Painon nousu

Nennahh

Näppärä viestien naputtelija
Mulla nousi esikoisesta paino raskauden aikana 18kg, tosin ne lähti kyllä puolessa vuodessa helposti. Nyt toivon että tässä raskaudessa ei nousisi noin paljon. Viimeksi söin tosi paljon ja mitä huvitti, eikä liikuntaakaan oikein jaksanut harrastaa.

Nyt koitan käydä esikoisen kansaa päivittäin vaunulenkeillä ja syödä terveellisesti.

Mitäs keinoja painonnousun ehkäisyyn? Mikä vähentää turvotusta?
 
Mä oon kilon laihtunut kun ei mikään maistu...
 
Vettä kannattaa juoda vähintään se 2litraa päivässä ja se poistaa pahinta turvotusta. Mulla kanssa paino nousi edellisessä raskaudessa 20kg ja nyt todellakin toivon, ettei noin paljon nousis :/
 
Esikoisesta tuli n. 8-9kg ja kaikki on lähteny vaikkei siltä näytä, kun ei tuo nahkapussukka oo palautunu :D
Meillä ei oo kotona puntaria, niin en yhtään tiedä minkä verran on tullu nyt lisää :)
 
Täällä on varmaan pari kiloa tullut nyt jo. Hävettää ihan.. Pakko on koko ajan syödä tai oksettaa. Tosin en ole ihan varma omasta lähtöpainosta ja nyt kävin puntarissa vaatteet päällä, kun ei töissä kehtaa riisua.. :D
 
mulla tuli +20 esikosta mut imetys vei kaikki ja vähä ylimäärästäki.Silti yritän ettei paino nousis samalla tavalla.oli nimittäin aika täys olo..
 
niin ja omalla kohalla vaikka herkut oli minimissä ni silti painoo vaan tuli.pidin ihan kirjaa et syönkö kuitenkin liikaa mut ei se sitäkään ollu.jollekki vaan tulee vaikka mitä tekis :)
 
Mulle tuli esikoisesta päälle 20kg raskausaikana, mutta nyt lähtöpaino 3 kg vähemmän kuin edellisen raskauden alussa vajaat 2 vuotta sitten. Tavoitteena täälläkin ettei lähtisi samalla tavalla käsistä. Ainakin pyrin syömään fiksummin ja liikkumaan enemmän. :)
 
Tosta turvotuksesta sen verran että suolan fiksu käyttö helpottaa, jos tää nyt ei ois jollekulle tullut mieleen. Ja liikuntahan siihen kans pitäis auttaa.

Itellä tuli ekassa raskaudessa +23kg, ja nyt toivon et ois painon nousu maltillisempaa, sekä myös just toi turvotus. Viime raskaudessa olin jo varmaan puolessa välissä yks nestepallo, ja voi elämänkevät ku muistan vieläki ku joka päivä tökin ympäri kehoa tulleita nesteitä ihmeissäni loppua kohden peilin edessä ja ilman. Synnytyksen jälkeen tuntu et suuri osa tosta painosta oli pelkästään kerääntyneitä nesteitä. Muistan himoitseeni sipsejä silloin aikalailla ja kaikkea muuta överi suolaista, mut nyt on onneks viel tähän mennessä jo pelkkä ajatuskin suolasta ällöttänyt.
 
Itelle eka raskaudessa tuli +8kg mut nyt oli valmiiksi pari kiloo korkeempi paino kun esikkon alussa mut tänään kävin puntarilla ja kolme kiloo puonnu paino siitä kun neuvolassa kävin. Varmaan tää pahaolo ja oksentaminen alkaa vaikuttamaan. Nyt en mitänkään pysty tuohon kaheksaan kiloon kun kavereita kaks mut jos painon nousu pysys alle +20kg niin kaikki hyvin :)
 
Mulla tuli esikoisesta 23kg. Lähtöpaino oli 65kg ja synnärin pukkarissa (VIRHE!) kävin vielä testaamassa puntarilla painon ennen ponnistusvaihetta, ja näytti 88kg.. Synnytyksen jälkeen kävin seuraavana päivänä punnitsemassa ja paino oli 85kg. Siis jumalauta, vauva oli kuitenkin reilu 3 kiloa ja luulin että istukka, lapsivesi sun muut olis ollut yhteensä jo 10 kg! Huhhuh!

No onneksi kätilön kotikäynnillä oli se 10 kg pudonnut ja kaikki loput noin 10 kuukauden aikana. Viime kerralla puoleen väliin mennessä oli tullut 7 kg ja kaikki loput sitten loppupuoliskolla. Söin omasta mielestäni normaalisti silloinkin, vaikkakin piti herkutella myös. Silloin tein sen virheen että kun lopetin tupakanpolton, niin lupasin itselleni ihan kaiken muun minkä halusin suuhuni laittaa. Eli karkit, kebabit, pitsat, lämpimät voileivät...

Tällä kertaa ajattelin olla tarkka kaikesta "ylimääräisestä", eli en herkuttele määrättömästi. Onnellinen olisin jos jäisi alle 20 kilon tuo painonnousu. Saa nähdä mikä todellisuus sitten on kun viikot lisääntyy.
 
Mä lihoin esikoisesta 10kg nyt lähtöpaino 7kg enemmän kun sillon. Tavoite ois ettei tulis tässä raskaudessa paljoa koska se loppu on tosi raskasta aikaa muutenkin. Nyt oli jo pari kiloa tullu painoa siitä mitä olin ennen raskautta :/ taitaa olla turvotusta tässä aikas paljon.
 
Mulle tuli esikoisesta varmaan jotain 8 kg, kävin viimiset viikot äitipolilla seurannassa, en neuvolassa, joten painoa ei enää loppuvaiheessa kateltu. Esikoista kun aloin odottaa niin mulla oli ylipainoa vajaa 20 kg. Jälkitarkastuksessa paino tais olla nelisen kiloa vähemmän ku ennen raskautta. Nyt tässä esikoisen pienen elämän aikana mun paino on ollu alimmillaan 20 kg vähemmän mitä ennen raskautta, kiloja on kuitenkin tullu hiljalleen lisää ja nyt ekassa neuvolassa todettiin että olen 11 kg kevyempi kuin ennen esikoista. Ihan hyvin kuiteski edelleen, esikoisesta bmi oli 33 ja nyt 28. Toki vähän masentaa etten onnistunu pitää näitäkin kiloja poissa, siis olin kahen kilon päässä normaalipainosta! Mut jospa seuraavan imetyksen myötä sitten :)

Ja tosiaan mulla on melko satavarma radi-tuomio, joten senkään takia niitä kiloja ei montaa tässäkään raskaudessa olis suotavaa tulla.
 
Tjooh, kävin tänään neuvolassa ekan kerran ja näytti jo +6kg.. (rv8+3) :eek: Ei oo nyt hyvin alkanut tää mun kohalla :smiley-angry003
Noh, onneks täs on nyt kuitenkin vielä aikaa pitää tota painonnousua kurissa.. Ja eiks se niin oo et talveks muutenkin kannattaa aina kerätä vähän lisäkiloja ettei sitten palele :confused5
 
Paino ei oo onneks vielä noussu vaanlaskenu. Huomenna loppuu äitiysloma alkaa fyysinen työ joten eiköhän se paino laske siihen astiku alkaa taas uusi äitiysloma :D
 
Mulla tullu 1,3kg (8+4). Mä pidän sitä viel suht normaalina ku ottaa huomioon et söin edellisenä päivänä reilusti enemmän ku normaalisti ja vatsa toiminut huonosti. *seliseli*
 
mullaki oli tullu varmaan 4kg siitä ku oon alkanu oottaa ja viikot 8+4. En oo jaksanu juurikaa liikkua vaan päivät on menny syömiseen ja sohvalla makoiluun. Noo, torstaina töihin taas ni jospa se painoki vähä laskis ku fyysinen työ kumminki. Toivotaan ainaki :)
 
Huhhuh, kävin äitin luona tänään puntarilla ja melkein 2kg tullu painoo, viikkoja vasta 6+4 :D taitaa tässä raskaudessa tulla painoa enemmän :D
 
Mulle tuli ed.raslauksissa joku 13-15 kg. Kesällä turvotusta keräsin, kun oli viimeisillä viikoilla. Paino kyllä palasi norm.noin 6-9kk synnytyksen jälkeen. Nytkin tavoitteena olis pitää paino maltillisena. Mä katon kerran viikossa painon aamulla. Mul on ollu toi tapa jo kohta 5-6v. Oon aina ollut normipainoinen. Mut tommonen tapa vaan juurtunut mulle.
 
Takaisin
Top