Oireet ja himot

Minullakin mahaa turvottaa iltaisin kovasti, aamuisin taas on ihan normaali litteä masu. Ja pientä etomista on lähes koko ajan mutta ei ole tarvinnut yökkäillä ainakaan vielä. Nälkäisenä tulee huono olo ja on myös syömisen ajan. Väsymys on myös huomattava ja haluttaisi vain nukkua..
 
Väsymys painaa ihan todenteolla. Eilen menin nukkumaan jo ennen kymmentä (!!) ja kiskoin unta yli 8 tuntia, silti silmät ihan ristissä kun herätyskello soi. Myös nälkä näköjään aiheuttaa väsymystä. Heti kun ei ehdi tankata säännöllisesti tulee olo, että silmät painuu väkisin kiinni.
Tänään on töitä vielä iltakymmeneen asti.. kuinkahan sitä jaksaa? :dead:

Turvotusta täällä myös, varsinkin illalla. Ja mielialat jo vähän heittelee..
 
Itsellä myös pahoinvointi saapui viime viikolla, ajoittaista yökkäilyä mutta pahoinvointi kokopäivästä... Viikonloppuna flunssa ja sen kylkeen vatsatauti, olo ihan kamala.. kauhea huoli pikkusesta että onko jaksanut kaikesta mun sairastelusta huolimatta :sad001
 
Mulla oli ensimmäisenä oireena palelu. Lisäksi myöhemmin tuli turvotus ja närästys.
 
Täällä närästys hieman helpoittanut, en tiiä onko helpottanu kun oon sitruunavettä juonut aamuisin. Mut nyt on kyllä pahoinvointi pahentunut, lähes 24/7 ja saa 1-2h välein syödä ettei ylly. Tänään aamulla melkein oksensin, et saa nähdä koska alkaa :hungover:. äh mä niin vihaan oksentamista! :yuck: Ens viikolla aloitan uudet työt, et vähän jänskättää et mitähän siitäkin tulee :cool:. Ja nyt alkaa vatsa turvotus olee jo 24/7 eli pitää lähtee ostaa vissiin jo uusia venyvämpi housuja. Rinnat kipeet edelleen ja raskaammat, alavatsaa vihloo useasti päivän aikana jne. Ärsyttävää on kyllä kun joutuu syömään keskellä yötä, kun pahaolo iskee :meh:..

Tänään ultrassa kaikki hyvin : ). Nyt 7+0.
 
Täällä on edelleenkin suht vähäiset oireet. Pahoinvointia on jos ruokailuvälit venyy. Ruokahalu on hukassa ja nyt oon miettinyt, että johtuukoha tuo mun viimeaikanen palelu tästä. Oon nukkunut välillä kahdellakin peitolla ja siltikin palelee. Ja kädet ja jalat on välillä jääkylmät.

Vatsakivut on hieman helpottuneet, ei oo enää jatkuvat. Turvotusta tuntuu olevan, mutta sitä nyt on normaalistikkin jatkuvasti. Lisäksi jotkut asia vaan haisee aivan kamalalle, esim. tupakka ja manhattan sipsit :yuck:
 
Mulla ei niin mitään oireita! Enpä tietäisi olevani raskaana ilman testejä. Viime raskaus myös käytännössä ihan oireeton, niin on toki tuttua, mutta kyllä monesti toivoin silloinkin jotain oireita.

Oireettomuuden takia doppleri oli viimeksi kätevä, että sai tarkistettua, onko siellä ylipäänsä kukaan. Nyt odottelen, koska taas sykkeet alkaa sillä kuulumaan, että voi välillä tarkistaa.
 
Huoh, kyllä stressi taas iski eikä viime yönä tullutkaa sit nukuttua. :/
Minulla kun on nestehormoonin vaje sairautena(liikenneonnettomuuden takia), et veren suola-arvot laskee väärällä lääkityksellä. No, tässä viikon oon jo epäilly et kaikki ei oo kohdallaan, onhan tän ongelman kans tullu tapeltua jo 15v niin kroppa kyl tietää.
Tämä tosin kun on niin harvinainen sairaus niin eihän neuvola tajua täst mtn, eikä myöskään perus tk lääkärit. Edellisen km aikaan verikokeista näky et mun silloisetkin tuntemukset osu nappiin et natrium&kalium oli veressä matalat. Sisätautien polilta tuli sillon lähete et jos raskaudun uudelleen ekan kolmanneksen lopussa otetaan verikokeet yms. Njuu, nyt on vasta rv6+4 et noihin tutkimuksiin on viel IKUISUUS ja googletin tietty et toi vaje voi aiheuttaa kehityshäiriön sikiölle ja sit tietty pelko et meneekö tämäkin raskaus kesken väärän lääkityksen takia!
Maanantai yönä olis lähtö Espanjaan ja juu tuskin auttaa tähän ennestään nestehukan tukalaan oloon Teneriffan helteet.
Täytys viel puol tuntia odottaa et alan pommittaa eri lääkäreitä et mitä tän kans tehdään. Täytyy varmaan eka soittaa lapsettomuuspolille jossa hoidois ollaan oltu, josko ne edes jtn tietäis ja tajuais ainakin mun huolen.
 
Viime raskaudessa oli hirveä himo Ben&jerrys jäätelöön. Niitä tulikin vedettyä säännöllisesti. Nyt jos yrittäis pitää itsensä paremmin kurissa. Vielä ei oo mitään himoja ollut, päinvastoin ruokahaluttomuutta, tuntuu että syöminen kestää ikuisuuden. :rolleyes:
 
Tänään on ollut niin hyvä olo, että mietityttää tapahtuuko masussa enää mitään...
Kuinkahan tässä jaksaa odottaa 2 viikkoa vielä ultraan? Kunpa jotenkin voisi nähdä masuun.. :)
 
Ääh, ootteko mahdollisesti keksiny apukeinoja tähän pahoinvointiin? Olo huonontunu täs 2pv aikana rajusti.. jatkuva yököttävä olo, et suurin aika menee sängys maaten tai pöntöllö kakoen. Ärsyttävää kun se oksennusrefleksi kyl tulee kokoajan, mut sit naama ihan punasena yökin päivät pitkät ja harvoin mtn ulos tulee. Pelkkä veden juontikin jo saa yökkäämään, eikä tosiaan tee sit mieli syödä oikee mtn. Huomen pitäs olla eka klo 8-12 tytön luokan myyjäisiä järjestämäs, jonka jälkeen klo 14.30 eteenpäin miehen mummon hautajaisissa. Kauhulla odotan miten niist selviää ja etenkin kun ei haluta viel täst raskaudesta kertoa kellekkään. :/
 
Onko teil kokemusta pahoinvointirannekkeista tai jostain apteekista saatavista pahoinvointilääkkeistä??
Täs tullu jo ajatus kun on niin rajut raskauspahoinvoinnit, et en kai mä voi kaksosia odottaa. Inssist tosiaan raskauduin ja silloin ekassa folliultras oli 2follikkelia, et lääkäri varoitti mahdollisesta kaksoisraskaudesta sillon..
 
Mulla pahoinvointia tulee, jos ateriavälit venyy. Jos verensokeri laskee liian alas tulee todella huono olo.
Ehkä hedelmät, mehut tms helposti sulava voisi auttaa?
Kurjaa jos ei mitään saa alas, olo heikkenee sitten tosi nopeasti.
 
Sehän voi Julianna89 tosiaa olla, että siellä onkin kaksoset :) Ootko milloin menossa ultraan?

Mulla on ennemmin päinvastanen ongelma, että on tosi lievinä oireet. Pelottaa, että onko siellä enää elämää :sad001 Viime raskaudessa kun tosiaan kävi niin, että keskenmenon jälkeen vielä kuukauden luulin olevani raskaana kun ei ollut keskenmenosta oireita ja raskausoireetkin jatkui (todella lievinä tosin). Nyt sitten kun oireet on taas lieviä niin pelottaa, että käy samallatavoin.

Ei pitäis stressata ja voihan se olla, että tälläkertaa menee kaikki hyvin, toivottavati ainakin :Heartred

Millähän sitä pääsis tästä jatkuvasta pelosta eroon?
 
Täällä menis niin kaikki suolanen, kävin tuossa vanhempien luona kylässä ja oli lohikeittoa niin reippaasti ku suolaa laitto meni isolautallinen :laughing001 kaikki makea jopa kylmät mehut tekee pahaa:depressed:
 
Omenoita oon syöny jopa 3/pv kun jotenkin se omenan happamuus vie ain huonon olon hetkeks pois.

Hansus, mul on ultra vast 28.9 jolloin jo rv8+4, kun lähdetään nyt tulevana maanantaina Espanjaan viikoks. Sinänsä vähän iloitsen näist oireista kun tosiaan mullakin keväällä oireet väheni ja vast 3vk sikiön kehityksen loputtua huomattiin keskeytynyt keskenmeno, et Hansus osaan samaistua sun pelkoon, vaik ei se oireiden vähyys läheskään aina pahinta tarkoita. Vähä kyl jännittää se ajatus kaksosista, kun olihan mul hcg.kin vähän normirajojen yläpuolella reilu 2vk sitten.
Olis se kyl aika shokki jos löytys 2 sykettä ultrassa.. isomman talon hankintaa pitäis nopeuttaa sit jo kovasti.
 
Mulla on ne rannekkeet! Ei auta hirveesti, kun mulla on kans tosi rajua tämä :/ Mehujäät on osoittautuneet hyväksi!
 
Voihan väsymys! :dead: olin aamuvuorossa töissä ja siellä oli ihan kivaa ja kaikki meni hyvin mut auta armias ku pääsin kotia ni johan rupes sohvan pohja vetämään puoleensa! Huhhuh.. Anoppikin sattu olee meillä viime yönyökylässä ja tänään hoiteli lapsia ku ukko on ny kesälomilla ja teki jotain ulkohommia. Anoppi ku läks esikoisen kanssa ulos ni ei menny kovin pitkään et nukkumatti meinas viedä mua tosissaan mennessään!:woot: olin kyllä kokoajan pienemästä likasta kuulolla sen tuppasuista. Kohta kun anoppi tuli esikoisen kans sisälle takas ni sit mä ihan oikeasti nukahdin siihen sohvalle :facepalm: hiukan nolotti... hää ei siis vielä tiedä tästä kolmosesta mitään. Niin. Ja nyttenkin oon jo sängyn pohjalla:joyful:
 
Kaverilla oli kaksoisraskaudessa ne pahoinvointirannekkeet mut ei kokenut niistä valitettavasti vastaavaa hyötyä. Neuvolastakin olivat antaneet hälle vaan ohjeeks syödä jotain pientä mahdollisimman usein.

Ittelläni jos paha olo oikein yltyy aloitan ruokailun ns. Pikkuhiljaa. Usenmiten otan enste voileipäkeksiä ja jotain sen päälle. Mulla on ollu tässä raskaudessa samat mieliteot ku edellisissäkin raskauksissa: ihan alussa suolakurkut :joyful: ja sitten salaatit ja tavis kurkku. Ja oon taas löytänyt uudelleen elämäni rakkauden: mandariinit! Nams! Aiemmissa raskauksissa mun on täytyny ostaa kaupasta appelsiini mehua, mut nyt ei oo vielä sitä tullu. Tosin viime syksynä tehtiin omista omenoista tuoremehua niin nyt se on ruennu houkuttaa... pitäis vaan saada pakastimen kansi auki :joyful:
 
Vähän kyllä huolestuttaa kun mulla on aina rinnat ollu heti ihan arat ja turvonneet ja nyt ei tunnu mitään,ei edes sellaista mitä menkkojen alussa,tyhjät pussit ovat ihmetyksen jäljiltä.Oikeastaan ainoa oire on tajuton väsymys ja pinna todella kireellä,mut varmaan just siitä kun on niin paniikki että kaikki ei oo kunnossa ja väsyttää.
 
Takaisin
Top