Ostokset ja hankinnat

En ole hommannut korviketta, enka ostakaan ennen kuin tiedän että tarvetta olisi. Pullo löytyy ja rintapumppu koska ne sain lahjaksi, muuten en olis ehkä muistanutkaan koko hommaa...
 
Mulla on niin epäusko siihen, et vauva syntyisi ilman avustusta etukäteen, joten näitä perustarvikkeita - vaipoista lähtien - ei ole vielä hankittu. Tarkoitus on kyllä käydä kaupassa ostamassa uudet tutit ja korvikettakin jemmaan varuiksi, mutta vasta uuteen osoitteeseen.
 
Minä ostin pari purkkia korviketta varuiksi. Jos ei tule käytettyä niin ei haittaa ja jos niitä tarvitsee niin ei tarvitse myöskään laukata hormonipäissään kauppaan niitä sit etsimään "paniikissa" ja pahimillaan laittaa miestä asialle ja syyttää sitä, että on ostanut väärää merkkiä vaikka itselläkään ei ole todellakaan mitään hajua niistä merkeistä :wink
 
Nyt kaivattais kipeästi kokemuksia hyväksi todetuista itkuhälyttimistä!! Viimehetken hankinnat käsillä,ja hälytin vielä puuttuu :)
 
imetyspaidoista.
mulla on yksi pitkähihainen Seraphinen imetyspaita, jossa on tuollainen "vaaka-avaus", ymmärtääkseni myös Boobin imetyspaidoista vain nostetaan se pääliosa ylös ja tissit on esillä, eli sen pääliosan alla ei ole enää mitään luukkuja tms. eli paita on vaakatasossa kokoaan auki.

onko jotain muita (edullisempia) paitoja, joissa olisi sama avaus-juttu?

en tykkää näistä paidoista jotka menevät esimerkiksi edestä ristiin ja kaivetaan jostain golf-pallon kokoisesta aukosta ensin imetysliivit liivinsuojineen auki ja nänni sieltä pikku reiästä esille... ja vielä mainostetaan, että rinnan saa helposti yhdellä kädellä esille imetystä varten ja imetys sujuu huomaamattomasti. siinä vaiheessa kun tissi on saatu kaivettua esille, niin vauva on jo hermostunut ja maitoa suihkuaa pitkin maailmaa... joo huomaamattomasti... :grin kyllähän se imetys sujuu huomaamattomasti sitten, kun se vauva on saatu tissille, kun siitä tissistä ei saa kuin juuri ja juuri sen nännin kohdan esille...
ja joissakin paidoissa näkyy se tissikohdan leikkaus typerästi sieltä alta...

mun mielestä tuo oli niin kätevä, että se paita aukeaa kunnolla edestä. mutta kun nuo paidat ovat vain niin pirun kalliita! mun mielestä joku 50€ "perustrikoo-paidasta" on vähän liikaa, vaikka onkin imetyspaita. tuon Seraphinen paidan tilasin joskus alennuksesta, se maksoi jotain 30€.
tosin tiedän, että mun imetys ei tämänkään kanssa kauaa kestä, kolmea edellistä lasta olen imettänyt kaikkia yhteensä vain 8kk, että toisaalta se nyt on ihan sama mistä reiästä sen tissin lykään pari kuukautta ulos. :grin

mietein jo, että jos ostan 3 samanlaista pitkähihaista perustrikoo-paitaa jostain Halpa-Hallista tai H&M:ltä (mitkä maksaa jotain 10€/kpl), ja ratkon ja ompelen niistä kaksi tämmöistä vaakatasossa aukeavaa imetyspaitaa, niin säästäisin siinä rahaa... :rolleyes:
 
Muokattu viimeksi:
ninetsu: Mulla samat kokemukset noista imetyspaidoista, joissa on vain se pieni pyöreä aukko imetystä varten. Ei toimi ainakaan näillä G-kupeilla...! Samoin en ole piitannut kietaisumallisista imetyspaidoista, joissa otetaan koko rinta esille siitä kaula-aukosta. Tuntuu että siinä on ihan hirmuisen paljaana kaiken kansan töllisteltävän ja tissi kirjaimellisesti tiskissä. Noiden sijaan Boobeja mäkin oon suosinu ja hamstrannut niitä halvalla alennuksista sekä kirppareilta. (Esim Nettiemossa on jatkuvasti Boobia alennuksella, tosin hajakokoja ja värejä, mutta kannattaa tutustua. Nyt taisi olla parikymppiä per paita ainakin jotain tarjolla.) Ostin myös keväällä käytettynä pari Mamaliciouksen paitaa. Niissäkin on vähän erilainen tuo imetysluukku, mutta käytännön kokemuksia ei ole tarjoilla vielä.
 
Ja sen sijaan et ratkoo ja tuunaa, niin kertakäyttökulttuuriin sopiva juttu on ostaa henkkamaukalta tms ihan perus toppeja, joissa on ohuet rinkat -> venyy helposti rinnan alle vain toiselta puolelta. Sit vaan siihen päälle joku college tai muu löysempi kevyt neule, jonka saa nostettua ylös helposti.

Mulla on vain yksi talven täysimetys takana, ja tällöin suosin tätä tyyliä, kun muutenkin piti olla enemmän päällä ettei tuu rintatulehdusta.
 
viime kesänä ostin kolmosta varten muutaman h&m:n imetystopin ohuilla olkaimilla ja mietein myös sitäkin, että pärjäisin nyt varmaan niilläkin kun siihen vetää jonkun vetoketjullisen hupparin tai neuletakin päälle.

ja mulla on ykkösen ja kakkosen (ovat syntyneet syksyllä) kanssa ollut myös strech-masutuubi normipaitojen alla, niin on voinut paidan nostaa imetystä varten niin ei maha näy. ja on jotenkin slimmimpi olo synnytyksen jälkeen, kun se tukeva masutuubi on ollut siellä paidan alla. :wink

mutta kuitenkin aina kaivoin tuon vaakatasossa aukeavan Seraphinen imetyspaidan kaapista, tykästyin kyllä siihen kovasti. :)
voisin tuolta Nettiemosta vielä kurkistaa noita Boobin paitoja. :) osaatko Mukkelis sanoa onko ne napakkaa vai reilua kokoa? tuo Seraphinen imetyspaita on kokoa L, mutta mun mielestä se oli kyllä aika reilu, että varmasti M-kokokin olisi helposti sopinut. muuten kyllä mulla on L/40-42 kokoisia paitoja.
semmoinen Boobin imetyshuppari myös kiehtoisi, mutta en sitä ainakaan raaski tilata... :grin

tuo rintatulehdus on kyllä ihan kamala, mulla kakkosen kanssa tuli se kun tämä oli parin viikon ikäinen. yleensä kyllä laitoin esikoisenkin kohdalla ulos mentäessä aina ruskovillan rinnanlämmittimet, jos kävin pakastimella niin laitoin takin tissien suojaksi. mutta silloin nakkasin äkkiä ulko-ovesta iltasella kissalle makkaran ja illalla nukkumaan mentäessä alkoi jäätävä kipu vasemmassa rinnassa. tuntui etten pysty liikkumaan kun tissiin sattui ja 40 astetta oli kuumetta. yön aikana myös toinen tissi tuli kipeäksi.
sen jälkeen en kyllä ilman suojaa nakkonut kissalle oven raosta mitään!
 
Muokattu viimeksi:
ninetsu: Mä ehkä sinuna ostaisin sitten M-kokoisia Boobeja. Mä oon oletettavasti sua isompi (normipaidat yleensä likemmäs 44, housut 46) ja mulle Boobin L-koko on just passeli. Boobin XL on mulle mielestäni ihan hurjan liian iso. Tosin suosin enemmän ehkä tyköistuvia vaatteita kuin telttoja, mutta noi Boobitkin taitaa olla enemmän tarkoitettuja myötäilemään kroppaa kuin liehumaan löysänä.
 
okei kiitos, ehkä tuo M-koko olisi sitten passeli mulle. :) ja jos se vähän kinnaa, niin muistaapa ainakin ettei tarvi niin tiheästi jääkaapilla vierailla... :wink:grin
paljonko muuten noista Boobin imetyspaidoista pyydettiin kirpparilla?
 
On ne kirpparoillakin hinnoissaan. Olisinko itse raaskinut ostaa 10-15e maksavia käytettyjä. Ja siis ihan niita perustoppeja ja t-paitoja. Osa pyytää samaa hintaa myös ihan kulahtaneista tai tahraisista ja reikäisistäkin. Tuurista kiinni että sattuu löytämään sopivan kokoisia ja hyväkuntoisia kelpo hintaan.
 
Meillä pähkäillään autohankinnan kanssa. Ostetaanko Renault Grand Scenic vai E Mersu. Meidän budjetilla rellun sais n.5v vanhan ja 150000km ajetun ja mersun taas 9v vanhan ja 250000km ajetun. Mersu olis omissa mielikuvissa luotettavamman auton oloinen kun taas rellussa houkuttaisi tuo uudempi vuosimalli ja pienemmät kilometrit.. On kyllä vaikeeta :/ Onko kellään kokemuksia kummastakaan autovaihtoehdosta?
 
Meille ei ainakaan tuu ikina ranskalaista autoa.
clear.png
:rolleyes:
 
Meillä on e mersun farmari. Ihan ok auto, mut ei sinnekään mahdu 5 matkustamaan mukavasti, jos pitää olla turvaistuimet kaikilla lapsilla. Siksi itsekin katsellaan jotain tila-autoa pariksi vuodeksi.

Mä jo jonnekin kommentoin, et aikanaan on ollut Ford Mondeo, joka oli ihanan tilava. Eikä ollut muuta vikaa kuin ne "koiranluut" joita piti vaihtaa usein. Nyt on mersun rinnalla Kia, joka on ollut luotettava ja toimiva auto ja jos näillä olisi meille sopiva malli, niin kotiuttaisin sen varmasti.
 
Meillä on tarve "vain" takapenkille 2 lasta turvaistuimineen ja takakonttiin 1kpl +30kg koira ja lastenrattaat.

Ranskalaiset autot tosiaan vähän pistää miettimään.. Tähän saakka meillä on ollut saksalaisia, noita VW konsernin pirssejä. E Mersun lisäksi nyt katellaan vielä C malleja farkkuina, mutta epäilen kovasti et niissä mahtaa olla liian pieni tavaratila meidän tarpeisiin..
 
Luulisin et c sarja on ihan liian pieni tavaratilan osalta. Meillä myös on koira, jolle pitää se tila jättää konttiin, ja on paljon pienempi.

Kun oli tuplat käytössä, niin ne mahtui hyvin koiran kans fordin konttiin, ja meni vielä muutakin tavaraa, mut Mersussa on kulkenut yleensä vain matkikset + laukut kontissa ja koira etupenkillä jalkatilassa.
 
Mukkelis - eli kyllä niistä Boobin paidoista sitten saa takaisinkin ihan hyvin kirpparilla... tuolla Nettiemossa ei M-kokoisena ollut noita paitoja, tai en ainakaan löytänyt. mutta Riemulista löytyi 35€:lla M-kokoisena ainakin mustaa, valkoista ja punaista. näkyyköhän tuosta valkoisesta kuinka typerästi läpi se etuosa? maitotahrat ainakin näkyy... :grin eiköhän se valkoinen ainakin kotona mene, jos raaskisin tilata valkoisen ja mustan paidan.
 
Meillä on Renault, ja ihan luotettava ja hyvä auto on se. Ei tosin tuo sama malli kuin mennan harkintalistalla, pienempi Scenic. Tiedän että monelle automerkit on kuin uskonto ja vain tietty merkki kelpaa. On mullakin omia epäluuloja esim citroeniä ja fordia kohtaan. Mutta ei sen mersu tartte olla että kulkee, sanon vaan :)
 
Mekin auton vaihtoa pähkäilty porrasperästä farmariin. E-mersu on yks vaihtoehto koska tilava tavaratila mut hinta-laatusuhde vähän mietityttää ku ovat niin herkkiä edelleen ottamaan ruostetta. Muita mietintöjä ollu Volvo V70, Honda Accord, Toyota Avensis ja Mazda 6. Volvo ainakin hyväkokoinen sisätiloiltaan.
 
Takaisin
Top