Oireet

Täällä alkoi lämpimien päivien kunniaksi ah-niin-ihanat allergiaoireet:mad: kaikki hengitystiet tukossa, silmät ja nenä vuotaa ja kurkku kutisee ja kipeytyy.. "Normaalisti" mikä tahansa apteekin allergialääke on vienyt oireet, mutta nyt äkkiseltään googlettelin ettei raskausen aikana suositella mitään allergialääkkeitä käytettäväksi, pelkkiä nenäsumutteita ja silmätippoja (pahin viholliseni joita en vain pysty käyttämään) onko muilla jo alkanut ja mitä te käytätte? :confused004
 
Mulla kans siitepölyallergia ja nenä vuotanut jo tovin aikaa. Neuvola lääkäriltä sain luvan käyttää Histekkiä, sen käytöllä ei ole lääkärin mukaan mitään vaaraa. Otan kuitenkin niitä vain silloin tällöin, kun esim aivastelut menevät ylivoimaisiksi... Olen siedättänyt itseäni monta vuotta jo, niin oireet ovat suht pienet nykyisin. Tsemppiä allergiaoireiden kanssa! Kannattaa kysyä Neuvolasta, mitä lääkkeitä voisit käyttää. :)
 
Täällä alkoi lämpimien päivien kunniaksi ah-niin-ihanat allergiaoireet:mad: kaikki hengitystiet tukossa, silmät ja nenä vuotaa ja kurkku kutisee ja kipeytyy.. "Normaalisti" mikä tahansa apteekin allergialääke on vienyt oireet, mutta nyt äkkiseltään googlettelin ettei raskausen aikana suositella mitään allergialääkkeitä käytettäväksi, pelkkiä nenäsumutteita ja silmätippoja (pahin viholliseni joita en vain pysty käyttämään) onko muilla jo alkanut ja mitä te käytätte? :confused004

Onko sulla oikee tekniikka nenäsumutteiden käytössä? Ei sitä välttämättä edes tule ajatelleeksi miten ne sinne suihkii mutta helpottaa kun tekee sen oikein. Ensin vetää siis nenän kautta ilmaa sisään ja sitten pysäyttää hengityksen ja suihkaukset molempiin sieraimiin ja vielä perään pitäis pari sekutia edelleen pidättää hengitystä jonka jälkeen voi hengitellä normaalisti. Noin ei ainakaan pääse se aine nieluun ja helpotti ainakin mua kun sain nää oikeet ohjeet.
 
Mulla on nenäkannun käyttö helpottanut aiemmin allergiaoireita. Tänä vuonna oon päässy helpolla, eikä oireita ole vielä tullut.
 
Miulle määrättiin Tuulix allergialääkettä nokkosihottumaan edellisen raskauden (2014) aikana.. :) että kyllä pitäisi löytyä allergiaan helpotusta..
 
Mulla oli närästys viikon vaivana kovana ja olo oli tosi tukala. Rennie auttoi vähän ja kylmä vesi&jogurtti.

Nyt mennyt onnex ohi *kopkop
 
Kuuma, kuuma, kuuma! Yöllä ei voi pitää peittoa, nytkin päivällä oon ollu vaan alusvaatteet päällä kotona! Muilla tämmöistä kuumuutta?
 
Mulla on ollut kuuma koko raskauden ajan. Yleensä olen tosi viluinen mutta tänä talvena en kyllä palellut.
 
Mulla on siis ollut jo pidemmän aikaa öisin kuuma, yleensä olen myös viluinen. Mietin myös sitä, kun tänään on ollut lämmin päivä, mutta miehen mielestä kotona ei oo yhtään kuumempi kuin ennenkään. Harmi kun lämpömittari ei toimi..
 
Öisin kuuma ja päivällä tulee kuumia aaltoja :D vaikka normisti on aina kylmä
 
Täälläkin on jatkuva kuumuus! Kämmeniä ihan polttelee..ja hiki virtaa yleensä öisin. Närästys ja suonenvedot vaivaavat myös. :dead:
 
Nenän tukkoisuus, suun kuivuminen, suonenveto, närästys, yöllä hikoilu, selkäkipu pahentunut, nivuskipu... ja missään asennossa ei ole hyvä nukkua.. oireita siis paljon enemmän kuin alkuraskaudesta.
 
Minulla on kantapäät tuosta sivusta ihan hullun kipeät. Tosi inhottavaa kun jalat särkee ja sitä enemmän ne särkee mitä enemmän liikkuu (kengillä en ole huomannut, että olisi vaikutusta asiaan). Selkäkipuun auttaa lämpöhoito, joten se ei häiritse niin pahasti.

Suonenvetoja ei ihme kyllä ole ollut, mutta syön magnesiumsitraattia(kin :p), joten se auttanee.

Nenä on minulla raskauden alusta asti ollut tukkoinen ja niistäessä tullut veriklönttejä. Limakalvot ilmeisesti jotenkin reagoineet raskauteen. Yöllä pitää vaihtaa kylkeäkin ihan sen vuoksi, että nenä menee tukkoon aika ajoin. No eipä se kyljen vaihtaminen haittaa kun vessassa tulee juostua kuitenkin sen tunnin välein..:grin
 
Tuo kyljen kääntäminen yöllä on tympeää puuhaa. Tuntuu että vartin välein pitää vaihtaa asentoa kun paikat puutuu. Meillä vielä esikoinen ollut lauantaista lähtien 40 asteen kuumeessa ja nukkunut vieressä niin havahtuu aina kun äiti kääntää vieressä kylkeä :/ melko levottomia öitä siis takana.
 
Tuo yöllinen kääntyily sängyssä on kyllä aika rasittavaa. :/
Mulla on alkanut tulla lihaskrampin tyylisiä tuntemuksia sisäreisiin, varsinkin yläsisäreisiin! On kyllä aika inhan tuntuisia vaikka ovatkin melko lieviä eikä kramppi kestä kauaa. Syön magnesiumia myös. Onko muilla samaa vaivaa?
 
Tuo yöllinen kääntyily sängyssä on kyllä aika rasittavaa. :/
Mulla on alkanut tulla lihaskrampin tyylisiä tuntemuksia sisäreisiin, varsinkin yläsisäreisiin! On kyllä aika inhan tuntuisia vaikka ovatkin melko lieviä eikä kramppi kestä kauaa. Syön magnesiumia myös. Onko muilla samaa vaivaa?

Ettei noi sun kuvaamasi krampit olisikin supistuksia?
 
Takaisin
Top