Oireet

Mulla on alkanut nyt kanssa supistelemaan reilummin. Kipeitäkin suppareita on tullut nyt parina yönä. Tänään ekaa kertaa tuli päivälläkin, ja kesti ihan jonkin aikaa. Mutta neuvolassa olikin puhetta, että näillä viikoilla sinällään ihan normaalia.
 
Tänään on ollut kyllä hankala olo. Aamusta lähtien on vihlonut nivusissa, emättimen seudulla, kohdunsuullq ja ylipäätään alamahassa. On myös menkkamainen olo joka vaan yltyy. En tiedä voisko tää olla vauvan kiinnittymistä vai mitä ihmettä. Makuuasento on paras, istuminen jotenkin tosi vaikeaa ja ahdistava olo.
 
Muokattu viimeksi:
Juuri tultu lääkäristä kotio. On kyllä mukava tuo meidän lääkärikin. Jalkoihin ehdotti kylmähoitoa ja geelipohjallisia, painonnousun aiheuttimia ongelmia eikä tule häipymään ennen kuin painoa kehosta lähtee. Panadolia voi ottaa jos auttaa, ei kuulemma auta kaikilla. Kohdunkaula on nyt lyhentynyt, pehmennyt ja auki vähän; "normaali näihin viikkoihin" -oli kommentti.
 
Mulla on ihan samat oireet kuin Cherrialla! Alkoi kolmisen päivää sitten, eilen jouduin ottamaan särkylääkettä että sain aikaseks tiskata ja käydä kaupassa yms.. Aluksi luulin että olis vti, kun vihloo ja paineistaa (etenkin kävellessä) alapäätä joka puolelta ja rakko tyhjenee tosi huonosti mut sitten luin liitoskivuista ja niitäpä ne taitaa olla:eek:o_O makuulla kylkiasennossa helpottaa!
 
Mulla on ollut tänään onneksi parempi päivä, oon ottanut iisimmin. Tänään oli neuvola ja kuulemma nämä on ihan normaaleja tuntemuksia tässä vaiheessa raskautta. Mullakin oli eilen just tuota voimakasta paineen tunnetta alapäässä ja kävely oli vihlonnan takia kunnon pingviini-meininkiä. Menkkajomoihin auttoi lämmin kauratyyny jonkin verran :) kunhan nyt ei olisi päivittäin näitä kipuja, ei pysty oikein hirveästi tehdä mitään kun ne iskevät :wideyed:
tsemppiä Sterling!
 
Juuri tultu lääkäristä kotio. On kyllä mukava tuo meidän lääkärikin. Jalkoihin ehdotti kylmähoitoa ja geelipohjallisia, painonnousun aiheuttimia ongelmia eikä tule häipymään ennen kuin painoa kehosta lähtee. Panadolia voi ottaa jos auttaa, ei kuulemma auta kaikilla. Kohdunkaula on nyt lyhentynyt, pehmennyt ja auki vähän; "normaali näihin viikkoihin" -oli kommentti.

Mulla myös oli nyt kohdunkaula sormelle auki ja lyhentynyt myös mutta tuntui kuulemma edelleen jämäkältä. Ja sanoi myös että normitilanne näillä viikoilla :)
 
Mulla kuulemma "parille sormelle auki". No ensiviikolla on synnytystapa-arviointi, joten siellä varmasti tietää paremmin mikä on tilanne. Sf-mitta tipahtanut keskikäyrän tuntumaan, mutta sanoi että voi johtua joko eri mittaajasta tai sitten vauvan laskeutumisesta. Vatsa tuntuu hurjan isolta, joten pelottaa oikein, että kuinka iso tyyppi siellä majailee..:nailbiting:
 
Jalat ei kestä tätä painoa enää. Nyt taas penikatkin kipeänä ja kantapohjat särkee koko ajan. Edes yön jälkeen olo ei ole hyvä. :sad001
 
Voi ei keltanokka :sad001 yritä jaksaa ja huilia sitten vaan. Onko vielä monta viikkoa laskettuunaikaan? Ainakin väittävät ettei mahan koko kerro mitään vauvan koosta jos yhtään lohduttaa :)
 
Kiitos Kurmeliini! Nyt on menossa rv 36+6, joten voihan tässä vielä kestää.. Onneksi maanantaina on synnytystapa-arviointi niin pääsen ehkä pienoiseen rauhaan vauvan koosta.
 
Jalat ei kestä tätä painoa enää. Nyt taas penikatkin kipeänä ja kantapohjat särkee koko ajan. Edes yön jälkeen olo ei ole hyvä. :sad001
Kannattaa kokeilla icepower geeliä jalkoihin, vähän viilentää ja virkistää väsyneitä jalkoja ainakin mulla. Tsemppiä! :)
 
Kannattaa kokeilla icepower geeliä jalkoihin, vähän viilentää ja virkistää väsyneitä jalkoja ainakin mulla. Tsemppiä! :)
Olen antanut jaloille ihan kylmähoitoa kylmäpussin muodossa. Ei tunnu auttavan, mutta ei auta kuin jatkaa.. Toisessa kantapäässä tuntuu ihan kuin siellä sisällä olisi jäätävän iso rakko (tuntuu kuin seisoisi vesipussin päällä). Otin Panadolia aamulla ja penikkaan se tuntuisi auttavan (kantapohjiin ei auta). Ajattelin käydä ostamassa kompressiosukat jos ne auttaisivat vähän, säärystimet kun auttavan vain sääriin (ja todella hyvin auttaakin!).
 
Mä sain äippälomalle jäädessäni ihanilta työkavereilta lahjakortin spahan. Juurikin jalkahoitoon ajattelin sen käyttää :)
 
Alaselkä/häntäluu prakaa seuraavaksi :banghead: kävely sattuu ja välillä piiskaa pakaran alle kivun niin, että meinaa jalka lähteä alta.. on vähän hankalaa kun on tuo pikkunen, iloinen taaperoinen tuossa vauhti päällä päivittäin :Heartblue:rolleyes: onneksi tää on kohta ohi!!
 
Alaselkä/häntäluu prakaa seuraavaksi :banghead: kävely sattuu ja välillä piiskaa pakaran alle kivun niin, että meinaa jalka lähteä alta..

Mulla on tuota samaa.. Onneksi tosin lähinnä vain silloin, kun olen pidemmän aikaa ollut paikallani. Ikävä tunne..
 
Eilen istuttiin synnytysvalmennuksessa 1.5h putkeen niin alko mulla kans häntäluun aluella polttaan ihan hullunlailla... :mad: Kun ei istu pitkään niin selkä on ok.
 
Nyt viimeaikoina on mielialat vaihdelleet enemmän ja vähemmän. Mies sanoikin, että häntä jännittää aina tulla töistä kotiin, kun ei yhtään voi tietää mikä täällä odottaa (pullantuoksuinen unelma Ulla vai itkupotkuraivareista kärsivä Iina). Miehelle sanoinkin sitten, että näitä nyt näyttää tulevan, mutta on vain ohimenevä vaihe, koita kestää :Heartred
 
Takaisin
Top