Oireet

Millaisia liitoskivut on?Mulla on tänään tuntunut kävellessä sellainen lievä jomottava kipu jossain tuolla syvällä, enimmäkseen vasemmalla ja välillä keskellä kohtua tai jotain sellasta. Jotenkin tosi outoja ja pelottavia kipuja.

Hitsi, kun kipuja on vaikea kuvailla. Mulla liitoskivut on aina häpyluun oikealla puolella. Semmoista pistävää/viiltävää. Välillä joutui lenkillä hetkeksi pysähtyyn, että kipu hellitti. Ei nyt mitään "vedet valuu silmistä" kipua, mutta tuntui epämiellyttävältä.
 
Ehkä nuo mun kivut vois sitten olla niitä..tuntuvat jotenkin niin syvällä. Mullahan ei oo lapsia mutta kaksi raskautta, joista toinen eteni rv15 asti, ehkä paikat on herkemmät hormoneille nyt.
 
Ääk, sunnuntaina iski kunnon pahoinvointi, mutta eilen ei mitään. Eikä oikeen tänäänkään. Huolettaa, että huono merkki. Onko teillä kaikilla pahoinvoivilla pahoinvointia joka päivä?

Lisäksi eilen sain migreenikohtauksen, lääkäri käski ottaa magnesiumia ja paracetamolia. Olin todella epäilevä, koska yleensä syön tosi vahvat lääkkeet, mutta ihme kyllä kipu meni ohi. Toivon, ettei migreenistä tule säännöllistä vierasta. Harvoin mulla on kohtauksia, mutta tämä jo toinen raskauden aikana.
 
Kerkesin jo huolestua oireettomuudesta mut niinkun täällä näyttää monella käyneen niin 6+0 kun poksahti niin tuli oireet oikein rytinällä päälle [emoji23] Asiakaspalvelutyössä tää pahoinvointi ei oikein nappaa......
 
Nyt 5+9 ja jännitän alkaako hirvittävä pahoinvointi lähipäivinä :sad001 viime yönä herätessä oli huono olo ja ois tehny mieli syödä leipä mut nukahdin uudestaan ja aamupalaa syötyä ei ole ollu kamala olo vaikka pientä heikotusta ja öklötystä onkin. Mutta odotan sitä keinuvassa laivassa -oloa edelleen, mikä viime raskaudessa oli, hui..
 
Hirvee vessahätä koko ajan. En kyllä muista että viime kerralla ois ollu näin aikaisessa vaiheessa tota oiretta
 
Mun oireet on kovin vähäisiä, vaikka on "jo" 6+4. Rinnat on kyllä kipeät ja on kohdun kipuilua ja väsymystä, muttei juuri muuta. Ihmetyttää etovan olo puute ja se, ettei hajuaisti oo erityisemmin herkistynyt. Huomenna ultra... Jos kaikki on hyvin, oon kyllä todella tyytyväinen näin helppoon oloon niin kauan kuin se kestää.
 
6+0 käyntiin täällä ja aika helpolla ollaan vielä menty. Joka päivä huimaa ja paleltaa. Tulee huonon olon aaltoja mutta ei okseta. Enemmänkin kuvottaa. Lämmintä ruokaa ei tee mieli. Rinnoissa aika vähän tuntemuksia. Imettäminen tuntuu kyllä aluksi tosi ikävältä. Maha on turvoksissa ja välillä housut kiristää. Ylihuomenna ultraan katsomaan onko siellä ketään.
 
Mun paha olo taisikin olla norovirus... :wtf: Kerran onneksi on vaan tarvinnut oksentaa, mutta toisesta päästä on tavara lentänyt eikä oikein ole pystynyt syömään mitään. Nyt ehkä alkaa vähän helpottaa, onhan tässä jo 12h kärvistelty. Yllättävää kyllä esikoinen on edelleen terve, vaikka ajattelisi tuollaisen 2-vuotiaan saavan vatsataudin saman tien. Saa nähdä mitä yö tuo tullessaan...
 
Voi että tätä palelua! Sormet ja varpaat jäässä tärisen viltin alla. Ei mulla kyllä esikoisesta tämmöistä ollu. Lämpökin on koholla, vissiin raskausoire eikä mitään tautia? Pientä kuvotusta alkanut olemaan iltaa kohden, pitäisi varmaan kahvinjuonti lopettaa...
 
Mä kans palelen. Siis iltaisin pitää olla tosi paljon päällä ja silti sormet ja varpaat jäässä. Tosi hassua kyllä. En mäkään muista aikaisemmista tämmöstä palelua.
 
Onko kellään iskias kipuja? Täällä kyllä vasta rv4+6 menossa (ensimmäinen joten KAIKKI jännää, epäilyttävää ja uutta) niin mietin johtuneeko edes odotuksesta..? Mutta jokatapauksessa mielellään odottaisin neuvoja lääkityksestä, onko näin jotta panadolin otto on Ok raskausaikana?
 
Panadol on kaikkein turvallisin raskaana. Ja jos tarvitsee jostain lääkkeestä kysyä eikä ole neuvolaa heti, kannattaa kysyä tetralogisesta tietopalvelusta tai Yliopistollisen apteekin chatista, näissä minusta ehkä varmempi tieto kuin tk-lääkärillä raskauden ja imetyksen aikaisista lääkityksistä.

Vielä ei ole iskiaskipua tässä raskaudessa, mutta edellisessä sitä kyllä oli! Venyttelyä ja jumppaa heti alusta saakka, pysyy toimintakykyisenä mahdollisimman pitkään. Fyssarit osaa neuvoa näissä myös ja mulla oli viimeksi aivan ehdoton terveyskeskuksesta saatu tukivyö! Mitään ladtentarvikekaupan vöitä en edes harkitse, terkkarista sen sai ilmaiseksi ja ammattilainen katsoi just mulle sopivan.
 
Mä hankin viime raskaudessa raskausjooga-kirjan ja -dvd:n, niistä oli ainakin minulle apua kun kipuja tuli. Esikoisesta en venytellyt tai joogannut ja kivut oli kuin suoraan saat*nasta :D näillä nyt ei välttämättä suoraa yhteyttä ole mutta suosittelen!
Ja esikoisen aikaan kävin vyöhyketerapiassa jonne pääsin neuvolan kautta ilmaiseksi :)
 
Ei yhtään ruokahalua, mäkki+kebab näköjään menee kyllä. Mutta kaikki tavallinen ei vaikka kuinka yrittäis.. :sad001 pahoinvointia ei onneks vielä kuvioissa, onhan tässä toki aikaa vielä :)

Jooga vois kyllä olla hyvä! Vois sen nyt jo alotella.. Hyvä vinkki kyllä :)

Tissit erityisen kipeät, varsinkin ilman liivejä. Miehelle eilen kiukkuspäissäni sanoin et jos hän koskeekin ja sattuu niin nipistän takas :D eipä oo silti tarvinnu nipistellä :wink
 
Mulla kans ottaa iskiakseen ja alaselkää. Tai se on semmosta pientä jomotusta. Hätäset liikkeet, kääntyilyt ja nopeat nousut taas vihlaasee alavattasta että pitää hetken aikaa olla paikoillaan. Sitten on koko ajan ihan järkky turvotus mahas.

Miten pääsit neuvolan kautta ilimaaseksi Violina?
 
Meillä oli kunnan toisessa neuvolassa entinen kätilö joka antoi vyöhyketerapiaa ja guasha-hoitoa (vai miten se nyt kirjoitetaan) :)

Mulle tekee ruuanlaitto pahaa ja pakkohan sitä on lapsille laittaa.
 
Ai voi ku tääläki olisi:)

Mulla on tullu jo pesänrakennus vietti ku tuntuu et kaikki retajaa kotona. Lapsien huoneista oon alottanu ja vaihtanu järjestystä. Sit ehtoolla ramaasoo niin että ei pääse sohvalta ylös. Kun pitäis mennä nukkumaan niin alkaa uusista virtapiikki ja yö unet jää lyhkäseksi:sad001
 
6+0 eikä oksua vieläkään! Pari kertaa mielessä kyllä käyny mut menny ohi. Ihanaa kun ulkona ei tuoksu kasvit ja lämmin terassi vaan pelkkä lumi! ! Paljon kivempaa kuin alkuraskaus kesällä niinku viimeksi.
 
Viime yönä herätty ekaa kertaa oksettavaan oloon, nyt aamulla myös etoo urakalla. Oireet kasvaa, hyvä merkki toivottavasti :)
 
Takaisin
Top