Ostokset ja hankinnat

Katapultti82

Kommentoinnin ninja
Elokuunmammat 2015
Tammimammat 2018
Helmiäidit 2020
Onko kukaan (muu kuin mina :rolleyes:) ehtinyt jo tehda vauva-aiheisia hankintoja? Varsinkin nyt kun alet ovat alkaneet, voisi varmaan tehda hyviakin loytoja?

Ma olen ostellut vauvanvaatteita, tossuja ym. jo ennen kuin olin tavannut miestakaan, joten niita on jonkin verran kertynyt, ei nyt mitaan valtavaa maaraa, mutta joskus on vaan tullut jotain vastustamattoman sopoa vastaan. :wink

Lisaksi edellisen (kesken menneen) raskauden aikana ostettiin yhdistelmavaunut, kun kaverilla juuri sattui olemaan sellaiset, lahes kayttamattomat, myytavana.

Nyt olen parin nettikaupan aleista tilannut itselleni jonkin verran aitiysvaatteita, leggarithan ostin jo hetki sitten henkkamaukalta ja ovat olleet kovassa kaytossa. :grin
 
Katapultti; loistava otsikko :)
Mitkä on hyvät vaunut? Mihin kiinnität huomiota tehdessäsi ostopäätöstä?
 
Ekasta on niin paljon vaatteita että varmaan otan äp pakkauksenki jätän otttamatta..
 
Ma haluaisin ihan kauheesti aitiyspakkauksen mutta kun en saa.. ellei joku taalta haluis hankkia ja myyda mulle? o_O
 
Hankintoja ei ole vielä tehty, mutta nettikauppojen valikoimat on tulleet jo hyvin tutuiksi :D

Ensimmäisiä hankintoja uskon tekeväni vasta rv12 jälkeen. Sinne on kuitenkin vielä 6 viikkoa aikaa :sad001
 
Mä ostin viime talvena New Yorkista vastasyntyneen lyhythihaisia bodyja ja yhden ihanan tytön mekon. Kesävauva oli jo silloin haaveissa lähi vuosille:) Menkon kanssa meni kyllä sen varran metsään, että se on kesämekko puolivuotiaalle :p Ei sille hirveesti taida olla käyttöä Suomen talvessa ensi vuonna vaikka tyttö tulisikin :grin

Netistä oon katsellut vaunuja ja jos mitään ihmeitä ei tapahdu niin meille tulee Bugaboon Buffalot. Rakastuin Bugaboohon jo au pairina vuosia vuosia sitten. Mun hoitamalla tytöllä oli ne. Olivat niin kevyet, helpot ja näppärät käytössä, että päätin jo silloin, että jos vauvan saan niin nämä on ne rattaat. Kaupunkiympäristössä todella kätevät! Jaksan nostella niitä hyvin yksin, vaikka oonkin tämmönen pieni rimpula :) Buffaloissa on vielä ne isot pyörät, niin pääsee lumessakin liikkumaan jos sellasta täällä Etelä-Suomessa sattuu ensi vuonna olemaa :) Tilaan Buffalot keväällä netistä.

Pinnasängyksi halua sellasen, jossa on laatikot alla vauvan petivaatteille. Niitä oon myös katsellut netistä, mutta päätöksiä en oo vielä tehnyt.

Vauvan vaatteita ostelen sitten enemmän kun tiedän onko tulossa tyttö vai poika :) Ihanaa kuitenkin suunnitella :)
 
Ainoat suurimmat hankinnat joita täytyy tehdä on sisarusrattaat ja uusi turvakaukalo. Eniten päätäni olen vaivannut jo ennen plussaa nuista sisarusrattaista..Nyt olisi vain hyvä hankkia tosiaan alesta jos vain kohdalle sattuu hyvät :)
 
Sisarusrattaat tääläki,mutta kyselen varmaan siskolta myikö hän:-D
 
Ma en mitaan sen suurempia vertailuja tehnytkaan kun noi vaunut tosiaan tuli kaverilta, netista katoin sen verran etta ihan hyvia arvosteluja oli saaneet. Toisaalta sellasia ei tarvi onneks ajatellakan, etta paaseeko liikkumaan jos on lunta. :grin

Kaveri myi ne siksi kun hanella ei oo autoa ja koki noi liian isoksi bussilla kulkemiseen, taalla kun ei busseissa oo keskiovia niinkuin Suomessa, ja kapealla kaytavalla isot vaunut on toki hankalat. Mulla taas on auto niin ei oo sita ongelmaa, tosin mun autossa on tosi pieni kontti niin taytyy vahan asetella etta mahtuu, mutta paaasia etta mahtuu. :)
 
Itse miettinyt juuri että millaiset olisi hyvät! Kuljetaan paljon lenkillä mutta asutaan maaseudulla niin olisi hyvä että rattaat eivät olisi mitkään rimpulat.
 
Tänään kävin pörräämässä jumbon alennusmyynneissä just noita äitiysvaatteita enkä löytänyt mitään! Onko niin että ketjut on siirtänyt mammavaatteet nettiin? Esim. H&m, kapahl ja lindex, esprit, katsastettiin ja ensimmäistäkään mammavaatetta ei osunut silmään! Vähän pettynyt fiilis jäi :sad001 mulla ois ollut lahjakorttikin h&m:lle, mut kai sitä pitää lähteä keskustaan asti ostoksille. Toisaalta ihmisiä oli hirveesti ja alelaareja siellä täällä et en tiiä voiko olla etten vaan löytänyt niitä?
Tähän asti oon ostanut netistä mammalegginssit, mammatoppahousut ja yhden tunikan. Lisää mammahousuja tarvis kun tavalliset ei mee mahan kohdalta kiinni! :wink
 
Vaunut on valittu, muttei ole tilattu vielä... Housuja on pakko lähtä ostaan, työhousut ei enää mahdu ja muutki puristaa :D Jotain pientä olen tytöltä jättänyt, "neutraalia" kun ei sillon tirdetty kumpi tulee :) Täytyy alkaa kaivaa kaappeja mitä pitää hommata, pikkuhiljaa.. :)
 
Angii: Viime talvena työkaverin kanssa ihmeteltiin, kun tavallisista ketjuliikkeistä ei enää löydy äitiysvaatemallistoa vaan kaikki tuntuu olevan netissä.. :sad001
http://yle.fi/uutiset/aitiysvaatteiden_osto_hankaloitunut/5723288

Olen tykännyt h&m äitiysvaatteiden tyylistä, mutta asun aika pienessä (30 000 as.) kaupungissa, ja lähin h&m jossa mama-mallisto on 50km päässä. Siitäkään ei voi olla varma, milloin sekin h&m päättää jättää äitiysvaate-malliston pois.
 
Meillä hankintalistalla ainoastaan yhdistelmävaunut. Omamme myin pois ihan säilytysongelman vuoksi. Me asutaan maalla ja lenkkeillään koiran kanssa paljon hiekkateillä ja kelissä kuin kelissä, joten joudun edelleen jättämään pois laskuista kaikki hienot ja näppärät kolmipyöräiset/kääntyvät etupyörät jne. Meillä oli pojalla Oran Jovi Airit ja olin niihin kyllä todella tyytyväinen. Luulen, että Oran mallisto pääsee tarkasteluun tälläkin kertaa heti kärkeen.

Mammavaatetta munkin pitää kyllä ostaa. Housuongelma alkaa olla katastrofaalinen. Kohta joudun lähtemään ostmaan niitä mammahousuja verskat jalassa... Meillä tuossa 20km päässä on h&m:ssä mammamallisto, mutta esikoista odottaessa olin kyllä ihmeissäni, kun kävin Turussa ja siellä vastaavan puljun mammaosastolla. Pikkuisen on eri valikoima... Kaivoin jo esille yhdet tallessa olleet mammafarkut ja yhdet kangashousut, mutta en mä nyt kuitenkaan vielä halua käyttää sellaisia, joissa on se kangas ylös asti. En nyt sentään koe niiiiin suuri vielä olevani. Joten joku välimalli pitäisi löytää.

Vauvanvaatetta on tallessa pojalta jonkun verran ja niitä ostelen sitten kun toivottavasti rakenneultrassa selviäisi se sukupuoli :)
 
Angii: Jumbon H&M:ssä on pienen pieni mammavaateosasto, mutta valikoima on tosi huono. Se on ihan perällä, missä on vauvan vaatteet. Ostin sieltä mammasukkikset reilu viikko sitten. Paras valikoima on keskustassa Aleksin H&M:ssä. Sinne pitäisi itsekin suunnata lähiviikkoina :)
 
Itsellä ei ole vaatteet vielä alkanu ahdistaa :) vaunut saan pikkusiskolta "lainaan" ei tarvii ostaa.. sänky ja kaukalo meneekin sit ostoon..vaunuiksi tulee Vigour 3+:t.. Onko muilla kokemuksia? On kolmi pyöräiset mut kaupunki käyttöön tulee..
 
Meidän pitäis hommata turvakaukalo/istuin kun ehdittiin myymään meidän kaukalo. Mietin et ostaisko sellasen 0-18kg istuimen, joka menis noin nelivuotiaaksi. Ratkaiseva tekijä kuitenkin on varmaan koko. Jos saa auton takapenkille mahtumaan jonkun kahden istuimen väliin niin ei tarvis autoa vaihtaa... Jos tulee taas tyttö, niin vaatteita ei juuri tarvitse. Vuodenaika vaan on nyt eri kuin edellisillä, niin jotkut ulkoiluvaatteet varmaan joutuu jossain vaiheessa hankkimaan.
 
Kiva lukea muiden hankintoja.Olen kuin orpo piru,kun yritän miettiä kaikkia hankintoja,että mikä on hyvä ja mikä ei :sad001
 
Me ollaan jo vähän netistä selailtu yhdistelmävaunuja ja turvakaukaloita. Tällä hetkellä Bugaboot miellyttää vaunuista eniten mutta pitää mennä vielä jonnekin paikanpäälle vertailemaan. :)
 
Meidän pitää hankkia kaikki, koska esikoista odotan. Miehellä kaksi lasta edellisestä liitosta, mutta ei jäljellä enää mitään tarvikkeita.

Olen tässä joululoman ajan lueskellut eri vaunuista ja olen nyt aivan rakastunut Emmaljungan city crosseihin värinä white leatherette. Mies ei oikein lämmennyt tolle värille ja itsekin mietin, et onkohan valkoinen nyt kovin järkevä, mut ku ne on niiiiiiin kauniit :love017.
 
Takaisin
Top