Ostokset ja hankinnat

Accordissa on mun makuun tosi pienet jalkatilat takana. Isäntä on 195cm ja kun se laittaa accordin kuskin penkin kohdalleen niin mä 175cm jalankoko 39 en saa edes tennaria ukon taa.. mazdat taas ruostuu erittäin herkästi. Että jos mersua karsastaa ruosteen takia niin suosittelen unohtamaan myös mazdat. Volvo on iso. Ja kohtuullisen luotettava konekin siinä on eikä ne ruostu niin herkästi kun mersut ja mazdat :) toyotaan en ota kantaa... ei oo mun lempparimerkki, saksalaiset autot on jees :D paitsi meillä on tsekki. Skoda octavia farmari. Sekin on tosi tilava, menee rattaat hyvin konttiin ja takapenkille sopii koirankoppa ja vauva :)
 
Me yritetään pärjäillä nykyisellä Focuksella, kun vasta ensimmäinen lapsi tulossa. Mies on kuitenkin päättänyt, että seuraava auto on farmari Skoda, perusteluja tähän en tosin osaa kertoa. Meillä mies katsoo auton, minä värin (näin avuton olen siis kaikissa autoihin liittyvissä asioissa:sorry:)

Tilasin H&M:ltä muutaman imetyspaidan ja tänään kun niitä testailin, niin kyllä sen rinnan aika näpsäkästi sai ulos. Tosin tilannehan saattaa olla täysin toinen, kun normaalien rintojen tilalla onkin kaksi pinkeää meloonia...
 
Meillä on ollut kohta vuoden Ford Mondeo, toiminut ongelmitta ja taakse mahtuu koiran lisäksi vaunut helposti. Tuolla varmasti ajellaan, kunnes menee rikki.. :P

Tilasin myös H&M:ltä imetyspaitoja (jotain toppeja), mutta laitoin menemään takaisin kun oma koko oli tissien kohdalta sen verran tiukka, ettei sinne maitotissit mahtuisi millään! En jaksanut alkaa testaamaan suurempaa kokoa, kun muuten olisi topit ollut hyviä..
Parit erilaiset liivit jäi kuitenkin henkkamaukalta käteen!
 
Ma tykkaan japseista, mies saksalaisista. Mulla on talla hetkella Nissan Juke, joka varmaan yhen muksun kanssa just menettelee, mut mikaan tilaihme se ei kylla oo, varmaan jossain vaiheessa taytyy vaihtaa isompaan.

Imetyspaitoja mulla on kolme, mut en oo ees kattonu miten ne toimii.
clear.png
clear.png
Pari toppia varmaan vois kans tilata menkkahaukalta, vai pitaaks niita olla monta?
 
Mulla on kahdet imetysliivit käytössä. Äiti oli käyny ostaa mulle kahdet lisää. Tuntuu että pelkästään kahdet ei riitä. Olis mulla kolmannet mut ne ei oo hyvät päällä niin en viitsi sit niitä käyttää. Imetyspaitoja on just kolmet. Oon käyttäny ihan perus spagettiolkain toppeja kun ne saa helposti vedettyä tissin alle :)
 
Oon miettinyt että just noi venyvät perustopit toimii varmaan ja kotona voi ottaa paitaakin pois. Mulla ei oo vielä kuin ihan pari imetyspaitaa hommattuna, katsellaan tarvetta ja tilannetta sitten myöhemmin.
 
meiltä löytyy mazda 6 hatchback:inä ja uskonpa kyllä että tila riittää vielä kahdenkin lapsen kanssa. On paljon tilavampi kontti kuin useissa farmareissa. mahtuu konttiin emmaljungan edge duo combit ja jää vielä tilaa muillekkin tavaroille ajatelen matkustamista... :)
.
 
Meillä on Ford Focus viistoperällä mutta koska tulossa on esikoinen eikä meillä lemmikkiä ole niin todettiin pärjäävämme vielä tuolla :happy: On nimittäin palvellut todella hyvin, ollut meillä nyt vissiin 3 vuotta ja vuosimallia 06. Ei ole ollut mitään vikojakaan. Varmaan sitten kun toinen lapsi ilmoittelee tulostaan (toivottavasti) niin vaihdetaan suurempaan.

Imetyspaidoista, itse tilasin juuri H&M:ltä yhden imetyspaidan ja niitä toppeja pitäisi käydä vielä ostamassa tai sitten tilaan jos tuntuu etten tästä nyt enää kauppaan pääse (la 6.8). Imetysliivejä mulla on kolmet Bravadot ja ne saa nyt riittää. Toivon mukaan vaan mahtuvat vielä maitotissienkin kanssa :p
 
Hyvin mekin pärjättiin tänne saakka VW Boralla. Nyt kun toinen laps tulee ja välillä on tarve kuljettaa myös koiraa, niin on pakko hankkia farkku tai tila-auto. Tänään tuo Bora menikin kaupaksi, joten täytyy ihan tosissaan katella sen tilalle autoa :) Toisena autona meillä on Pajero ja siihen kyllä sitten mahtuu, jos tarvitsee.. Polttoaineen kulutus on vaan sitten omaa luokkaansa, joten sillä ei viitti hyvin usein pitkiä reissuja toiselle puolen suomea tehdä!
 
Siis kertokaahan miten teillä mahtuu sekä vaunut että koira takakonttiin? :woot:
Siis mitenpäin asettelette vaunut?
Mulla seat ibiza farmari jossa suht tilava takakontti ja ei sinne musta paljon muuta mahdu kun vaunurunko ja koppa.
 
Angii, meidän Ford Mondeoon menee vaunut menosuunnan mukaisesti ja 30 kg koiraa viereen!
 
Jukessa on suunnilleen samankokoinen kontti kuin Nissan Micrassa, sinne saa just ja just vaunut tungettua kun purkaa sen valipohjan, koiraa ei toki olekaan, mut jos jotain laukkua tai kauppakassia on lisaks niin kai ne heitetaan sit takapenkille. ;D
 
Eilen käytiin koeajamassa ja sovittamassa lastenistuin, turvakaukalo ja rattaat farmari C Mersuun. Nippanappa mahtuivat kaikki, ei olisi voinut kyllä olla pienempi yhtään se auto. Ja etumatkustajille jäi sen verran jalkatilaa kuin minä 161cm ja mies 172cm tarvittiin. Pidemmille ihmisille ei olis riittänyt. Ja koira ei olisi mahtunut istumaan tavaratilaan korkeuden (!) puolesta. Elikkä aika pitkälti oli selviö, ettei se ole meidän auto. Ja yllättävän meluisa oli ajettaessa ja kuopat tiessä tuntui tosi selvästi..

Tänään käytiin koeajamassa Volvo V70. Ja maanantaina tehdään siitä kaupat! :) Tilaa oli huoooomattavasti enemmän kuin eilisessä Mersussa. Rattaat ja koira mahtuu jopa samaan aikaan tavaratilaan. Lastenistuinten kanssa jää silti hyvin säätövaraa etumatkustajille. Ja auto oli toooosi hiljainen ja kulki tasaisesti tien epätasaisuuksista huolimatta.

On se vaan auton etsiminen paljon monimutkaisempaa lastenistuinten jne. kanssa, kun melkein pakko sovittaa ne ennen kuin uskaltaa mitään ostaa. Aikamoisia möykkyjä nykyisin nuo turvaistuimet ja vaunut/rattaat. Mutta helpottunut olo, että löydettiin näinkin nopeasti mieluinen auto ja ei tarvii sen löytymisestä enää hätäillä ennen synnytystä :)
 
Onko kukaan ajatellut hankkia imetystoppeja? Sain kaverilta pari kappaletta ja huomasin, että H&M imetystopit on kanssa edullisia. Ei tarttis käyttää imetysliivejä.
 
Itselle ainakin oman koon H&M:n imetystopit oli liian pieniä. Ei niihin maitotissit mahtuisi millään! Ellei halua tissiensä olevan puoliksi esillä jo valmiiksi.
 
Testaamaan vaan, jos sulle natsaisi! Topit olisi ollut käteviä jos niihin olisi mahtunut :D
 
Mä ostin H&M:ltä kaksi imetystoppia samaa kokoa kun mammavaatteet on ollu eli yksi isompi kun, mitä normaalisti käytän. En kyllä yhtään tiedä, sopivatko sitten maidon noustua o_O Vähän varuilta ostin, että on jotain helppoa imetysvaatettetta tiheän imun kausia silmällä pitäen ettei tarttis ihan koko ajan rinnat paljaana kulkea :rolleyes: Kai ne tissit sitten imetyksen käyntiin lähdettyä vähän tasaantuu ettei kuukausikaupalla oo jättimeijerit kumminkaan.
 
Mä ostin kans kaks Hennesin imetystoppia. Ostin ihan normaalia kokoani, koska topit näyttivät aika väljiltä. Pitää toivoa, että mahtuu päälle... Tai jos ei ihan heti mahdu, niin sitten ainakin turvotuksen ja jättimeijerien laskeuduttua.
 
Takaisin
Top