Oireet

Mulla on nyt viikkoja kasassa 28+4 eikä tää tyyppi oo ainakaan vielä ihan hirveästi osoittanut rauhoittumisen merkkejä.. Viikonloppunakin veti niin älytöntä rallia että olin jo itse ihan poikki ja lähestulkoon itkin miehelleni että tekis pojallensa jotain että rauhoittuisi :joyful:
Nyt olen vaan onnellinen jos on sellaisia päiviä että pikkuherra tykkää olla rauhallisesti.
 
Mulla on myös mahassa aikamoinen menijä! Itse kun vaihtaa asentoa niin menijä vaihtaa myös. Yksi ilta tässä veti sellaisen 2,5 tunnin iltajumpat. Maha velloo edestakaisin ja lopulta olin kyllä itsekin ihan puhki siihen menoon. Ja kieltämättä pieni huoli heräsi myös siitä että onko kaikki hyvin kun on niin kovin levoton. No joo, tällaista huolehtimista tämä tuntuu olevan oli sitten niin tai näin asiat. :rolleyes:
 
Täällä on villinnyytty parina viime viikkoina, eli kovaa melskaamista on mahassa [emoji2] Viikkoja nyt 30+2.

Tänään on tuntunut kävellessä lievää arkuutta vasemmassa pohkeessa. Turvotusta tai muuta oiretta ei ole, mutta täytynee seurata [emoji54]
 
Täällä on villinnyytty parina viime viikkoina, eli kovaa melskaamista on mahassa [emoji2] Viikkoja nyt 30+2.

Tänään on tuntunut kävellessä lievää arkuutta vasemmassa pohkeessa. Turvotusta tai muuta oiretta ei ole, mutta täytynee seurata [emoji54]

Mullakin oli vkoloppuna aika kovaakin arkuutta toisessa pohkeessa, mutta ei muuta oiretta. Kaipa se sai liikaa ärsytystä kun puuhastelin raksalla. Tai siis lähinnä säälittävästi kantelin yksittäisiä lautoja kasasta a kasaan b. Lihakset jotenkin tulee ainakin mulla tosi herkästi kipeeksi rasituksesta.

Kävin muuten ostaa ns. tukisukat, jotka on kesään sopivat. Urheilukaupasta saa. Ne on nilkasta polveen ja ihanan väriset. Mitään normi sukkia en pysty kesäisin käyttään. Ovat just hyvät päivinä kun oon enemmän liikkeellä. Käyn kävelyllä tai touhuan raksalla. :)
 
Mulla on usein yöllä/aamulla pohkeet vähän arat, niitä vähän repii tai sillai. Mutta kun pari kertaa niitä jumppaan, menee kyllä ohi eikä oo ainakaan vielä vaivannut muutoin. Täytynee kuitenkin tarkkailla...
 
Mulla on alkanut taas pohkeet kramppaileen öisin. Eilen otin ennen nukkumaan menoa magnesiumia ja viime yönä ei ollu mitään.
 
Juu pohkeiden kramppailua mullakin ollut jo useamman viikon öisin varsinkin aktiivisen päivän jälkeen. Yöllä en hirveästi tohdi venytellä/vanutella kun joskus äityy ihan suonenvedoksi. Magnesium auttaa kun muistaa vain syödä. :)
 
Mikähän kumma kun mulla tuo pohkeiden yöllinen kramppailu on taas loppunut. Oikein olen sitä ihmetellyt :oops:
 
Mulla on pitkävartiset alpakan villalangasta tehdyt yösukat kun jo ennen raskautta veti pohkeista suonta öisin ihan hirveästi. Niin eipä ole kertaakaan tarvinnut herätä suonenvetoihin nuo sukat jalassa, mutta kesäaikaan ovat tietysti turhan lämpimät niin en ole pitänyt ja kärsinyt sitten taas suonenvedosta. Mutta ovat ihan parhaat sukat ja ainakin mun pelastus :happy:
 
Jos venyttelen ennen kuin on noita kipuiluja pohkeissa niin ei silloin ylly suonenvedoksi, mutta useamman kerran on juuri yöllä venytellessä mennyt ihan suonenvedoksi, jolloin jalka on ihan kivikova pökkelö ja sattuu ihan vietävästi. En kyllä ole kokeillut jatkaa venyttelyä siinä vaiheessa vaan ihan hieromalla olen saanut pohkeen taas pehmeämmäksi. Seuraavana aamuna olen taas muistanut magnesiumia ottaa. :)
 
Mulla on myös öisin ja iltaisin nukkumaan mennessä juuri noin että jos venyttää jalkaa tao jotenkin jäykistää jalkaa niin alkaa suonenveto. Ennen kyllä aina venyttely autaanut mutta nyt tuntuu olevan toisin päin. Helpottaa hieromalla tai jos saa rentoutettua muuten jalan.
Tänään tilasin tulisukat ja kompressio säärystimet jos vähän helpottais päivosin kipuileviin ja väsyviin jalkoihin. Ja synnytyksen jälkeen kyllä hyvä olla. Viimeksi jalat turposi kunnon pölkyiksi synnytyksen jälkeen!
 
Rv 32+2 kauhea paineentunto ja särky nivusissa kun lähdin tänään kävelylle. Jatkui särky vielä istualleen. Ja jatkuu vaan :sad001 vauvako jo asettuu lähtökuoppiin? Kolmas lapsi. Muita särkyläisiä?
 
Ah täällä kans kauheeta painetta ollut pari päivää. Tänään kun on noussut jostain ylös niin joutuu hetken olemaan paikallaan kun tulee kova paine alalertaan.
 
Mulla taas tuntuu kun joku pistäisi puukolla nivusiin sekä säteilee etupuolella reisiin sekä ristiselkään välillä. Ei ole onneksi suppareita juuri monta päivässä ja nekin melko kivuttomia.
Kaipahan tämä on vaan joku löystyminen/vauvan asettuminen ja toivon että helpottuu muutamassa päivässä ettei tarvi koko loppua varoa kävelyä kun alkaa särkeä.
Ja huomenna laivalla yksin 3 ja 5v kanssa :nailbiting::inpain:
Arvaako jännittääkö kotiin tuleminen ahvenanmaalta kun tuli tämmöisiä vaivoja eilen..
 
Ummetus, peräpukamat ja voimattomuus ovat kuuluneet tähän päivään :/
 
Sekstaillessa miekkosen päällä tuntui hieman ikävältä ja mieskin sanoi, ettei tohdi ryntätä pohjaan asti kun tuntuu olevan jo seinä vastassa. Taitaa kohtu painaa varsinkin tuossa asennossa alaspäin ja pitää alkaa miettiä toisia asentoja ettei ihan kuivakausi tule petipuuhissa. :shifty:
 
Mulla on halut kyllä ihan hukassa. Ei tee mieli mitään ylimääräistä tonne alakertaan. Keskiraskaudessa voisi puuhata vaikka päivittäin, mutta nyt on kyllä ihan eri juttu. Kai sitä vielä on puuhasteltava ettei tuu liian pitkä kuivakausi :wink
 
Takaisin
Top