Oireet

Täälläkin pohjaton nälkä ja paino nousee sitä tahtii. Mies jaksaa ihmetellä näitä nykysiä annoskokoja ku ennen söin hiiren annoksia ja nyt vedän samanlaista satsia ku mieski :D
 
Täällä alkaa nälkä jollain tasoa pysyä päivisin hallinnassa mutta yöt on hirveitä. Syön iltapalan 22 aikoihin ja pentu herättää yleensä 2-4 välillä niin silloin jo ihan hirvee nälkä,mutta kun ei jaksa olla hereillä niin kauaa että söis. Aamulla onkin pakko sitten napata banaani tms mukaan lenkille...
 
Apua tätä alaselän kipuilua! Tai ei mua säre edes alaselkään vaan oikeaan pakaraan :eek: meinaa jalat lähteä alta ja selvästi äityy enemmästä liikunnasta. Esikoisen kanssa ei moisia selkäkipuja ollut ollenkaan, vaan ainoa selkäsärky silloin oli lapaluun korkeudella. Joten armaat kanssakasvajat, mitä hemmettiä tämä nyt on????

Mulla on kanssa samaa vaivaa. Olin hetken sairaslomalla ku jalka ei kantanu. Kävin fysioterapeutilla ja se suositteli rauhallista liikuntaa sekä huomioimaan kävellessä ja istuessa että selkä on ihan suorassa. Alkuun jumpan jälkeen selkä/pakara oli entistä kipeempi eikä päässy kävelemään mutta nyt on alkanu helpottaa. Tuolla on ohjeita selkäkipuisille ja linkki odottavan selkä - oppaaseen missä on jumppaohjeita. https://selkakanava.fi/selan-hoito-ja-raskaus
 
Eka harkkari supistus bongattu :eek: tulipahan muistot mieleen ja järkyttävä vauvan kaipuu... kamala kun syli tuntuu tyhjältä kun meidän pienin on jo 1v 3päivää! Ei oo vauva enää vaan taapero:sad001

Niin ja happiloppuu!! Hengästyttää pienikin ponnistus... toivon sadetta että huuhtoutuisi katu/siitepöly edes hiukan pois:wink
Rv 23
 
Äippä x5, tunnistan tuon vauvankaipuun! Olin maanantaina ylimääräisellä lääkärikäynnillä ja siellä oli 5-6 viikkoa vanha vauva :love017 oli kuulemma jo iso nyt, kun painoa oli huimat 4,5 kiloa pikkuisella. Tyrskähdin nauruun, kun sanoin, että minun esikoinen oli about saman kokoinen syntyessään :laughing002

Ja itse listasin synnytyksen toivelistaan myös perhehuonemahdollisuuden, imetyksen tuen, toiveen heti ihokontaktiin (joko minun tai vauvan isän), mahdollisen lisämaidon antamisen hörpyttämällä/neulattomalla ruiskulla.
 
Miten ihmeessä hoidatte teidän väsymystä? Mä olen aivan nuutunut. Väsyttää ja voimat on ihan olemattomat :meh: hemppa oli ihan ok (120 tienoilla) joten sekin pitäisi olla kunnossa. Olen lisännyt päivään enemmän kevyttä liikuntaa ja keventänyt syömistä (paitsi suklaata :p) mutta ei kyllä auta :shifty:
 
Imme, vaikea hoitaa kun on nää lapsoset... joten en mitenkään! Tiedän ja tunnen sun väsymyksen, se on täälläkin:/
 
Rautakuurin aloitin terkan kehotuksesta, vaikka hemppa 120. Lisäksi vapaapäivinä nukun kihna poskella parin tunnin päikyt. Työpäivinä teen kuolemaa, kun ei pääse päikkäreille. Rauta on kuitenkin selkeästi alkanut vaikuttaa. Liikunta auttaa myös.
 
Mitä ovat nämä päikyt? Pakko olla jotain eksoottista syötävää kun oon kuullut puhuttavan mutta multa jäänyt kokematta:D ei vain, sarkasmia:wink päikkärit olis kyl aika kova mut ei vaan tuu tapahtumaan:p
 
Joo mäkin saan vain haaveilla päikkäreistä, vaikka kotona on vain yksi lapsi. Arki menee töissä, illat menee maalatessa ja pihahommia eteenpäin tehtäessä. Viikonloput mies puuhastelee pihahommia/maalausta/taloa pidemmälle, joten esikoisen leikittäminen, talkoolaisten ruoanlaitto ja siivous kuuluu minulle. Viikonloppuisin lapsi nukkuu onneksi noin kasiin asti, joten saan silloin nukkua vähän pidempään, mutta silloin on turha edes yrittää nukuttaa päiväunille tuota meidän ikiliikkujaa. Pitänee vielä keskustella neuvolassa tuosta lisäraudasta, jos se vaikka auttaisi. En meinaa pysyä hereillä enää :meh:
 
Miten ihmeessä hoidatte teidän väsymystä? Mä olen aivan nuutunut. Väsyttää ja voimat on ihan olemattomat :meh: hemppa oli ihan ok (120 tienoilla) joten sekin pitäisi olla kunnossa. Olen lisännyt päivään enemmän kevyttä liikuntaa ja keventänyt syömistä (paitsi suklaata :p) mutta ei kyllä auta :shifty:

Hemoglobiini ei kerro kaikkea. Sulta pitäis ehdottomasti mitata ferritiini arvo eli sulla saattaa olla rautavarastot tyhjät. Ensin raudan varastoarvot menevät ns. loppuun ja sitten viimeisenä laskee vasta hemoglobiini.
 
Meil on 6v ja 4v nappulat ja sovittu et pidetään lepohetki päivällä (kun ollaan vapailla). Silloin äiskä vetää unta nenukkiin, 4v nukkuu myös ja joskus 6v sippaa hänkin tai sitten leikkii hiljaisia leikkejä, päiväkodinmallilla :joyful:
 
Mulla mitattiin ferritiini, oli aika alhainen. Ja vaikka hemppa oli 126, eli aika hyvän kuulonen, noi mulle se oli alhainen ku normi on siellä 140 paikkeilla. Rauta autto joku viikossa. Autto myös kauheeseen hengästymiseen.
 
Ite kans pohtinu että söiskö ominpäin rautaa ku hemoglobiini 124 ja normaalisti yli 140. Oireina väsymys. Nyt alkanut närästys iltaisin nostaa päätään, mahaa kiristää ja issias oireita ilmaantunut
 
Mulla rauta autto kans mahdottomaan väsymykseen kun hb oli tippunu 115, aiemmin 130. Terkkari sano myös että jotku kokee apua Berocca-kuurista, sitä en oo kokeillu ku Maltofer-tipat autto niin hyvin :)
 
Mulla on maltofer tabletit ja niitä otin aluksi kaksi päivässä ja autto väsymykseen jo neljässä päivässä. Parsakaalia ja pinaattia söin lisäksi. Nyt taas hemppa huonona kun oltiin mökillä ja unohdin raudat kotiin ja kaks päivää sairaalloinen väsymys, just nukahdin sohvalle. Ke ois neuvola, pääsee mittauttaa. Loppuraskaudessahan väsymys usein tulee takas, en kyllä ehkä ihan miellä viikkoa 28 loppuraskaudeksi vieläo_O
 
Mulla oli tänään neuvola ja hemoglobiini oli 110. Se selittänee viime viikon älyttömän väsymyksen. Oon syöny nyt joka toinen päivä rautalisää mutta täytynee alkaa syödä päivittäin. Terkkari anto neuvolasta mukaan taas monta pakettia rautalisänäytteitä, niin ei heti tarvi suunnata apteekkiin rautalisän ostoon.
 
Mulla oli neuvolas hemppa 129, mutta väsymys aivan uskomaton. En myöskään saa kunnolla henkeä,edes istuessa siis. Ja polvet jo nyt sökönä ja kamala turvotus. Ja sitten pitäs jaksaa touhuta tuon 1 veen kanssa. En tajua miten tuun jaksaan loppuraskauden.

Neuvolas sanoinkin, et saan jo nyt (väsymyksestä johtuen?)poissaolo kohtauksia eli ilmeisesti nukahdan istuvilleen/seisten välillä,et menee häviää esim 5 min etten tiedä mitä on tapahtunu... todella pelottavaa. Enkä muista yhtään mitään. Sain lähetteen kilpirauhastesteihin. Katoin niitä oireita ja multa löytyy kyl ne kaikki, et jos sieltä sit löytys syy tähän kamalaan oloon... en tietenkää niin "vaikeaa" sairautta ittelle haluis, mut nyt jo pari vuotta tiennyt, että joku on pahasti vialla, niin helpottais kyllä saada syy selville ja lääkitys, et olo vihdoinkin kohenis...
 
Mä viel toistaiseksi saan väsymyksen hallittua vaikka kyllä tarvii aika hyvät ja pitkät yöunet.

Mun ongelma on tällä hetkellä nää supistukset. Nyt ne alkanut tulee myös levossa. Tällä hetkellä istun nojatuolissa, maha ihan puristuksissa ja selkään sattuu. Kolme kuukautta näitä pitäis viel kestää, mä hajoon!!
Toissa viikolla päksin radi-käynnillä tarkistettiin myös kohdunsuun tilanne näiden supistusten takia ja kaikki oli ok eli uskon näiden olevan vaarattomia mutta silti niin s**tanana kipeetä tekee.
 
Takaisin
Top