Oireet

Voi ei Vaiana! Eihän nyt tietenkään tarvitse sinnitellä töissä, jos on oksennus kurkussa koko ajan. Työtehokaan tuskin on mikään kovin hyvä silloin, niin eikö se ole sama jäädä kotiin :) Työnantaja ei todennäköisesti koskaan tule taputtelemaan selkään ja kiittelemään, kuinka olet jaksanut töissä välillä oksennellen..
 
Voi ei Vaiana! Eihän nyt tietenkään tarvitse sinnitellä töissä, jos on oksennus kurkussa koko ajan. Työtehokaan tuskin on mikään kovin hyvä silloin, niin eikö se ole sama jäädä kotiin :) Työnantaja ei todennäköisesti koskaan tule taputtelemaan selkään ja kiittelemään, kuinka olet jaksanut töissä välillä oksennellen..
Tottahan sekin.. tää on tää tunnollisen työntekijän tuska :D
Katson aamusta mikä olo siis..sitten olisi ke vapaa, niin saisi 2pvää levätä ja koittaa taas torstaina uudemman kerran. Huh
 
Mä olin 1,5 viikkoa sairaslomalla pahimman pahoinvoinnin aikaan kun oksensin kolmekin kertaa päivässä. Mulla oli myös huimausta tosi paljon ja senkään takia en voinu olla töissä. Teen työtä asiakkaiden kotona niin ei ole oikein soveliasta olla siellä oksentamassa ja pötköttää lattialla kun alkaa huipata :grin Reilusti vaan saikkua hakemaan, mikään työ ei ole niin tärkeää että oman jaksamisen kustannuksella pitää siellä olla.

Rv 9+5
 
Mä olen nyt jo toista viikkoa saikulla. Ei ole mitään järkeä mennä töihin, kun en mä siellä kuitenkaan mitään töitä pystyisi tekemään, kuulostelisin vain koko ajan omaa oloa että milloin pitää seuraavan kerran rynnätä oksentamaan. Mullakin on tosi korkea kynnys hakea saikkua (olen vain kerran aikaisemmin hakenut), mutta tämä on ollut tässä tilanteessa ehdottomasti oikea ratkaisu.
 
Mulla kans ottaa tää helle mehut. Normia huonompi olo. Meillä oli tänään töissä toisessa huoneessa tosi tukala, oksetti. Jouduin tehdä siellä enemmän hommia. Sanoin pomolle (miespuoliselle) niin sano et onpa kummallista. Hetken päästä huomasin et lämpömittari oli viety. Oliko ongelma ratkaistu sillä ku ei oo mittaria en voi väittää et on kuuma...
 
Olin kans saikulla pahimman pahoinvoinnin aikaan ja muutenkin työt kotoa käsin mitä jaksoin. Ehdottomasti saikkua jos siltä tuntuu turha väkisten kärvistellä.

Mulla on nyt suht ok olo, kunhan vain syö n 2 h välein jotain. Illalla iskee hirveä närästys ja öklötys jolloin pakko painua makuulleen ettei laatta lentäisi.

Ja Muska77, no johan on prkl. Oo tiukkana töissä ja vaadi huoneeseen edes joku kunnon tuuletin. Kesästä voi tulla aika helvetillinen jos tälläisiä helteitä on.
 
Ainiin ja maha on tämän viikon aikana pompannut esiin, menosa rv 10+5.
Näytän kuin olisin paljon pidemmällä, vaikuttaneen että toinen raskaus, onko kokemusta muilla että raskausmaha tulee aikaisemmin kuin ensimmäisessä raskaudessa?

Toki varmasti vaikuttaa etten enää koko ajan oksenna ruokaa olos, mutta maha on selkeästi sen muotoinen ettei kyseessä ole pelkkä turvotus/läskimaha :D
 
Ainiin ja maha on tämän viikon aikana pompannut esiin, menosa rv 10+5.
Näytän kuin olisin paljon pidemmällä, vaikuttaneen että toinen raskaus, onko kokemusta muilla että raskausmaha tulee aikaisemmin kuin ensimmäisessä raskaudessa?

Toki varmasti vaikuttaa etten enää koko ajan oksenna ruokaa olos, mutta maha on selkeästi sen muotoinen ettei kyseessä ole pelkkä turvotus/läskimaha :D

Mä katsoin tänään just samaa että vatsa näyttää jo suurelta verrattuna ekan raskauden aikaiseen näillä viikoilla:grin
Kaikista vaatteista näkee läpi että on vatsaa, tosin tää näyttää vielä joltain kunnon pömppikseltä omasta mielestä xD
Mieskin sanoi että ei esikoista odottaessa näin aikaisin tainnut olla näin iso vatsa.​
 
Täälläkin on saikulla oltu jo toista viikkoa. Aion mennä nyt oma (ja vauvan :hilarious:) perse edellä tässä asiassa. Ja mulle on jo pari lääkäriä todennut, että turha potea huonoa omatuntoa, raskaus on kuitenkin väliaikainen olotila ja kuitenkin naiset yleensä palaavat töihin x ajan päästä.
 
Täälläkin on saikulla oltu jo toista viikkoa. Aion mennä nyt oma (ja vauvan :hilarious:) perse edellä tässä asiassa. Ja mulle on jo pari lääkäriä todennut, että turha potea huonoa omatuntoa, raskaus on kuitenkin väliaikainen olotila ja kuitenkin naiset yleensä palaavat töihin x ajan päästä.
Mä jäin tänään omalla ilmoituksella (saa olla yhden päivän), mutta pomo käski soitella työterveyteen, kun täytyisi jutella muutenkin runsaista sairaspoissaoloista. Meillä siis tammikuussa aloitti poika päiväkodissa ja ollaan tosiaan saatu sieltä ihan jokainen mahdollinen tauti, joten sairaspäiviä on kertynyt :sad001 nyt sellainen olo etten kehtaa tämän pahoinvoinnin vuoksi olla pois..Huoh.

Kiva, että sulle on osunut noin ymmärtäväisiä lääkäreitä! :)
Itsellä oli esikoisen aikaan tosi nihkeää, enkä meinannut saada saikkua..kun en ollut vielä tiputus kunnossa! Jäänyt tästä kammo edes mennä koittamaan hakea sairaslomaa tähän vaivaan..
 
Vaiana, tosi harmi ettei sun pomo tajua kuin helposti päiväkodista tarttuu taudit, varsinkin ekana vuotena.
Siinä kun ensin hoitaa sairaan lapsen ja jos itsekin sairastuu, niin väkisin poissaoloja kertyy mutta eihän sille mitään voi!

Toivottavasti nyt olis hyvä ja ymmärtäväinen lääkäri joka antais sulle saikkua! :)
 
Mieluummin kotona kuin tartuttamassa muita. Meillä oli töissä alkuvuodesta keuhkokuumetta kun yks ei ollut tajunnut jäädä kotiin. Kollega sai vetää reilummin nappeja että pääsi eroon vaivasta.
Tosin mulla on toimistotyö, toiminta ei kaadu siihen että joku on poissa lyhyen ajan, ja ne kriittisimmät jutut voi hoitaa etänä.
Työterveys kyllä valittaa että meillä on liian ahkeraa porukkaa
 
Vaiana, toivottavasti sulla olis työterveydessä lääkäri, joka ymmärtää asian laidan. :) Tosiaan kyllä käynyt hyvä tuuri, että sekä työterveydessä että neuvolassa/kunnallisella on aina ollut lääkäri, joka ymmärtänyt nääkin vaivat. Jokainen raskaus on kuitenkin erilainen, niin tuntuu hölmöltä että joku ulkopuolinen voi todeta, että töihin vaan, vaikka kroppa ei kestä. :sad001
 
Mulla oli rv 7-10 aivan järkyttävä pahoinvointi. Onneks on nyt helpottanut huomattavasti mut tää helle vetää mehut koko kehosta. Teen edelleen yötyötä onneks nukun sen 12-13h ilman mitään ongelmaa ennen yövuoroa. Huomenna pitäis keskustella työnantajan kanssa jospa sais jotain muuta hommaa tehdä ku ei toi autolla ajaminen 14h tee kutaa. Oon ihan järkyttävän väsynyt ja meinaan nukahtaa välillä rattiin.

Maha alkaa vähän näkyä jo. Ihmettelen vähän kun kyseessä kumminkin eka raskaus. Mulla kans mieli heittää järkyttävän paljon itken tosi lapsellista asioista töissä ja kotona Huvittavaa koska oon aina ollu kova nahkanen enkä ikinä itke Rv 11+3 onneks mies ymmärtää mua.
 
Mulla pahin ummetus on ruvennut helpottamaan. Pitäs vaan muistaa juoda vettä etenkin nyt kun on nää helteet päällä.

Ostin kokeilu mielessä pahoinvointi rannekkeet. Ja nyt puolitoista pvää kokeillu ja ehkä ne auttaa...

Alaselkää täälläkin viikonloppuna alkoi juilimaan. Ei puhettakaan että 16kg esikkoa jaksaa syliin nostaa enään
 
Minäkin kärsin ummetuksesta. Pitäisi syödä enemmän kuitupitoisesti ja juoda vettä. Vedenjuonti aika vähäistä, kun ei mene alas. :sad001
 
Veto pois. Mitään ei tee mieli tehdä. Makaan vaan sohvalla vaikka esikoinen hölöttää ja yrittää aktivoida. Tavallisesti tekisin edes käsitöitä, nyt edes ne eivät huvita :sad001
 
Mulla on tänään ollut ihme lihassärkyä toisessa reidessä ja toisessa kädessä. Käveleminen aivan sattuu tonne reiteen :sad001 En tiedä, johtuuko ollenkaan raskaudesta vai auton ilmastoinnista.. Ja väsy meinaa kans taas vähä olla, vaikka viime yö meni herätysten puolesta vähän paremmin kuin pari edellistä. Onneksi mies ymmärsi ja sain maata töiden päälle sohvalla ja hän leikki esikoisen kanssa :)
 
Takaisin
Top