Oireet

Täällä matkattu tänään pitkästä aikaa bussilla eestaas kaupungilla, kun muuten työmatkat autoillen. Ihan JÄRKKY (matka)pahoinvointi ja mietin kokoajan pitäiskö nousta pois kyydistä. Helpotti kyllä heti kun pääsi perille ja sai raitista ilmaa... Mulla on ollut matkapahoinvointia jonkinverran nuorempana niin mietin että nostaako matkapahoinvointi päätään nyt alkuraskauden aikana?
 
Mulla väsymystä ja tosi kylymä iltasin. Viime la rv 6+1 alko etovat olot. Aamut on pahimpia. Eilen illalla otin näkkärin yöpöydälle että saan aamulla mutustaa ennenkö nousen ylös. :D Väkisin joutu tuputtaa suuhun. Mulla yöt pahimpia. Herään muutaman kerran yössä "kipuaaltoihin" ja viime yönä oli kyllä oksu lähellä. Hengittelyllä ja nieleskelyllä vielä selvis. Saapa nähä minkälainen on ens yö.. tuntuu että kokoajan pahenee ja pahenee.
 
Onko ihan normaalia että pahoinvointi loppuu kuin seinään?
Nyt 2 viikkoa joka päivä ollut paha olo, mutta tänään ei ollenkaan?
Olen flunssassa ja maalailen tietysti kauhukuvia listeriasta ja keskenmenosta yms..auttakee.
 
Mulla oli vielä rv 5+4 pahaa oloa, mutta seuraavana päivänä oli loppunut kuin seinään. Väsymys, palelu ja rintojen aristus jäi, mutta vielä tänä päivänäkään rv 7+0 ei oo tullut takasin. Kävin 6+2 ultrassa jossa alkio näkyi, sydän sykki vaikkakin vielä hitaasti ja vastasi päivää tai kahta pienempää. Nyt vaan toivotaan, ettei tää pahoinvoinnin puuttuminen oo merkki mistään pahasta, että pieni siellä kasvais. Esikoisesta oli pahoinvointia viikot 5-15..
 
Mulla ei ollut esikoisesta pahaa oloa kuin muutaman päivän. Sillonkaan ei ylös asti tullut kertaakaan.

Tajusin just yhden oireen, joka voisi raskauteen liittyä. Naksuttelen taas kovasti niveliä ja niitä oikeen "pakottaa". En ehkä muuten muistaisi nauksauttelua viime raskaudesta, mutta muistan kuinka mies valitti siitä koko ajan.
 
Huomasin just ettei rinnatkaan ole enää kipeät. Apuva. Onko muilla oireet loppunu yhtäkkiä? Nyt siis 7+2 täällä.
Tottakai menin googlettelemaan asiaa huonoin tuloksin ja nyt paniikki, että onhan kaveri vielä matkassa.. :sad001
Ainoa oire on alavatsakipu.
 
Onko täällä muilla reisisärkyä? Kipu on sellasta kasvukipumaista särkyä sisäreisissä/nivusissa/lonkissa.. mistä toi tarkalleen johtuu? Jostain luin, että vilkastunut verenkierto saattaa tehdä. Oon aina ollut herkkä tolle kivulle esim. menkkojen aikaan ja nyt sitä on häiritsevästi lähes päivittäin..
 
LillaE mulla loppui ekassa raskaudessa pahoinvointi ja muut oireet 8+ jotain. Loppuun saakka kaikki meni kuitenkin hyvin. Hyvin voi olla kaikki kunnossa [emoji4]
 
Mulla icsi hoidoilla vihdoin alkuun saatu raskaus. Viikkoja vasta 5+1, mutta ei siis oireen oiretta. Oon ihan vakuuttunut, että kaikki ei oo kunnossa. Esikoisesta oli rinnat kipeät heti alusta saakka ja pissalla piti ravata jatkuvasti. Maanantaina kuitenkin hcg oli yli 2000. Ar uä vasta 7+2... en ymmärrä miten mä pystyn/maltan odottaa sinne asti.
 
Tänä aamuna tuli autossa sellaista kakomisen tunnetta, että seuraavaksi lentää laatta. Ei kyllä mitään tullut onneksi ylös. YYh.
 
Yök, en taida seuraavaan 8kk syödä aamupalaks leipää! Viimeiset pari viikkoa aamupalaks on maistunu jugurtti ja mysli, mut kun aamulla tein miehelle reissueväät (läks tunti sit Lontooseen kavereiden kans) niin samalla tein itselle pari kaurapalaa; kalkkunalla, juustolla ja kurkulla ja oli niiin herkullista! Enää ei kyl tee kyseistä mieli, kun lumihankeen yökki ja pönttöä sisälle päästyä halaillu. En selvinnyt tästäkään raskaus ilman oksentelua, tosin toivon ettei tämä ihan 3kk kestäis kuten viimeksi.
 
Mulla myös pahoinvointi vaan pahenee. Vielä viikko takaperin ajoittui vain iltaan, mutta tällä viikolla oon jo puolilta päivin istunut töissä ihan kalpeena. Ja tänään oli aamulla herätessä jo paha olo. Mulla on aika suuri kynnys oksentamiseen, mut tällä tahdilla joudun kyllä vielä halailla pönttöä. Tää on pahempaa kuin esikoista odottaessa.
 
Kiitos Herttarouva vastauksesta. Toivottavasti kyse olisi vaan siitä että oireet hellittää! Tuntuu vaan hullulta kun vointi on ollut niin huono ja yhtäkkiä ei mitään (paitsi tämä kamala flunssa) :sad001 parempi ettei liikaa googlettele..
 
Mamari mulla on myös vähän kipuilua reisissä. Lantion alueen kivut on usein liitoskipuja.

Hetken aikaa jo pois ollut unetomuus on palannut.. ja eilen oli ekaa kertaa sellane olo että kohta lentää oksu, mutta meni ohi syömällä.
Tosi turvonnut olo jota ei helpota yhtään ummetus! Tämä mulla on ollut riesana kyllä joka raskaudessa
 
Palelee ja väsyttää ja vähän ällöttää :meh: Mä oon Juliannan tavoin syöny jugurttia ja mysliä aamuisin, mutta tänään piti syödä aamupala töissä ja se tuotti vähän haasteita. Tuorepuuroa mustikoilla sain alas ja karjalanpiirakan. Sit kävin hakemassa appelsiinimehua ja mangosmoothien. Tuntuu, että koko ajan pitäis napostella, että äklötys pysyy poissa, mutta mitään ei tee mieli... Oloa ei yhtään helpota lyhyeksi ja katkonaiseksi jääneet yöunet, kiitos esikoisen :rolleyes:
 
Mulla kans 6+1 ja koko ajan pitää syödä että ällötys pystyy jotenkin aisoissa! Oksu ei vieläkään tullut mutta eiköhän se vielä tule. Yritän viimeseen asti olla oksentamatta kun en haluaisi taas oksentaa monta kertaa päivässä kun tulee niin heikko olo siitä. Mutta niin käy jos käy, en paljo voi ite vaikuttaa paitsi ostan keksejä kaappiin et maha ei ois tyhjä koskaan ja yöksi pitää leipä laittaa pöydälle kun taas vaivoin yöpahoinvoinnin kourissa. Enää 4 viikkoa 10. Viikkoon jolloin viimeksi pahoinvointi alko lievittyä, Jes :)
 
Hikoileeko kukaan muu ihan hulluna öisin? Herään keskellä yötä ku oon ihan hiestä märkä vaatteita myöden... inhottavaa
 
Onko kellään muulla sellaista outoa vähän turtaa olo käsissä ja jalkaterissä?

Tosta reisikivusta tuli mieleen, että mulla oli viikolla 4 tosi paljon outoja lihaskipuja ympäri kehoa ja se tuntui aluksi aika inhottavilta, mutta ne on menneet kaikki ohi.

Maikkoo94: Mulla oli tota hikoilua viikoilla 4-5 tosi paljon yöllä, nyt viikko 6 eikä oo enää niin paha, vaikka edelleen on kuuma yöllä, vaikka mies valittaa, että makuuhuoneessa on kylmä.
 
Mä oon pahoinvoinneilta onneks säästyny vielä.. Mulla on tätä perus et "kuolen nälkään en ole nähnytkään ruokaa kahteen viikkoon" oloa ja sit kun pääsen jääkaapille asti niin kaikki vaan ällöttää.

Satunnaisia alavatsa ja alaselkäsärkyjä on ollu. Lisäks todella ärsyttävää ummetusta, oonkin nyt yrittäny kiinnittää huomiota kuidun saantiin. Mä oon myös ihan pari kertaa huomannu särkyä yläreisissä. Hengästyminen ja happi ei riitä -olo on nyt viime päivinä helpottanu. Oon kanssa nukkunu aika levottomasti, nähny hirveitä painajaisia ja heräilly niihin tai vessaan tai muuten vaan.

Äärimmäisen epämukavaa kun kaikki housut tuntuu tiukoilta, kollareissa ja yökkärihousuissa vaan viihdyn :hilarious:
 
Takaisin
Top