Oireet

Mulla ollut jo muutaman päivän jatkuva etova olo. Koko ajan tuntuu siltä kuin olisi kamala krapula Esikoisesta ei pahoinvointia ollut ollenkaan, mutta nyt näyttäisi sitten aivan päinvastaiselta.
 
^ Jännää tuo että voi olla ihan eri oireet eri raskauksissa samallakin ihmisellä :)
Kauhulla aattelen miten selviäsin pahoinvoinneista esikoisen kanssa jos sellaista nyt tulisikin! Tsemppiä Pukkunen! Ja toisaaltahan tuo pahoinvointi on positiivinen merkki :)

Rinnat ei ole vieläkään arat mutta imetys sattuu. Tuntuu kuin tyttö pitäisi tiukemmalla otteella kiinni ja söisi pidempään kuin tavallisesti. Vaikeaa oli yöllä irrottaa rinta imetyksen jälkeen... Aiemmin tyttö irroittanut itse.
Aloin siis tietty miettiä, että onko maito voinut vähentyä jo?????
 
Mulla alkanut ihan kauhea väsymys! Viikonloppuna muutamia tunteja jaksoi olla valveilla ja taas simahin. Eilen illalla 17 aikaan olin nukahtanut ja nyt 7 heräsin oksentamaan. Onko muilla ollut tai nyt tämmöistä näin voimakasta väsymystä?
 
Mamaxs tsemppiä kovasti! Täytyykö sun herää töihin tms aamuisin?
Täällä lähinnä ihmetyttää nyt oireettomuus... Eilen vähän närästi, koulukirjan ääreen kyllä nukahtelinkin vähän ja imetys sattuu. Muttei muuta. Ja imetyskin sattuu osin siksi että tyttö puree virnuillen samallao_O
 
Ruusa# kyllä aamulla töihin mentävä. Onneksi pystyn vähän venyttämään töihin menoa niin että viim klo 9 pitää olla töissä. Katotaan mihin tämä kehkeytyy. Vielä olis pari viikkoa ekaan neuvolaan. En tiedä voisiko olla hemoglobiinista tämä voimakas väsymys. Ekaa odotan niin on ihan pää pyörällä oireiden kanssa
 
Ruusa# kyllä aamulla töihin mentävä. Onneksi pystyn vähän venyttämään töihin menoa niin että viim klo 9 pitää olla töissä. Katotaan mihin tämä kehkeytyy. Vielä olis pari viikkoa ekaan neuvolaan. En tiedä voisiko olla hemoglobiinista tämä voimakas väsymys. Ekaa odotan niin on ihan pää pyörällä oireiden kanssa

Onneksi ei tuon aikaisemmin sentään :)
Energistä keskiraskautta odotellessa! Minkähän viikkojen jälkeen sitä sanotaankaan, että useimmilla vointi paranisi?
 
Nukuin eilen viiden tunnin päikkärit ja viime yönä meni melkein 12 h nukkuessa, tosin välillä vähän heräilin, että kyllä mulla ainakin on ollu väsymystä. Tainnu olla kaikissa raskauksissa alussa, vaikka hemoglobiinit aina ollu ennemminkin liian korkeet ja raskausaikana "normaalit".
 
Voi jestas:depressed:
Puolilt öin alkoi oksettava olo. Jatkui nyt kahden aikaan kun esikoinen heräsi rinnalle.... Ei kovin helppo ollu imettää kun oksetti ja tuli kylmänhikinen olo ja aina kun laskin tytön pinnikseen niin heräs ja halus vaan rinnalle. (Mikä ihme tiheänimun kausi?!?) Nyt siis kirjoittelen yhä vauva rinnalla, kun yhtäkkiä pahaolo onneksi helpotti!
Josko tää johtuis vaan liiasta iltapalasta eikä ois raskauspahoinvointia?? Hankalaa vielä kun mies on nyt työmatkalla niin ois selvittävä vielä muutama yö kahdestaan tytön kanssa.
 
^ Kyfi yritä vaihtaa nimimerkki että tunnistetaan sut jatkossa :)
Kun kaikilla on aluksi tuommoinen kyfi+liuta numeroita merkki...

Nyt on tosiaan jo enempi raskaanaoleva olo viimeöisen huono-oloisuuden jäljiltä :) Alavatsalla jomottelee ja aamulla tuli myös vähän huono olo kun syötin esikoiselle aamupalaa. Närästääkin vähän ja väsyttäis myöskin...
 
Täällä aika reipasta aamupahoinvointia, ja paineen tunnetta kohdussa. :wtf: Tästä se hehkuminen taas alkaa..
 
Pelottaa vähän yö kun viime yönä oli niin kamalan huono olo:nailbiting:
Ja söin sitte kumminki tänäki iltana lämpimiä leipiä ja karkkia....:rolleyes: Vielä ei ole mitään oloha onneksi... täytyy vettä nyt juoda ettei janon takia tule pahaa oloa ainakaan.
Voiko olla ees raskauspahoivointia jos se on vaan yöllä??? :joyful:
 
Ensimmäinen oire oli kohonnut lämpötila, kevyen kuumeen oireet aina iltapäivästä, lämpö oli siinä 37,1 - 37,3 asteen paikkeilla. Siinä samalla iltapäivät meni levätessä ja yrittäen rentoutua.

Nyt on tullut 4+X viikolla ja nyt 5+X viikolla kipeämmäksi munasarjat, pistelevät ja särkevät. Olen lukenut että saattaa kuulua asiaan, että munasarjaan muodostuu kysta hedelmöittymisen jälkeen. Onko kenelläkään muulla kipuja? Minulla enimmäkseen vasemmalla puolella, ja välillä oikealla. Ja voivathan ne olla myös kasvukipuja.

Eilen meni hetki nukahtaa kun häpyluussa tuntui painetta.

Rinnoissa ei muita oireita kuin että nännit ovat terhakkaammat useammin kuin aikaisemmin.

Ja mahassa mourii. Huomaan että on hyvä pitää verensokeri tasaisena, koska vuorokauden ajasta riippumatta nälän sattuessa saattaa alkaa etoamaan. Olen tehnyt juureslastuja (bataatista ja keltajuuresta) ja niitä on mukana aina laukussa jotta saa nopeasti jotakin rouskuvaa syötyä jos olo huononee.

Ainii, olen herännyt pirteänä paaaaaljon aikaisemmin kuin yleensä. Se tapahtuu ihan yks kaks, päässä menee DING ja sitten olen täysin hereillä, vaikka kello soisi vasta tunnin kuluttua! Voihan se olla myös jännitystä raskaudesta - ettei saa enää unta mutta aamu-uniselle yksilölle tämä on erittäin uutta ja outoa :smiley-bounce022
 
Täällä huonovointisuutta, mutta kerran vaan on oksennus tullut. Eiköhän se vielä siihenkin iloon muutu. Kolmessa raskaudessa yli puoleen väliin aamut aloittanut oksentamisella. Viime raskaus oli kaikista pahin.

Aikaisemmin mulla on tissit heti kasvaneet kun hyvä että testiä vielä tehnyt. Nyt tuntuu että samankokoiset vaikkakin nipistelyä. Imetyksen olen kyllä vasta lopettanut että liekö sillä jotain vaikutusta.
 
Mulla oli kans kipuja munasarjoissa ja kävin sielä ultrassa missä todettiin toisessa kysta ja toisessa se keltarauhanen joka luultavammin aiheuttanu. Kuulemma normaaleja juttuja :happy:

Mulla oireet kyllä ollu minimaalisia
 
:wtf::coldfeet:. :wtf::wtf::wtf::bag::hungover::wtf:Minä imetn vielä esikoista ja aika pian ovulaation jälkeen alkoi nännit aristaa imettäessä. Havaitsin ovulaation hyvin, nippailut yms.
Ensimmäiset kuukautiset (?) alkoivat muutama päivä aikaisemmin, kuin olin ajatellut. Kummaa kyllä, täysin ilman kipuja:wtf:. Oli vaan niin vahva tunne siitä että raskaana olen, joten odottelin kuukautiset loppuun ja sitten tein testin. Haamupositiivinen tuli:smug: No, tietysti googlattuani asiaa tulin siihen tulokseen että voi olla varhainen keskenmeno tai sitten kuukautiset vain tulivat raskaudesta huolimatta.:wideyed:
Kuitenkin ennen plussasta hajuaisti on terästäytynyt huippuunsa ja kertaalleen niin kova kuvotus lohiruoan hajusta, että melkein oksennus lensi.
Tiheämpään pissalla käyntiä ja kyllä tuolla alakerrassa on tutut vihlonnat ja nippailut edelleen käynnissä, joten olen aika luottavainen raskauden suhteen
Huomenna varmaan kuitenkin vielä varmistus testaus.
On tää taas niin vaan jännää!
 
Ekana oireena hoksasin menkkamaisen juilimisen alavattalla. Alko jo 4pvää ennen ko menkkojen ois pitäny alkaa, yleensä alkaa ed. päivänä. Tissit ollu ovulaatiosta asti aivan sairaan kipeet ja raskaan tuntoiset. Päivän pahin hetki on ollu illalla ko rintsikat joutunu ottaan pois ko mennee nukkumaan. :joyful: Toissapvänä hokasin et maku- ja hajuaisti on tosi herkillä. Tänään sit ruokailujen jälkeen tosi nopeesti alkaa etomaan.

Tosin, miehän "muka" nää samat oireet jo ekassa kierrossa tunsin, mut silti negaa pukkas testiin. Nytki olin ihan varma et nega tulee mut eipäs tullukkaan. Väsymystä ja oksentelua ei oo vielä ilmenny mut eikhän neki tupsaha josaki vaiheesa.

Tänään siis rv 4+0 meneillään.
 
Takaisin
Top