Oireet ja himot

No nyt vastasi. Huomenna labraan ottamaan EKG, hemppari/rauta-arvot. Ja kilppariarvot. "Menkkakivun" kanssa uskaltaa kuulema seurailla ensi viikkoon, jos vielä jatkuu niin sitten lääkäriin ensi viikolla.
 
Onko kellään muulla alavatsalla sivussa pistävää/viiltävää kipua ikinä kävellessä? Mulla alkanut oleen ihan päivittäin, ja aina samalla puolella vatsaa, kun kävelee yhtään pidempää matkaa kun tyyliin omalle postilaatikolle.
 
Heidun, mul alkaa just alavatsaa epämääräisesti puolin jos toisin särkemään oikeastaan joka päivä kun koiraa pikku lenkillä käytän aamupäivällä.
Tänään kävin hierojalla, kun selkä & niskat nii jumis kokoajan. Kylkiasentoa oli pakko vaihtaa heti jo alussa kun rupes alavatsan oikeaa puolta jomottamaan.
Kait nuo ihan normaaleja kipuja on, kunhan ain loppuvat levossa tjn..
 
Onko kellään muulla alavatsalla sivussa pistävää/viiltävää kipua ikinä kävellessä? Mulla alkanut oleen ihan päivittäin, ja aina samalla puolella vatsaa, kun kävelee yhtään pidempää matkaa kun tyyliin omalle postilaatikolle.

Mulla on ollut. Aina oikeella alhaalla kyljessä ja just pistävää kipua. Täytyy pysähtyä aina ja oottaa että hellittää ennen ku voi jatkaa matkaa. Tosi inhottavaa. Nyt on kyllä helpottanut vähän, ei tuu välttämättä joka päivä.
 
Onko kellään muulla alavatsalla sivussa pistävää/viiltävää kipua ikinä kävellessä? Mulla alkanut oleen ihan päivittäin, ja aina samalla puolella vatsaa, kun kävelee yhtään pidempää matkaa kun tyyliin omalle postilaatikolle.

Mulla huilatessa. Aaltoilevaa pistävää kipua. En oo huomannu että liikkeessä tulisi samanlaista.
 
Julianna & Waka

Ootteko puhuneet asiasta neuvolassa, että onko sanottu mistä voisi johtua/mitä voisi olla? Luulin että oon tyyliin ainoa joka niistä kärsii, ei kukaan tuttu jolla raskauksia takana oo ikinä kuullutkaan. Aina vaan puhutaan liitoskivuista.
 
Mä sanoin viimeksi neuvolassa mutta ei sanonut oikein mitään erityistä siitä. Rasituksesta johtuu vaan ja käski ottaa rauhassa.. Eli enpä tullut yhtään viisaammaksi :D
 
Samaa mulle sanoi et lenkkeile rauhallisemmin, ei ollu huolissaan siitä.
Mua hiukka alkaa jännittää tää vaavin koko mahassa. Mies eilen illal säikähti et "apua, sehän tulee koht sun mahasta läpi" kun nämä potkut yms on tosi voimakkaita nykysin, ihan maha "pomppii" jos sitä katsoo.
Paino mulla ei oo noussu alku punnituksesta vieläkään kun 2kg, mut maha on jo valtava! No, tiedänpä et tää raskaus on vähän omia liikakiloja vieny mennessään, eikä sit synnytyksen jälkeen oo nii kauhee laihis edessä. Viimeks jäi synnärille 16kg ja oletan et aika samoil mennään nytkin kun mun kroppa kerää mm lapsivettä ain tosi paljon eikä noi vaavitkaan ihan ruipeloita oo ollu.
 
Onko kenelläkään korkea pulssi? Mistä se vois johtua? Mulla on 90-100 eikä juuri laske propraalilla. Seuraan verenpainetta ja se on kunnossa. Mietin, että onko vain kahvi vai voiko joku tässä raskaudessa tehdä tätä? Mulla on kyllä sydänjuttuja taustalla ja tehty katetriablaatio lisälyöntien takia.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla. Neuvolassa verenpainetta mitatessa aina yli 90. Mutta sukuvika. Mulla on muutenkin korkea pulssi ja alhaiset verenpaineet.
 
Mulla kans aina ollu tosi korkee syke. Aina neuvolasaki mitattuna yli 90. Verenpaineet matalat ja romahtaa heleposti liian alas jos seison liikkumatta pitkään, sit lähtee myös taju.
 
Mul on mun normisyke 56-62 noussu 73, jota hämmästelin neuvolas, mut sanoivat just sitä et sydän joutuu nyt kahden eestä pumpata et ihan normaalia et syke nousee raskauden aikana.
 
Ai kamala. Mitähän mun sykkeet on normaalisti kun kaikissa raskauksissa sykkeet on ollu 55-62 alusta loppuun. Onkohan enää hyvä juttu. :eek:
 
Mulla kanssa sykkeet tässä raskaudessa huidellu 90-100 nurkilla :eek:. Normaalisti noin 70. En muista, että kahdessa aiemmassa raskaudessa olis ollut vastaavaa. Mutta neuvolassa ei oltu huolissaan. Verenpaineet normaalit.
 
Tullu täs nyt uus oire viime aikoina, johtunee just kait siit ettei syö riittävän säännöllisesti.
Mm kun tänään tuli aamupala syötyä aamul ja lähdin tyttöä tuomaan kaupunkiin elokuviin nii matkal iski ihan kauhee päänsärky, tuntu et ihan taju lähtis. No, äkkihätiin nappasin "superterveellisesti" donitsin ja tripin arnoldsist ja ihme kyl ne kun söi äsken nii päänsärky loppu heti kun seinään. Nyt pystyy/jaksaa tääl se pari tuntii odottaa leffan loppumista. Kai tuo päänsärky johtuu vaan et verensokeri oli nii alhaal? Neuvolas varoteltii raskausmyrkytyksest, jos oireena päänsärky, mut pissatestit on ollu mul kyl puhtaita jne.
 
Tällä viikolla taas unet jääneet Max. 4h/yö ja iltaisin onkin harjoitussupistuksia ihan sarjana useita tunteja. Työstressi ja iltaisin esikoisen hoitaminen ei ainakaan helpota oloja. Tänään sitten lääkäri määräsi lepoon ja sairauslomaa keskiviikkoon saakka. Torstaina alkaakin jo hiihtoloma ja sen perään äitiysvapaa. Eli miun työnteko oli siinä. Reisiä särkee ja sukkapuikkokipuja ja paineen tunnetta ajoittain on myös ollut. Aika alhaalla tuntuu vauva jo olevan.
 
Takaisin
Top