Ostokset ja hankinnat

Voi tissiliivit sentään. Mulla on ollut niin paljon ongelmia koko raskausajan rintojen ja rinnanympäryksen kasvun kanssa ettei mitään rajaa. Tuntunut siltä, että vaikka juuri hankki "isot" liivit niin ne on heti pienet, tosin tähänkin voi vaikuttaa aika paljon se, että jo aika varhasessa vaiheessa kohtu ja vauva alko painaan mun rintakehää ja kaikki mikä meni rintojen alta tuntu ääres epämukavalta.

Josta päästäänkin aiheeseen, eli imetysliivit...niitä mulla on vaan yhet kun en oo raaskinu ostaa kaikkien muiden liivihässäköiden jälkeen. Jotenkin oon ajatellu et hankitaan sitten kun tiedetään minkä kokoset tarvitaan...mut nyt kun asiaa ajattelee niin toihan on ihan tyhmää et lähtis ostaan liivejä siinä vaiheessa kun on muksu kainalossa ja ainoat liivit märkinä maidosta tms muuten käyttökelvottomat, Huokaus...

Me ostettiin Lassigin iso hoitolaukku, jossa on hoitoalusta yms jo valmiina mukana. Toivottavasti toimii hyvin.
 
Meillä hoitolaukun virkaa tulee ajamaan Kånken-reppu. Sen saa näppärästi työntöaisaan ja sinne mahtuu ihan kiitettävästi tavaraa sisään :)
 
Meillä on kanssa Kånkenit molemmilla ja vauvallakin jo oma :) Yritetään varmaan pärjäillä niillä. Mun reppu saa vaikka olla se, jossa on aina perusvarustus valmiina (täydellisessä maailmassa).
 
Mä meinasin alunperin kanssa ottaa kånkenin tohon käyttöön mutta vaunujen mukana sainkin laukun. Katotaan tuleeko käytettyä.
 
Lueskelin, että imetysliivejä etukäteen hankkiessa kuppikoko kannattaa ottaa yhtä suuremmaksi, mutta mites ympärysmitta. Onko kenelläkään tietoa miten se muuttuu? Mulla nopeasti raskauden alussa jo ympäryskin muuttui 70=80 ja tuo 80 alkaa nyt myös olemaan nafti. Että kannattaako ottaa 85 vai alkaako rinnan tilavuus tasaantumaan taas.
 
Mä ostin ensi hätään H&M:n imetysliivit. Ne on aika lötköt joten hommaan paremmat sitten kun tiedän boobsien todellisen koon. Kasvuvaraa löytyy jonkun verran mallista ja kankaan joustosta johtuen, joten toivon että ne mahtuu maidon noustua. Mun kätilö antoi perusvinkin miten ostaa imetysliivit: normaali liivien koko + yhtä isompi ympärysmitta ja kaksi kuppikokoa. Mulla olikin jo levinnyt toi rintakehä niin että olen jo hommannut kokoa leveämmät liivit, joskin samalla kupin kirjaimella kuin ennen kun rintoihin ei oo tullut niin hirveästi lisää.
 
Judie: Rintakehä on nyt kasvanut kun kasvava kohtu levittää sitä. Ei se enää synnytyksen jälkeen leviä, joten eiköhän se 80 riitä.
 
Kyllähän ne pienenee siihen verrattuna mitä on alussa kun maito on kunnolla noussut. Ja sit imetyksen jälkeen esim. Vuoden kuluttua onkin ne tyhjät nahkapussukat :p
 
Mulla on kans rintakehän ympärys paisunut. Ennen raskautta oli 70 ja nyt ne vanhat liivit hädin tuskin menee kiinni. En aja, jos joudun uusimaan koko rintsikkakokoelmani raskauden ja imetyksen jälkeen ympärysmitan takia :eek:
 
Mulla ei ole rintakehän leveys mitta muuttunut taas rintaliiveissä ollenkaan raskausaikana vaikka kuppikoko onkin jo nyt muuttuut pienestä B:stä -> DD/E:hen. Kevyt muutos siis tapahtunut. :D
 
Mullakin rintakehän ympärys on kyllä ajan kanssa palautunut, vaikka kuppikoko jäikin isommaksi.

Jos vain ympärysmitta ahdistaa mutta muutoin vanhatkin rintsikat olisi ihan ok, kannattaa ostaa rintaliivien jatkopaloja. Löytynyt ainakin enne ihan Lindexiltäkin varsinaisten liiviliikkeiden lisäksi. Lisäävät ympärysmittaa ehkä yhdellä koolla. Mulle olleet raskauksissa pelastus, hillitsee ahdistusta ja närästystäkin.
 
Joo sita makin, et en ala yhtaan, jos pitais koko rintsikkakokoelma pistaa uusiks! :eek: Toivotaan siis, etta palautuu..
 
Mä kyllä ekan raskauden kanssa mokasin, kun käytin omia rintsikoita tosi pitkälle asti ja singutin sen ympärysmitan pilalle. Kuppikoko riitti, kun poisti vaan ylimääräiset toppaukset. Tokan odotus alkoi ennen kuin ekan imetys päättyi, joten siinä ei välissä tarvinnut vaihtaa normirintsikoita käyttöön. Ja sitten kun olin noin 3 vuotta kulkenut näissä Bravadoissa, ja palautunut "uuteen normiin" niin ihan mielellään hankin kaiken uusiksi. Tosin mä oon sellainen tunnearvoa hamstraava, että useammat ikivanhat ja liian pienet liivit on kulkeneet mukana vuosia käyttämättä ja ainoastaan saaneet vaatelipaston näyttämään täydeltä, koska en ole tähän mennessä raskinut niitä heittää roskiinkaan... Ehkä nyt pitäisi tehdä muutossa lopullinen pesäero sekä näihin alusvaatteisiin että myös ihan muihin vaatteisiin, joita on säilössä vain muistuttaakseen jostain voimakkaasta tunnehetkestä. Häämekkoni kyllä möin pois jo 3 muuttoa sitten, mutta osa näistä tunnevaatteista on roikkunut vaatekaapissa jo ajalta ennen täysi-ikäistymistä...

Hups, meni hieman asian vierestä noin 7/8 tekstistä!
 
mulla ei ole rinnoissa suurempia muutoksia edes tapahtunut, eli samoihin ollaan aina raskauksien ja imetyksien jälkeen palattu. mulla ei ole raskausaikana rinnat suurentuneet, ainoastaan tuo ympärysmitta. kun maidon nousu on tasaantunut viikko kaksi synnytyksestä, niin rinnat ovat olleet saman kokoiset kuin ennen raskauttakin. ainoastaan silloin, kun on ollut pitempi väli imetyksestä, niin rinnat ovat olleet pallot ja täynnä maitoa.

mutta siis mulla ainakin rinnat ovat palautuneet normaaleiksi imetyksen jälkeen. :) tosin mun imetyshistoriakin on aika lyhyt, vaikka 3 lasta jo onkin, kun imetys ei ole oikein kenenkään kanssa onnistunut...
 
Onko täällä ollut puhetta itkuhälyttimistä? Ajattelin aiemmin, ettei meillä ole varmaankaan moiselle käyttöä, mutta nyt sen hankinta kutkuttaisi (kauhea hamstrauskausi näköjään menossa :rolleyes:). Onko teillä vinkkejä hälyttimen hankintaan?
 
Takaisin
Top