Onnellinen, koska..

Enää kaks päivää, että mies jää lomalle!! Pysty pitämään vain 2viikko isyyslomaa heti syntymän jälkeen ja nyt pitää siis viikon isyyslomaa+4vkon kesäloman. Ainoa miinus on tuo jatkuva vesisade, mutta eiköhän se tässä 5vkon aikana vielä muutu. :D
 
Mulla on kyllä ihan mahtava mies, pakko taas todeta. :Heartred Pari yötä on mennyt todella rikkonaisesti ja olen saanut kumpanakin aamuna nukkua tosi pitkään. Mies on tuonut vauvan vain välillä syömään ja muuten hoidellut aamut ts. olen ollut ihan eri ihminen, kun olen saanut nukkua n 3h lisäpätkän ja nousta vasta puolilta päivin. Lisäksi on taas kokkaillut iltaruoat, kun olen ollut nukuttamassa ja imettämässä vauvaa, tosin toki kokkailee päiväruokiakin. Mä toisaalta välillä haluan tehdä itse, kun tuntuu kivalta vaihtelulta, ettei vaan istu sohvalla ja imetä. :grin
 
Meil on ollu niin reipas poika tänään! Ollaan oltu 8 tuntia liikenteessä, kierrelty kauppoja, käyty syömässä yms. Istuttu pitkiä matkoja autossa. Eikä yhtään kiukkua!
Ihanaa, tästä rohkastuneena uskallan ehkä alkaa tekemään muutenki päivisin jotain :) + erittäin iso pläjäys julki-imetystä.
 
Kuulostaa ihanalta Odette! Mäki niin toivoisin, et vauva alkais viihtyy enemmän muuallakin, kuin rinnalle. En tiiä mistä kiikastaa, mut ei oikein viihdy missään taaskaan ja rinnallakin raivaroidaan.

Oon kans saanu parina aamuna huimat 30min lisää unta, kun vauva lähtenyt vaipan vaihtoon miehen kanssa klo 6 ja 6.30 tulee huutavana takaisi. Päivän ainoo ihana seurusteluhetki on aina tuolloin aamuisin ja oon ollut niin rikki öiden jälkeen, etten vaan millään oo jaksanu nousta ja sit myöhemmin päivisin harmittaa, kun saan vaan huutoo ja raivoo, isä saa aamusin hymynaamat.. :sad001
 
Kuulostaa ihanalta Odette! Mäki niin toivoisin, et vauva alkais viihtyy enemmän muuallakin, kuin rinnalle. En tiiä mistä kiikastaa, mut ei oikein viihdy missään taaskaan ja rinnallakin raivaroidaan.

Oon kans saanu parina aamuna huimat 30min lisää unta, kun vauva lähtenyt vaipan vaihtoon miehen kanssa klo 6 ja 6.30 tulee huutavana takaisi. Päivän ainoo ihana seurusteluhetki on aina tuolloin aamuisin ja oon ollut niin rikki öiden jälkeen, etten vaan millään oo jaksanu nousta ja sit myöhemmin päivisin harmittaa, kun saan vaan huutoo ja raivoo, isä saa aamusin hymynaamat.. :sad001
Tuli mieleen, että ootko neuvolassa puhunut tästä vauvan jatkuvasta raivoamisesta ym? Mietin, että voisko olla jotain isompia vatsavaivoja, allergioita tai muuta, joka kiusaa. Ei meilläkään välttämättä kovin kauaa kaukalossa olla (ei viihdy oikein sitterissä, kaukalossa tovin), mutta selkeästi pidempään kuin vielä muutama viikko sitten. Sylissä ja liinassa viihtyisi kyllä, paitsi että liinassa tulee nopeasti kuuma ja sitten menee hermot. Olkapäällä tykkäisi pötkötellä vaikka kuinka kauan, myös miehen sylissä siis, mutta siinä tietty aina kädet sitten kiinni, että ei pysty tekemään juuri mitään. Samoin miehen mahan päälle on nukahtanut monta kertaa (luulisin, että tässä auttaa se, että mies on tosi paljon heti alusta asti pitänyt vauvaa ja ihan tarkoituksellisesti olen usein antanut vauvan miehelle, jos on ollut itkuinen, koska rauhoittuu välillä helpommin, kun ei ole maidon tuoksua lähellä).
 
Näin pienillä korvatulehdukset on melko harvinaisia, mut kävi mielessä, et nekin kannattais tarkistuttaa... Esikoisella alko korvatulehdukset 7 kk vanhana ja sen tunnisti aina siitä, kun syönti meni raivoamiseksi.
 
Ei oo tullu neuvolassa puheeks.. Tai ekal kertaa puhuin (3vk neuvola) ja totes että voi johtua monesta asiasta esim msitoa tulee liian nopeasti tai liian hitaasti. Rinnan tiheää vaihtoa suositteli. Seuraavalla kerralla (6vk neuvola) ei tullut puheeksi, kun siinä oli oli ollut kaksi hyvää viikkoa ennen sitä. Tai oli silloinkin aika ajoin raivarointia, mutta vähemmän. Nyt taas on homma pahentunut, toki hyviäkin päiviä on. Tänään on ollut ainakin tähän asti hyvä päivä. Eli syö, seurustelee, syö, nukkuu, syö jne. :) ilman raivoomista. :D yleensä ne pahimmat raivot on aamuyöstä ja iltapäivästä.

Pistän viestii sinne tukiäidille ja otan puheeksi viikon päästä neuvolassa jos homma vaan jatkuu. Josko tää tästä. :)
 
Ahh vuorokausi ilman raivarointia ❤ huippuu! Ja yölläkin vaan neljä herätystä. :) eka pätkä nukuttiin 3,5h! Huhu, ei oo tällasii unimaratooneja vielä ollutkaan. :D ainoo asia mikä harmitti, niin vauva vähän kitisi aamuyöstä, mut nukahti sit. Itse käännyin selälleen nukkuu (vauva siis mun vieressä) ja nnnoin tunnin päästä nukahtamisesta koira tuli mun jalkojen väliin nukkuu ja refleksinä sit oma jalka heilahti ja reidellä "tönäsin" vauvaa (en siis kovaa missään nimessä :D) ja siihenkös sitten havahtui taas. Huoooh. No, onneks nukahti kuitenki. Kyllä muute tunsin kiukkua koiraa kohtaan! Mut reppana haluaa sekin vain läheisyyttä, pitihän se sitäkin yrittää ymmärtää. Lopulta sit nukuttiin koko poppoo tyytyväisenä taas. :)
 
Takaisin
Top