) Oli tullu se 7,5kg yhteensä. Et tuntuu kyl aika hullulta et tollasista määristä aletaan saarnaamaan. Ite varmaa alkaisin itkemää ku tää massan kerääminen ei muutenkaan oo yhtään kivaa.
 
Must paino on varmaan se herkin asia raskaudessa. Jokainen äiti enemmän tai vähemmän sen kanssa kamppailee. Niin nipottaminen, erityisesti jos sitä noussut vähän, niin kuulostaa inhottavalta.
 
mun lähtöpaino 54kg ja nyt näyttää vaaka 63.Neuvolassa eivät ole kommentoineet painoa mitenkään,mikä on tietysti hyvä juttu :talk017
 
Mulla painoa tullut noin 7-8kg tähän mennessä, ja neuvolassa viimeksi sanoivat painonnousun olevan maltillista, vaikka hieman ylipainon puolella lähtöpaino olikin. Että nähtävästi vaihtelee tämäkin vaihtelee ihan paikan ja terkan mukaan..
 
Täytyy taas ens kerralla sanoa jo ennen vaa'alle nousua että ahdistaa. Tai miten mä sanon, että mua ei ahdista se lukema, koska olen päättänyt olla itselleni armollinen mut mua ahdistaa se, miten SINÄ sitä kommentoit. :D
 
Mä en kyllä tajua teidän lääkäreitä kun itelläni nyt on paino noussut just sallitun rajaan, lääkäri totes että sä oot hoikka, saa tullakkin vielä, wtf ? 20 kg nyt tullut ja vieläkin sais muka nousta :D Normi painosta on lähdetty niin silloin sais tullakkin:)
 
Takaisin
Top