Oireet

Mulla taas nyt muutamana päivänä ollu aika koviakin mahakipuja, välillä huolestuttaa että onkohan kaikki kunnossa. Nt-ultraankin vielä melkein 2 viikkoa :sorry:
 
Täällä on pahoinvointi alkanut helpottamaan. Jee! Vielä viime viikolla tuli kyökkiminen ja öklö olo uniinkin. Syöminen on vielä kuitenkin hankalaa, kun tekee niin harvoja asioita mieli. Väsymys on päällä ihan kokoajan ja en meinaa saada mitään aikaiseksi. Odotan vaan että töiden jälkeen pääsee kotiin lepäämään. Väsymyksen vielä kestää kun ei tarvitse kyökkäillä. :) Mies onneksi on kantanut isompaa vastuuta kotitöistä yms. niin mä oon saanut lepäillä.

Muoks. Nyt 8+5 ja huomenna alkuraskauden ultra.
 
Täällä pahoinvointi selkeästi pahenee 8+3. Iltaisin on pahimmillaan, joskin koko päivän on ollut nyt ilona :depressed:. Pönttöä ei onneks oo tarvinnut halata, mut en mä muissakaan raskauksissa oo sitä joutunut tekemään.
Saas nähdä kuinka kauan tällä kertaa tätä riittää. Ensimmäinen loppui rv17 ja toinen rv13.
 
Onko täällä muita moottoripyöräilijöitä? Kauanko ajattelitte uskaltaa ajella vai niin kauan, kun vaatteet mahtuu päälle? Kävin ajelemassa tuossa parina päivänä ja ei oikein tuntunut kovin hyvältä. Alavattaa rupes vähän särkemään, muttei kovasti vaan pientä jomotusta. Meni kyllä sitte illan aikana ohi. Johtuikohan tärinästä? Onkohan se vaarallista? Tekisi silti mieli edes pikku lenkki tehdä vielä, kun takki menee kiinni..
 
Huomenna taas matka käy työterveyteen. Onneksi mies antaa kyydin, sillä matkaa julkisilla olisi melkein 1,5h edestä:sorry:

Pönttöä saa halailla silloin tällöin, mutta etoo ihan koko ajan. Yölläkin :banghead: eilen söin pizzaa..oli suurenmoinen virhe :grin

Ja nyt noloin tunnistus.. uusin vaiva tähän päälle on: virtsan pidätyskyvyn heikkeneminen kun oksennan :hilarious: en voi enää kuin nauraa tilanteelle, kun väistämättä pissaan housuun oksentaessa. No ehkä se on hyvää syy olla poissa töistä :hilarious: ..joutuu vaan muutenkin nyt välttelemään missään käymistä:eek:
 
Vaiana, täällä ihan sama ongelma, että väkisin meinaa pissa karata housuun, kun oksentaa. On niin kokonaisvaltaista hommaa tuo oksentaminen, ainakin täällä, että ei mikään ihme. Todella ärsyttävä ja kiusallinen vaiva. :/
 
Huomenna taas matka käy työterveyteen. Onneksi mies antaa kyydin, sillä matkaa julkisilla olisi melkein 1,5h edestä:sorry:

Pönttöä saa halailla silloin tällöin, mutta etoo ihan koko ajan. Yölläkin :banghead: eilen söin pizzaa..oli suurenmoinen virhe :grin

Ja nyt noloin tunnistus.. uusin vaiva tähän päälle on: virtsan pidätyskyvyn heikkeneminen kun oksennan :hilarious: en voi enää kuin nauraa tilanteelle, kun väistämättä pissaan housuun oksentaessa. No ehkä se on hyvää syy olla poissa töistä :hilarious: ..joutuu vaan muutenkin nyt välttelemään missään käymistä:eek:

Kestositeitä suosittelen tuohon vaivaan. Jos siis pysytään maltillisissa virtsamäärissä. Niissä kun ei ole kemikaaleja, niin pysyy hiiva poissa.
Kurja vaiva, mutta minkäs teet. Mulla ainakin hormonit löysyttää paikat niin, että mikään jumppa ei auta. Tai auttaa tietysti siihen, ettei pahene.
 
Vaiana, täällä ihan sama ongelma, että väkisin meinaa pissa karata housuun, kun oksentaa. On niin kokonaisvaltaista hommaa tuo oksentaminen, ainakin täällä, että ei mikään ihme. Todella ärsyttävä ja kiusallinen vaiva. :/
Kyllä, on todella ärsyttävää! Toivon todella, että pian helpottaa tämä oksentelu.

Nyt rv7+6 ar-ultran mukaan
 
Kestositeitä suosittelen tuohon vaivaan. Jos siis pysytään maltillisissa virtsamäärissä. Niissä kun ei ole kemikaaleja, niin pysyy hiiva poissa.
Kurja vaiva, mutta minkäs teet. Mulla ainakin hormonit löysyttää paikat niin, että mikään jumppa ei auta. Tai auttaa tietysti siihen, ettei pahene.
Ei pysytä maltillisissa määrissä valitettavasti. Koko rakko tyhjenee, kun oksentaminen niin voimakasta.
Muutoin ei onneksi ole ollut mitään ongelmia vielä karkailun kanssa.
Saas nähdä kuin käy raskauden edetessäo_O
 
Ei pysytä maltillisissa määrissä valitettavasti. Koko rakko tyhjenee, kun oksentaminen niin voimakasta.
Muutoin ei onneksi ole ollut mitään ongelmia vielä karkailun kanssa.
Saas nähdä kuin käy raskauden edetessäo_O

Okei, siulla onkin melko paljon voimakkaampaa tuo virtsan karkaaminen, minun kohdalla puhutaan kuitenkin ihan muutamista tipoista, mutta sen verran kuitenkin et vaivaa ja et housut kastuu. Tsemppiä! Toivotaan, et pian helpottaa!!
Minulla ei tätä vaivaa ollut esikoisen aikaan, eikä muutenkaan ole mitään ongelmia tämän suhteen. Nyt vaan tuo oksentaminen on tosiaan niin rajua ja kokonaisvaltaista, että aiheuttaa tämmöistä. :sad001
 
Ei pysytä maltillisissa määrissä valitettavasti. Koko rakko tyhjenee, kun oksentaminen niin voimakasta.
Muutoin ei onneksi ole ollut mitään ongelmia vielä karkailun kanssa.
Saas nähdä kuin käy raskauden edetessäo_O
No johan! Toivottavasti pahoinvointi helpottaa pian!
 
Kiitos tsempeistä! :Heartred toivotaan menevän ohi
Ei ollut minullakaan esikoista odottaessa tälläistä vaivaa. Toki hänen synnytyksessä repesi paikat siihen malliin, että voinut olla vaikutusta:sorry::grin
 
Ompas ikävä vaiva vaianalla... mulla vaan yllättävässä yskän puuskassa tai aivastuksessa saattaa tulla tippa tai kaks housuun.

Pahoinvointi oli poissa pari pvää ja nyt saa käyttää taas rannekkeita. Aamusta vaivas niskajumi ja huono olo. Käytiin kävellen kaupassa koko perhe ja siinä touhussa tuli pääkipeäksi (syytän aurinkoa vaikka oli hattu päässä) otin pikku päikkärit mut ei auttanu ja päänsärky meinas yltyä migreeniksi. Otin toiset pikapower päikkärit sohvalla mitä huonoimmassa asennossa ja nyt on enään niska/hartia jumi päällä. Tuntuu ilkeältä kun veri ei kierrä lavoissa.

Mies ollu muutenkin kun perseeseen ammuttu karhu niin en oo siltä viitsinyt pyytää hierontaakaan. (Mourii muutenkin liian kovaa kokoajan)
 
Joo, ilmoittaudun kans joukkoon iloiseen. :hilarious: Ja karkailee myös välillä kun aivastaa tai yskii tosi kovaa, mut onneks puhutaan vaan ihan tipasta. Ja lantionpohjaa jännittämällä ja jumppaamalla kyllä helpottanut. Luulin että tää johtuu vaan edellisestä synnytyksestä, mutta syypää taitaakin olla nuo hormonit. Välillä on tosi kivaa olla nainen.. :rolleyes:
 
Maha on ollut kipeä ympäri vuorokauden varmaan kuukauden ja etovaa oloa on ollut viimeiset 2 viikkoa päivittäin. Kertaakaan en oo joutunut kuitenkaan oksentamaan. Alkuviikosta oli ummetusta ja nyt viikonloppuna on ollut ripulia. Olo on tosi voimaton ja väsynyt. Mieliala matala, kun ei jaksa/pysty tekemään oikein mitään ja on joutunut perumaan menoja. Huomenna olisi eka neuvola :)

Rv 7+6
 
Juu, välillä lorahtaa täälläkin jos yskäisee/aivastaa tai oksentaa. Varmana ei oo lantionpohjalihakset samassa kuosissa ko aikoina ennen lapsia, mutta kaiketi tässä ois nyt hyvä hetki ruveta niitäkin vähä aktiivisemmin treenailemaan ettei touhu mene ihan hervottomaksi :D

Täällä 24/7 syönti jatkuu jotta öklötys pysyisi kurissa, pari kertaa saatan silti päivässä oksentaa. Iltaa kohden olo huononee. Lenkillä pitää olla mukana turkinpippureita joita imeskellä ettei tulisi paha olo. Johan tämä alkaisi riittämään!

Rv 11+4
 
Mulla oli siis tosi ymmärtäväinen hoitaja työterveydessä torstaina. Ja hän sanoi, että soitan maanantaina uudestaan jos edelleen pahoinvointi jatkuu, niin katsotaan jatkoa.
Nyt soitin, niin kuivakka hoitaja alkoi vain nasevasti valittaa minulle, kuinka nyt täytyy varata lääkäriaika ja eipä se oikeastaan heille kuulu vaan pitäisi mennä neuvolalääkäriin. Ja todella syyllistävästi tenttasi oireita ja enkö muka pärjäisi töissä..
nyt itken täällä, kun ihan samaa kohtelua sain esikoista odottaessa kaikkialla. Ihan kun oisin joku rikollinen :sad001

Neuvolalääkärille ei todellakaan saa aikaa.. mutta taidan koittaa soittaa. Tai sitten perun tuon työlääkäri ajan ja menen vaan terveyskeskukseen, joka on lähempänä. Tosin sieltä saanut aina ihan yhtä kamalaa palvelua raskauspahoinvointiin liittyen
Voihan huoh
 
Vaiana voi kurjuus, miten sulle osuukin nuo kaikki ikävät lääkärit ja hoitajat. :sad001 Välillä en käsitä, että mitä tuollaset ihmiset tekee terveydenhuollon alalla. Siinä kuitenkin on aika tärkeää, että miten ihmisen kohtaa. Jouduitko nyt sitten töihin vai pääsitkö lääkärille?
 
Tuleeko kellekään muulle etova olo/oksennus siitä kun juo? Ei oo väliä mitä juon niin tulee tosi huono olo. :sad001
 
Vaiana voi kurjuus, miten sulle osuukin nuo kaikki ikävät lääkärit ja hoitajat. :sad001 Välillä en käsitä, että mitä tuollaset ihmiset tekee terveydenhuollon alalla. Siinä kuitenkin on aika tärkeää, että miten ihmisen kohtaa. Jouduitko nyt sitten töihin vai pääsitkö lääkärille?

Juuri tulin lääkäristä. Menin kuitenkin tuolle työkääkärille.. ja herran jestas! Sainkin häneltä hetkessä 1.6 asti sairaslomaa.:angelic: Aloin itkemään helpotuksesta :hilarious: oli vanhempi mieslääkäri, joka otti pahoinvoinnin tosissaan ja näki koneelta myös minun olleen esikoisesta sanoilla viikoilla pahoinvointinen.

Harkitsen laittavani kyllä palautetta tuosta puhelimessa tapahtuneesta kohtelusta. Olin aivan stressaantunut ja itku kurkussa koko päivän sen takia. Mieskin oli ihan pöyristynyt, että taas vähätellään ja pompotellaan.

Töissä ei ilahduttu, mutta minä aion nyt laittaa itseni ja pienen voinnin edelle :)
 
Takaisin
Top