Ostokset ja hankinnat

Meidän tyttö, joka tulee nyt helmikuussa 2.5vuotta on nyt sen 15kg(syntymäpaino 3760g). Kun hankin meille tuplarattaita oli just vaikea löytää sellaisia missä kiloraja per istuin olisi enemmän kuin 15kg. No, nyt tuplina Bumbleride indie twin, jossa kiloraja per istuin 20kg. Ovat muuten hyvät vaunut!
 
Apua.. ostin sellaisen rengasliinan, mutta ihan tosi hankala saada vauva asettumaan hyvin siihen kun ne renkaat tulee kiristäessä ihan vauvan kohdalle.. en vain taida osata vielä.. sitte sain lainaksi sellaisen jonku pitkän liinan, mitä yritin kans opetella niin hermot ehti mennä ennenku vauva oli mukana.. :banghead:
 
Apua.. ostin sellaisen rengasliinan, mutta ihan tosi hankala saada vauva asettumaan hyvin siihen kun ne renkaat tulee kiristäessä ihan vauvan kohdalle.. en vain taida osata vielä.. sitte sain lainaksi sellaisen jonku pitkän liinan, mitä yritin kans opetella niin hermot ehti mennä ennenku vauva oli mukana.. :banghead:
Minulla myös noita liinoja mutta käyttänyt olen vain manducaa, se on tarpeeksi yksinkertainen ja helppo virittää itse :grin
 
Tosi hyviä videoita on kantoliinayhdistyksen sivuilla! Itellä nyt kantoliina ja manduka totutteluasteella. En vaan ymmärrä miten kantoliinassa voi imettää jos vauvin pyllyn pitää olla navan korkeudella :-o
 
Meidän taloudessa on nyt kolme sitteriä :D kaks Emmaa ja yks babybjörn. Babybjörnin sain veljeltä lainaan ku se on kaikista paras. Toisen Emman vien mökille, pitäiskö toinen viedä mummolaan.
 
Hei te vauvauintiin menijät! Mistä voi ostaa vauvalle uikkareita/uimavaippoja halvalla hyvälaatusta? :D
 
Ne taitaa suositella niitä uimahousuja joissa on kiristettävät lahkeet ja vyötärö. Jos ei nettikirpparilta löydy ni kai se on lastenvaateosastolta ostettava
 
Tosi hyviä videoita on kantoliinayhdistyksen sivuilla! Itellä nyt kantoliina ja manduka totutteluasteella. En vaan ymmärrä miten kantoliinassa voi imettää jos vauvin pyllyn pitää olla navan korkeudella :-o

Sitä liinaa löysätään imettäesdä ja sit kiritään takas kun on syöty. Facebookin kantoliinat ja -reput kysy ja keskustele ryhmä on kiva tietolähde
 
Apua.. ostin sellaisen rengasliinan, mutta ihan tosi hankala saada vauva asettumaan hyvin siihen kun ne renkaat tulee kiristäessä ihan vauvan kohdalle.. en vain taida osata vielä.. sitte sain lainaksi sellaisen jonku pitkän liinan, mitä yritin kans opetella niin hermot ehti mennä ennenku vauva oli mukana.. :banghead:

Rengasliinan pitää olla jo alussa niin kireällä et vauva just mahtuu kyytiin niin vähemmän kiristettävää ja sama taika pitkässä liinassa. Nyt kun mulla vauva 2kk ja kannettu on jonkin verran joka viikko niin pitkällä liinalla tosi nopea sitoa eikä oo enää liinanpäät solmussa. Esikoinenkin lopetti liinalakon ja ollu reppuselässä
 
Uimavaippa on jossain paikoissa pakollinen, mutta tuolla missä me aloitetaan sanottiin ettei heidän puolesta ole väliä, koska kakkavahingon sattuessa joudutaan kuitenkin vesi vaihtamaan. Siis vaikka olisi uimavaippakin. Uikkari pitää tietty olla, sitä ei olla vielä hankittu niin en osaa valitettavasti vinkata mistä löytyy, pitäisi alkaa perehtymään... Jos joku muu tietää niin meilläkin ollaan kiitollisia vinkistä. :happy:
 
Vauvauinnista: kannattaa varmistaa se uimavaippa-asia. Meillä Tampereen kaupungin uinneissa ei saanut käyttää uimavaippaa, pelkkä uikkari vauvoilla (esikoisen kanssa käytiin). Perusteluna juuri tuo, että jos tulee kakka, täytyy allas tyhjentää joka tapauksessa ja helpompi havaita, kun ei ole vaippoja. Pissan uimavaippa päästää läpi kuitenkin, eikä vauvan pissasta ole uimavedessä haittaa. Uikkarin piti olla sellainen, jossa kireät lahkeet. :)
 
Mä sain mun opiskelijalta lahjaks sellasen muumiuikkarin, mut se ei kelpaa vauvauintiin, kun ei oo niitä kiristimiä lahkeissa, täytyy käyttää sit mökillä kesällä :P
 
Ehkä tyhmä kysymys mut miks vauvoilla pitää olla uikkarit jos sillä kakalla ei ole merkitystä?

Mä olin ihan in lööv siihen mun Doomoon sitteriin kunnes ompeleet alkoi ratkeamaan niistä vöistä joiden on tarkoitus pitää vauva paikoillaan. Tein reklamaation ja jännityksellä nyt sit odotan mitä meinaavat.
 
Quaakkeli, hyvä kysymys. :D Varmaan kuitenkin yleisesti meidän kulttuurissa uimahallissa pidetään uikkaria, vauvatkin. Mökillään jokainen voi sit vetää vapaasti ilman mitään.
Meillä muuten oli esikolla just sellanen lahkeellinen henkseliuikkari. Ei siinä mitään kiristysremmejä ollu ja poika niin hoikka, että ei ollu lahkeet edes kireesti jalan ympärillä, mut sai mennä täällä just sillä. :)
 
Vandersin infotilaisuudessa sanottiin uimavaipasta, että ei tarvitse olla ja tosiaan helpompi havaita vahinko jos on pelkkä uikkari, mutta saa sen uimavaipankin laittaa jos välttämättä haluaa. Ja heidän mielestään uikkarin olisi hyvä olla kokouikkari, ei siis pojillakaan pelkkiä uimahousuja. En muista tuohon perustelua, mutta taisi siihen joku syykin olla. :grin
 
Ostettiin kirpparilta sellainen megaturhakkeelta kuulostava tuote kuin soiva ja kiikkuva sitteri. :rolleyes: Lähdin hakemaan ihan normisitteriä että olisi kumpaankin kerrokseen yksi, niin olisi paikka mihin hetkeksi laskea vauva kun tekee kotitöitä, mutta saatiinkin eilen tuon avulla syötyä ruoka miehen kanssa yhtäaikaa eikä sitten ehkä raaskitakaan kuskata sitä yläkertaan. Neiti nukkuu kyllä edelleen melko paljon ja on myös välillä ihan tyytyväisenä vieressä sohvalla ilman sen kummempaa viihdykettä, mutta tyypillisesti tuo nukkuminen tai itsekseen viihtyminen ei ajoitu siihen lyhyeen aikaikkunaan kun ruoka on valmista ja vielä lämmintä...

Eli kohta olen etsimässä kirppikseltä kolmatta sitteriä. :grin
 
Meillä oli kolme sitteriä meidän kerrostaloasunnossa, kun ekan ostin kirpparilta, toisen sain serkulta ja kolmannen (babybjörnin) veljeltä. Toinen toistaan parempia :D Babybjörn jää meille, yks menee mökille, yks mummolaan.
 
Matkarattaista vielä. Olen kartoittanut vaihtoehtoja, ja kallistunut siihen, että ei yksinkertaisesti löydy vaihtoehtoa jossa olisi kaikki. Toiveena oli istuimen käännettävyys (tai heittoaisa tms), mahdollisuus kuljettaa käsimatkatavaroissa ja yhteensopivuus Besafen kaukalon kanssa. Lisäksi karsastan hieman kolmipyöräisiä, koska liikkeessä sanoivat että toimivat käytännössä vain sisäkäytössä. Ja jos käsimatkatavaravaatimuksesta luovutaan, niin pitää kumminkin olla kevyemmästä päästä, meidän normirattaat Mutsyn Igot on jo melko kompaktit eikä näiden lisäksi ole järkeä ostaa matkisten ja normirattaiden välimuotoa vaan pitää olla oikeasti kevyet ja näppärät.

Käyttö olisi tällä hetkellä lähinnä ostoskeskuksissa yms pyörimistä, tätä varten toiveena kasattavuus yhdellä kädellä ja yhteensopivuus kaukalon kanssa. Jatkossa tullaan todennäköisesti matkustamaan ainakin 1-2 ulkomaan reissua lapsen/lasten ollessa ratasikäisiä, ja tuolloin pitäisi matkisten selvitä myös mm. mukulakivistä ja käsimatkatavarakelpoisuus olisi plussaa.

Kysyisinkin niiltä joilla on kokemusta, että minkä olette käytännössä todenneet tärkeimmäksi ominaisuudeksi? Erityisesti kiinnostaa tuo istuimen käännettävyyden vs. käsimatkatavarakelpoisuuden merkitys - näitä ei kertakaikkiaan meinaa löytyä samassa mallissa. :wideyed: Onko näillä oikeasti minkä verran käytännön väliä? Tuleeko vaunu- ja kaukaloiän jälkeen vielä tarvetta kulkea kasvot työntäjään päin, vai riittääkö kasvot menosuuntaan? Entä onko sillä käytännössä minkä verran väliä kulkeeko rattaat ruumassa vai käsimatkatavaroissa? Entä onko kenelläkään ollut ongelmia ns. sateenvarjorattaiden pituuden kanssa kasattuna, vai pitäisikö olla sellainen neliön malliseksi paketiksi kasattava versio?

Ja hyviä malleja saa ehdottaa. Itsellä ykkösenä ehkä tällä hetkellä Yoyot (istuinta ei saa käännettyä), Quinny Zapp (myyjän mukaan pelkkään ostarikäyttöön) ja Maxi-Cosin Mila (ei saa käsimatkatavaroihin). :)
 
Meillä oli Quinny Zappit ja ne oli kyllä tosi hepposet ja en tykännyt niistä. Se istuinkin oli ihan outo, poika ei tykännyt istua siinä yhtään. Kaikkia mainitsemiasi ominaisuuksia on kyllä vaikea löytää samasta paketista! Stokke Scootit meillä on matkakäytössä ja sitten Hartanin vaunut muuten maastolenkeillä ym. Näihin olen ollut tyytyväinen!
 
Takaisin
Top