Oireet ja himot

Mulla on myös flunssa! Ja rinnat vähän aristaa. Mutta tää pahoinvointi!!!! Mikään ruoka tai juoma ei pysy sisällä ja tipassakin jo kävin. Viilin vain saanut syötyä koko pv aikana, mutta sekin tuli ulos. Sama se, kunhan vain pieni on kunnossa ja tiukasti kiinni! :Heartred
 
Hei suosittelen oikeesti jos on pahoinvointia ja mikään ei pysy sisällä. Niin kannattaa syödä kaikkea helposti oksenneltavaa. Ite söin esikoisen raskaudessa monta kuukautta keittoja, viiliä, jugurttia. Ja kannattaa syödä tasaisesti ettei nälkä ylly liian kovaks.
 
Mullakin on flunssa. Ja nenäverenvuoto! Monena päivänä tullu verta nenästä. Ja turvottaa toki :D
 
Hyi että, tänä iltana kun nousin sohvalta, iski vatsaan todella kova kramppi, piti pysähtyä pitelemään vatsaa. Hetken kesti ja sitten laantu, vähän jäi jomottamaan sen jälkeen. Normaalia vai huolestuttavaa?

Rintakipukin vaan yltyy, aamulla heräsin selältäni ja kun oisin kääntyny kyljelleni, niin en voinu kun sattu niin paljon.
 
Täällä ihan järkyttävä pahoinvointi, sängyssä olis vaan hyvä maata,heti kun päätä nostaa niin saa yökkiä.
 
Onko muilla paino noussut jo? Itseä ahdistaa kun kahdessa viikossa paino noussut jo yli kolme kiloa Olen kauttaaltaan turvoksissa, sormuksia ei voi pitää ja sukat puristaa nilkkoja. Pakko syödä parin tunnin välein että huono olo pysyy minimissä. Esikoiselta painoa tuli 25kg ja ne ei niin vaan lähtenytkään koska en imettänyt. Tämän vuoden aikana olen laihduttanut -17kg ja pääsin juuri raskautta edeltävään painoon kunnes tuli plussa testiin Onko vinkkejä miten pitää painonnousu kurissa raskauden aikana?
 
Ite jatkan samallalailla liikkumista kuin ennen raskautta salillr silloin kun väsy ei paina ja lenkillä käyn silloin kun väsyttää niin piristyy ja kerran viikossa käyn myös kahvakuulailemassa. Ja en oo antanut ruokahimoille valtaa. Sama nimittäin täällä että esikoiselta tuli 20kg ja oli vaikeaa saada ne pois ja nyt en niin paljoa halua. Ja ei en laihduta raskauden aikana todellakaan vaan pidän kunnon kunnossa jotta helpompi aloittaa sit raskauskiloista eroon pääsy kun pikkuinen on maailmassa
 
Nyt kasassa 4+2, eilen vasta tein testin ja aamulla en meinannut herätä edes herätyskelloon korvan vieressä. :bored:
Aamulla treenien jälkeen huimasi ja alkoi oksettaa. Ajattelin, että olisin voinut nyt treenailla niin kuin normaalistikin kunnes pääsen varhaisultraan ja näen, onko siellä joku vai ei, mutta pikkuinen on näköjään päättänyt vetää minusta kaikki mehut ulos. :)

Kaupassa kuljin pullonpalautus pisteen ohi ja yöööök, meinasi oksennus tulla! Mikä haju!

Koitan kanssa syödä mahdollisimman usein ja terveellisesti, jottei paino nousisi liikaa. Noista kevään keskenmenoista jäi muutama kilo jo valmiiksi enkä halua nyt mitään valtavaa liika kilo määrää sitten jos tämä vauva päättää pysyä kyydissä.
Koiran kanssa saa onneksi käveltyä, joskin sekin oli tänään tuskaa. Samoin meidän viisi vuotiaan kanniskelu, kun haluaa aina yläkertaan nukkumaan sylikyydillä.
Emme aio kertoa lapsille nyt ennen kuin kaikki varmistuu, etteivät hämmenny liikaa.

Hikoiluttaa myös! Kokoajan kuumaa... :dead:
 
Yeap! Jatkuvasti lämmin ja hikoon nopeeesti.


Sama täällä. Tarvii kun jotain lämmintä syödä niin "kuumat aallot" iskee. Tai käydä kaupassa.

Lisäks nenä tukkeessa, aamulämmöt koholla, tissit pinkeet, turvottaa, pissittää, päätä juilii, ällöttää, hujuaisti terästynyt, jotain tuntemuksia mahassa ja inhottavin kaikista: ilmavaivat.
 
Eikäh, tänään alko sit jäätävä turvotus, vatta ku rantapallo! :sad001 Osaisko joku neuvoo, olisko tähän turvotukseen mitään apua, vai meneekö se sit ohi vaa ittellää? Eilen oli kans hetkittäisiä etomiskohtauksia, lähinnä vattas muljahti. Tissit ei oo vielä ollu kipeitä, mut ei ne vissii välttämät tuukkaa? Noo, tänää olis tarkotus mennä salille töitten jälkeen ni jos se helppais oloa :)
 
Turvotus! Painoa en aijo nyt alussa edes seurailla just ton turvotuksen takia, alkaa vaa turhaan ahdistaa.

Tänään aamulla yökötti ihan tosissaa, varmaa johtu niistä raskausajan vitamiineista
 
Ei oo paino noussut,kun ei mitään oikeen pysty syömään,kaikki alkaa oksettaa ja saa yökkiä.mulla viime raskaudessa tuli 6kg.söin useasti,mutta terveellisesti
 
Mulle on eilen ja tänään tullu sellasia nopeita kuvotuskohtauksia. Siis sellaisia, että ihan yhtäkkiä alkaa yököttää ja oksennus meinaa nousta kurkkuun, mutta yökotys menee sitten myös todella nopeasti ohi. Tuntuu, että mulla siihen auttaa myös veden juominen. Onko muilla ollut tällaista?

Mä olen jatkanut syömistä melko normaalisti, mutta oon koittanut panostaa veden juomiseen. Se tuntuu auttavan aika moneen juttuun. Monestihan janoa erehtyy luulemaan näläksi ja musta vesi myös auttaa turvotukseen. Mulla on ainakin vatsan turvotus ehkä jopa vähän laskenut parin viikon takaisesta. Tissit taas on ihan pinkeet turvonneet ja jotenkin tosi raskaan tuntuiset. Nyt tuntuu, että suhkuunkin mennessä haluis jättää rintsikat päälle, kun taas vielä kesällä saatoin ihan hyvin lähteä esim. kauppaan ilman.
 
Ääh, tuli sit "iloittoa" oireettomuutta liian aikaisin. Pahoinvointi ja oksentelu rantautu tänne näin rv6+2. Maitotuotteet kuten jugurtit on helppoja napsia ain väliin kun rupee heikottaa, tosin viime raskaudessa huomasin et just maitotuotteet saa mut oksentamaan. Pirullista tosin on kun just jugurtteihin on himo raskaana ollessa, muuten harvemmin tulee niitä syötyä.
 
Mä olen taas koko ajan aivan jäässä! (Plussauksen jälkeen alkoi.) Vaihtaisin koska vain noihin "kuumiin aaltoihin" :D
 
Ehkä ei pitäs liikaa tuijotella tuota vaakaa, ainakaan näin alkumetreillä. Tutvotustaha siitä taitaa suurin osa olla.
 
Mulla on sekä välillä kuumia aaltoja että välillä kylmiä kohtauksia. Kylmä tulee etenkin illalla ja nukkumaan mennessä. Pitää laittaa hirveät varusteet päälle ja sitten herää jossain vaiheessa yötä siitä, että onkin kuuma..

Meidän yksi kaveri oli kylässä pari päivää plussaamisen jälkeen. Kysyi, odotetaanko perheenlisäystä. :wideyed: Ookoo, mulla oli esikoinen sylissä just mahan päällä, jossa on tämä ihana alkuraskauden turvotus ja myös jäänyttä raskusröllykkää (mulla imetys ei laihduttanut sitten yhtään vaan päin vastoin tuntuu, että jäi sellainen nesteturvotus päällä), mutta silti... en mä nyt ihan heti haluaisi muiden huomaavan. Et onko se se, että odottaa toista ja kudokset on jo aika äskettäin venyneet, mutta tuntuu, että heti plussaamisen jälkeen tipahti ulos ihan ylhäältä asti sellainen masu joka ei ole ihan raskausmahan muotoinen, mutta kyllä ulkoneva. :hilarious::hungover: Onko muilla samaa kokemusta?
 
Muokattu viimeksi:
Niin Holpakka varmaan turhaa vaan alkaa ressaan. Eiköhän se painonnousu ja turvotus vielä tasaannu :)
 
Närästys on alkanut vaivaamaan taas :wtf:. Jokaisessa raskaudessa sama vaiva. Muuten ei närästä ikinä.
 
Muokattu viimeksi:
Yök.. Tulipas pikanen kauppareissu tälle aamulle. Puolet mitä piti ostaa jäikin kaupan hyllylle. Lähes heti kauppaan mennessä alko etomaan ja piti vaan yrittää pidätellä yökkäysrefleksiä. No nopsaa kassalle ja siit kotia. Mtn ei tosin oo tullu viel ulos, mut se kakominen on niin voimakasta, ettei itsekään tiedä milloin laatta lentää. Ajattelin et JES aamu alkoi hyvin; otin jugurtin vitamiinien kylkiäisiks et ei heikota. Sit muiden aamupalaa syödessä terveellisesti banaani ja olo oli edelleen hyvä! Siit sit puol tuntia nii tässä ollaan. :sad001 Ei kyl tee mieli syödä mtn enää tänään!
Mietin et viimeks ku jätin ne maitotuotteet pois, pahoinvointikin väheni. Tosin sillon en tienny et samaan aikaan maitotuotteiden jättämisen aikaan mulla oli tapahtunu se keskeytynytkeskenmeno. Et juu.. jugurttia on kyl helppo oksentaa, et josko kuitenkin jatkan niiden syöntiä ja siit saa edes vähän kalkkia, kun maitoa en juo ollenkaan.

Vähän mietityttää miten meidän ens viikon Teneriffan matka sujuu jos en saa näitä oloja kuriin. :/
 
Takaisin
Top