Oireet

Musta ämpärit ja pussit on niin ällöjä. Mun on aina pakko päästä vessaan oksentaa :grin
Mulla taas tuo wc pönttö äklöttää ja nopeat siirtymiset oksennusta pidellen kauhistuttaa. Niin meillä kaikilla niin omat tavat :rolleyes:
 
Mulla on kans luottoämpäri :sick009 aamulla on usein niin paha olo että heti kun silmät saa auki ni lentää jo, siinä rytäkässä en haluis lähtee kompuroimaan vessaan. Tähän on ruvennut oudolla tavalla tottumaan jo, heräys yöks ja menoks :wacky: paitsi toi menoks osio ei kyl ihan aina toteudu koska niin pirullinen väsymys :gen026
 
Mulla ummetukseen on ollu apuna maapähkinät ja runsas vedenjuonti vaikka oksentaisinkin sen jälkeen. Kyllä sieltä osa aina imeytyy. Sokeria oon yrittäny välttää kaikin keinoin (siis karkkia jne.). Vesimelonia kannattaa kokeilla jos vaan uppoo, siitähän saa sitä "piilovettä". Pähkinöitä oon popsinu ihan kiitettävästi nyt
 
Huhuh kylläpä säikähdin kun tuli pyyhkiessä rusehtavaa vuotoa! Itku jo tuli. Onneksi on tämä dopleri kotona ja sillä kuulu pienen sykkeet :Heartred luin juuri netistä että tämä vissiin normaalia tässä vaiheessa? Mitään kipuja ei ole.

11+3
 
Mulla on pientä pahoinvointia ja väsymystä (en ole enää edes varma mikä on normaali vireystila), mutta muuten ihan normaalia eloa. Etoo välillä, mutta ei enää okseta. Puolet ajasta unohtaa, että on raskaana! 9+2.

mamaxs: toistan sen mitä mulle sanottiin eli kaikki hyvin jos tulee vähän (pyyhkiessä), on ruskeaa ja ei liity kipuja.
 
mimmma, meillä mies tehnyt nyt reilu 5 viikkoa ruoat, kun mä en pysty :hungover:
Meillä mies tekee muutenkin onneksi aina ruoat. :grin Enää ei tosin onneksi ole hirveästi ällötysoireilua.
 
Pahoinvointi pysynyt jo reilun viikon poissa!! Wuhuu! Tilalle tullut kyllä huimaus, mut mieluummin se kun oksentelu. Ja itkuisuus on nyt alkanut, itkettää tosi usein :/
 
Mulla on järkky väsymys kokoajan .. hävettää ihan ku työharjottelu on ja asiakkaan luona haukottelee :')
Tänä aamulla oli ainut aamu ku ei tarvinny torkuttaa!! Ja takana 10h unta..

Mitröö muita oireita ei nyt oo ku tää jäätävä väsymys. Ja satunnaisesti rinnat arat/kipeet.. vähän pelottaakin jopa tää "oireettomuus" :)
Rv 9+3 nyt...
 
Mulla ei enää oireita juurikaan ole. Jos ei muista syödä tai juoda niin sit tulee heikotus.

11+6
 
Kovin vähän on oireita nyt ja 8+0 täynnä. Närästys ilmenee palana kurkussa ja se aiheuttaa huonoa oloa kun joutuu jatkuvaan nieleksimään.. oksentanut en oo kertaakaan. Pidän kyllä päivät noita pahoinvointirannekkeita käsissä, liekö helpottavat. Väsy on kyllä järjetön ja syödä pitää vähän väliä mutta muuten ei oikein mitään... :confused:
 
Jos närästys on pahaa (tulee palan tunnetta tai polttelua), siihen kannattaa käydä kysymässä reseptilääkkeitä neuvolalääkäriltä. Raskaanakin saa syödä reseptillä kirjoitettavia refluksilääkkeitä, useimmiten määrätään eniten tutkittua ja yleisimmin raskaana käytettyä omeprazolia, mutta muitakin refluksilääkkeitä voi tarvittaessa syödä raskaana.

Lisäksi sängypäätyä kannattaa nostaa 10-15 senttiä laittamalla jotain jalkojen tai patjan alle, ja ruoan jälkeen ja ennen nukkumaanmenoa voi olla hyvä ottaa Gavisconia tai Redufluxia, joka tekee kalvon vatsan sisällön päälle, ettei se nouse niin helposti ruokatorveen. Oikealla kyljellä nukkuminen aiheuttaa myös herkemmin refluksia, koska vatsalaukun sijainnin ja painovoiman vuoksi vatsalaukun sisältö pääsee silloin helpommin virtaamaan ruokatorveen.

T. refluksikko :)
 
Nyt on jo vähän hätä. Edellinen meni kesken kesällä ja siksi oon ylipelokas.
Mulla on ollut tosi pinkeet rinnat koko tämän raskauden ajan ja nyt eilen ja tänään kaikki aristus ja pinkeys on poissa. Onko muilla käynyt näin?
Viimeksi sikiö oli mennyt kesken ja alkoi vuotaa vasta monen viikon päästä. Se pelottaa ja kauhistuttaa nytkin. Nyt 8+6.
 
Tuo rintojen arkuus vaihtelee, mulla välillä oli kokonaan poissa pari viikkoa, nyt on vaikea nukkua kun niin aristaa, rasvaus auttoi jonkin verran mutta nännit aivan kovat ja arat taas :oops: nyt 11 +1
 
Mullaki vaihtelee rinkojen arkuus, aluks oli tosi kosketus arat mut ei nykyää, jos niihin koskee ni vähä on kipeet, pystyy kyl yöllä nukkumaa hyvin :) 11+1
 
Itsekin säikähdin kaksi viikkoa sitten kun rintojen turvotus, pinkeys ja kipu vaan yhtäkkiä katosivat. Viikko sitten kävin ultrassa ja kaikki on hyvin, rintojen turvottelukin on alkanut palailemaan. Aamusta voi olla ihan normaalit ja illalla sitten kuppikokoa suuremmat :D Viikot nyt 9+0
 
Mä totesin, että tämä mun ruskea vuoto johtuu emättimen kuivuudesta. Kävin ostamassa vagisan voidetta eilen ja tuntuu huomattavasti paremmalta. Tänään ei tuhrua ole tullut, ainakaan vielä.

11+5
 
Mulla tos alussa hiukset rasvottu niinku samantien ja se oli tosi raivostuttavaa, mut nyt ei oo onneks enää rasvottun et tukka hyväs kunnos :) 11+1
 
Suurkiitos vastauksistanne. Nyt pitää vain toivoa parasta. Ilo kuulla, että vaihtelu on mahdollista.
Edellisessä onnistuneessa raskaudessa mulla ei ollut juuri lainkaan oireita, enkä ollut yhtään pelokas, joten tuntuu niin kummalta ylipäätään, kun on oireita ollut. Ja sitten kun ne alkaa häviämään, niin voi apua, kun se onkaan kauheaa...! Oireista on edes vähän sellainen turvattu tunne, että josko tämä kuitenkin onnistuisi.
 
Uskaltaisko tätä sanoa... mutta eilen ja tänään ollut vähemmän paha olo, jospa tää jatkuis! Nyt varmaan huomenna sit laatataan urakalla kun menin sanomaan. Minäkö taikauskoinen?
Mullakin ne rintojen pinkeys ja aristus vaihtelee päivästä toiseen. Tsemppiä pitkiin viikkoihin nt-ultraa odottaville!
Sokeripala ja tuplat 9+3
 
Takaisin
Top