Oireet

Muutama kuolennälkäänpahaolo-kohtaus ollut iltapäivisin, syömällä siis olo helpottunut. Ekassa raskaudessa näitä oli aika usein ja yleensä varsinkin aamuisin. Silloin ei vain aina heti tajunnut että paha olo olikin nälkää. Kertaakaan ei silloin oksettanut, toivottavasti ei nytkään.
 
Mulla suht matalat verenpaineet arkipäivää, 98/60 keskimäärin. Pyörryttävä tunne ylösnoustessa todella ärsyttävä ja tuttu vaiva. Ei auta salmiakkikaan nostamaan paineita..siellä on ja pysyy. Mutta niin kuin neuvolassa viime viikollakin sanoi, että jos on aina matalat niin kroppa on omalla tapaa jo siihen tottunut. Mistähän tollanen yhtäkkinen paineiden romahdus vois johtua..?:sad001
 
Lievä öklötys on rantautunut tännekin :yuck: Esikoisesta taisin selvitä kolmen päivän appelsiinimehun juonnilla ja ällötys meni ohi. Nyt tuntuu, että saattaa kestää pidempään. Toivottavasti ei. Ruokaa ei tee mieli ja sit pitää pakottaa itsensä syömään jotain, kun nälkä tulee kuitenkin.

Välillä palelee ja sitten taas hikoiluttaa. Ihan kun ois vaihdevuodet menossa tai näin kuvittelisin :wideyed:

Super tsempit kaikille pahoinvoinnin kanssa kamppaileville :Heartred
 
Miten onki, että kun teet testin, niin heti seuraavana päivänä alkaa oireet? Tervetuloa ripuli :wtf:
 
Huimaako muita? Tää oire on ollut joka raskaudessa ja on kyllä paljon pahempaa kuin oksentelu. Mä en uskalla edes autoa ajaa.
Viimeksi tätä kesti pari viikkoa enemmän ja sitten oli vaan noustessa sängystä yms. Mutta nyt on koko ajan sellainen hutera olo. Toivottavasti menee ohi äkkiä.
 
Mulla suht matalat verenpaineet arkipäivää, 98/60 keskimäärin. Pyörryttävä tunne ylösnoustessa todella ärsyttävä ja tuttu vaiva. Ei auta salmiakkikaan nostamaan paineita..siellä on ja pysyy. Mutta niin kuin neuvolassa viime viikollakin sanoi, että jos on aina matalat niin kroppa on omalla tapaa jo siihen tottunut. Mistähän tollanen yhtäkkinen paineiden romahdus vois johtua..?:sad001

Mulla myös matalat paineet. Viimeksi loppuraskaudessa olivat ihan ihmeissään kun makasin äitiyspolilla käyrillä ja paineet oli 90/50 :hilarious:
Olin siellä raskausmyrkytys epäilyn vuoksi :grin
 
Pakolla tulee mieleen aina välillä onko kaikki hyvin, tässä ens viikon ultraa odotellessa. Vähänkin jos teen nopeamman asennon vaihdon, yskäisen tai yhdenkin selkälihasliikkeen jälkeen alavatsassa vihlaisee. Kipu kyllä loppuu yhtä nopeasti kuinnon on alkanutkin, mutta silti säikäyttää. Tuntuu et hetkessä must on tullu ihan rampa! Pahoinvointi hiipinyt pikkuhiljaa arkeen. Leipää tai muuta vastaavaa ei ole tehnyt mieli viikkoihin ja eilen kun paistoin lettuja, 2letun jälkeen yökin, mieskin oli varma et kohta laatta lentää. Onnekseni en kuitenkaan vielä oksentanut, kun se "operaatio" sattuu itsellä nieluun aina todella paljon.
 
Tänään ollut aikamoista kipua häpyluussa, kävelykin tuntuu hankalalta varsinkin pitkään istumisen jälkeen.Eikai nää liitoskivut nyt jo voi alkaa?! Muistan kyllä että kakkos raskaudessa alkoi aikasemmin kun esikoisest mutta eikai ihan 8.viikolla...
 
Minulla on ollut toista viikkoa jo liitoskipuja. Välillä melko kipeänäkin! Viime raskaus oli kaksosraskaus, joten liekö sekin osaltaan lisäämässä niitä kipuja?
 
Mitenhän tässä pysyy liikeessä loppuun saakka jos nyt jo vaappuu kun ankka! Toivottavasti ei jatku yhtäkyytiä loppuun asti. Mutta eli siis tosiaan voi jo tässä vaiheessa tuntua näin kovina liitoskivut...
 
Onkos muilla ongelmana alhaista verenpainetta? Ittellä tavallisesti jopa normaalin ylärajoilla keikkuvat verenpainearvot, mutta jostain syystä nyt muutaman päivän sisään mennyt alhaseksi. Tällä hetkellä 90/72 ja makuuasennostakaan ei meinaa päästä ylös ilman pökräämistä.

Jännä kun torstaina neuvolassa käydessä oli ihan normaalit paineet vielä :happy:

Joo mulla kans..alhaisin tos oli 86/54.. sama oli esikoista odottaessa. Huimaa ja joutuu vähän miettii ennen äkkinäisiä liikkeitä mut ei kai siitä muuten mitään haittaa taida olla :)
 
Voi voi, ei kateeksi käy jos teillä liitoskivut jo vaivaa :sad001 toivottavasti olisi jokin hetkellinen häiriö eikä vielä jatkuvana jatkuisi!

Mulla on tuntunut myös repäisykipuja muutama kerta tosi kovaakin, vetänyt kaksinkerroin pariksi sekunniksi. Eilen kun aivastin monta kertaa putkeen niin vähän sattui alavatsalle mutta sitten kun erehdyin nenän niistämään siihen päälle niin huh! Pelästyin ihan mutta kipu oli hetkessä ohi.

Muoks. Täällä myös alhaiset verenpaineet mutta ei ne oikeastaan pahemmin häiritse. Noustessa vähän huippaa ja eka viikko raskaustestin jälkeen oli todella sumuista aikaa.
 
Etova olo täälläkin läsnä, tänään laskujen mukaan 5+4. Tosin meille taisi rantautua viikonloppuna joku pöpö, kun kyläilijöistäkin oli parilla laatta lentänyt tänään... :hungover: Edellisessä raskaudessa rinnat alkoivat aristaa jo paljon ennen plussaa, nyt ei sellaista oiretta ole toistaiseksi lainkaan. Silloin se jatkui monta kuukautta, joten en jää kaipaamaan vaikkei nyt tulisi ollenkaan. Väsymys on myös ollut aikamoinen ja muutenkin vähän sellainen hajamielisen höpsähtänyt olo koko ajan. Puolisokin välillä ihmettelee, että onko mulla ihan kaikki muumit laaksossa... :rolleyes:
 
Millaisia liitoskivut on?Mulla on tänään tuntunut kävellessä sellainen lievä jomottava kipu jossain tuolla syvällä, enimmäkseen vasemmalla ja välillä keskellä kohtua tai jotain sellasta. Jotenkin tosi outoja ja pelottavia kipuja.
 
Mulla liitoskivut tuntuu tossa häpyluun keskellä. Myöhemmin kipu leviää laajemmalle ja tuntuu lonkissa ja alaseläs. Kipu on pahimmillaan esim kävelessä tai kylkeä kääntäessä, pitkään istuminen pahentaa mulla kipuja
 
Mullakin liitoskivut tuntuivat ekassa loppuunmenneessä raskaudessa häpyluun kohdalla, oli ihan kamalaa kävellä ja juoksulenkit loppu siihen. :sad001 Kyllä se jollain tavalla viiltävää kipua oli, ei niinkään vihlovaa kun se tuntu koko ajan liikkuessa. Pääsisköhän tällä kerralla vähemmällä..?
 
Voi hemmetti, kun yöt on ihan p*rseestä! Uni ei meinaa tulla ja sit jos tulee, niin heräilen vähän väliä ja nukun sellaista koiranunta, että herään pienimpiinkin ääniin. Lisäksi on kuuma ja kylmä vuorotellen. Hiki päässä, mut sit jos raottaa peittoa, niin tulee heti kylmä. Silmät ristissä tähän päivään... :sad001
 
Liitoskipua parhaiten kuvaisin ihan särkynä? Ei ole niin terävää tai viiltävää. Tosi vaikea kyllä kuvailla, koitan tässä miettiä miltä nyt tuntuu niin ekana vaan mielessä " v*ttumainen kipu!
 
Mulla on myös nukkumisvaikeuksia. Yleensä nukun tosi hyvin, mutta nyt heräilen pitkin yötä. Lisäksi olen ajoittain huonovointinen, pahin ällötys ajoittuu yleensä alkuiltaan.
 
Takaisin
Top