Oireet

Minulla on ollut aina pitkä pinna pissaamisen kanssa raskaudestakin huolimatta, mutta nyt ei voikaan olla enää kovin täydellä rakolla kun olen ollut muutaman viikon kovassa yskässä. Oikein kova yskiminen + yskimisasento vaikuttaa jonnekin tuonne alakerran pissalihaksiin ja saattaa sitten lirahtaa jonkun verran. :oops:

Muuten mitään ihmeempiä raskausoireita ei ole ollut kuin että maha kasvaa ja liikkeet tuntuu. Joskus aamulla herätessä jomottaa ihmeellisesti tuota häpyluuta, mutta sekin menee ohi kun pääsee sängystä ylös. :)
 
Minä olen huomannut, että öisin tarttee kerran nousta, tätä ei ole ennen ollut. Päivän aikana juon paljon (ja käyn vessassa paljon).

25+0
 
Musta tuntuu että olen vieläkin niin kuiva alun oksentamisesta ettei pissalla juuri tarvitse käydä. Tänään taisin käydä kerran koko työpäivän aikana. Olo ei kyllä ole mitenkään hyvä ja pieni nestetankkaus olisi varmaan paikallaan. Juominen vain on niin vaikeaa ja jos väkisin yrittää niin tulee helposti kaikki ylös :hungover:
 
Nykysin saa pissalla kyllä ravata vähänväliä, yöllä vähintään kerran, yleensä kaksi kertaa. Päivällä tunnin välein about. Johtuu ehkä veden litkimisestä ja vesimelonin puputtamisesta :joyful:

Kohtukin painaa rakkoa, huomaa kun seisoo niin paine kasvaa alavatsassa ja rupee heti pissattamaan.
 
Seisominen on ikävää juuri tuon takia! Sitten lisäksi vauva vielä potkii rakkoa, joten vessassa saa ravata montaa kertaa tunnissa.. :D
 
Täällä myös ravataan vessassa. Yöt on ihan hirveitä. Ei siinä että joutuu käymään sen kaks kertaa vesaassa, mutta kun nää hemmetin liitos ja lonkka kivut tekee sängystä nousemisen niin hemmetin vaikeeksi ja kivuliaaksi. Sitten köpöttelen vessaa kohti kun vanha mummo.
Ja vauva viihtyy nyt perätilassa niin päivisin pitää kyllä olla vessa lähellä kun tyyppi tanssii rakon päällä!
 
Mulla oli jossain ennen puoliväliä, että piti yöllä aina käydä vessassa, mutta nyt ei enää. Toki jos esikoinen herää ja käytän hänet potalla, käyn yleensä kyllä itsekin.

Luulen, että mua on alkanut välillä närästää. Tai siis jos närästys on sitä, että kurkussa tuntuu sellainen polttava tunne - ei ole koskaan ennen ollut niin en tiedä. :rolleyes: Kovin tomaattinen ruoka ainakin lisää epämiellyttävää tunnetta, mutta usein tulee myös kun on kova nälkä. Pitäisi opetella syömään vähän ja useasti, kun nyt helposti päästän liian pitkiksi ruokailuvälit ja sitten on jo aika karsea olo.
 
Täälläkin heräillään yöllä vessaan, mutta onneksi yleensä vain kerran per yö. Yritän asennoitua niin, että tää ei kestä enää kuin muutaman kuukauden - tosin sen jälkeen saattaa yöheräilyjä tulla vähän eri syystä :wacky:
 
Rv 28+4 eilen illalla alkoi taas jäätävä vihlonta/särky alapäässä. Joka pysyy ja ei ole yön aikana loppunut. Onko muilla vastaavaa vai kannattaako olla jo huolissaan? Kolmas raskaus.
 
On ollut vastaavaa, jos on ollut liikaa rasitusta päivän aikana. Liitoskipujen piikkiin olen laittanut.. :) Lepoa ja panadolia, ne ovat auttaneet itselläni.
 
Täällä myös alakerta juilii. Välillä tulee oikein teräviä kipupiikkejä jonnekin kohdunkaulan paikeille. Eilen oli firman kesäjuhlat ja tuli valvottua myöhään ja oltua paljon jalkeilla niin kyllä taas kolottaa.
 
Kiva kuulla etten ole ainut. Eilen oli kyllä tosi täyteinen päivä. Alkoi 8 maissa heti siivotessa ja leipotessa. Sitten tytön päiväkotilaisten synttärit 12-14. Sen jälkeen 15 eteenpäin sukujuhlat molemmille lapsilleni. Sitten sen jälkeen 20 maissa illalla lähdin vielä koirien kanssa tunnin lenkille.. sen jälkeen tuska alkoi. Onneksi helpotti tässä aamupäivästä. Ja mitä muija tekee? Lähtee puolen tunnin lenkille koirien kanssa taas :p nyt saan taas varmaan kärsiä illasta.... tyhmä minä
 
Mullon viime aikoina taas ällöttänyt :wtf: Johtuisko sitten tästä kesän lämmöstä vai mistä. Liharuokia ei tee mieli sitäkään vähää mitä talvella. Aina kesällä mun ruokavalio muuttuu kasvispainotteisemmaksi. Et jospa johtuu vaan tästä lämpimästä ilmasta eikä mistään vaarallisesta :wink Raskausmyrkytyksen yks oire on vissiin huonovointisuus,mutta neuvolassakin oli kaikki ok niin tuskin se sitä on... auroja kyllä näkyy silmissä mutta siitä ei voi päätellä myöskään mitään kun kuuluvat migreeniin.
 
Mullon viime aikoina taas ällöttänyt :wtf: Johtuisko sitten tästä kesän lämmöstä vai mistä. Liharuokia ei tee mieli sitäkään vähää mitä talvella. Aina kesällä mun ruokavalio muuttuu kasvispainotteisemmaksi. Et jospa johtuu vaan tästä lämpimästä ilmasta eikä mistään vaarallisesta :wink Raskausmyrkytyksen yks oire on vissiin huonovointisuus,mutta neuvolassakin oli kaikki ok niin tuskin se sitä on... auroja kyllä näkyy silmissä mutta siitä ei voi päätellä myöskään mitään kun kuuluvat migreeniin.

Mulla on joka viikko päiviä, että ruoka ei jotenkin maistu ja on huono olo. Itsekin miettinyt tota raskausmyrkytystä. Onneksi neuvola ens torstaina. Joillakin pahoinvointi palaa loppuraskaudessa takaisin.
 
Mä just luin että näillä viikoilla vauva kasvaa niin kovaa vauhtia että sekin voi aiheuttaa huono vointisuutta. Pikku välipaloja pitkin päivää kun energian tarve kasvaa :)
 
No nyt selkä sitten alkaa oireilla ihan kunnolla :/ Nostelun rajoittaminen vaan tuntuu tosi vaikealta. Ja mieskin unohtaa välillä auttaa, esim. eilen lähti jo etukäteen kirjastosta autolle pojan kanssa, niin mulle jäi iso kirjapino kannettavaksi yksin tytön kanssa. Blaah kun on rasittavaa kun pitää niin inva olla ja koko ajan muistaa ettei nostele mitään turhaan. Eilen illalla nukkumaan mennessä paine (?) alaselässä tuntui niin kovalta, että kävelykin tuntui vaikealta. Onko mun nivelet sitten niin löysät vaan että luut meinaa painua kasaan, siltä se ainaskin tuntuu. Ja illalla pahimmillaan saa toista jalkaa miltein raahata. Että vähän jännityksellä odotan seuraavia kuukausia kun pitää sohville kiipeilevää kuopustakin hoitaa eli nostella välillä, mutta päivä kerrallaan pitää ottaa :) Ja pitää vaan itsellä osata miehelle delegoida nostelut kun hän on paikalla, voi että se on välillä niin vaikeeta kun joutuu pyytämään niin usein apua, siis se avun pyytäminen ja toisen vaivaaminen.
 
Mulla tänään supistellut paljon jos vertaa muut päivät. Nå huomenna vika päivä sitten loma ja äippäloma sen jälkeen sitten voi rentoutua.​
 
Aivan hirvittävä väsymys tullut takaisin! Töissä olen nuokkunut koko viikon. Onneksi nyt alkoi loma! Kuuluukohan tämä väsymys näihin viikkohin? Hemoglobiini oli ainakin noussut edellisestä kerrasta lisäraudan ansiosta joten siitä ei voi olla kyse.

Lisäksi pahoinvointi on taas lisääntnyt. Vaikka eipä tuo ole välillä pois mennytkään mutta nyt taas on vähän huonompi olla. Vaikka voihan se johtua tästä väsymyksestäkin.
 
Takaisin
Top