Oireet

Mulle ehdottomasti raskain oire ollut hormonien vaikutus mielialaan.. Oon tuntenut ihan selkeän muutoksen olotilassa, toistaiseksi negatiivisen.. :dead: Oikeastaan tällä viikolla on ekaa kertaa tuntunut taas siltä, että on etäisesti oma itsensä.. Josko ne hormonit heittäisi nyt toiseen suuntaan! :)
 
Väsymys ja etova olva vaivaa edelleen. Tällä viikolla on alkanu kauhee huimaus. Välillä tuntuu et ei tahdo pysyä pystyssä. Alaselkä kivut alkanu vaivaamaan jos nostelen painavia esineitä. Viikkoja nyt 16+1
 
Täällä ehkä hieman seesteisempi vaihe menossa. Eilen oli siskon pojan 1v synttärit ja tuli syötyä ihan liikaa kaikkea herkkuja, joten kotona oli pakko päästää limat kurkusta pihalle, sen verran korvensi. Muutoin aika jees olo.
Kävin viime viikolla labrakokeilla selvittämässä onko mulla ollut joskus parvorokko, koska sitä on nyt esikoisen hoidossa ilmeisesti liikkeellä... Toivotaan, ettei sitä ainakaan nyt mulla olisi.
 
Mulla on ollu ekan kolmanneksen jälkeen epäsäännöllistä "tiputtelua" ja oon ollu aivan hermorauniona. Sisätutkimuksessa löytyi polyyppeja, jotka luultavasti aiheuttavat tätä päänvaiva-vuotoilua. Kerkesin jo hankkia terapeutin, kun niin kauan kaivattu pienokainen (ja vielä eka) ja tää mamma on ollu ihan stressaantunu. Onneksi mulla on ihan neuvolatäti, joka ottaa vakavasti. Pahoinvointi öisin pahempaa ku alussa.
 
Tänää rv 14+2 ja oksentelu edelleen kehissä, turhauttaa niin vietävästi. Ekassa raskaudessa mulla oli hyperemeesi, toisessa selvisin 2vkon oksentamisella mutta tää raskaus meinaa nyt sitten toistaa ekan raskauden kaavaa. Paristi joutunut käymään tipassa ja jollain tavalla pärjään kun syön tuota primperania sen 3xpäivää. Vaikka ei se kyllä sitä pahoinvointia pois vie, mutta saa edes jotain välillä pysymään sisällä. Vieläkö täällä joku muukin kärsii sitkeästä pahoinvoinnista?

Täällä hyperemeesi todettu ja Primperanit menee kolmasti päivässä ja Omeprazol lisän edelleen. Tipassa käynyt kuusi kertaa. Saa nähdä milloin tämä helpottaa vai helpottaako ennen maaliskuuta. Nyt rv 16+2.
 
Huimausta kellään? Oon ostarilla ja yhtäkkiä alkoi huimata ja piti ottaa seinästä kii...
 
Mulla tiskamisen aikana, mutta nyt sain tiskikonen käyttöön niin ei ole enää ollut :D
 
Mulla on aika matala verenpaine ja sen takia varmaan huimaa välillä. Yleensä silloin kun nousee nopeasti ylös seisomaan.
 
Voi olla et oli sokerit alhaalla...liian pitkä väli ruokailujen välillä kun tunti ruokailusta sokerit 7,3
 
Täällä hyperemeesi todettu ja Primperanit menee kolmasti päivässä ja Omeprazol lisän edelleen. Tipassa käynyt kuusi kertaa. Saa nähdä milloin tämä helpottaa vai helpottaako ennen maaliskuuta. Nyt rv 16+2.
Tsemppiä! Ei ole kyllä mitään kivaa tuossa tilassa, näin 3 kertaa sen kokeneena! Kannattaa pyytää Primperanin sijaan Zofrania tai Ondansetron stadaa, ovat astetta tujumpia lääkkeitä. Auttaako tuo Primperan sinulla? Mulla siitä ei ollut mitään hyötyä.
 
Mulla huimaa välillä ja olen kyllä ihan suoraan yhdistänyt verenpaineeseen tai sokereihin.
 
Huimausta täälläkin ja rauta-arvot lienee kovinkin matalat, kun hengästyttää ja sydän lyö miten sattuu, lisäksi olen niin kalpea, että ihmiset huomauttaa asiasta...
tiistaina neuvola ja ajattelin asiasta mainita. Ongelmana vaan se ettei mitkään rautavalmisteet sovi vatsalle eivätkä näin ollen imeydy.
Tämä sama ongelma ollut siis jokaisessa 3:a edellisessäkin raskaudessa.

Ja edelleen särkee päätä, nyt tosin särkee niin, että painetta tuntuu otsa- ja poskionteloissa. Mutta nuhaa ei ole ollut eikä ole oikein nimeksikään. Ja korvia särkee myös ja ne humisee.
Ja ja ja ja...

Viime viikolla lääkäri määräsi Panadolia 3g päivä ja lisänä Buranaa ja jos ei helpota niin sitten edessä migreenilääkitys.
 
Voisi pikkuhiljaa tämä jatkuva väsymys väistyä. Alkaa vaikuttaa mielialaan kun ei kesästä saakka ole töiden lisäksi oo jasanu tehä muuta kuin nukkua. Minulla oli lomatkin kahdessa kahdenviikon pätkässä. Joista molemmista ensimmäinen viikko meni siihen, että sain juuri ja juuri raahattua itseni sängystä sohvalle ja illalla takaisin. Oon ajatellu että keljumaiset työolot (huono pomo) olisi vaikuttanut, mutta kun vaan jatkuu ja jatkuu, niin olisikohan sittenki hormoneilla osuutensa. Ja taitaa muillakin olla samoja oireita
 
Täällä hyperemeesi todettu ja Primperanit menee kolmasti päivässä ja Omeprazol lisän edelleen. Tipassa käynyt kuusi kertaa. Saa nähdä milloin tämä helpottaa vai helpottaako ennen maaliskuuta. Nyt rv 16+2.
Tsemppiä :Heartred Mä kanssa sain ekalla tiputus reissulla hyperemeesi diagnoosin. Miten sulla toimii toi primperan? Itselläni vaikutus on aika vaihteleva, joinain päivinä saan sen avulla syötyä, vaikka tuliskin oksennus. Mulla kun ei meinaa maistua oikein mikään ruoka, tulee monta kertaa pahempi olo syömisestä. Täälläkin toiveissa että tää helpottaisi, ekassa raskaudessa oksensin rv 6- 36+3 jolloin meidän tyttö syntyi. Voi sitä helpotusta kun samana iltana kaikki maistui sille kuin piti ja pysyi sisällä!
 
Tsemppiä! Ei ole kyllä mitään kivaa tuossa tilassa, näin 3 kertaa sen kokeneena! Kannattaa pyytää Primperanin sijaan Zofrania tai Ondansetron stadaa, ovat astetta tujumpia lääkkeitä. Auttaako tuo Primperan sinulla? Mulla siitä ei ollut mitään hyötyä.

Kiitos ja samoin sinne tsemppiä!
Auttaa ja ei auta, vaihdellen. Mutta pitää ottaa lähes kellontarkasti klo 8, 14 & 20 niin on paras vaikutus. Tuota Ondansetronia sainkin reseptin ellei muu auta. Onko sulla se toiminut hyvin?
 
Tsemppiä :Heartred Mä kanssa sain ekalla tiputus reissulla hyperemeesi diagnoosin. Miten sulla toimii toi primperan? Itselläni vaikutus on aika vaihteleva, joinain päivinä saan sen avulla syötyä, vaikka tuliskin oksennus. Mulla kun ei meinaa maistua oikein mikään ruoka, tulee monta kertaa pahempi olo syömisestä. Täälläkin toiveissa että tää helpottaisi, ekassa raskaudessa oksensin rv 6- 36+3 jolloin meidän tyttö syntyi. Voi sitä helpotusta kun samana iltana kaikki maistui sille kuin piti ja pysyi sisällä!

Primperan toimii vaihtelevasti, parhain vaikutus on kun ottaa lähes kellontarkasti klo 8, 14 & 20. Mulla tyssää kaikki syöminen ja juominen jos alan kunnolla oksentaa, on niin inhottavaa syödä väkisten. Ja kyllä syöminen vaan pahentaa oloa. Voi apua, toivottavasti helpottaisi aiemmin kun on jo yksi lapsi kotona.
 
Hei kaikki! En ole täällä missään juuri alun jälkeen kirjoitellut, kun jotenkin en ole kuitenkaan kokenut tätä foorumia omaksi. Mutta nyt on pakko kysyä hieman oireista. Mulla on menossa esikoisen odotusta viikko 16+ tällä hetkellä ja huomasin pari yötä sitten, että yökkärin paidalle oikealle puolelle on valunut yöllä jotain ja kuivunut juuri rinnan/nännin kohdalla. Nyt sitä on tapahtunut jo muutaman yön ajan. Iltaisin huomaan, etenkin suihkun jälkeen että molemmista rinnoista tulee hieman sellaista kirkasta nestettä mutta tosiaan öisin ainoastaan oikealta paitaan (nukun ison osan yötä oikealla kyljellä) Soitin neuvolaan, josta ei oikein osattu neuvoa, käskettiin kysymään neuvolalääkäriltä joka on tulossa ensi viikolla. Onko teillä muilla ollut mitään tällaista tai tietääkö joku mitä on/onko vaarallista? Kun nettiä yrittää selata niin vastaus on et rintasyöpä, vaarallista tai esimaito. Itsellä kun ei ole mitään aiempia kokemuksia vastaavasta, niin olen ihan pihalla. Tuntuisi kuitenkin hassulta että tässä vaiheessa raskautta voisi jo rinnat jotain erittää. Kiitos jos jaksoit lukea ja vielä vastatakin!
 
Takaisin
Top