Oulun seudun odottajat

rozie: kerrohan millanen oli perhevalmennus, ja oliko siellä aiheena vanhemmuus? oliko hyötyä?? Pitikö se sun neuvolatäti sen yksin? Mun pitää ny kuitenkin torstaina mennä sinne ekalle valmennukselle yksin, kun ukolle tuli kuitenkin töitä samalle illalle. Jos se toka kerta olisi parisuhteesta, niin sen tokan kerran ehkä jätämme väliin... voiko kuvitella jotain vaivaannuttavampaa tilannetta [:D] 
 
Täällä yksi huhtikuinen odottelija liittyy harvakseltaan mukaan keskusteluihin. Vähän vielä ufo juttu olla täällä foorumilla joten jääpi monesti välistä eikä aina jaksa kahlailla kaikkia läpi, kun muutenkin tuntuu ettei koneella jaksa kykkiä.[:D]
Mut täälläpä kummiskin. :))
 
Sadepilvi: Oli vanhemmuudesta, ja yleisesti tutustumista. Vähän semmoista diipadaapaa [8|]. Ei kannata jättää välistä kun ne ei välttämättä mene sen listan mukaan, meillä onkin ens kerralla sen parisuhteen sijasta synnytysjutut. Ja itse olen juu samaa mieltä sen vaivaantumisen kans, mutta toisaalta; ei se kestä kuin tunnin ja siellä on muitakin, eihän sitä tiedä vaikka sattuis jotain hyödyllistäkin tulemaan vaikka luulen että se menee suurimmalla osalla siihen että parit pyörittelee toisilleen silmiä syvän yhteisymmärryksen merkeissä [;)].

Niin joo, ei ollutkaan sitten se meidän oma täti [&:]. Tää joka veti tän olis ollut teilläkin siinä maanantain ryhmässä. (jossa oli muuten kuulemma kato käynyt, vain 9 oli ollut)
 
Sadepilvi,

Mä käyn Ouluopiston järjestämällä Zumballa Myllytullin koululla sunnuntaisin. Marraskuun vielä kestää tunnit eli 4 kertaa enää.. Sitten onkin jo rv 29 menossa niin ehkä onkin jo parempi hellittää tahtia :) Mäkin käyn ja tykkäänkin käydä päivittäin lisäksi köpöttelemässä, toiveena kun on että paino ei tässä raskaudessa pääse nousemaan niinku se edellisen kanssa nousi.. Ja kun tahtoo noita mielihaluja olla ja herkut maistua niin pakko liikkua :)

Perhevalmennuksista: Mä koin ne aika turhiksi, varsinkin jälkikäteen ajateltuna niistä ei kyllä hyötynyt mitään.. Synnytysosioonkin olisin toivonut jotain ihan konkreettisia juttuja ja oikeata valmennusta siihen mitä edessä on. Nyt jäi kyllä tyhjän päälle... Mut en mä kyllä edelleenkään osaa ponnistaa tai ainakin siltä tuntuu vaikka yhden oon jo synnyttänyt :)
 
Hejsan!

Mä kävin tosiaan sillon pari viikkoa sitten siellä joogassa ja tuli huono olo. Seuraavana yönä sain sit jonkinlaisen tykytyskohtauksen. Sydän löi tuhatta ja sataa ja pulssi oli taivaissa. Neuvolatäti oli sitä mieltä että saatto johtua hemoglobiinin laskusta. Se oli laskenu 136 -> 114. Mut toi olo kuitenki vähän pelästytti joten en nyt sit tiiä meniskö huomenna kokeilemaan joogaa vielä vai ei. Viime viikolla sitä ei ollu kun oli syysloma. Harmittaa että se uimahallilla oleva äitiysjumppa loppuu ens viikolla. Siellä olis ollu mukava käydä pidempäänki.

Mä oon käyny siellä Kirppis Vintiössä ja on kyl tosi hyvä paikka. Kohtuuhintasta ja hyvässä kunnossa olevaa tavaraa ja se tila on mun mielestä just sopiva. Välillä on vähän ahdasta jos on paljon rattaita/vaunuja, mut ei mitenkään häiritsevän ahdasta. Joulukuun alussa lähetään käymään Helsingissä hakemassa vauvantarvikkeita sukulaisilta niin aattelin, että jos sielläkin kävis kattomassa nuita lastentarvikekirppiksiä. Niin kätevää kun kaikki tavarat liittyy samaan aiheeseen :P.

Mutta eipä kai sen kummempaa :). Päätä särkee taas x_X. Nukuin päikkärit kai jossain ufoasennossa niin on hartiat taas ihan jumissa.

Kiva Sognatore, että löysit tänne :).
 
Kiva oli tänne löytää :) Kannattaa sun Adalmis mennä vielä uudestaan kokeilemaan kun voi sitten harmittaa jälkeenpäin jos et enää mene.. Ja jos se kohtaus tosiaan johtui hb:n laskusta niin sillä ei edes ole mitään tekemistä jumpan kanssa, sattui vaan ikävästi heti perään ja säikäytti..

 Itse huomasin ekaa odottaessani että kun aloin löysään liikkumisen suhteen niin sitten se jäi kokonaan. Alkoi tulla melkoisia liitoskipuja ja vihlomisia kun edes yritti jotain tehdä.. Nyt kun on säännöllisesti liikkunut eikä jättänyt väliin edes vaikka vähän liitoskipuja niin paremmin pystyykin tekemään kaikkea.. Vaikka kyllä tosiaan nuo nivuset välillä huutaa hallelujaa :D Saa lähteä kuin vanhus liikkeelle kun on niin kipeät :D Onneksi se ei niin vakavaa ole!

Mä oon pakkaillut tänään ahkerasti, huomenna menen tutustumaan uuteen kämppään ja ajattelin että jos vähän tarkemmin nyt kattois että vois miettiä jo sisustusta yms.. Kauhee väsy kun ei tänään ole ehtinyt päikkäreitä nukkumaan niin taidanpa painella pehkuihin.. Kauniita unia!
 
Hiirosesta saatiin kolmio ja päästään muuttamaankin jo tämän kuun puolella, mitä todennäköisemmin jo parin viikon sisällä/kuluessa. Nyt saa alkaakin laittamaan pakkauksiin vähän vauhtia :)

Kamalasti menee aikaa, kun ajattelin kaikki viltit, peitot ja tyynyt pestä ennenku pakkaan niin tulis ihan puhtaana uuteen kämppään käyttöön.. Nopeuttas jos olis kuivausrumpu käytössä vaan eipä tietenkään ole. Mutta on tässä nyt sen puolitoista-pari viikkoa aikaa niin eiköhän ehdi. Ja jos ei ehdi niin loput pestään sitten siellä :)

Mitäs tänne muuten kuuluu? Miten Sadepilvi voi? Lueskelin tuolta toisesta ketjusta että sulla supistelis kovasti ja olit vähän huolissaskin pikkuisesta... Toivottavasti supistelut loppuivat ja huoli hälventyi.. Tiedän tuon tunteen niin hyvin kun ekalta hermoilin kanssa kun alkoi paikat kypsyyn ja aukeen liian aikaisin.. Loppujen lopuksi kuitenkin syntyi vasta 42+0 käynnistettynä, mutta ei sitä koskaan voi tietää. Kaveri puolestaan synnytti rv 30 kun iski paha raskausmyrkytys päälle.

Sognatore 26+0
 
Onneksi olkoon Sognatore asunnosta! Siitä se uusi elämänvaihe lähtee.

Juu, täällä on supistellut, tässäkin sohvalla nyt istuessa ja tovin kirjotellessa jo kolme kertaa on tuntunut. Laps kuitenkin liikkuu hyvin että en silleen ole kovin huolissani. Kunhan liikkeet tuntuu niin kaikki periaatteessa hyvin? Mutta mistä sitä loppujen lopuks tietää, mitkä paikat siellä lähtee pehmenemään jne. Ei siinä, kyllä mä saattaisin jo töistä pois jäädä [;)] mutta en jos se tarkottaa jotain ikävää vauvan kannalta.
 
Sadepilvi, minä kävin viime viikolla lääkärissä ja kyselin supistuksista. Minulla supistelee 1-15 kertaa päivässä (yöllä en ole ainakaan herännyt). Supistukset kestävät 15s-30s. Kipua ei ole, mutta tunne on epämielyttävä, sanoisin että ilkeä. Lääkäri sanoi niiden olevan (kuten epäilinkin) harjoitussupistuksia. Sain ohjeeksi laskea supistusten määrää ja kestoa. Yli 20 ei saisi tulla päivässä ja ei saisi kestää minuuttia (vaikeaa, koska minulla ainakin loppu on sellainen hiipuva, että mihin se nyt sitte oikeesti loppuu). Supistukset tässä vaiheessa ovat kuulemma viesti vauvalta, että ota äiti iisimmin. Eli aina kun supistelee tietää menneensä vähän liian kovaa. Olenkin höllännyt tahtia lenkillä, töissä, kotona ja tsadaa: supistukset ovat vähentyneet ihan muutamaan päivässä. Tänään esim. yksi. Minulla tietty tarkistettiin samalla sisus ja kohdunkaula oli kiinteä, kiinni ja 3 cm pitkä eli kaikki onneksi kunnossa. Kysyminen kyllä helpotti. Tahdin hölläämisen lisäksi uskon, että tieto siitä, että kaikki on hyvin auttoi myös. Käy tutkimuksessa niin tulee itsellekkin varmempi olo!
 
Olis tyrkyllä eniten tarvitsevalle pussillinen vaatetta. Pari toppahaalaria (sini-vihreä ja kelta-sininen) ja joitain paitoja ja housuja. Yksi tytön toppatakki (vähän jo isompaa kokoa)

Koot on isompia, suunnilleen 80 tais olla melkein kaikki. Jos joku tarvitsee niin saa noutaa Saarelasta. Ei mitään hienouksia, ihan perusvaatteita, ei uusimman muodin mukaisia. En ole tarkkaan edes käynyt läpi kun sain tuon vähän mutkan kautta enkä itse tarvitse kun kaikki paikat jo pursuaa vauvan vaatteita ;)

Privaviestiä tai huikkaa täällä tai facebookin ryhmässä.
 
Saanen paljastaa täällä, kun osa meistä on tavannut tuoreen äidin: RK78 on saanut tytön, 3450g ja 52 cm.

Lämpimät onnittelut koko perheelle emoticon

 
Takaisin
Top