Oireet

Minulla on alkanut taas joku kiukkukausi... en jaksaisi mitään enkä ketään... Tuntuu muutenkin että mitä järkeä koko elämässä on, ei tunnu tulevan oikein mistään semmoista hyvää mieltä kuin hetkeksi, sitten taas alkaa joku murehtiminen kun tuntuu että joka asiasta puuttuu syvempi merkitys. Ehkä on vaan huono kausi... toivottavasti menee pian ohi.

Vauva liikkuu kovasti ja se saa aina sisäisesti hymyilemään :Heartred
 
Minulla on alkanut taas joku kiukkukausi... en jaksaisi mitään enkä ketään... Tuntuu muutenkin että mitä järkeä koko elämässä on, ei tunnu tulevan oikein mistään semmoista hyvää mieltä kuin hetkeksi, sitten taas alkaa joku murehtiminen kun tuntuu että joka asiasta puuttuu syvempi merkitys. Ehkä on vaan huono kausi... toivottavasti menee pian ohi.

Vauva liikkuu kovasti ja se saa aina sisäisesti hymyilemään :Heartred

Ihan on samanlaiset fiilikset. Ahdistaa, veetuttaa, puristaa päätä kaikki asiat. Hetken osaa olla onnellinen kunnes mies esim.hengittää ja menee hermot samantien. Toivon että johtuu hormoneista, etten jää tälläiseksi!
 
Mulla on huolestuneisuus, levottomat unet ja ajatukset. Eritoten että mitä lapsille voisi tapahtua ja näen silmissäni kun kyseinen onnettomuus tapahtuu. Niin ahdistavia ajatuksia ja usein tulee yöllä pahan unen jälkeen.
 
Minä olen myös alkanut nähdä painajaisia :sad001 johtuu varmaan tästä yleisestä ahdistuksesta, tulee uniinkin. Haluaisin vaan elää omassa kuplassani, rauhassa muilta.
 
Tänään on ollut jotenkin kauhian tukala olotila, henki ei kulje ja tuntuu, että vauva painaa jokaikistä sisäelintä. Ainoastaan kylkiasento on ollut hyvä. Turhauttavaa, kun haluaisi tehdä paljon juttuja ja leikkiä kuopuksen kanssa. Mutta ei pysty eikä kykene :sad001 Täällä samoin tuo kokoaikainen ketutus. Kaikki ärsyttää ja ottaa kupoliin. Toivottavasti huomenna olisi kaikinpuolin parempi päivä.
 
Olipa taas lohduttavaa lukea muiden ketutuksesta ja ahdistuksista! Olin ihan varma et mussa on vaan nyt joku vikana, masennus aluillaan tms. Mutta kuulunee asiaan siis!
Vertaistuki :Heartred
 
Kaikki ärsyttää (jopa esikoinen käy hermoille mikä ärsyttää sit vielä enempi kun tajuaa kuitenki että eihän se siitä typystä johdu vaan hirmonit jyllää). Kämppä ärsyttää kun on sotkunen ja liian pieni. Maha ärsyttää kun on tiellä ja vaatteet ei mahu. Nukkua ei voi kun on kuuma/kylmä/ravaan vessassa/paikat puutuu. Mies ärsyttää kun vaan on. >.< Ötökät ärsyttää, sade ärsyttää, helle ärsyttää, ärsyttää kun pitäisi käydä niin monen tutun luona lomalla ja ärsyttää kun ei nää tuttuja tatpeeks... juu, eli tällästä täällä.
Muita oireita on huimaus, väsymys, harjoitussupparit, hengästyminen ja sen sellasta. Ja sit vielä pelottaa ja ahdistaa vähän että mitenkä esikoinen suhtautuu tulokkaaseen ja miten osaa jakaa huomiota molemmille.
 
Onko muita jolla on ollut/on "kipua" vasemmassa alamahassa? MiNulla ollut koko illan saunan jälkeen sellainen tunne että venyy ja vähän särkee. Onko ihan vaan kun kohtu kasvaa vai olenko rasittunut liikaa?
 
Mulla särkee vasen puoli ylävatsasta. Sama oli esikoista odottaessa. Ihan hirveä kireyden tunne. Välillä kun siitä painaa niin kipu helpottaa. Vauva varmaan vaihtaa asentoa tai jotain.
 
Kyllä kipuja löytyy. Etenkin alavatsalla. Joskus kylkiluissa. Asentoja vaihtamalla ja helpottamalla oloa joskus helpottaa. Jalkojakin särkee joskus. Sit tekee mielellämme vaa levätä koko ajan.
 
Jos teillä on jotaki vaivoja ja sairasloman tarvetta nii soitatteko sillon neuvolaan vai varaatteko päivystysajan? En oo tajunnu neuvolassa kysyä asiasta tarkemmin.
Itellä ollu vas. vatsalla kipua viime yöstä asti, liikkuminen ja muutenki kävely ja kaikki tekeminen vaikeaa. Istuessa/paikoillaan ollessa ei niinkään vaivaa. Yölläki oli hankala löytää hyvää nukkuma-asentoa. Epäilen että joku revähdys tms. Muuten sinnittelisin vaivan kans mutta ku pitäs huomenna töihin mutta jos samallai vielä kipeä nii en kyllä pysty töihin meneen.
 
Mä omalta terveysasemalta varasin ns päivystysaikaa mut viimeks oli terkkarineuvola ja oli työkyky kyseenalanen nii varattiin seuraavaks päiväks lääkärineuvola. Mut ainaki täällä meillä päin hankala saada neuvolaan lääkäriaikaa ja terkkarit ei ilmeisesti sairaslomia kirjota. Eikä ne tietty voiskaan antaa ku niitä muutamia päiviä.
 
Esikoisesta kävin työterveyslääkärillä, joka kirjotti korvaavan työn lausunnon. Työnantaja ei pystyny kuitenkaan tarjoamaan korvaavaa työtä, joten loppuraskauden olin saikulla. Ei tarttenu kolmen päivän välein ravata, kun kirjotti koko loppuajalle sitten saikkua.
 
Täällä löytyy jos minkälaista kipuilua ja särkyä. Pienenkin rasituksen jälkeen esiintyy oikealla alavatsalla pistävää kipua joka välillä säteilee nivuseen ja jopa reiteen. Menee kuitenkin yleensä levolla ohi.
Kävellessä kolottaa enemmän ylävatsaan ja oikeen tuntuu kun jokin venyy/puristaa.
Öisin särkee nivuset ja häpyliitos niin kovin ettei aamuyöstä nukkumisesta tule enää mitään. Ensin alkuyön käännän kylkeä tunnin välein(mikä ei todella ole mikään helppo homma kun pienikin liikahdus tuntuu siltä että häpyluu menee kahtia) ja loppuyöstä enään kummallakaan puolella ei pysty olemaan. Ja sit vielä 2-5 vessa käyntiä per yö niin ei kauheen paljon kerry unta yössä! Huh.

Nyt ei enään ole sairasloman tarvetta kun olen jo lomalla mutta meillä on niin suppea työterveys ettei siihen kuulu raskauden aikaiset tutkimukset tai ylipäätään mikään muu kuin yleislääkärin perus käynti niin kävin aina ihan terveysaseman pävystysajalla jos tartti saikkua :)
 
Minullakin noita kipuja on. Yleensä niistä kohtaa löytyy jonkun kantapää kaivelemassa.. :rolleyes: :D
 
Mulla särkee vasen puoli ylävatsasta. Sama oli esikoista odottaessa. Ihan hirveä kireyden tunne. Välillä kun siitä painaa niin kipu helpottaa. Vauva varmaan vaihtaa asentoa tai jotain.

Mulla samanlaista tunnetta yöllä kun makaan oikealla ja siis oikealla ylhäällä...
 
Mäki luulin ensin että vauva on esim.poikittain ja siks mahaa särkee mutta liikkeet tuntuu ylhäälläki. Kipu ei oo helpottanu päivän aikana. Epäilen että jotain kohdun kannatin kipua, oon tainnu tehä jonku äkkinäisen liikkeen josta venähtäny. Voi olla että huomenna pakko kävästä lääkärissä ku ei pysty kunnolla liikkumaan tai töitä tekeen.
Kipu tuntuu vaan tietyssä kohtaa vasemmalla.
 
Luulin tänään, että valun lapsivettä. Paniikissa soitto neuvolaan ja onneks pääsin heti sinne testiin. Ei onneks ollu lapsivettä, vaan valkovuotoa joka on vaan muuttunut niin "veden" oloiseksi. Kyllä taas säikähdin. Ei vielä tarvis syntyä, viikkoja vasta 29.
 
Takaisin
Top