Ostokset ja hankinnat

Joo noita Scooteja kanssa harkitsin, paljon ominaisuuksia mutta meidän kaukalo ei kai mene kiinni? Stokken oma Besafen valmistama kaukalo kyllä menee, ja se näyttää logoa ja hintalappua lukuunottamatta tasan samalta kuin meidän kaukalo, mutta kun joka paikassa painotetaan ettei Stokke ole yhteensopiva kuin Stokken kanssa niin kai se on vaan uskottava... Ja Scoot ei kai ole ihan perinteinen matkaratas vaan mainostavat että menee ykkösrattainakin - ja silloin lisäarvo nykyisiin verrattuna voi jäädä laihaksi. Plus tietty se Stokken ilmeinen suurin miinus - hinta... :arghh:
 
Meillä on matkarattaina Gessleinit. Ei saa kasvoja työntäjään päin, ei pysty kiinnittämään mitään kaukaloa niihin, eikä mene käsimatkatavarana. Mutta ovat olleet ja ovat siis edelleen tosi hyvät ja toimivat meillä. :)
Nuo hankittiin, kun esikoinen oli noin puolivuotias, silloin alussa ei oikein tykännyt niissä olla, kun ei nähnyt työntäjää, mutta vähän isompana on tykännyt. Saa ihan makuuasentoon, joten päikkärit onnistuu missä vaan reissussa. Kaukaloa en oo koskaan kokenut tarpeelliseksi saada kiinni rattaisiin. Riippuen lentoyhtiöstä, ruumaankin menevät rattaat saattaa saada pitää kentällä mukana portille saakka, josta ne pakataan ruumaan ja ovat taas koneen ovella odottamassa, kun on laskeuduttu. Finnairilla valitettavasti ei saa, mutta monella muulla saa, kannattaa varmistaa etukäteen. :) Ruumassa on meidän kärryt ainakin selvinneet ihan hyvin, vaikka ovat olleet pakattuna vain muovipussiin. Hinta-laatusuhde on ollut meille tosi hyvä (maksoivat uutena liikkeessä noin 200€). Kaksi viikon mittaista ulkomaanreissua ollaan näiden kanssa tehty. Lisäksi olleet mukana laivalla, Tukholmassa päivämatkalla, kauppakeskuksissa jne.
 
Ostettiin Tulan free to grow reppu tänään! Niin odotan, että päästään metsäpoluille ja laavulle! Varovasti täytyy tietty liikkua repun kanssa. Olin kantoliinayhdistyksen tapaamisessa ja pari uutta sidontaa tuli seurattua myös. Nyt vaan harjoitusta!
 
Meillä on kanssa tuo Tulan Free to grow! Poika tuntuu viihtyvän hyvin, ja isäkin kantaa repulla mielellään. Kantoliinat oli liian vaikeita hänelle.
 
Me testattiin heti tänään Ikea reissulla reppu ja hyvin myös meidän poika viihtyi, kun sieltä näkee niin kivasti!
 
Minä ostin sellaisen Hotsling-kantoliinan, tai enemmän se kai on kantopussi.. tosi kätevä ja helppo käyttää, tyttö viihtyy siinä hyvin. Oli hyvä hankinta. Rengasliinaa on pari kertaa kokeiltu, siinä tyttö ei kovin kauaa halua olla.. voihan se olla että myöhemmin sitten kelpaa, en vielä hävitä sitä..
 
Onko sellaista kantovälinettä, jolla vauvan saa kasvot menosuuntaan? Poika ei enää viihdy kasvot ja vartalo rintaa vasten vaan haluaa olla selkä rintaa vasten. Rintareppu joo mutta sillä ei kai saa kantaa pitkiä aikoja.
 
Onko sellaista kantovälinettä, jolla vauvan saa kasvot menosuuntaan? Poika ei enää viihdy kasvot ja vartalo rintaa vasten vaan haluaa olla selkä rintaa vasten. Rintareppu joo mutta sillä ei kai saa kantaa pitkiä aikoja.

Kasvot menosuuntaan tulee vauvalle huonompi asento useimmissa repuissa, siksi ei suositella. Osalla repuista saa myös lonkalle tai myös liinalla saa lonkalle, kelpaisko vauvan olla siinä? Tai liinalla ns buddhasidonta kasvot eteenpäin, vaikka ei sekään kai kaikkein mukavin kantajalle tai vauvalle.

Jollain uudehkolla bb tms repulla sai myös kasvot eteenpäin kohtuulliseen asentoon, mut tais olla melkoisen kallis reppu.
 
Meidän jäbä kuikuilee vielä hyvin tulasta, tuplaristi-sidonnasta liinasta ja rengasliinasta. Toivottavasti tulee myös pitkään viihtymään niissä!
 
Me ostettiin vihdoin adapteri vaunuihin, että saadaan kaukalo niihin kiinni, ja se on kyllä kätevä. Meillä ei mahdu vaunut autoon kokonaisina, niin pitää aina purkaa ja kasata. Nyt riittää, kun irrottaa pari rengasta rungosta ja kiinnittää kaukalon. Helpottaa paljon kauppareissuja ja muita lyhyitä käyntejä.

Hankittiin myös manduca-kantoreppu, mutta sitä ei olla vielä niin kauheasti ehditty käyttää. Vaikuttaa tosin hyvältä sekin.
 
Mie hommasin miehelle manducan.. Poika vaan ei viihdy siinä sitten yhtään.. Kantoliinassa tykkää olla ja paljon katselee ympärille. Luin myös vinkkiä tähän kuikuiluun niin selkään sitomalla poika saattaa nähdä eteenpäin tai just lonkalle sidottaessa :)
 
Onko sellainen uv puku ihan turhake näin pienelle kesällä?

Entä onko kellään sellaista uv rantatelttaa, ajattelin hommata sellaisen että saa vauvan varjoon mökillä ulkona ja jos mennään rannalle, retkelle tms.
 
Me saatiin mun äidiltä sellainen rantateltta, mutta en tiedä saatiinko me se jo rikottua. :nailbiting: Se on näitä tän tyyppisiä vehkeitä, mitkä taittuu kasaan ikäänkuin vääntämällä ne silmukaksi, ja mä en oikein tule sellaisten kanssa toimeen. Yhden matkakehdon olen jo saanut rikottua vääntämällä sen pilalle kun yritin äskeä sitä takaisin säilytyspussiin, veikkaan että tuolle teltalle kävi samoin. Nyt en uskalla poistaa sitä enää tuolta pussista... :arghh:
 
Mie löysin matkarattaat 25€ kirpparilta! Ihan uusilta näyttää kankaat että ei varmaankaan ole paljon käytetty noita. Oli vaan pakko ostaa ne :D
 
Tilasin Najell Omni -kantorepun, jolla voi kantaa lasta kasvot eteenpäin tai selässä sitten myöhemmin. Vissiin joku uutuus kun uusimmassa Kaksplussassa tuli vastaa eikä 128 € ole mielestäni paha hinta.
 
Me saatiin kaverilta hyppykeinu, ja se on kyllä ihan mahtava! Lapsi pomppii siinä innoissaan ja hihkuu riemusta. Itse saa syötyä tai laitettua vaikka tiskejä ja pyykkejä rauhassa.
 
Me oltais myös saatu hyppykeinu mutta en sitten ottanut kun fyssari sanoi että hyppykeinut pitäisi kieltää, ovat epäergonomisia ja opettavat vauvalle väärän astumistekniikan (varvistaminen).

Itse kyllä tiedän monta vauvaa jotka ovat hyppykeinussa hyppineet ja oppineet ihan nätisti kävelemään että en nyt tiedä voiko se olla oikeasti niin paha. Tällä hetkellä tuo alituinen kitinä on niin hermoja raastavaa että väärä kävelytekniikka tuntuu pieneltä harmilta siihen verrattuna :meh:
 
Tuntuu et nykyään ei saa mitään tehä ja kuitenki pitää vauvan osata sitä ja tätä tiettyyn ikään. Inhottavaa ku mä oon ainaki sit hirveen epävarma et mitä voi ja mitä ei voi tehä ettei aiheuta vaik vinoo selkää tai jotain. En ollu esikoisen kans näin epävarma ku sillon 13 vuotta sit ei kaikesta varoteltu jne..
 
Mäkin mietin sitä hyppykiikkua mut siitä niin moni varoittelee. Tämmöstä tämä nykyaika, mitään ei saa tehdä. :D
 
Takaisin
Top