Oireet ja himot

Julianna89

Puuhakas puhuja
Ajan kuluksi ajattelin luoda tämänkin ketjun. :)

Joten onko muilla jo ilmennyt oireita?

Itselläni nyt viikon ajan kasvoihin ilmestynytyt kokoajan enemmän finnejä, ällöttävää! Sekä hiukset rasvoittuu todella nopsaa, se on rasittavaa.
Tänään illasta pahoinvointi yritti iskeä, tosin ihan odotettavaa sekin. Ekassa raskaudessa oksensin viisi ensimmäistä kuukautta lähes kokoajan. Tässä tätä ennen kesken menneessä raskaudessa oksensin kaksi ekaa kuukautta, kunnes tehtiin tyhjennys lääkkeillä.
Että oletettavasti pöntön halailu on taas tiedossa lähi aikoina. :)
 
Täälä ollut nyt viikon verran huonoo oloo,ja väsymys. Välillä tota inhottavaa menkkajomoo,onkos muilla?
 
Mullakin pääsääntösesti pientä pistelyä, mut jos kävelen nopeasti pidemmän matkan niin tulee kovempaa jomotusta hetkellisesti.. Muuten on ollut pientä hetkittäistä pahoinvointia ja aamuisin hikoilua aamupalan jälkeen ja muutenkin urheillessa hengästyy ja hikoiluttaa enemmän:)
 
July, komppaan sua kyl noist oireista. Just aamupalan syöneenä ihan hiki otsalla ja koiraa lenkittäessä hengästyy ihan rauhallisesta kävelystä.
 
Viime raskaus meni aika oireettomasti, kun kahvi ei maistunu ni aattelin tehdä testin ja olinkin jo rv10. Pientä väsymystä oli myös ollut, mutta en osannut ajatella raskautta. Huonovointisuutta ei ollu ollenkaan, toivottavasti tää menis yhtä oireettomasti. Plussaa oli hyvä iho ja kynnet oli tosi vahvat.

No nyt on ollu palelua jo ainakin viikon verran, semmosta aaltoilevaa. Peiton alla saattaa olla ihan lämmin ja yhtäkkii aivan kylmä. Väsymystä ei oo vielä.
 
Mulla on ollu perjantaista asti pientä vihlomista/pistelyä alavatsassa. Se on sen verran pientä, ettei sitä juuri huomaa kun puuhastelee jotain muuta, mutta tuntuu pahenevan makuulla. Viime yönä heräsin neljän aikaan siihen, että käänsin kylkeä liian vauhdikkaasti tai jotain ja vatsaa vihlailsi. Sen jälkeen pieni vihlonta ärsytti niin paljon, etten enää saanut unta (tosin unen saantiin varmaan vaikutti myös kaapissa poltteleva digitesti, jonka olin päättänyt tehdä aamulla).

Vessassa on pakko ravata vähintään kahden ja puolen tunnin välein. Mulla oli aamulla töissä kahden tunnin kokous ja jännitin, että selviänkö siitä ilman, että on pakko mennä käymään vessassa. Vatsassa myös kiertää koko ajan vähän ja se on selkeästi turvonnut niin, että ennen tosi mukavat farkut vähän puristaa:confused: Toivottavasti tää turvotus laskee ennen kuin mahan varsinainen kasvu alkaa. En haluis joutua vielä vähään aikaan ostamaan uusia vaatteita raskauden takia:meh:

Noiden varsin selkeiden oireiden lisäksi vähän vähemmän selkeitä oireita on hiukan kipeytyneet rinnat (ei tosin juuri enempää kuin normaalistikaan ennen menkkoja), välillä tuleva vilunväreet tai lievät kuumat aallot, sekä lievä etominen, kun verensokeri pääsee tippumaan liian alas.

Onko teillä kellään ollut päänsärkyä tai migreeniä raskauteen liittyen? Mulla on joskus ollut migreenikohtauksia ennen menkkojen alkua ja pelkään, että sellainen ilmaantuisi nyt alkuraskaudesta. Mulla on buranat yleensä lievittäneet päänsärkyä, mutta ibuprofeiiniahan ei suositella raskaana ollessa.
 
Mulla nyt menkkajomotussärky hävinny (oli 2vk) ja nyt alkanu sillon tällön vatsaa pistelee, turvotusta kyllä on ja farkut kans ahdistaa :sour:. Rinnat ollu 2vk kipeet ja koko ajan vaan kipeemmät. Hirveetä väsymystä ollu kans monta viikkoo ja nytkin nukahdin sohvalle kun tulin kotiin, mitä en siis todellakaan ikinä tee, en oo ikinä nukkunut päiväunia o_O!!! Närästystä alkanu olee ja vähän etonu, musta tuntuu et mä varmasti saan kaikki mahdolliset oireet :meh::grin. Mulla nyt 4+6 : )). Tsemppiä teille mulle!
 
Musta tuntuu, että mun eilisen ja viikonlopun oireet on kadonnut ja tilalle on tullu vaan lievää menkkajomotusta:confused:
Vatsan turvotus on myös laskenut ja vessakaan ei oo tarvinnu ravata niin usein kun eilen. Nyt pelkään vaan koko ajan, että vuoto alkaa ja tulee varhainen keskenmeno. Tänään kuitenkin vasta rv 4+0, eli ollaan ihan kaikkea muuta kuin varmoilla vesillä. En oo ees uskaltanu vielä edes lisätä itseäni tohon toukokuisten listaan.

Joo, ei pitäis turhaan huolestua ja stressata. Tiedän, että oireettomuuskin on tässä vaiheessa aivan normaalia, mutta tykkäsin noista selkeistä oireista, jotka loi varmuuttaa siitä, että tuolla mahassa oikeasti on joku:oops:

Onko muita, joilla ekojen päivien oireet on vaan kadonnut?
 
Mullahan oli sitä pahoinvointia,no se on hävinnyt. Nyt on vaan kylkikipua ja menkkajomoo. Mä muistelin että viimeksi neuvolassa sanottiin et menkkajomo on sitä kohdun kasvuu. Silti pelottaa koko ajan et vuoto alkaa.
 
Täällä ei muita oireita ole kuin jäätävä väsymys kaikki muu kyllä meneekin kuhan ei sitä pahaoloa tuu mikä erikoiselta oli
 
Mulla oli eilen nukkumaan mennessä nenä ihan tukossa. Nyt tänään koskee alaselkään ja vatsaan vasemmalle puolelle ja ihana turvotus alavatsalla on palannut. Musta on jännä, että nyt koskkee vatsaan nimenomaan vasemmalle, kun sellainen pistää vihlonta oli sunnuntaina ja maanataina nimenomaan oikealla.
 
Mie oon havainnu myös jomotusta, pistävää kipua nyt vasemmalla puolella alavatsassa parina päivänä ja aiemmin tuo tunne oli just oikealla. :)
 
Aika vähäisiä on kyllä oireet. Rinnat vähän kipeet, alavatsaa juilii välillä ja tuo aivastelukin sitten vissiin kuuluu asiaan :D!

Onko kellään muulla sellainen olo kuin koko keho olisi ihan tulessa? Lämmötkin vähän koholla mut ei yhtään kipeä/flunssainen olo vaikka aivastelenkin. Tuntuu että läkähdyn mitä teenkin.
 
Eka himo havaittu, nimittäin sitrushedelmät ja appelsiinimehu. Sama oli edellisessäkin raskaudessa. :)

Lenkkeillessä tuler kyl heti kuuma, mut sit taas illast on kylmä kokoajan.
 
Täällä on jatkuvaa supistelua, pahoinvointia ja farkut puristaa. Aamulla jouduin vaihtamaan mekkoa kun näytin ekassa siltä kuin olisin jo rv 20+.
 
Kerkesin jo ajatteleen kaikkia kauhukuvia km ku täälläkin alkuun vatsassa oikealla ollut ikävä tunne vaihtui vasemmalle puolen. Vähän kuin kylkeen pistäis rankan juoksun jälkeen mutta hieman vaimeammin. Ja alavatsan turvotus on ihan järkyttävää..!

Tissit myös tosi kipeet ja painavan tuntuiset. Muuten pahemmat pahoinvointiaallot on loppunut pitkin päivää, sen sijaan selkää jomottaa lähes koko päivän..
 
Takaisin
Top