Onnellinen, koska..

Asian vierestä: Meidän kasvatuspsykan proffan mukaan sopiva nyrkkisääntö erossa pääasiallisesta/pääasiallisista huoltajista on vauvan iästä muutettuna kuukaudet +2 tuntia ja vuoden ikäisestä eteenpäin sama homma päivinä. Eli puolivuotiaalla 8 tuntia. Muistaakseni kyse ei ollut unohtamisesta (tän ikäisen muisti ylettyy ehkä parin viikon päähän) vaan jotenkin vauva rakentaa omaa pysyvyyden kokemustaan suhteessa vanhempaan/vanhempiin ja sitten vauva jotenkin "hajoaa"... Luennosta on jo parisen vuotta, niin ihan en tähän hätään tarkemmin muista.

Mutta siis hällä oli itsellä useampi lapsi ja painotti sitä, että lapsissa on eroja, eikä joku yksittäinen kerta mitenkään lasta pilaa ja että myös sitä erossaoloa olis hyvä harjoittaa, kun monesti se voi olla vanhemmalle hankalampaa jättää se lapsi edes vähäksi aikaa hoitoon, ku mitä se sille lapselle on (<-- huomattu on.. :DDD).

Ja onnellisuuksiin:
Eetla, meilläki vaan 3 herätystä sen kahdenkymmenen sijaan! Jes! ^_^
Ja mun mies on niiiiiin ihana, hoitaa vauvaa niin paljon, kuin opiskeluiltaan vain ehtii + antaa mulle mahdollisuuksia nukkua pitkään aamuisin tai mennä aikaisin nukkumaan illalla. Mä voin sanoa rehellisesti, että meillä on mun mielestä tosi hyvä ja tasapainoinen parisuhde.
 
Mulla oli tyttö ekan kerran 4kk ikäisenä yökylässä mummollaan, jota näkee päivittäin muutenkin. Nyt viikonloppuna (5,5kk) oli mun siskolla yötä.
Pitää aina kaivella nuita sinun vanhoja viestejä ja lainailla, että huomaat :D Miten teillä on menny, viimisin viesti minkä mie löysin oli jo vissiin pari kuukautta vanha.

Meän toukokuiset ryhmät on kyllä ollu kaikki aika pitkälti kuolleita heti ko vauvat synty :D Miten kaikilla muilla menee?
Meillä tuli tänään ensimmäinen hammas viimein läpi niin josko taas vaihteeksi yötki nyt sitten helpottais. Viiminen kuukaus on edetty mittarimato tyylillä, konttaus asento on hallussa, mutta siitä ei vielä edetä. Ja kaikki mikä kielletään on hauskaa.
 
Täällä on kyllä ollut hiljaista, eikä itsekään oo muistanut kommentoida mitään.

Meidän kuulumisia :

Meillä ollaan nyt siis 8.5 kk ikäisiä.
5 kuukauden iässä opittiin konttaamaan ja istumaan ilman tukea. Hyvin pian sen jälkeen seisomaan tukea vasten ja nyt on jo reilu kuukausi kävelty tukea vasten ja muutamia askeleita otettu ilmankin tukea. Nousee jo itse seisomaan ilman tukea ja pysyy hienosti pystyssä ja laskeutuu kyykkyasentoon ja siitä taas takasin ylös [emoji4]

Meillä mitat 8 kk neuvolassa 9410g ja 73.8 cm [emoji4]

Neiti syö vaihtelevasti samaa ruokaa kuin me itse, sit kaupan valmiita pilttejä ja sormiruokaa. Hienosti uppoaa jo karkea ruoka.
Neiti osaa hienosti pinsettiotteella tarttua ruokaan ja viedä itse suuhun.

Meillä on ollut alusta asti tosi tarkka rytmi, joka on kyllä pysynyt vaikka on tullut hampaita (nyt suussa 7 kokonaan puhjennutta) ja ollaan opittu liikkumaan yms. Yöllä nukutaan 12 h ilman maitoa, max yhdellä tuttihälytyksellä (unikoulun ansiosta) ja päivisin kahdet 1.5-2.5 h unet. Neiti on nukkunut alusta asti omassa sängyssä, 2 kk iässä siirtyi omaan huoneeseen.

Imetyksen jouduin lopettamaan kun neiti oli 5 kk kun tulin uudestaan raskaaksi ja maidontulo lakkasi. Onneksi ensimmäinen korvike mitä kokeiltiin sopi neidille.
Nyt menossa rv 19+1 :Heartred

Muutenkin kaikki on oikein hyvin meillä :)
 
Takaisin
Top