Oireet ja himot

Naksuuko muuten kenelläkään muulla kurkku? Liittyyköhän tää millään tapaa raskauteen vai onkohan jotain ihan muuta.

Mulla on nyt noin viikon ajan naksunut kurkussa aina nieltäessä. Rupeaa jo vähän ärsyttämään. Joka kerta kun nielasee kuuluu sellanen ikäänkuin rusahdus. Ei oo ihan kokoaikaa, alkaa yleensä joskus iltapäivän aikana.
 
Pari päivää on ollut ihan jäätävä väsymys. :dead: Nytkö tää jo alkaa. Tulee pitkä ja raskas syksy.
 
Huh, myyjäisistä ja hautajaisista selvitty ilman pahoinvointia, joten kukaan onneks hoksannu tätä raskautta. Olettivat varmaan et kesän herkut näkyy mahassa, nimittäin järkky turvotus rantautunu tänne. Nyt oonkin sit ihan poikki, ettei jaksa kummempia tehdä enää tänään. Varmaankin päivän rasituksen takia tuli tämä jomottava alaselkäkipu, et saa nähdä miten ens yönä saa nukuttua.
 
Hyi että tätä oloo ihan oikeesti :depressed: äskenkin piti heti iltapalan jälkeen rynnätä sänkyyn ennenkuin tulee oksennus! Isäntä vielä koittaa houkutella saunaan mutta kyllä nyt on semmonen juttu että mun saunomiset on nyt saunottu. En halua sitä puolikuollutta saunomisen jälkeistä olotilaa :hungover: joka siis ollu edellisissä raskauksissa.
 
Hei vaan,

Täällä 4+5, menkkamaiset jomotukset olleen nyt säännöllisiä viime yöstä jolloin heräsin tähän tunteeseen.

Neuvolasta sanottiin jo ennakkoon, että kyseinen kipu on aivan normaalia, samoin paperiin jäävä veri. Noh, minulla saattaa vessassa käydessä nyt tulla pönttöön hieman verta, minusta joukossa limaa/hyytymiä.

Kauhea pelko, että tää menee kesken :sad001 Ei aikaisempia kokemuksia raskaudesta tai keskenmenosta ym.

En tarvitse "kipuun" eli menkkajomotukseen särkylääkettä ja sekin kipu tulee kun rauhoittuu sohvalle, liikkuessa sitä ei huomaa.

Mua niin pelottaa toi veri! Mun mielestä nännitkään ei ole niin arat kuin esim. eilen.
 
nenevia, josko olis vaan harmitonta vuotoa. :Heartred

Mies tokas äsken et jos hän joutus edes viikon oksentelemaan yms raskauden takia, hän ei koskaan hankkis lapsia. No, ehkä just siks miehet ei synnytäkkään kun sietokyky niin huono. :)

yök, näköjään ihan vakio nyt et herään 4-5 aikaan heikkoon oloon. Syön jonkun hedelmän ja yritän jatkaa unia. Sit taas kuudelta herään oksettavaan tunteeseen. Jatkuva olo et pala kurkussa ja jos sit syö/juo jtn uloshan ne tulee heti pumerangina.
Innolla/kauhulla odotan ylihuomista aamun 6.5h lentoa Kanariansaarille!
Pakko tänään piipahtaa apteekkiin jtn apuja kysymään.
Leivän, keksien yms syönti heti aamulla ei uppoo kyl yhtään tällä hetkellä.
 
Onkos muilla unettomuutta? Ite oon huomannu täs muutamana yönä, et ku tulee sänkyy ni ei se uni tuukkaa vaiks olis väsyny ja sit ku nukahdat ni heräilet pari kertaa.. Ärsyttävää.. Muistaakseni edellises raskaudes sama homma.. Et päivisi en oo ollu kauhee väsyny.. Lounaa jälkee saattaa joskus vähä väsyttää :D
 
Hei vaan,

Täällä 4+5, menkkamaiset jomotukset olleen nyt säännöllisiä viime yöstä jolloin heräsin tähän tunteeseen.

Neuvolasta sanottiin jo ennakkoon, että kyseinen kipu on aivan normaalia, samoin paperiin jäävä veri. Noh, minulla saattaa vessassa käydessä nyt tulla pönttöön hieman verta, minusta joukossa limaa/hyytymiä.

Kauhea pelko, että tää menee kesken :sad001 Ei aikaisempia kokemuksia raskaudesta tai keskenmenosta ym.

En tarvitse "kipuun" eli menkkajomotukseen särkylääkettä ja sekin kipu tulee kun rauhoittuu sohvalle, liikkuessa sitä ei huomaa.

Mua niin pelottaa toi veri! Mun mielestä nännitkään ei ole niin arat kuin esim. eilen.

Joillain odottajilla verta saattaa tulla vähän raskauden aikana ja olla vaaratonta. Jos vuoto muuttuu runsaaksi ja kivut kovenee, kannattaa olla terveysasemalle yhteydessä.

Toivotaan että menee ohi! ❤️

Nuo raskausoireet saattaa vaihdella päivittäin, se on ihan normaalia.
 
Onkos muilla unettomuutta? Ite oon huomannu täs muutamana yönä, et ku tulee sänkyy ni ei se uni tuukkaa vaiks olis väsyny ja sit ku nukahdat ni heräilet pari kertaa.. Ärsyttävää.. Muistaakseni edellises raskaudes sama homma.. Et päivisi en oo ollu kauhee väsyny.. Lounaa jälkee saattaa joskus vähä väsyttää :D
Täällä! Heräilen aamuyöstä enkä meinaa saada unta. Nukahdan viimein pitkän pyörimisen jälkeen ja heti soi kello :shifty::dead:
 
Turvotus on nyt ihan mahdotonta. Eilen illalla näytin jalkapallon nielaisseelta. Ruokahalu on myös valtava, kokoajan tekisi mieli syödä, mutta huono olo iskee helposti.
Olin saunajuomaksi ostanut alkoholittoman siiderin: maistui hyvältä, mutta turvotti vaan entisestään! :depressed:

Menin ekaa kertaa aamulla vaa'alle vähään aikaan ja olin varma, että ainakin pari kiloa tullut lisää kun kaikki housut puristaa. Olinkin laihtunut kilon... o_O Ei se kyllä näy missään..:rolleyes:

Ja rinnat on todella arat..
 
Moikka! Näyttäisi, että sama inhottava oire rantautuu kuin edellisessä raskaudessa, eli hiivatulehduksen oireet. Viimeksi oli alku- keskiraskaudessa, menivät ohi paikallislääkkeellä. Nyt oireet lieviä ja ajattelin saisinko jollain poppaskonstilla pois/ehkäistyä ettei pahene. Onko jollain tähän vinkkiä?
 
Mulla myös turvottaa mutta paino oli tippunut kilon. Olin että what?? :eek: Nyt paino on samoissa kun viimeksi alkuraskaudessa. :happy:
 
Moikka! Näyttäisi, että sama inhottava oire rantautuu kuin edellisessä raskaudessa, eli hiivatulehduksen oireet. Viimeksi oli alku- keskiraskaudessa, menivät ohi paikallislääkkeellä. Nyt oireet lieviä ja ajattelin saisinko jollain poppaskonstilla pois/ehkäistyä ettei pahene. Onko jollain tähän vinkkiä?
Hengittävät alushousut, sokerin vähentäminen ruokavaliosta, huolellinen vesipesu mm. Ennen seksiä molemmat käy suihkussa/ pesee kädet yms. Hiiva on kyllä inhottava vaiva. Toisille se vaan tulee helpommin raskauden aikana vaikka toimii kaikkien ohjeiden mukaan. Ilmeisesti ihan hormoneistakin johtuu. :)
 
Täällä oireet tasottunu, enää rinnat turpeessa ja pientä nippailua mahassa. Tosin tänään 5+4, et kai ne oireet tekee vasta tuloaan :woot:
 
Moikka! Näyttäisi, että sama inhottava oire rantautuu kuin edellisessä raskaudessa, eli hiivatulehduksen oireet. Viimeksi oli alku- keskiraskaudessa, menivät ohi paikallislääkkeellä. Nyt oireet lieviä ja ajattelin saisinko jollain poppaskonstilla pois/ehkäistyä ettei pahene. Onko jollain tähän vinkkiä?

Oletko koittanut maitohappobakteereita?
 
Täällä kyllä uni nappaa illalla jäätävä tämä väsymys. Mutta esikoisen aikaa noin puolessa välissä raskautta mulla tuli se että yni loppu joka yö klo 3 ja ei auttanut ku päivä aloittaa silloin ja olin tosi herkkö nukkuja ikinö ennen ei kuorsaus mieheltä oo haitannut mutta silloin haittasi ja paljon toivon että sama ei tulis tössö raskaudessa kun on nyt tuo esikko niin eihän sitä jaksa jos unet loppuu jo niin aikasin.
 
Täälläki turvotus ihan järetöntä. Eilen tuli ensimmäinen "ootko raskaana"-kysymys:woot: viikkoja nyt 6+5 eli todellakin on turvotusta. Koko ajan vaan vahvistuu epäilys että siellä on kaksoset.. Alusta asti ollut semmonen olo.
 
Kuin myös täällä ihan järkyttävää turvotusta. Maha on kun olis ties kuinka pitkällä raskaana. Jalkojen oon huomannut kanssa turpoavan kun sukat kiristää ja jättää jäljet. Yks ilta huomasin myös että housujen saumat oli jättäneen jalkoihin jäljet :wideyed:

Ja palelua. Viime yönä kiskasin yömekon päälle villapaidan ja jalkaan pitkät housut ja villasukat. Siltikin paleli. Sormet oli myös aivan jäässä, täytyy varmaan ens yöks kiskoa lapaset käteen. Tuo palelu pahenee nimenomaan illalla.
 
Muokattu viimeksi:
Jäätävä pahoinvointi täällä! Ei paljoo helpota "syö vähän kerrallaan ja tiheästi". Vuoteenomana ja hetiku nousen ylös ni saa mennä yökkimään. Aina ei tuu mitään. Tuntuu et voimat alkaa loppua ja mahaki tosi kipee kun kourasee aina kunnolla yökkiessä. Syön aamupalan sängyssä ja joka syömisen jälkeen meen pitkälleen. Mikään ei maistuis ja pitää yrittää keksiä mitä sitä aina seuraavaks syö.
Jennis kauan sä kävit tiputuksessa ja rauhottuko tilanne? Otettiinko labroja..
Paino tippunu 2kg et saatanpa huomenna soittaa ja vähän kysellä.. tympii vaan ne kliseiset ohjeet jotka ei nyt kyllä auta!
 
Takaisin
Top