Oireet

Täällä aamulla lääkärissä käyty. Vas.mahalla edelleen kipua. Ilmeisesti tosiaan jotain lihasperäistä. Viikko sairaslomaa. Nyt vaan lepoa ja toivotaan että kipu helpottaa. Liikkuessa kipuja ja viime yö hankala, nukuin sohvalla puoli-istuallaan. Makuulla ei pystynyt olemaan.
Suunnittelin tukivyön hankkimista, josko se auttas..
 
Tosiaan, mistä tämä kipu häpyluussa oikein johtuu!? Mulla kolmas raskaus eikä koskaan aiemmin ole tällaista kipua ollut. Ylös kun nousee niin tuntuu että joku yrittäisi taltata luuta halki!
 
Tiittiäinen mulla myös kolmas tulossa ja tässä raskaudessa niiin paljon pahemmat kivut kuin aikaisemmissa.
Kivut kuuluvat liitoskipuihin ja lantion löystymiseen. Eli niinkin lohduttavaa, että loppuu sit synnytyksen myötä!
 
Mulle on onneksi loppunut! Oli parin kerroin jaksoja niitä häpyluun kipuja. Jaksot oli n. Parin viikon mittaisia.
Mullakin kolmas lapsi ja ei ole ollut yhtään samanlaista raskautta. Ensimmäisessä oli kauheat selkäkivut. Tokassa toosa paisui kun elefantin alapää. -> todettiin kauheasti suonikohjuja alapäässä sekä kohdussa.
Nyt kolmassa ne saatanan häpyluun kivut. Mutta ne onneksi on poissa nyt hetken ainakin. Rv 31+0
 
Mulla myös noita häpyluun ja nivusten kipuja, tuntuu aikamoinen polte kun on istunut kauan ja nousee tai seisoo kauan ja kun aamulla nousee. On myös pitkään ollut kova paine/polte alapäässä kun istuu pöntöllä. Virtsatientulehdus ja hiiva suljettiin pois ja nlalääkäri sano silloin vaan että voi olla että jää arvoitukseksi mikä on, usein kuulemma jää. Sitten tuli vähän siistittyä bikinirajat ym, ja kaiken alta paljastu vissiinpä nyt aikamoiset suonikohjut, ainakin häpyhuulessa... Ja niin kuin sanoit Mariejohanna, alapää turvoksissa kuin mikäkin. En tajuu etten tajunnu aikasemmin!? Pyöräillessä ei satu tai seksin aikana.. Siis ei olla tajuttu, tunnettu tms... En tajuu! Eikä miehenikään..
Oliko Mariejohanna sun kohjut kivuliaita? Entä oliko muita alapääkohjulaisia?

Hirveä valitus :confused: Oikeastaan asiat on aika hyvin, kohta tulee uus vauva :p
 
Olihan ne kivuliaita ja ultrattiin silloin ja vauvan pään kohdalla kohdussa oli kanssa ihan hirveästi. Mutta se oli ohimenevää onneksi sekin. Ei kestänyt kun muutaman viikon ja sit turvotus helpotti. Varmaan vauva painoi jotain tiettyä kohtaa juuri silloin. Toivottavasti sullekin helpottaa. Ja onneksi ei tullut samanlaista mulle tällä kertaa. Ainakin vielä..
Tai voihan se olla että jotain kohjuja on ollut tälläkin kertaa ja sekin aiheuttaa tuota häpyluun kipuja pahemmin
 
Mulla on myös tässä raskaudessa tullu suonikohjuja. Oikeassa nivusessa/uloimmassa häpyhuulessa tuntuu selvästi yksi. Välillä on tuntunu pakotusta alapäässä (varmaan kun veri pakkautuu seistessä) ja seksin jälkeen varsinkin saattaa olla kipeät paikat veren pakkautuessa alaosastolle. Ollaankin nyt lopetettu kokonaan päiväpuuhastelut koska seksin jälkeen en voi muuta kuin makoilla tai kivut alkaa :P
 
Onko muilla vauvan liikkeet vähentyneet nyt kun viikkoja alkaa olla enempi?! Mulla on selkeesti tuntunut viimeisen 3-4 päivän aikana vähemmän liikkeitä kun aikaisemmin.. Mutta on kuitenkin tuntunut, kun oon tehnyt liikelaskentaa. Soitin tästä tayssiin eilen, kun oon ollut huolissani., Kätilö oli tosi inhottava puhelimessa ja sanoi, että näillä viikoilla (29+0) ei pidä vielä tehdä mitään liikelaskentaa ja että miksi olen tehnyt?! Vastasin, että ihan siksi, että vauva on liikkunut huomattavasti vähemmän mitä normaalisti. Tämä kuulemma selittyy noilla viikoilla.. Jaa. Mietin, että pitäiskö kuitenkin soittaa neuvolaan ja pyytää niitä kuunteleen edes sydänäänet vai pitäiskö vaan uskoa tota taysia?!
 
Minulla oli juuri noilla viikoilla myös samaa. Soittelin aiemmin jo taysiin, kun vauva ei ollut juuri tuntunut liikkuvan ja silloin sain ohjeet juoda makeaa ja tehdä liikelaskentaa, jos saisi vähän heräteltyä vauvaa. Viikkoja oli vielä alle 28 silloin, mutta kätilö sanoi, että jos olen huolissani, voin käydä näytillä vielä yötä vasten. Muuten käski olla neuvolaan yhteydessä heti seuraavana päivänä, että tarkistavat tilanteen.

Minulla liikkeisiin vaikutti, kun kääntyi perätilasta raivotarjontaan. :)
 
Täälläkin on nyt (32+0) ollut muutaman päivän ollut hiljaisempaa liikkeiden osalta. Niitä kuitenkin edelleen tuntuu päivittäin, joten en ole kovin huolissani. Lisäksi luin, että näillä viikoilla vauva alkaa kasvaa isommaksi -> tilaa kohdussa on vähemmän -> on luonnollista, että liikkeitä ei enää tunnu yhtä paljon kuin aikaisemmin.

Mutta ole Digginsson ehdottomasti yhteydessä neuvolaan, jos yhtään huolestuttaa! Sitä varten neuvolajärjestelmä on olemassa, että sieltä saa apua. :)
 
Täälläkin välillä säikähtää kun liikkeitä ei juurikaan oo tuntunut. Mutta huomasin tossa, että parin aktiivisen päivän jälkeen tulee usein pari vähän hiljaisempaa päivää. :confused:
Nyt siis 29+4.
 
Voooiiii sanonko mikä!!! Suonikohjuja ilmaantunut pari pohkeeseen ja yks alapäähän. Argh! Onneks ne ei oo mitenkään kipeitä. Luin netistä, että onneks alapään kohjut useimmiten häviää synnytyksen jälkeen, luojan kiitos. Ja mulla kyllä on äidin puolelta sukurasitetta noihin kohjuihin, joten nii varmaan tulee ilmaantumaan iän myötä vielä lisääkin. Onko muilla samaa vaivaa? Nyt siis neljäs raskaus ja rv 30+1.
 
Tääläki välillä hiljaisempia päiviä liikkeiden osalta, oon välillä kaivanu dopplerinki esiin ku on alkanu huolestuttaan. Sydänääniä kuunnellessa kuuluu että vauva liikkuu samalla mutta en vaan tunne kaikkia liikkeitä. Tänään on taas illalla pyöriny taas ihan kunnolla.
Itteäki tympii ku joka päivä pitää stressata että liikutaanko sielä vielä vai ei.
 
Tiedän niin ton tunteen! Mulla oli raskaudesta sellanen naiivi käsitys, miten kaikki on ihanaa ja onnellista odotusta! Paskat :D melkosta huolta ja murhetta tää on, eikä se taida loppua synnytykseen. Onneks kuitenkin välillä pystyy nauttiinkin... Itsellä alkaa oleen jo ajatukset syyskuussa ja siinä, että kunpa syntyis jo!
 
Tiedän niin ton tunteen! Mulla oli raskaudesta sellanen naiivi käsitys, miten kaikki on ihanaa ja onnellista odotusta! Paskat :D melkosta huolta ja murhetta tää on, eikä se taida loppua synnytykseen. Onneks kuitenkin välillä pystyy nauttiinkin... Itsellä alkaa oleen jo ajatukset syyskuussa ja siinä, että kunpa syntyis jo!

Sama homma. :excited001
 
Itse kans odottaa jonkin verran synnytystä. Kun ekaa kertaa. Nii mietin et miten kaikki alkaa/sujuu.
 
Jaahas taitaa valua limatulppaa, eilen tuli kellertävää kunnon limaa ja tänään kirkasta. Rv 31+5 tänään. Taitaa olla supparit taas kypsyttänyt paikkoja. Vähän jännittää kyllä.. Onneks ylihuomenna äippäpolilla käynti.
 
Hui! Onneksi äitiyspoli edessä! Onneksi limatulppa uusiutuu koko ajan, eikä osittainen irtoaminen välttämättä vielä tarkoita synnytystä, mutta hurjaltahan tuo kuulostaa! :eek:
 
Takaisin
Top