Oireet

Täällä kans kiristää nahkaa ja vatsaa, aamulla rento ja pehmeä olo mutta kun ilta tulee niin maha on kuin kivi ja todella tukala olla. Supisteleekin välillä oikein niin että saa hengitellä mukana, eilen ajoin jyväskylästä kotiin päin niin siinä matkan aikana tuli kolme sellaista kunnon supistusta, iltaa kohden vähän enemmän. Ensi kuu vielä pitäs töissä yrittää ja sitten olisi kesäloma. Elokuu vielä vähän kysymys merkillä että miten jaksaa.

Ja maksaläiskät, :wtf: naama täynnä läiskiä.. Ei vaan tyttöjen aikana ollut... Onko muille tullut?
 
Yhdynnän jälkeen usein alapää ottaa itteensä, eli on tosi arka ja tuntuu paineen tuntua vähän. Eilinen esim meni hommien jälkeen vaan makoiluksi, koska muuten tuntui alapäässä tosi pahalta. Onks tällästä ollu muilla? Voiko tässä olla kyse jostain tulehduksestakin? Normaaleja pissa- tai hiivatulehduksen oireita ei ole..
 
Nyt mäki oon saanut nauttia yöllisistä suonenvedoista yli viikon, joka yö kaks kertaa. Magnesium ei auta :confused:
 
Loputon nälkä teki paluun... Huoh! Vedin just puolpakettia kaurakeksejä, nutellalla ja mansikoilla... että näin toimii radilainen o.O

Mun itsehillintäni on just tota luokkaa. Toivottavasti ens viikon sokerirasituksessa tulee hyvät arvot! Mä niin aion olla ne kaks edeltävää päivää ilman makeita, että voin nautiskella herkuista sitte muun raskausajan.
 
Emmahima mulle lääkäri sano että ennen rasitusta kannattaa olla vajaa viikko ilman herkkuja niin ei marginaalia ylityksistä kiinni jää... minulla siis käry kävi 0.1 mmol paasto rajan ylityksellä...
 
Maanantain neuvolassa th yritti hienovaraisesti sanoa että voisin vaihtaa suklaat johonkin terveellisempään, kun painoa tullut noin 9 kiloa lähtöpainoon :hilarious: olin tottakai ihan samaa mieltä, koska vaikka olen ihan normaalipainoinen, niin onhan tuo paino ihan vaan karkista kertynyt :wacky: noh, itsehillintääni luottaen söin ihan pokkana neljä kourallista brunbergin niitä tryffeleitä :grin:grin:grin eikä muuten ollut mitään pieniä kourallisia. Ehkä sitten huomenna paremmalla menestyksellä liikkeellä :wink
 
Mulla mitattiin tässä joku päivä hb neuvolassa ja sehän oli kuukaudessa laskenu melkein 140:stä 108:aan... o_O Ilmankos on hengästyttänyt jo ihan vain töissä kävellessä! En tiennyt, millaista matalan hb:n kanssa on, kun aina on niin korkea hb ollut säännöllisestä verenluovutuksesta huolimattakin. Rauta piti siis lisätä vitamiinitablettien kasaan iltaisin... :rolleyes:

Virtsatietulehduksia ei ole ollut, mutta hiivatulehduksia jo useampi. :mad: Onko muilla ollut samaa vaivaa?
 
Mulla oli edellisen aikaan ihan kamala hiiva:eek: ikuna ennen ollut tai sen koommin näkynyt(kopkop)... mulle sillon sanottiin että on olemassa semmosia karpalo+maitohappobakteeri valmisteita (suun kautta otettava) joka tasapainottaa emättimen flooraa, suosittelen! Mä käytin tätä :) ImageUploadedByVau Foorumi1527102205.410124.jpg
Eka käytin lääkekuurin että tulehdus ja kutina helpotti ja sit ylläpitohoitona tota:wink
 
Kiitos Äippäx5 vinkistä! Pitääpä kokeilla noita seuraavaksi. Ostin nyt apteekista lääkkeen lisäksi jotain maitohappobakteeritabletteja (emättimeen laitettavia), mutta en oo vielä ehtiny kokeilla. Josko sais estettyä seuraavan tulehduksen... :rolleyes:
 
Mulla on alkanut jäätävä turvotus.. :shifty: Jalat, naama ja kädet aivan turvoksissa. Oisko kellään vinkkejä turvotuksen helpottamiseen?
 
Mulla nää helteet laskee verenpaineet ihan alas, tänää seisten oli paineet 80/50 ja oloki sen mukanen. Salmiakkii ku sais syödä ni helpottas.. suola taa kerryttää sellaset turvotukset ni siihe en uskalla ryhtyy ku muuteki jo turvottaa :D oisko kellää vinkkei paineiden ylös saamiseen? Työkiirekkä ei saa noita nouseen :grin
 
Mulla nää helteet laskee verenpaineet ihan alas, tänää seisten oli paineet 80/50 ja oloki sen mukanen. Salmiakkii ku sais syödä ni helpottas.. suola taa kerryttää sellaset turvotukset ni siihe en uskalla ryhtyy ku muuteki jo turvottaa :D oisko kellää vinkkei paineiden ylös saamiseen? Työkiirekkä ei saa noita nouseen :grin

Eipä oikein ole kuin suola,salmiakki ja riittävä juominen.. :/
 
Harkkasupistukset alkaneet kunnolla nostaa päätään. Varsinkin kun lähtee nukuttaa esikoista. Sen seurauskena taas paljon ajatuksia synnytyksestä :) rv 24+0
 
Mää huomaan että nyt rasitus alkaa aiheuttamaan kevyttä alavatsasärkyä / alaselkäsärkyä.
Kävellessä on pakko pitää taukoja, muuten alkaa tuntua kevyttä pistämisen/kiristyksen tunnetta alamahassa. Eilen pyörin ostoksilla koko illan, ja kotiin tullessa alavatsa oli vähän pinkeä ja hieman arka ja säteili selkään. Oli hankala löytää nukkumaan mennessä hyvää asentoa.

Kertoisko joku miltä nuo harjoitussupistukset tuntuu?
 
Kapris. Kuvailit ne juuri aika hyvin itsekin. :) Ne on kehon keino käskeä hidastamaan. Jos ei tottele niin ne vaan pahenee ja kipeytyy ja jos kipu kulkeutuu jalkojen väliin asti niin sitten pitää ehdottomasti pysähtyä ja levätä.
 
Kapris. Kuvailit ne juuri aika hyvin itsekin. :) Ne on kehon keino käskeä hidastamaan. Jos ei tottele niin ne vaan pahenee ja kipeytyy ja jos kipu kulkeutuu jalkojen väliin asti niin sitten pitää ehdottomasti pysähtyä ja levätä.

Aijaa :D
Mää oon ihan kuvitellut että ne niinku supistais. Siis pingistäis jotenki selkeästi hetken ja sit selvästi hellittäis. Tää ei oo niin "selvärajaista" että vois sanoa että nyt alkaa ja nyt loppuu. Mut ehkä ne siitä selkeytyy sitten ajan kanssa, nyt ovat vähän häälyväisempiä?
 
Itsekin olen miettinyt, ovatko tällä viikolla kokemani epämiellyttävät alavatsatuntemukset harjoitussupistuksia. Kaipa ne sitten ovat. Tuntuu tosiaan vähän painetta tai pistämistä, mutta ei se kovin paljoa satu. Selkään asti mulla ei ole säteillyt tuo kipu.

Näitä tuntemuksia on ollut tällä viikolla muutamana iltana. Työpäivät ovat olleet melko hektisiä tällä viikolla, ja kaiken maailman muitakin menoja on ollut. Onneksi kesälomaan on enää kahdeksan yötä. Sitten voi hidastaa tahtia ihan kunnolla :) 26+3.
 
Ne harkkarit on tosiaan painetta ja sellasta tunnetta, supistus -sana on vähän huono sitä tunnetta kuvaamaan. Supistus on sellanen hetkittäinen mikä alkaa ja loppuu ja noi harkkarit on sellasta epämääräistä pitkää paineen ja kiristyksen tunnetta. Ainakin mulla on näin.
Ohis, mut mä näin tänään mun ekan mäyrän, iso pötkäle :grin
 
Takaisin
Top