Oireet

Juu ei mitään täälläkään! Yön sain nukuttua kans tosi hyvin, jopa 7h yhteen putkeen:eek: mahtavaa!
Enää ei supistelee tai koske minneen...
 
Esikoisella tuo räkis ei tunnu talttuvan, viime viikolla siis aloitti kuumeilemalla ja sunnuntaina kehitti silmätulehduksen oiretta, johon haettiin heti lääkäristä rasva. Silmä ei alkanut rähmiä ja ajattelin, että josko tää tästä niin ei... viime yönä kehitti korkean kuumeen ja ollaan valvottu puoli yötä. Nyt mietin voisko sitten olla eka korvatulehdus hänellä tuloillaan.

Pari viikkoa sitten se poltti näppinsä keittiössä ja lääkärikeikka oli silloinkin tiedossa. Tää vauva on varmaan tajunnut, ettei koskaan ole hyvää hetkeä syntyä :meh:
 
Juu ei täälläkään mitään. Nukuin koko yön oikeen hyvin. Mitä nyt pari kertaa piti pissalla käydä. Kai sitä vois lähtee koirien kans kunnon metsälenkille, jos sillä sais vähän ees vauhtia (tuskinpa saa mut aina voi haaveilla)
 
Mä oon lenkkeillut tosi paljon ja täällävei ainakaan oo ollut mitään apua o_O ja vähän pelkään, että oisko tytsylle kans tulossa eka korvatulehdus, kun tää on nyt kuiteskin jo 3.flunssa 1,5kk sisällä ja tänään on hangannut korviaan. Täytynee seurata tilannetta huomiseen ja sit tilata lääkäri. Flunssa tytsyltä on jo siis mennyt ohi mut eikös se korvatulehdus voi tulla jälkitautina.. selittäis yöllisen itkuisuuden. Toivottavasti nyt ei kuitenkaan, huoh..
 
Onpa tylsä kuulla, että joillain teillä vielä lapset sairastaa :sad001 toivottavasti sekä mangustilla että emppulilla kyse ei olisi korvatulehduksesta. Se on tosiaan tylsä jälkitauti, josta meidän perheessä on saatu huomattavan paljon kokemusta :meh: onneksi ovat kuitenkin aina menneet antibiootilla ohi eikä kierrettä ole syntynyt.

Onko teillä muilla jaloissa vielä turvotusta? Huomasin eilen, että jalat on ihan valkopilkulliset. Vaaleat pilkut johtunee ihan turvotuksesta? Mitään muita toksemian oireita ei ole, joten turvotus ja väripilkut lienevät ihan vain tylsä kosmeettinen haitta.
 
Voimia pienille potilaille ja oloihin! Riman alituksia siivouksesta ym ihan suosiolla sitten.. :Heartred

Täällä myös ollut supisteluita, mutta taitaa ottaa aikansa ku kypsyttelee ensin. Varsinaiseksi latenssivaiheeksi en kuitenkaan vielä sanoisi, vaikka reippaasti onkin (koputtaa puuta). Onnellinen et sai närästykseltä nukuttua 6h putkeen. Harvinaista herkkua tuo nukkuminen kun on ollut. Pissatus kyllä herätessä niin että mahaan sattuu. Parempi silti kuin oksu kurkus. :wink

Eipä täälläkään kiire vauvalle ole. Vielä kesken olohuoneen järjestely ym. Ajattelin keretä vielä ostamaan kotiin (velor?) housuja ja hupparia barbapapailuun synnytyksen jälkeen. Mukavaa syyslämmintä oleiluun ja "haavojen nuolemiseen". Vauvalle vielä perusbodysettiä täydennyksenä. Siinäpä suunnitelmaa.

Ps. Lantion mitat pitäisi olla ihanteelliset ja synnytyssuunnitelmaa käyty eilen läpi kätilön kanssa. Peppu edellä siis mennään synnyttämään ja vähän levollisemmin mielin. Nyt vaan toive että putkahtaa 2,5vk sisään ettei sektiota tarvisi. :)
 
Kysyit imme onko muilla jaloissa turvotusta. Oon nyt parin viikon aikana huomannut nilkoista että nyt se turvotus on alkanut. Ja turvotus on kai normaalia loppuraskaudessa. Itellä on nyt mahdollinen epäilys raskausmyrkytyksestä ja tilannetta alettiin seuraamaan. Eli pissa oli puhdas ja päänsärkyä ei vielä esiinny, mutta erittäin reipas painonnousu, todella kohonneet verenpaineet ja turvotus nyt.
 
Mulla onneksi turvotusta on vain jaloissa ja sormissa. Nostin tänään jalat ylös sohvalla istuessani, mutta ei kyllä helpottanut, kun jalat vaan puutui :hilarious: mulla on viimeisin neuvola ollut 24.8. eikä neuvolaa enää tule, niin noita verenpaineitakaan ei ole tullut seurattua. Mittaisikohan ne pyydettäessä paineet sairaalassa äitipolilla, kun siellä kuitenkin tulee rampattua?
 
Kiitos tsempeistä ja sympatiasta... just tultiin lääkäristä kotiin ja tulehtunuthan tuo taaperon toinen korva on. Great. Ylihuomenna pitäisi mennä synnytyksen käynnistykseen, mitähän nukkumisesta tulee ennen sitä.

Mulla on Imme kanssa sellasta "pilkullista" turvotusta nimenomaan jaloissa. Ja varmasti saat polilla paineet mitattua, itse asiassa viimeksi ne mitattiinkin minulta.
 
Mulla on kans jalat ja sormet pilkulliset ja oon yhdistänyt sen turvotukseen. Päänsärkyäkin ollut, mut viime neuvolas (viime viikolla) paineet oli ok ja pissa puhdas eli tuskin on mitään myrkytystä..
 
Mulla onneksi turvotusta on vain jaloissa ja sormissa. Nostin tänään jalat ylös sohvalla istuessani, mutta ei kyllä helpottanut, kun jalat vaan puutui :hilarious: mulla on viimeisin neuvola ollut 24.8. eikä neuvolaa enää tule, niin noita verenpaineitakaan ei ole tullut seurattua. Mittaisikohan ne pyydettäessä paineet sairaalassa äitipolilla, kun siellä kuitenkin tulee rampattua?

Apteekeissa ainakin saa kuulemma käydä mittauttamassa paineita :) mut luulis, että ne sairaalassakin mittaa, jos pyytää. Ei oo niin iso operaatio..
 
Mulla on kans jalat ja sormet pilkulliset ja oon yhdistänyt sen turvotukseen. Päänsärkyäkin ollut, mut viime neuvolas (viime viikolla) paineet oli ok ja pissa puhdas eli tuskin on mitään myrkytystä..
Täällä aivan samat oireet ja arvot ok. Lainasin äitiltäni verenpaine mittatin ja hyvät ollu arvot.
Päänsäryt alkanu viikko sitte .
 
Jahas, eilen oli maha aivan vettä vaan ja nyt sit ihan tukossa... se siitä synnytys oireesta:D
 
Ei hemmetti, tunnin päikkäreiden jälkeen edelleen niin väsynyt olo että ei tosikaan:sad001 en ymmärrä miten voi väsyttää näin vaikka nukkuu kuin... ja nälkä on kova!
Voisin syödä hevosen...
 
Voi olla vähän ohi aiheen, mutta aattelin tänään vetästä rullakebabin iltapalaks :grin täälläkin on meinaan kaamee nälkä. Ja väsymys. Ja ens yönä närästää varmasti ihan tolkuttomasti kun sen kebabin kiskasee...
 
Mun tekis mieli vetäistä iskander:p mua närästää syö mitä tahansa... tai noh rennien pystyy syömään ilman närästystä:D
Emma mahtavaa, toivotaan että kohta vauva sylissä:wink
 
Rullakebab kuulostaa hyvältä:p,mä söin tänää kaks berliinin munkkia ja sain mielihyvää niistä:oops:
Nyt kattilassa riisipuuro tulossa iltapalaksi. Saunaan sen jälkeen ja toivon et pystyis nukkumaan. Oon niin kipee joka paikasta et henkisesti alkaa olee ihan loppu.
 
Takaisin
Top