Oireet

Unelma86, aika rohkeaa tuo höpöttely ja tökkiminen! Mie oon monena yönä mennyt ihan suosiolla vierashuoneeseen nukkumaan. Nimittäin jos kääntelylläni ja vääntelylläni herätän miehen, niin se on sen verran äreänä, että huh :D Noh, myönnän kyllä, että pätee myös toisinpäin, jos mies sattuu herättämään minut, kun oon just nukahtanut.
 
Voi huhhuh mikä päivä. Sain onneks esikoisen jo nyt nukkuun(vissiin kostautu sillekin viine yö sekä se, että ei juuri päikkäreitäkään ottanu). On mennyt ihan koomassa koko päivä, ihan hatarat muistikuvatkin mitä tänään on tapahtunut.. onneks esikoinen oli suht nätisti muutamia väsyraivareita lukuunottamatta...

Tosiaan niin järkky väsymys, että taidan kohta itsekin mennä nukkuun. Ja se issiaksen perkule(tai joku muu kankkujumi)on taas palannut :bored: ja närästää ihan hulluna. Se alko tosin jo viime yönä. Onneks on rennie :rolleyes: jos sitä kävis noita koiria katsomassa, kun koko päivänä lenkkiä lukuunottamatta ei oo niitäkään ehtiny huomioda. Koko ajan huono omatunto jonkun perheenjäsenen puolesta, millastahan se sitten on ku vaavi syntyy ja esikko jää pakosti vähemmälle huomiolle :sad001 puhumattakaan kun töihin palaa o_O no, ei pitäs näitä vielä miettiä, mut harmittaa nyt jo (nyt lähinnä niiden koirien puolesta).
 
Tiedättekö, mulla ollu kyllä tänään tosi hyvä päivä kiitos appivanhempien! Se puolen tunnin pikakuolemat oli kyl tosi hyvä juttu... jaksanut touhuta vaikka ja mitä:)
Nyt nukutan tota meidän vuosikasta ja mua supistaa ja toosaa vihloo... vissiin on levännyt kroppa kun alkaa antaa merkkejä että joskus sitä synnyttämään pääsis:)
 
Mä oon täyttänyt peräkärryn puutavaralla ja raahannut oksia kun kaadettiin pari puuta ja toivonut et lähtiskö synnytys käyntiin. Paskat. Ei supistuksen supistusta. Veikkaan et lokakuisetki synnyttää ennen mua. Ja sit noi yhet hullut teki 11 tuntia töitä pihalla yhdellä ruoka tauolla, nyt ne joi kahvit ja lähti parin kilsan lenkille kattelee merta. Alan epäilee et anoppi käyttää amfetamiinia :rolleyes:
 
Ai kauhee, meinas tulla pissat housuun ku nauroin niin kovin ahvenen viestille :hilarious: kannattaa tarkistaa anopin lääkitys :grin
 
Alkaa alaselkä olemaan kovilla :sour: huh ja muutenki alkaa koko kroppa olemaa sieltä täältä kipeenä ja yöt menee heräillessä. Vielä matka tuntus kyllä pitkältä mun osalta :bored:
Ihana lohtu tässä on ku tuo parivuotias menee huomenna pvkotiin ja esikoinen kouluun. Saanki koko päivän vaikka sitten vaan nukkua jos siltä tuntuu.:angelic:
 
Mä aloin tänään pelätä raskausmyrkytystä. Ilmat on viilenny, mutta sormet ja jalat on edelleen turvoksissa. Ja päätä särkee melkein päivittäin. Siihen saatta kyllä olla syynä se, että juon liian vähän. Soitan huomenna neuvolaan ja kyselen mahdollisuutta päästä pissatestiin. Tai sit odotan keskiviikkoaamun avointa neuvolaa ja meen sinne.
 
Meillä ei tehä sitä itte, vaan terkkari kattoo se aina. Mut avoimeen neuvolaan keskiviikkona ei tarttis soitella etukäteen vaan voi vaan mennä. Siks mietin sitä.
 
Jos kovin turvottaa niin soita jo huomenna, ei ehkä kantsi odottaa jos epäilee myrkytystä. Aika herkästihän ne sit käynnistääki jos on myrkytys.
 
Täällä on odoteltu nukkumattia jo pari tuntia, koko päivä taas mennyt sumussa väsyn takia, mut nyt kun sais nukkua ni ei pysty. Tästäpä tämä insomnia sitten taitanee alkaa :shifty: esikon kohdalla alkoi samoin. Toivottavasti ei vaan kestä yhtä pitkälle ja ihan samoihin mittasuhteisiin etene :sorry: nimimerkillä ekaan 4 kk tuntu etten nukkunu ollenkaa.. enkä vikaan kuukauteen ennen synnytystä o_O kyllä voi vaan samastua niihin henkilöihin, joilla normaalistikin pahoja univaikeuksia. Tiedän meinaan muutaman tälläisen tapauksen ja on varmasti ihan kamala vaiva..
 
Aamulla, puolisen tuntia sitten, alkoi sattua ihan järkyttävästi mahaan, ei edes liikkuun pysty :eek: jotain myös valuu alapäästä (lapsivettä, pissaa, valkovuotoa, laitoin siteen et näkee värin). Varmaan pakko lähteä kohta näytille, että mikä on, onko synnytys jo käynnistynyt vai mistä ihmeestä johtuu. Panodolin otin, jos vähän helpottais. Kamala tuskan hiki, mutta ei nää kyllä supistuksilta tunnu... eilen supisteli kyllä ihan koko päivän, osin jopa jo kivuliaasti. Tiettyhän tää voi olla umpparikin, kun on vähän tuossa oikealla puolella pahin kipu. Vai missä se umpparissa oli? Mieluummin kyl synnytys kun umppari o_O tänään vasta 35+3 eli ei nyt mielellään vielä sais syntyäkään. Onneks siinä helkkarin sairaalakassisa liki kaikki valmiina ku eilen niitä supistuksia pelästyin ni pakkasin..
 
Emppuli, reippaasti vain näytille, jos yhtään on olo sellainen :) toivottavasti vatsakipu olisi vain vaikka suolistokipuja ja vuoto valkkaria :/
 
Mulla myös sattui eilisen aamulenkin jälkeen tosi kivuliaasti oikealle alavatsaan! Sitä kesti melko kauan ja ei juuri kävelemään pystynyt. Lopulta levossa helpotti. Olisin voinut jopa epäillä tulehtuneeksi umppariksi, mutta se poistettiin multa jo esikoista odottaessa. Tulehtunut umppari oireilee yleensä alkuun voimakkaana vatsakipuna, joka myöhemmin vasta paikallistuu oikealle alavatsalle. Raskaana kipu voi olla myös muualla, koska umppari on voinut siirtyä eri paikkaan kohdun kasvaessa. Kuumekin yleensä nousee. Kannattaa käydä näytillä, jos kipu ei hellitä!
 
Emppuli, miten menee? Vieläkö koskee/lorisee?
Mulla ruennut illat olemaan helvettiä, supistaa ja kirraa koko keskivartaloa:/
Ja vielä edes arki juoksut kunnolla alkanut:eek:
 
Pikkasen alkaa helpottaa olo, joko panadolin ansioo tai sitten levossa helpotti. Tosin jos yhtään kovempaa kävelee niin kipu palaa. Vähän supisteleekin, mutta en usko, että on harjotussuppareita ihmeempää kun eivät kovinkaan kipeitä ole. Myös sukkapuikkosupistuksia tullut muutama, nää onkin olleet ekat tässä raskaudessa.

Esikoinen on päikyillä niin taidan itekin ottaa torkut. Ja vuoto on ilmeisesti valkkaria, ei ainakaan lapsivettä kun ei punertanut. Tosin ei multa kyl aiemmin noin paljoo oo sitä tullut, mutta lienee normaalia kun täällä jotlut muutkin asiasta sanoneet :wideyed:

Vaavilla lienee kaikki hyvin kun myllää ihan huolella. Mulla on onneksi huomenna aamusta lääkärineuvola, että siellä varmaan tilanne vähän selviää, jos ei tänää tarttis lähtee näytille..
 
Mä just luin tuosta valkovuodosta. Ja itsellä alkoi tänään rv 37+ja tässä kohtaa kuulemma ainakin voi olla vv hyvinkin juoksevaa ja maitomaista.
 
Hui Emppuli!
Voipi olla et valkkaria kun osalla voi juoksevaksi loppupuoliskolla muuttua.
Tuo mahakipu oik.puolella voi olla pissatulehdustakin siinä missä ummetusta tai umpisuoli. :/ Minullahan tuo vrt ei muuten juuri oireillutkaan kuin oik.alavatsa ja selkäkivulla sekä supistuksilla. Nyt onneksi estolääkitys. Toivottavasti ei enää kipu palaisi sinua kiusaamaan!
 
Ihanaa, kun koti on aikalailla valmis pihoja myöten, niin mies on ottanut selkeästi aktiivisemman roolin esikoisen kanssa. Itse saan pikkuisen kolmivuotiaan kanssa puuhastella päivät miehen ollessa töissä ja sitten illat joko leikitään porukalla tai mies lähtee esikoisen kanssa esim ulos puuhastelemaan. Nyt olo on itsellä jotenkin tosi väsynyt, vaikka yötkin sujuu tosi kivasti ilmojen viilennyttyä. Lisärautaa menee, mutta en muista mitenkään ottaa sitä joka päivä. Aina jää viikossa vähintään yksi rautatabletti ottamatta.
 
Mullaki yöt parantunut nyt kun ei oo niin kuuma. Mä oon kyllä aamusta iltaan ton 2veen kanssa kun mies yrittää rakennella tota kylppäriä. Perjantaina tuli vaunut ja turvakaukalo ja aattelin koota pinniksen kun nyt sit ei yhtään tiiä millon tää kirppuliisa tulee maailmaan, jos sektiolla niin tulee varmaan jo ens viikollao_O
 
Takaisin
Top