Oireet

Mulla on mennyt kaikki tähän asti hyvin vaivattomasti - pahoinvointia, väsymystä tai mitään muutakaan oireita ei ole ollut lainkaan. Tänään menossa 15+1, ja nyt viikon ajan on kuitenkin ilmaantunut kipua, nimittäin alapäähän. Alkoi sellaisella paineen tunteella, mutta nyt tuntuu lähinnä siltä kuin jotain olis murtunut ja kävely sekä esim. sängyssä kääntyminen ja housujen jalkaan laittaminenkin on haastavaa :inpain: Kipu on siis vain ja ainoastaan tuolla häpyluun tienoilla eli mahassa, nivusissa tai sisuksissa muutenkaan ei tunnu mitään. Neuvola oli just ja liitoskivuksi veikkasi. Kuitenkaan kovin monella ei vaikuta tällaista tulleen vielä tässä vaiheessa ja olisinkin kiinnostunut, onko muilla ollut vastaavaa, ja etenkin että voiko tälle tehdä jotain (muuta kuin harjoittaa lantionpohjanlihaksia jne.)? :anyone Sekin kiinnostais, että mahtaako tällainen mennä ohi vai onko luvassa kenties kärvistelyä ja ankka-kävelyä seuraavat 5+ kuukautta. :smiley-angry003
 
En tiiä voiski sulla olla samasta johtuvaa, mutta mulla painetta ja kipua aiheuttaa suonikohjut ja siis tuossa häpyluun kohdalla on kans turvotusta, joka aiheuttaa samaa tunnetta. Ollut jo muutaman viikon, ekassa raskaudessa tuli sentään vasta loppuraskaudessa vaivaksi. :sad001 kyykistyminen tuntuu varsinkin tosi pahalta. Tälle mun vaivalle nyt ei ainakaan voi tehdä mitään, loppuu kun raskaus on ohi. Toivottavasti. Ainakin viimeksi loppui.
 
On mullakin häpyliitos kipeä (ja lonkat, häntäluu). Ei kai siille voi mitään tehdä. Liitokset löystyy ja mitä useampi raskaus takana sen aiemmin ne yleensä alkaa. Joku tukiliivi tms voi auttaa.
 
Mulla kipua häpyluussa, alaselässä, pakaroissa ja nivusissa :dead: inhottavaa!! Mustakin tuntuu et olis tuntunu jo liikkeitä ❤ tai ainakin tulee aina samaan kohtaa molemminpuolin ja just niissä kohdissa missä vauvat on rv 14+0 tai koon mukaan 14+2. Huoh huomenna yksityiselllä gynekäynti. Epäillyt tulehdusta viikon ja neuvolasta vaan et laita maitohappoja, mutta haluan varmistaa tilanteen. Vaivaako muita vielä huonosti nukutut yöt? Mä nukun nii huonosti et kääk:arghh:
 
Muokattu viimeksi:
Kiitos vastauksista. Mulla ei kyllä turvota tai vaikuta muutenkaan poikkeavalta muuten kuin kivun suhteen. Harmittaa vaan, kun kipu on tosissaan niin kova ettei kunnolla kävellä voi eikä tosiaankaan harrastaa mitään liikuntaa. :sad001 Ehkä voisi kokeilla uintia. Jospa se helpottaisi, pitää kokeilla vaikka sitä tukivyötä. :)
 
Tänää rv 14+2 ja oksentelu edelleen kehissä, turhauttaa niin vietävästi. Ekassa raskaudessa mulla oli hyperemeesi, toisessa selvisin 2vkon oksentamisella mutta tää raskaus meinaa nyt sitten toistaa ekan raskauden kaavaa. Paristi joutunut käymään tipassa ja jollain tavalla pärjään kun syön tuota primperania sen 3xpäivää. Vaikka ei se kyllä sitä pahoinvointia pois vie, mutta saa edes jotain välillä pysymään sisällä. Vieläkö täällä joku muukin kärsii sitkeästä pahoinvoinnista?
 
Ainiin toinen riesa, supistukset nimittäin. Meinaa pienestäkin rasituksesta tulla ja jää sitten vähän päälle. Toki voi olla myös yhtenä tekijänä super surkea nesteytys tän oksentelun takia.
 
Tsemppiä vompatti!

Suosittelen kokeilemaan uintia, kävin itse tänään allasterapiassa (normaalin fysioterapian sijaan) ja fyssari teetti vatsa- ja alaselän lihaksia treenaavia liikkeitä. Vesi on mukava keventävä elementti niin vois helpottaa liitoskipuja. Käytännössä olin siis altaan reunalla ja pidin metallista kiinni ja heiluttelin jalkoja puolelta toiselle vinojen vatsalihasten voimin, hyvin kevyesti. Tuntui hyvältä saada liikettä alaselkään. Muutenkin mulle neuvolasta suositeltiin tuota uintia tälle toiselle kolmannekselle, lopussa voi olla infektioriski jos on paikat yhtään auki.

Pitää vielä mainita, että äsken kuuntelin dopplerilla toukan jumpsutusta. Alkaa jo kuulua aina vaan selvemmin ja iloiseksihan se tekee :)
 
Mulla kans supistellut varsinkin töitten jälkeen kotiin ajaessa. Ei onneksi oo ollu kipeitä, mutta epämiellyttäviä kylläkin
 
Täälläkin pahoinvointi jatkuu ja Zofran zydis edelleen käytössä. Mulla on kanssa supistellut jo muutaman viikon ja kuume nousee joka toinen päivä. Gyne on vahvasti sitä mieltä, että on seuraus kuukausia kestäneestä nestevajauksesta. Tsemppiä muillekin! :Heartred
 
Mulla kipua häpyluussa, alaselässä, pakaroissa ja nivusissa :dead: inhottavaa!! Mustakin tuntuu et olis tuntunu jo liikkeitä ❤ tai ainakin tulee aina samaan kohtaa molemminpuolin ja just niissä kohdissa missä vauvat on rv 14+0 tai koon mukaan 14+2. Huoh huomenna yksityiselllä gynekäynti. Epäillyt tulehdusta viikon ja neuvolasta vaan et laita maitohappoja, mutta haluan varmistaa tilanteen. Vaivaako muita vielä huonosti nukutut yöt? Mä nukun nii huonosti et kääk:arghh:

Täälläkin yöt menee niin huonosti että hirvittää välilä... Jahka saan unta joskus puolen yön jälkeen niin herään jo tunnin tai parin kuluttua vessaan, ja sitten taas valvotaan hetki jos toinenkin ennen ku tulee uni, vain jotta saa taas parin tunnin kuluttua nousta vessaan... Ja aamulla kun tän rumban jälkeen herää niin tuntuu että on nukkunu jossain kaivonpohjassa kun ollut niin tajuton, mutta silti väsyttää aivan vietävästi eikä järki juokse niin sitten yhtään. :wacky: Mies sanoi että pitää mennä aiemmin nukkumaan ettei aamulla väsytä mutta kysynpähän vaan että mitä se auttaa jos kuitenkaan EI NUKU? En ymmärrä miten te joilla jo on lapsia selviätte... :wideyed:

Ja nuo kolotukset ja jomotukset... Kauratyyny pyörii aika ahkeraan mikrossa tällä hetkellä. Ja autossa kun oon niin penkinlämmitin kyllä on loistava keksintö! Just oltiin yks päivä tutkailemassa autoja ku miehen kärry pitäis vaihtaa, niin jokaisessa koeajettavassa testasin että repsikan puoleinen lämmitin varmasti toimii. :p

Mulla oli jo muutama päivä ihan jees olo tuon pahoinvoinnin suhteen, mutta alkuviikosta taas iskenyt kimppuun sekin... Ei sillai että jatkuvati oksettaisi, mutta sellainen kokoaikainen hirveä kuvotus ja ällötys taas päällä. Eilen tosin hampaita pestessä oksensinkin, aina yhtä mukavaa. :wtf:
 
Ääh, nyt tarttui itsellekin se flunssa. On tässä jo kolme viikkoa valvottu täälläkin, ellei enemmänkin. Lapsella flunssaa ainakin on ollut kolme viikkoa ja se aika on mennyt huonoilla unilla. Meillä on vuodesohva lapsen huoneessa ollut viikon auki, että voi tarvittaessa mennä sinne nukkumaan, jos lapsi paljon heräilee yöllä. Öisin tahtoo edelleen lasta yskittää ja auttaa kun pitää hetken sylissä pystyasennossa. Viime yönä muuten ois saanut nukkuakin, kun lapsi nukkuikin ihan hyvin, mutta heräsin 2 aikaan kuitenkin kun yski. Kävin nostamassa hänet taas ylemmäs sängyssä kun pääty korotettuna ja tahtoo koko tyttö välillä valua ja pyöriä jalkopäähän. Sen jälkeen hän nukkuikin 8 asti, mut mä pyörin tuon yhden herätyksen jälkeen varmaan tunnin taas sängyssä. :/ Miksi se uni ei vain tule? Toki tuo oma tukkoisuus vähän haittasi, mut en tiiä oisko uni tullut vaikka en flunssassa oliskaan.
 
Dustis kyllä tässä meinaa välillä järki lähteä kun yöt nukkuu huonosti, aamulla on herätys pahimmillaan ennen viittä (kiitos 3v herätyskellon...), töissä pitää jaksaa täysipäivä ja illalla vielä kuskata lapsia harrastuksiin, tehdä kotityöt jne. Iltasin menen jo ysiltä nukkumaan joskus jopa aiemmin. Mutta ei tunnu auttavan.

Viime yönä mulla oli kylmä. Joka kerta kun nousin peiton alta vessaan tai tytön huuteluun niin hyvä ettei hampaat kalissu. Sitten peitonalla tuli niin hirveä hiki että esim rintojen välistä vain hiki valui. Noinkohan olen tulossa kipeäksi... Ens viikolla ei kyllä olis aikaa sairastaa kun on kaks koulutuspäivää ja esikoisen synttärit.
 
Täällä myös flunssan kourissa, toivottavasti menis nopeasti ohi. Onneksi kuumetta ei ole ollut. :depressed:
 
Minä olen ollut koko viikon flunssassa :sad001 nyt alkaa jo helpottamaan, enää on jäljellä vain yskä ja nuha. Kuumetta ei onneksi ollut, ehkä aavistus vain lämpöä.
 
Takaisin
Top