Oireet

Vihdoin vauva kääntynyt pää alaspäin. Eilen innostui takomaan päällä ilmeisesti kohdunsuuta. Tuntui tosi ikävältä.

Harjoitussupistukset ovat lisääntyneet kovasti viimeisen viikon aikana... vähintään kerran päivässä supistaa.

Samalla tämä kauhea närästys vaivaa pahemmin. Saa syödä mitä tahansa niin kohta närästää. Onneksi Rennie vielä auttaa.
Mahtaa pojalla olla tuuhea tukka, kun syntyy..
 
Mulla rennie auttaa päivällä poltteeseen ja yötä vasten otan aina Gavisconia nestemäisenä, ettei nouse yrjö suuhun kesken unien. Niillä olen pärjännyt tosi hyvin! Muakin vaivasi närästys lähes koko päivän, mutta tuntuu että nyt olisi vähän helpottanut.
 
Tänään on tullut pitkästä aikaa taas kivuliaita harjoitussupistuksia nyt illalla vähän enemmänkin. Eli maha on ihan kova ja sitä kivistää sen puoli minuuttia, jolloin täytyy pysähtyä (yleensä ovat olleet kivuttomia). Torstaina selvinnee onko jotain tapahtunut, kun mulla on aika neuvolalääkärille.

Lisäksi nyt painaa ihan valtava väsymys jatkuvasti päälle! Vaikka nukun yön hyvin ja kunnon päiväunet päälle, niin aina vaan väsyttää :dead: esikoinen pakottaa kyllä liikkeelle säännöllisesti ettei kunto pääse täysin rapistumaan :p
 
Mulla ainakin on väsymys lisääntynyt. Lähentelee alkuraskauden väsymystä. Ajattelin pyytää hb:n mittausta seuraavalla neuvolakäynnillä maanantaina. Onneksi kohta alkaa mammaloma niin ehkä helpottaa..
 
Täällä myös väsymys vaan lisääntyy. Yhtään ei helpota se, että vessassa pitää juosta myös läpi yön.
 
Oon huomannut että iltaa kohden alkaa kyllä väsymys painaa, päivisin jaksan puuhailla mutta illalla tulee täysstoppi :/ lisäksi mielialat vaihtelevat aika paljon, oon ollut huonolla tuulella ajoittain. Ei kivaa. Lisästressiä meillä on raksasta jonka valmistuminen menee niin hilkulle ja jos saadaan valmista, niin vielä pitäisi jaksaa muuttaa. Aivan ihania asioita siis tapahtumassa mutta jotenkin nyt alkaa raksan osalta turnauskestävyys pettää. :)
 
Täälläkin kova väsymys painaa, onneksi esikoinen nukkuu hyvät päikkärit niin voi itsekin torkkua :singing: me saadaan viikonloppuna avaimet ja ensi viikolla alkaa muutto! :)
 
Harjoitussupistukset (siis selkeät koko kohdun kovettumiset ja samalla kiristyksen/paineen tunne), jotka kestää pitkään, ainakin vartin...onko normaalia? Siis näitä tullut yhtäkkiä eilisaamusta (levon jälkeen), jolloin huomasin, että kovettuminen ei meinaa laueta, ja sit samanlaisia oli pitkin päivää ja heräsin niihin yölläkin. Varsinaista kipua ei ole, vain inhottavaa kiristystä. Samalla kyllä on ummetusta/ilmavaivoja, mutta selkeästi koko kohdun kuitenkin tuntee kovana...
 
Harjoitussupistukset (siis selkeät koko kohdun kovettumiset ja samalla kiristyksen/paineen tunne), jotka kestää pitkään, ainakin vartin...onko normaalia?

Mun neuvolatätsy kysyi kauanko kohtu pysyy kovettuneena, kun sanoin että siihen liittyy kevyttä kipua. Mulla kestää alle minuutin niin ei ollut mitään erikoista. Kannattaa siis kysyä neuvolasta onko 15min kestävä kovettuminen ok.
 
Mulla saattaa kestää nuo kovettumiset tunninkin ennenkuin helpottaa, neuvolan mukaan ok. Samanlaisia harjoitussupistuksia oli esikoisen aikaan. :)
 
Mulla harjotussupistukset kestää 1-3 minuuttia, ihan muutama pidempi on tainnut olla. Kannattaa kysyä neuvolasta, onko noin pitkät ihan ok, jos on ensimmäinen tulossa.
 
Täällä on sukkapuikkokivut ja menkkajomot olleet viikon. Tämän vk väsymys ihan tajutonta.
 
Mulla viime yönä tuli selkä ihan älyttömän kipeeks (kramppi?) ja samalla maha kovettui. Oliko tää siis eka harjotussupistus vai jotain muuta?

Mulla tulee alapää kipeäksi heti jos yhtään liikun enemmän. Esim. Jos käydään isommassa kaupassa ostoksilla niin tietää jo valmistautua ettö illalla juilii..
 
Minulla supistelee myös aika runsaasti. Pahinta on työpäivien jälkeen (onneksi tänään alkaa äippäloma!! :joyful: ) ja öisin. Öisin herään supisteluun, ei ne nyt kovin kivuliaita ole, mutta epämukavia vähintään. Selkää myöskin kramppaa, siihen auttaa lämpövesipullo toistaiseksi. Lisäksi sukkapuikkotuikkasut jatkuu..niihin ei varmaan auta mikään. :dead:
 
Hyi että mua on alkanut närästää öisin! Päivällä ei mitään ongelmaa mutta yöllä herään monta kertaa ja todella polttelee kurkussa ja tuntuu että nousee ylös:/ täytyy kysellä neuvolasta reseptiä tms tähän vaivaan.
 
Cherria Täällä on aika monta kertaa monta kertaa kirjoiteltu närästyksestä, mutta suosittelen tosiaan edelleen niitä kellä yöllä närästää niin nostamaan päätä ylemmäs (esim. peitto petarin alle tms.). Ja närästykseen täällä joku on saanut avun Gavisconista, minulla itsellä on päivittäisessä käytössä luultavasti loppuun asti Omeprazolit.

Täällä "sukkupuikkatuikkasut" ovat vaihtuneet "puukkotuikkasuihin". Hyvä nauraa tässä kun niitä ei tule, mutta siinä kohta kun tuonne alakertaa isketään niin hymy ei ole enää kovin herkässä..:shifty:
 
Olen kyllä seuraillut tätäkin keskustelua, tuo oire tuli itselläni nyt ajankohtaiseksi :) Päätä olen nostanut ylemmäs mutta se ei ole paljoakaan auttanut. Kuten sanottua niin otan tämän seuraavalla neuvolakäynnillä puheeksi.
 
Joo kannattaa ehdottomasti hakea apua. Närästyksestä on turha kärsiä kun siihen on kohtuullisen hyvät lääkkeet tarjolla. :)

Mua vähän pistää välillä ketuttamaan kun moni sanoo että "närästys kuuluu raskauteen". Joo tiedän kyllä sen, mutta siinä vaiheessa kun Renniestä ei ole mitään apua ja kipu on hullua niin ei se ole normaalia.:mad: Mutta näillä ihmisillä se närästys on pysynyt ilmeisesti satunnaisilla Rennieillä hallinnassa eivätkä tajua, että se voi toisilla olla todella pahaa.
 
Takaisin
Top