Oireet

No tuota listaa oon nyt itsekin pyöritellyt, tein jo exceliin kolmen viikon kiertävän ruokalistan, jossa tulee enemmän hyödynnettyä samoja aterioita ja esim. keittoa voi hyvin tehdä ison satsin ja syödä vaikka kolmenakin päivänä peräkkäin. Meillä mies tekee kotikonttorilta töitä ja syö useimmiten lounaan kotona, joten oon yrittänyt keksiä kaksi kunnon ruokaa per päivä, tosin lounas on usein keitto tai salaatti. Meinasin hyödyntää listaa myös siltä kantilta, että merkkaan sinne miehelle ruoanlaittopäivät sen bravuuriaterioiden kohdalle :rolleyes: Mutta pitäisi tosiaan tsempata vielä ruokamäärän kanssa, että varmasti riittää seuraavallekin päivälle.
 
Siis huhhuh mitä kodinhengettäriä ootte. Mä yritän tehdä aina kauheen satsin ruokaa, että siitä söis 2-3 päivää. Eilen oli ruuanlaittopäivä ja olin ihan rikki, itkukin tuli lopuks kun esikoinen kaikki pahat teki sillä välin ja viimenen tikki oli kun tuli ja löi mua täysiä.. kun ei äiti huomioi vaan tekee vaan ruokaa. Oon toki yrittänyt tytsyn päiväunien aikaan hoitaa kotihommia ja ruuanlaittoa, mutta eilen oli pakko lepuuttaa tovi silmiä kun oli monta, monta yötä putkeen valvonut. Ei mulla kyl aika riittäs montaa ruokaa viä tohon pyöräyttää... eikä hermojakaan. Pelkään, että mitenhän sit kun lapsia on kaks jos nukkuvat eri aikaan niin mitään ehin tehdä:wideyed:o_O
 
Eilisen päivän rehkiminen aiheutti sit sen verran että koko yön supisteli 15 min välein tooooodella kipeesti...
Toi meidän tahtotaapero (1v4kk) keksi valvoa 2h keskellä yötä... nyt väsyttää! Voimia kaikille väsymykseen... osaa olla lamaannuttavaa:/
 
Mulla sama että kerran viikossa isosti kaupassa ja sitten vaan leipää ja maitoa täydennetään. Silti tuntuu että safkaa on liikaa ja menee sitten aina roskiin kun tulee tehtyä paljon kerralla. Kyllä samaa ruokaa vielä 3 kertaa syö, mutta alkaahan se tökkimään. Just mietin eilen että pitää varmaan alkaa käymään kaksi kertaa viikossa niin helpompi suunnitella. Tuntuu että aina samat tylsät jauheliha ja uunilohi tarjolla. Kaipaan hyviä ideoita!

Kävin eilen taas käynnistelevässä vyöhyketerapiassa ja akupunktiossa. Ja ei mitään! Plääh!! Rv40+2 Tsemppiä kaikille odottaville :Heartred
 
Vaikka eilen kuinka olin innoissani kaikista oireista niin ei. Ei ensimmäistäkään supistusta yön aikana. Selkään kyllä koskee ja menkkakipua oli koko yön eli nukkuminen jäi täälläkin vähälle.
Tuntuu kyllä, että vauva on jo niin alhaalla, että ei tässä voi mitenkään enää viikkokausia mennä. Nyt vasta siis 38+1, mutta tuskastuttaa.

Huomenna ja ylihuomenna tämän vauvan syntyminen on ehdottomasti kielletty, kun mies on työreissulla. Eli siinäpä kaksi melko varmaa päivää, joiden aikana tulee syntymään :grin
 
Juu täällä yölliset supistukset jäi vaan just niiksi... yöllisiksi supistuksiksi! Noh ainakin tänään on kaikki mahdollinen tehty niin löysäilen tän päivän... prkl kun oon niin kypsä tätä! Vahvasti kyllä tuntuu ett poju on tosi alhaalla, jyystää toosaa siihen malliin ja menkka jomot vaivaa... supistukset tulkaa takas!!!!
 
Eilisen päivän ja viime yön supisteli ja aloin jo uskoon et tää vois syntyä mutta nyt taas kaikki loppui...
 
Onneksi ollaan voiton puolella ja nää meidän vauvat syntyy kuitenkin jo ihan kohta vaikka nyt nuo supistukset tulee ja menee. :Heartred
 
Täällä on vuodellut eilen ja tänään limatulppaa ja viime yönä supisteli 10 min välein. Nyt sitten väsyttää aivan älytön. Esikoisellakin oli tosi katkonainen yö flunssan takia ja ylös noustiin viideltä. Perjantaille on varattu aika yliaikaiskontrolliin ja voi kunpa ne samalla käynnistelis jo synnytyksen. Oon kans jo ihan kypsä tähän raskauteen. Rv 41+1
 
Meillä kans herättiin aikasin, esikoinen tosin on jo terve, vaikka eilen oli lämpöö ja nenä vuosi. Tosin se tauti lienee nyt mulla kun nokka vuotaa ja päätä särkee, kuumetta ei tosin oo, mutta ei mulla oo sitä ollutkaan liki 20 vuoteen. Lapsella sen sijaan ois virtaa kun pienellä kylällä ja kun ulkona sataa eikä sinne pääse niin purkautuu sit pahan tekona. Ja kielloille vaan nauraa.. alan olla purjeissa ton kanssa,huoh. Nyt viimesenä keinona kasasin leikkikehän/matkasängyn olkkariin ja aina kun tuhmailee ja nauraa kiellolle niin pääsee 2 minan jäähylle sinne. Jos nyt tämä keino sit tepsis. Jos ei muuta niin ainakin elukat ja äiti saa sit sen parin minan tauon eikä tarvii pelätä et lapsi tulee päälleen sohvalta, tuolilta, pöydältä tai jostain muualta...
 
Täälläkin oli oloja että synnytys olisi voinut alkaa yöllä. Aika paine alakerrassa yhä. Ja yö oli katkonainen ku taaperoinen heräili liki kymmenen kertaa, koska flunssahan sieltä meille jälleen rantautui! Nyt on lastenohjelmat pyörimässä kun ei viitti ulos lähteä
 
heips tääl kenties raskaana ollaan. testiä tehny viime viikolla negoja näytti mut ny alannu oksettaan ja närästään kaikki :meh: tänään haen testin. plus valkovuotoo on. kolmonen ois kyl kiva ylläri jos ny haluis tulla :) oon 35v ja 2 lasta ennestään.:Heartred:Heartblue
 
Täällä kans supistelee ja sitten taas ei. Ärsyttävää. Sunnuntaina olin jo aamuyöstä lähdösssä, kun olin pari tuntia hereillä ja laskin säännöllisiä supistuksia. Viiden aikoihin mies heräs mun liikehdintään ja kerroin sille että nukkuu vielä hetken, mäkin koitan vähän levätä. Ja heti sen jälkeen olinkin nukahtanut sikeästi. Ja supistukset oli sitten siinä.:rolleyes: Nyt on päivittäin ollut hetken aikaa vähän säännöllisempiä supistuksia, mutta aina menee ohi. Eikä siis mitään valtavan kivuliaita, mutta selkeitä kumminkin. Mutta sais jotain edistystä tapahtua, ei tämä nyt näin voi loputtomiin kestää:meh:
10 päivää ja LA :grin
 
Täällä on vuodellut eilen ja tänään limatulppaa ja viime yönä supisteli 10 min välein. Nyt sitten väsyttää aivan älytön. Esikoisellakin oli tosi katkonainen yö flunssan takia ja ylös noustiin viideltä. Perjantaille on varattu aika yliaikaiskontrolliin ja voi kunpa ne samalla käynnistelis jo synnytyksen. Oon kans jo ihan kypsä tähän raskauteen. Rv 41+1

Olitkos säkin menossa taysiin? Mä odottelen tota yliaikaiskontrolliaikaa.... mulle sano neuvolatäti että tulee kirjeellä kotiin. Mulla nyt 41+1.
 
Mulla maha supistelee ihan jatkuvasti. Mutta ilman isompia kipuja. Eilen illalla ekaa kertaa pisti alapäähän ihan kunnolla. Aattelin että ne on vaan vauvan iskuja, kun hänen liikkeet on aika rajuja mutta se vihlaisun/kivun aste oli kyllä melkoinen. Että olisiko niitä sukkapuikkokipuja joista täälläkin puhutaan...
Limatulppa irtosi aika isosti jo viime pe ja oon toivonut että se ois merkannut synnytyksen alkamista pian, mutta puuh....
 
Olitkos säkin menossa taysiin? Mä odottelen tota yliaikaiskontrolliaikaa.... mulle sano neuvolatäti että tulee kirjeellä kotiin. Mulla nyt 41+1.

En oo, vaan oysiin. Soitin sinne ite tänään aamulla ja kysyin, kun aikaa ei alkanut kuulua.
 
Voi voi, alkaa ahdistaa teidän supistukset ja muut oireet, kun mulla ei oo vieläkään oikein mitään merkkejä! :D Tosi vähän on ollu jotain menkkakivun tyyppisiä supistuksia selän puolella ja pari kiristystä mahan puolella. Joinakin iltoina vähän vauva tuntuis painuvan tuonne alaspäin ja neuvolassa terkkari sanoi, että pikkuisen on vauva laskeutunu. Alaselässä on ilmeisesti nivelet hyvin löysällä ja pakaroiden lihakset suojakrampissa ja ovatkin sit tosi kipeet ja haittaavat kyllä liikkumista ja nukkumista. :mad: Siinäpä ne ja viikkoja nyt 38+4. Ylihuomenna on radin takia käynti taas äippäpolilla ja jännityksellä odotan, mitä siellä suunnitellaan, kun lääkäri on kuitenkin sanonut, että laskettuna käynnistetään, vaikka vauva onkin tähän asti ainakin kasvanut tasaisesti just keskikäyrällä. Saa nähdä, millainen ensi viikosta tulee! Jännää! :D Mä vaan niin toivoisin, että tää käynnistyisi tästä itekseen. :rolleyes:
 
Täällä 40+1 ja ei toivoakaan syntymisestä. Ei supisteluja eikä mitään limoja. Hermostuttaa tämä odottelu. Ruokahalua ei juurikaan ole, vatsa välillä sekaisin. Mies lomalla tämän ja ensi viikon, sais nyt vauveli syntyä ettei menis koko loma hukkaan kun sitten ei voi pitää enempää lomaa.
 
Takaisin
Top