Oireet

Tiutiutiu

Piirimestaruustason postaaja
Syysmammat 2018
Klassinen oirelistausketju. Kerro kaikki ihanat ja kamalat raskausoireesi!

Mulla ei ennen plussaa ehtinyt olla minkäänlaisia oireita. Tein testin suunnilleen dpo 10 vähän sillä ajatuksella, että ei siinä varmasti vielä mitään näy, mutta testataanpa nyt kuitenkin. Siitä kun meni pari päivää, niin alkoi olla nännit vähän kipeät. Nyt viikkoa myöhemmin oikeastaan rinnat kokonaisuudessaan vähän kosketusarat ja turvonneen oloiset, mutta ei vielä mitenkään pahasti.

Muutamana päivänä oli myös lievää etovaa oloa, ja parina päivänä piti ihan jopa yökkäillä tyhjää esim. kesken kävelylenkin, vaikkei mitään tuntunut olevan edes tulossa ylös (onneksi!). Se oire loppui kyllä joulunpyhinä - olisiko niin, että kun on ehtinyt levätä paljon ja syödä hyvin, niin ei kuvota yhtään niin paljon? Melkein toivoisin etovan olon tulevan takaisin. Olis jotenkin varmempi olo siitä, että kyllä tässä oikeesti raskaana ollaan :D Pidätän oikeuden muuttaa mieltäni myöhemmin, jos alankin kärsiä jostain 24/7 oksentelusta :D

Nyt oireena on lähinnä epämääräiset vihlonnat ja muut tuntemukset alavatsalla sekä jäätävä turvotus. Niin ja lenkillä hengästyin älyttömän helposti ja syke huiteli 130-140:ssä, vaikka ihan vain rauhallisesti kävelin :eek: Ei vissiin tarvi rääkkijumpista tai juoksulenkeistä haaveilla, jos tää jatkuu!

Tänään siis tosiaan 4+3, luulen :)
 
Mulla oli etovaa oloa jo ennen plussausta. Aivan samanlaista kuin esikoisestakin, joten plussa ei ollut yllätys. Viisi päivää ovulaatiosta tuli myös hyvin vähän verta, jonka oletin olleen kiinnittymisvuotoa.

Mullaki on nyt etova olo helpottanut! Tullut varmaan syötyä niin hyvin jouluna. Nälkä selvästi pahensi huonoa oloa aiemmin. Nyt on väsymystä, alavatsan nippailua ja vihlontaa sekä viluisuutta. Nenääkin pitää niistellä.
 
Mulla tosiaan jo ennen testausta oli jomotusta selässä ja mahassa sekä etovaa oloa. Testasin pari päivää ennen menkkojen alkua ja plussa tuli. Nyt särkee ajoittain myös päätä ja rinnat on turvonneet ja herkät. Niin ja huomaa jo, että nälkä tulee herkemmin ja pissalla saa käydä useammin.
 
Mulla plussaa enteili vilu, turvotus ja kuvotus. Testasin ekan kerran viime viikolla ke kp29 ja apteekin testi näytti negaa, silloin päätin et testailen vasta joulun jälkeen ellei menkkoja ala kuulua ja eilen kp 36 selvä plussa. Mulla on yleensä ollu täsmällinen 28 päivän kierto, mutta menkat tosiaan oli ensimmäiset edellisen synnytyksen jälkeen, kun imetän edelleen tammikuista, joten imetys luultavasti vaikutti kierron pituuteen.
 
Tiesin jo aikalailla varmaksi ennen testintekoa kun anoppilassa oli 27 lämmintä ja minä siellä villasukat ja -paidat päällä palelin. :D Oli vahva myös vahva selittämätön tunne, että raskaana ollaan. Rinnat on kipuilleet ovulaatiosta asti koko ajan pahentuen ja alavatsalla on pieniä tuntemuksia. Pahaaoloa ei toistaiseksi näy (kopkop..), edellisessä raskaudessa se oli todella vahvaa alusta asti. Hyvin pärjäisin ilmankin sitä :D Viikot nyt arviolta 4+0.

Kaksi raskautta takana, syntyneitä lapsia 0. Erittäin paha endometrioosi, leikattu vasta 2kk sitten ja keväällä olisi alkanut hoidot jos ei olisi sitä ennen tärpännyt. Vaan tämäpä tarttuikin kiinni ensimmäisestä yrityskierrosta leikkauksen jälkeen. ❤ Katsotaan pysyykö tällä kertaa mukana.
 
Muokattu viimeksi:
Tikke toivotaan kovasti että saat tällä kertaa nyytin syliin asti. :Heartred

Mulla tuli 6dpo pari tippaa rusehtavaa vuotoa, joka nyt sitten osoittautui kiinnittymisvuodoksi. Esikoisesta ei ollut mitään vuotoa. Mua myös kuvotteli 12-14dpo, mutta toiveet laskivat hetkellisesti 15dpo kun vessareissulla jäi paperiin hieman verta. Se jäi kuitenkin siihen yhteen kertaan ja sen jälkeen olin jo aika varma, että jotain on tekeillä. :woot:

Olisin voinut tehdä testin jo aiemmin mutta joulu anoppilassa viivästytti testin hommaamista vasta 17dpo asti. Silloin clearblue näyttikin jo raskaana 2-3. :happy:
 
Aloin epäilee raskautumista jo pari viikkoa sitten kun vessareissulla huomasin, että oli tullut pieni vuoto. Ja ei mulla välivuotoa normisti ole. Ja sitten alko nännit olemaan arat ja ovat edelleen...
Muuta oiretta en oikein osaa tunnistaa. Aamulla oli pahaa oloa parina päivänä kun en heti syönyt aamupalaa. Luin jostain että oireettomuus olisi huono merkki mutta toisaalta ei kaikille tuu. Eli mentävä vaan eteenpäin toivoen parasta. Kpitan malttaa sinne vko 12 kohdille että alan asiasta enemmän julistamaan
 
Siku86 mullakaan ei ole erityisemmin ollut oireita tietääkseni kuin huimausta ja väsymystä, jotka voivat johtua muustakin. Nyt on ollut menkkamaista jomotusta joka välillä helpottaa. Hieman jännittää että mitä oikein tarkoittaa. Mie olen lukenu että on aivan normaalia että joillekin ei tule oireita...
Pahoinvointia odotellessa :nailbiting:
 
Mulla oli/on rintojen arkuutta, palelua, alavatsan nipistelyä ja ramppaan vessassa useammin. Jännäilen vähän että tuleeko jossain vaiheeessa jonkin sortin pahoinvointia...
Raskautta aloin epäilemään kun noin 5 päivää ennen menkkoja oli tosi niukkaa vuotoa noin puolen tunnin ajan, siis ihan minimaalista ja muutama tippa vain. Ikinä ei ole ollut mitään välivuotoa. Liekkö sitten kiinnitäytymisestä johtuvaa...
 
Mulla tää pahoinvointi vaan pahenee koko ajan. Vielä en oo yökkäämässä käyny, mutta ei oo ollu kaukana :D Ruoka ei oikeen maistu ja aikalailla 24/7 etovaa oloa.
 
Etovaa oloa täälläkin. Ja rinnat älyttömän kipeet. Juokseminen ollut hankalaa, vaikka hyvät liivit. Vatsassa sellainen olo, kuin menkat olisi alkamassa ihan juuri. Ehkä lievästi ärtynyt olo.
 
Mulla kans rinnat turpeat ja kipeät. Ja eilen yökkäilin, kun tyhjensin jääkaapista ylijääneitä jouluruokia :yuck: niin ja se menkkamainen jomotus!Joka vessakerta jännittää.
 
Mulla tuli rinnat todella kipeiksi, lämmöt koholla ja flunssa. Ja se selittämätön olo, että testi oli vain muodollisuus, kun tiesin jo olevani raskaana :) Niin ja koko syksyn kestänyt usean päivän tiputtelu kesti päivän ja oli aivan erilaista. Myöhemmin huomasin myös, että hengästyin töissä hyvin nopeasti ja nukuin monen tunnin päiväunia.

Menkkamainen jomottelu kesti muutaman päivän melko voimakkaana, kuukautiset on yleensä mulla lähes kivuttomat. Kuukautisia edeltävä migreeni jäi väliin.

Joulun aikaa etoi todella voimakkaasti, nyt se on vähentynyt. Nyt on "enään" rinnat todella kipeät, repäisykipuja ja flunssa. Levottomat unet jatkunut koko ajan ja viime yönä tanssin Joe Manganiellon kanssa jossain paratiisin uina-altaassa :D

Niin joo, lisäys vielä, että eilen yökkäsin lavuaariin, kun pesin kissojen ruokakippoja. Viime raskaudessa mulla oli todella voimakas pahoinvointi ja oksentelin usein, toivottavasti ei tulisi enään ihan yhtä pahana.
 
Mulla nousi eilen lämpö ja vilutti aika paljon.
Oon nyt myös plussatestien jälkeen nukkunut TOSI huonosti. Unen saanti vaikeaa ja pyörin hereillä vähän väliä. Aika ärsyttävää!
 
Mulla on myös mennyt unet tosi katkonaisiksi. Monta kertaa yössä pitää herätä pissalle tai muuten vaan. Edellinen toki seurausta siitä, että mulla on koko ajan ihan valtava jano! Iltaa kohden varsinkin voimistuu.
 
Tuli noista nukkumisista mieleen, että mä nään ihan omituisia unia joka yö, niissä ei oo mitään järkeä. :D Ja samoten on myös unet katkonaisia.
 
Mulla myös katkonaiset unet. Nyt olen lomalla, mutta mielenkiinnolla odotan, missä sumussa töissä on, jos herää öisin klo 3-4. Olisihan sitä voinut vielä muutaman kuukauden nukkua kunnolla :) Toki tilanne vielä elää raskauden edetessä.
 
Mua väsyttää nykyään ihan törkeästi etenkin siitä klo 17 eteenpäin. En muista oliko ekassa raskaudessa tällaista. Ehkä olikin, sitä ei vaan huomannut samalla tavalla kun sai levätä silloin kun siltä tuntui (paitsi tietty töissä :wink).

Nyt on alkanut myös vähän nippailla mahaa. Ja aamuisin ei tee mieli syödä, mutta tiedän, että olo paranee kun vaan alkaa syödä jotain.
 
Paleli ja väsytti, sekä itketti ennen plussaa. Plussan jälkeen tän vajaan viikon yökkäytti rajustikin, muttei oksettanut. Nyt 4+6 ärsyttää, outoja "painajaisia" (mm. ettei pomo halunnutkaan mun karjalanpiirakoita, vaikka miten voitelin), ei väsytä edes normipaljon, makea ei maistu yhtä hyvin (onneksi), niin juustonaksut kuin hedelmäpurkka ällöttää hirveästi. Kohtu muuten on ottanut sellaisia repäisykipuja(?), ensin molemmalta puolelta ja tästä päivästä alkaen yläosastaan poikittain koko kohdun pituudelta, kun olen kääntynyt tai yrittänyt nousta sekunnissa sohvalta ylös.
 
Takaisin
Top